دنبال کننده ها

۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

مانده اوراق منتشره تامین مالی به ۳۰۰ هزار میلیارد رسید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات سازمان بورس و اوراق بهادار، مانده اوراق منتشره تامین مالی در بازار سرمایه به ۳۰۰ هزار میلیارد رسید.



همچنین این مرکز در گزارشی به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) اعلام کرد: آمار انتشار انواع ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه برای ۵ ماه ابتدایی سال ۹۶ بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال شده است.



بر اساس این گزارش، ارزش معاملات در بازار سرمایه برای پنج ماه ابتدایی سال ۹۶ رقم ۷۱۵ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد.



همچنین مانده اوراق منتشره به تفکیک اوراق مشارکت، اجاره، سلف، مرابحه، اسناد خزانه اسلامی، معاملات ثانویه اوراق مشارکت شهرداری‌ها و دولت و انتشار و معامله ثانویه اوراق بهادار شرکتی در بازار سرمایه طی پنج ماه به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد رسیده است.



در مردادماه ۹۶، شاخص کل بورس تهران، به ۸۲ هزار و ۳۷۲ واحد رسید که نسبت به ابتدای سال ۹۶ حدود ۷ درصد و نسبت به ابتدای سال ۹۵ حدود ۳ درصد افزایش نشان می دهد.



همچنین شاخص کل فرابورس در مرداد ۹۶، به ۹۳۷ واحد رسید که نسبت به ابتدای سال ۹۶ بیش از  ۷ درصد و نسبت به ابتدای سال ۹۵ بیش از ۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.



بر پایه گزارش مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات سازمان بورس و اوراق بهادار،    ارزش کل بازارها در مرداد ماه ۹۶ برابر با ۴.۹۸۷ هزار میلیارد ریال است که نسبت به ابتدای سال ۹۶  حدود ۲ درصد افزایش را نشان می دهد.   ضمن اینکه ارزش بازار تمامی بازارها در انتهای مرداد ۹۶ نسبت به ابتدای سال رشد داشته است.



متن کامل این گزارش در پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه منتشر شده است.






[ad_2]

منبع لینک by [author_name]