دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

کمیته تخصصی نخبگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جلسه هم اندیشی نخبگان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دکتر علی اصغر پیوندی برگزار شد.



پیوندی در این دیدار خطاب به نخبگان این دانشگاه گفت: برای بر طرف کردن مشکلات همراه و یاور ما باشید. انتظار از شما نخبگان در مسئولیت های مختلف بیشتر است و قدر این موقعیت را باید دانست.



وی هدف از تعامل با دانشجویان را کشف راه های جدید برای برون رفت از مشکلات فعلی دانشگاه دانست و افزود: هدف ما تشکیل گروهی به عنوان مشاوران جوان برای ارائه راهکار و برطرف کردن مشکلات است. دانشگاه هم موظف است شرایطی فراهم کند تا امید شما به یأس تبدیل نشود و با طراوت بیشتر این حس امید پیش برود و در آینده موجب خدمات بیشتر در حوزه سلامت شود



رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موضوع ریفرم در آموزش پزشکی را موضوعی جدی خواند و گفت: طرح ریفرم در آموزش پزشکی بیش از یک دهه قبل آغاز شده است و در حال اصلاح است. نخبگان با تشکیل کمیته هایی می توانند نکات مورد نظر خود در این زمینه را به مسئولان منتقل کنند.



وی ارائه راهکار برای افزایش رضایتمندی در مراجعه بیماران به بیمارستانها، گسترش پژوهش و افزایش کیفی آموزش، گسترش روح پژوهشی در قالب روحیه پیگیری و مطالبه گری و ایجاد انگیزه علمی را در گروه مطالبات اصلی از جامعه نخبگان دانست.



پیوندی همچنین در این جلسه خطاب به مسئولان، دستور لازم در خصوص تشکیل گروه جامع با کمیته های تخصصی در دانشکده های مختلف به عنوان یک اقدام عملی و اجرایی برای مشارکت دادن نخبگان در حل مسائل را صادر کرد.



وی اظهار داشت: هدف اصلی این گروه باید رفع مشکلات حوزه سلامت باشد و افراد باید با توجه به علاقمندی در این کمیته ها عضو شوند.



پیوندی گفت: امیدواریم در جلسات بعدی، ماحصل این کمیته ها برای رفع مشکلات ارائه شود و قدم مثبت و موثری در راستای بهبود ارائه خدمات آموزشی و سلامت برداریم.



وی دید نخبگانی را نیاز امروز دانشگاه برای برون رفت از برخی مسائل کنونی دانست و بر تمرکز امکانات و زیر ساخت ها برای توسعه کیفی آموزشی و پژوهشی تأکید کرد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مقصد نهایی در فعالیت های پژوهشی رفع مشکلات کنونی جامعه در حوزه سلامت است اما به معنای آن نیست که فعالیت های تحقیقاتی و تولید مقاله باید متوقف شود زیرا هدف نهایی از این مسیر می گذرد و تولیدات علمی، نیاز پایه برای رفع مسائل و مشکلات و نیازهای جامعه است.



در این دیدار دانشجویان نخبه دانشگاه از رتبه های برتر کنکور، برگزیدگان المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی، دانشجویان نمونه کشوری و رتبه های برتر آزمون های جامع، پیش کاورزی و دکتری تخصصی حضور داشتند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]