دنبال کننده ها

۱۳۹۶ خرداد ۱۰, چهارشنبه

چگونه کش تلگرام را پاک کنیم؟

[ad_1]


یکی از مشکلاتی که بعد از مدتی استفاده از تلگرام با آن مواجه می‌شوید، پر شدن حافظه موبایل است. خیلی از مواقع فضایی که این نرم‌افزار اشغال می‌کند باورکردنی نیست! همه ما در کانال‌های مختلف تلگرامی عضو هستیم و همچنین در گروه‌های گوناگون عکس و ویدئوهای مختلفی را بازدید می‌کنیم. این ویدئوها که حجم آنها هم کم نیست، قسمتی از حافظه را اشغال می‌کنند و به صورت پیش‌فرض برای همیشه در موبایل شما فضا اشغال می‌کنند. به طور متوسط این فضا بعد از گذشت یک هفته حدود 5 گیگابایت خواهد شد که مقدار بسیار قابل توجهی است. اما شما می‌توانید هم این فضا را آزاد کنید و هم تنظیمی انجام دهید که خود تلگرام به صورت دوره‌ای این فضا را خالی کند.


نکته: خالی کردن کش تلگرام باعث پاک شدن هیچکدام از فایل‌ها، یا متن‌های شما نمی‌شود. فقط برای تماشای دوباره باید مجدد آنها را دانلود کنید.


چگونه کش تلگرام را پاک کنیم؟


برای انجام این کار کافی است اپلیکیشن تلگرام را باز کنید، به قسمت تنظیمات (Setting) بروید و بعد Data and Storage را باز کنید. در این قسمت از بخش Disk and network usage گزینه storage usage را انتخاب کنید. حالا باید کمی صبر کنید تا میزان حافظه اشغال شده توسط کش به شما نمایش داده شود و سپس می‌توانید روی Clear Cache بزنید و این فضا را صفر کنید. پس از اینکه clear cache را انتخاب کردید می‌توانید به تفکیک فایل‌های مختلف را انتخاب کنید تا کش آنها پاک شود، پیشنهاد می‌کنیم همه گزینه‌ها را تیک بزنید.






حذف خودکار کش تلگرام


برای حذف خودکار کش تلگرام مراحل بالا را طی کنید و قسمت storage usage روی گزینه  keep Media کلیک کنید. حالا می‌توانید تنظیم کنید تا این کش هرهفته یا هرماه خالی شود یا اینکه هرگز خالی نشود. پیشنهاد ما این است که این گزینه را روی 1 week قرار دهید و اگر هم زمانی با کمبود حافظه مواجه شدید حتما این گزینه را چک کنید.





[ad_2]

لینک منبع