دنبال کننده ها

۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

افزایش استقبال از سرویس IPTV در ماه‌های آتی

[ad_1]



photo_2017-05-23_13-59-43

مدیرعامل شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان، در خصوص دلایل استقبال اندک از سرویس هایی همچون IPTV، گفت: یک سری نواقص قانونی در این مسیر وجود داشت و برخلاف خیلی از کشورهایی که قوانین مستحکمی در این حوزه ندارند، کشور ما به نسبت اینکه متولی مستقلی در این حوزه نداشت، مدعیانی همچون وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما دارد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از سیتنا، دکتر “محسن احمدی” مدیرعامل شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان (اپراتور IPTV و OTT)، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در رابطه با برنامه‌های این شرکت برای استفاده از محتوا و تولیدات خارجی برای ارائه بر بستر IPTV این اپراتور، گفت: برای تامین محتوای خارجی، برنامه‌ی حضور در نمایشگاه‌های عرضه محصولات مثل MIPTV و نمایشگاه های تخصصی حوزه‌ی کودک داریم، اما اولویت ما استفاده از محتوای داخلی و به دنبال آن محتوا و محصولات خارجی است.
احمدی پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر اینکه آیا مدلی تحت عنوان IPTV در سایر کشورهای دیگر نیز وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: IPTV و OTT در واقع مفهومشان یکسان است و نوع انتشارشان با هم متفاوت است. Netflix و HBO معروفترین سامانه هایی هستند که در دنیا وجود دارند و در آمریکای شمالی و اروپا حضور قابل توجه تری دارند که امیدواریم ما هم در جغرافیای کشورمان بتوانیم از همان مدل استفاده کنیم، اما ما باید بتوانیم قبل از ورود رقبای خارجی، سهمی از بازار را به دست بیاوریم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص دلایل استقبال اندک از سرویس هایی همچون IPTV نیز پاسخ داد: یک سری نواقص قانونی در این مسیر وجود داشت و برخلاف خیلی از کشورهایی که قوانین محکم و چارچوب های مستحکمی در این حوزه ندارند، کشور ما به نسبت اینکه متولی مستقلی در این حوزه نداشت، مدعیانی همچون وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما دارد.
وی ادامه داد: آن چیزی که از قانون امروز محرز شده، این است که سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران متولی این قضیه است و طولانی شدن مسیر رسیدن به این نقطه نیز دلیلش کش و قوس های مرتبط با این حوزه است، اما هم اکنون همه امور شفاف شده و سازمان صدا و سیما متولی این حوزه است و مجوزها را صادر می کند.
احمدی در پایان گفت: امروز، تقریبا آن نقطه استارت است؛ مانند مسابقه دو و میدانی نقطه استارتی قرار دادیم که انشالله ماه های آینده هم شاهد استقبال و هم هدفمند شدن حضور مخاطب در این فضا خواهیم بود.


[ad_2]

لینک منبع