دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیاردی برای ایجاد ۲۵ هزار شغل در لرستان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید ۲۵ هزار شغل در سال ۹۶ از طریق سامانه فراگیر اشتغال در استان ایجاد شود.



وی افزود: از محل طرح فراگیر اشتغال در کشور باید ۹۷۰ هزار شغل ایجاد شود و این موضوع براساس قانون برنامه ششم توسعه باید در کشور اجرایی شود و به بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است.



استاندار لرستان ادامه داد: برنامه ای تنظیم شده است که ۲۵ هزار شغل از این طریق در لرستان ایجاد شود و اگر میانگین لازم برای ایجاد یک شغل را ۲۵۶ میلیون تومان در نظر بگیریم به طور میانگین به ۶ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.



بازوند اظهار کرد: ما برای ایجاد این تعداد شغل به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم که این سرمایه گذاری قطعا به تنهایی از طریق دولت صورت نمی گیرد.



وی گفت: باید مردم، بخش خصوصی، بانک ها و هلدینگ های اقتصادی در این زمینه در استان بیشتر فعال شوند.



استاندار لرستان افزود: ما ۹۷۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی داریم و حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیارد تومان هم بودجه های ملی که نهایتا به ۱۶۰۰ یا ۱۷۰۰ میلیارد تومان برسد که قطعا پاسخگوی این نیاز نیست حتی اگر تحقق بودجه را خیلی خوش بینانه ۴۰ درصد در نظر بگیریم.



بازوند ادامه داد: باید بیش از پیش بانک ها و بخش خصوصی پای کار بیایند و لازمه این کار هم همکاری جدی است که قطعا با رفع موانع سرمایه گذاری محقق می شود.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]