دنبال کننده ها

۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

تجمل گرایی موجب تسلط دشمن بر کشور می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح جمعه در خطبه های نماز عید قربان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با تبریک این عید بزرگ اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران جامعه ما را جامعه قربان قرار داد و امروز در روی زمین تنها کشوری که نزدیک به حق است و مردم آن بندگان مقرب خداوند هستند،ایران است.



وی افزود:کشوری که روزی مظهر فساد بود امروز به نماد مبارزه با دشمن خدا و تسلیم در برابر رضای حق است اما باید توجه داشته باشیم که نباید این موقعیت را از دست بدهیم.



امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر بنا شد جریان زندگی ما دشمن خدا را به خشم نیاورد ما بنده خدا نیستیم و جامعه ما دیگر جامعه قربان نخواهد بود و ستیز با دشمنان خدا زمانی است که جریان سیاسی و اجتماعی زندگی ما دشمن را به خشم بیاورد.



عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:اینکه عده ای فکر می کنند باید در دنیا جوری زندگی کنیم که دشمن خوشش بیاید فکری اشتباه و غیر انقلابی است و کسی که اینگونه فکر می کند یا انقلاب را نمی فهمد و یا آن را قبول ندارد.



وی گفت: برای ادامه انقلاب باید مواظب باشیم هنجارهای انقلاب تداوم یابد و روزی که برابر نظام ستم شاهی به پیروزی رسیدیم تجمل پرستی ملاک نبود و هنجار  انقلابی ساده زیستی و قناعت بود.



نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهارکرد: آن چیزی که باعث می شود امروز ما را به دشمن وابسته کند توسعه مادی زندگی است و تجمل روز افزون مخالف هنجار انقلابی است که موجب شکست انقلاب می شود.امروز نسبت به گذشته در تحولات اجتماعی شاهد تجمل گرایی هستیم و باعث می شود که نتوانیم به داشته های خود قناعت کنیم.



علم الهدی خاطرنشان کرد: یکی از هنجارها، موضوع امربه معروف و نهی از منکر  دراوایل پیروزی انقلاب بود  که جریانی عادی برای همه محسوب می شد و کسی در برابر خلاف ساکت نمی نشست و حالا برعکس شده و نهی از منکر به عنوان یک ضد ارزش مطرح می شود که درست نیست.



امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه قربان اشاره کرد و گفت: در این واقعه عنصر اول دشمن ستیزی بود و آن لحظه ای که شیطان مقابل حضرت ابراهیم (ع) ایستاد تا مانع کارش شود، نبی خدا با وی مبارزه کرد و کسی که با دشمن خدا نجنگد و تسلیم شود به لقاء الله نائل نخواهد شد.آنجایی که پای عشق حق مطرح است نباید هیچ محبتی در وجود انسان وجود نداشته باشد.



نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عامل دوم در جریان لقاء الله موضوع تسلیم ابراهیم در برابر اراده خداست که به خوبی متجلی شد.






[ad_2]

منبع لینک by [author_name]