دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

دو ویژگی مهم آیفون ۸ لو رفت! - کلیک

[ad_1]


رسانه کلیک – به تازگی یکی از توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS به دو ویژگی آشکار شده در آیفون ۸ اشاره کرده است که در این مطلب به بررسی آن پرداخته‌ایم.


تقریبا یک ماه و چند روز دیگر کنفرانس اپل برگذار خواهد شد و شرکت اپل در این مراسم احتمالا از سه مدل آیفون جدید پرده‌برداری خواهد کرد. شایعات و اخبار منتشر شده درباره این سه مدل نشان می‌دهند که دو مدل جدید آیفون یعنی ۷S و ۷S Plus تقریبا شبیه به مدل‌ قبلی خود یعنی ۷ و ۷Plus خواهند بود اما مدل پرو و یا همان آیفون ۸ با ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی معرفی و عرضه خواهد شد. به تازگی یکی از توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS به نام استیو تروتون با تحلیل و بررسی اسکریپت‌های برنامه‌نویسی فریمور اسپیکر هوشمند هو‌م‌پاد به این نتیجه رسید که حداقل یکی از آیفون های امسال به قابلیت احراز هویت از طریق تشخیص چهره مجهز شده، ضمن اینکه مدل برتر هم نمایشگری لبه تا لبه دارد. شرکت اپل دیروز «تصادفاً» فِرمور اسپیکر هوشمند هوم پاد را منتشر کرد، و استیو و همکارانش به سرعت کدهای داخلی آن را بررسی کردند.


1TH PIC


در بین این موارد علاوه بر توضیح سازوکار درونی هوم پاد، اطلاعاتی هم در مورد مجموعه ای به نام BKFaceDetect در آیفون وجود دارد. BK در زبان خاص اپل معادل عبارت Biometric Kit است که به احراز هویت بیومتریک اشاره دارد. همچنین اطلاعاتی در مورد دوربین فروسرخ هم دیده می شود که قابلیت تشخیص چهره در محیط تاریک را هم میسر می سازد. این موضوع با اخبار قبلی در مورد تجهیز آیفون ۸ به سیستم اسکن سه بعدی چهره کاملاً سازگار است. این شکل و شمایل قبلاً توسط پایگاه اینترنتی فوربز تأیید شده بود و حال در اسناد داخلی اپل هم دیده می شود، بنابراین با اطمینان کامل می توان چنین ظاهری را برای آیفون ۸ در نظر گرفت. با این حال، هنوز یکی از بزرگ ترین سؤالات پیرامون آیفون ۸ باقی مانده؛ آیا اپل موفق شده تاچ آیدی (TouchID) را با نمایشگر دستگاه یکپارچه کند، یا حسگر اثر انگشت را به پشت بدنه منتقل می کند؟ برای پاسخ به این سؤال اساسی باید چند هفته ای صبر کنیم.


2TH PIC


 چند روز پیش تصویری جدیدی از آیفون ۸ در وبسایت چینی Weibo قرار داده شد  و در آن آخرین طراحی از صفحه نمایش آیفون ۸  افشا شده است. در این بسته بندی قرار بود صفحه وجود داشته باشد که نحوه تعویض سیم کارت در آیفون ۸ را آموزش دهد اما در کمال تعجب با تصویری از صفحه نمایش آیفون ۸ روبرو شدیم.  طبق اطلاعاتی که این تصویر در اختیار ما قرار خواهد داد، صفحه نمایش آیفون ۸ از ۳ طرف بی حاشیه خواهد بود و از بالا دارای حاشیه بیشتری است. در قسمت بالای صفحه نمایش محل قرار گیری سنسورها، دوربین جلو و اسپیکر در نظر گرفته شده است. اگر این تصویر صحت داشته باشد، این اولین رندر منتشر شده واقعی از طراحی آیفون ۸ است. چنین تصاویری معمولا در روزهای نزدیک  به رونمایی منتشر می‌شوند. این طراحی دقیقا شبیه طراحی موجود در باکس های آیفون۷ است: تمی سفید و خاکستری با پیکانهای سبزرنگ برای نشان دادن مسیر نگهدارنده سیمکارت. در این افشاسازی شایعات شنیده شده از آیفون ۸ به هر نحو ممکن تایید می شود. ظاهرا نسبت ابعاد نمایشگر ۱۸:۹ است؛ کلید power بلند بوده و “برآمدگی” ای بر روی آن مشاهده نمی شود. بریدگی روی این صفحه نمایش نشان دهنده مکان خروجی صدا و دوربین جلویی گوشی است. در حالیکه انتظار داریم سنسورهای بیشتری در این منطقه وجود داشته باشد ، منطقی است که اپل برای آسانی در کار خود آنها را در این نمودار نگنجانده باشد.


3TH PIC


با این حال هنوز از صحت این عکس مطمئن نیستیم. این عکس از منبعی غیرموثق در زمانی بدست آمد که معمولا شاهد افشاسازی در مورد بسته بندی آیفونهای جدید نبوده ایم.علاوه بر این استفاده از فتوشاپ برای تبدیل عکس نگهدارنده سیم کارت آیفون ۷ به آیفونی بدون قاب و طرح مجدد طرحواره های قابل مشاهده در مکانهای مختلف کار آسانی است.  البته باید خاطرنشان شد که در این عکس نشانه های واضح و قابل شناسایی از کاربرد فتوشاپ در عکس وجود ندارد. برای مقایسه، عکسی از نمودار متناظر با نمودار موجود در باکسهای آیفون ۷ در شکل زیر آمده است.






[ad_2]

لینک منبع