دنبال کننده ها

۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

تجربه بازی های واقعیت مجازی با هدست های ارزان قیمت زایس - کلیک

[ad_1]


رسانه کلیک – شرکت زایس (Zeiss) هدست های جدید خود را برای بازی های واقعیت مجازی (Virtual Reality) معرفی کرد که قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند دارند.


شرکت بسیار بزرگ و معروف صنایع اپتیکی زایس واقع در آلمان یکی از غول های صنعت اپتیک با کیفیت جهانی بسیار بالا محسوب می شود. این شرکت پیش از اینکه وارد صنعت هدست های واقعیت مجازی شود اولین هدست واقعیت مجازی خود را با قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند اندروید و آی او اس معرفی کرد. جزییات بیشتر از هدست واقعیت مجازی VR One Plus  شرکت زایس در نمایشگاه IFA 2017 توسط شرکت زایس ارائه می شود.


VR One Plus شرکت زایس با هدف ایجاد پل ارتباطی بین بازی های واقعیت مجازی کامپیوتر درصدد است که تصاویر گرافیکی چشمگیری از بازی های پیچیده ای که با ویژگی Virtual Reality عرضه می شوند، به کاربران ارائه دهد.


1th pic


با توجه به قیمت های بالای هدست های واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift، هدست واقعیت مجازی VR One Plus شرکت زایس یک پیشنهاد ایده آل برای کاربران محسوب می شود چرا که هدست های شرکت زایس با قیمت ١٢٩ دلار به بازار های جهانی عرضه می شوند.


با توجه به اینکه پلتفرم هدست های واقعیت مجازی شرکت زایس مبتنی بر گوشی های هوشمند است، بنابراین نباید انتظار کیفیت هدست های واقعیت مجازی منحصر به فرد سیستم های PC را از این هدست ها داشت اما به جرات می توان گفت که در نوع خود بی نظیر هستند.


rebuild 3


شرکت زایس (Zeiss) در همکاری با Steam راه ارزانتری را برای علاقمندان به دنیای واقعیت مجازی تدارک دیده است. مجموعه‌  Zeiss VR One Plus وابسته به یک PC و مبتنی بر پلتفرم SteamVR است که طی آن سیگنال های تصویری به تلفن هوشمندی که بر روی یک هدست واقعیت مجازی نصب شده ارسال می‌شوند. در ادامه کاربران قادر خواهند بود با یک جفت کنترلر وایرلس زایس که از طریق بلوتوث به گوشی iOS یا اندرویدی ۴.۷ الی ۵.۵ اینچی متصل می‌شوند به VR gaming بپردازند. فرآیندهای پردازشی بازی توسط PC صورت می‌پذیرد اما کیفیت اجرای گیم رابطه مستقیمی با سنسورهای حرکتی و چیپ بلوتوث گوشی کاربران خواهد داشت.


2th pic


به بیان دیگر، هدست و گوشی هوشمند با یک کابل USB به کامپیوتر (PC) وصل می شود. همچنین هدست های واقعیت مجازی زایس برای ردیابی حرکت های شما از گوشی هوشمندی که با هدست سینک و هماهنگ می شود استفاده می کند.


در واقع با استفاده از سنسورهای حرکتی که در گوشی های هوشمند تعبیه شده است، حرکت های کاربران شناسایی می شوند. برای کنترل بازی های واقعیت مجازی یک جفت کنترلر بلوتوث طراحی شده که از طریق ارتباط بلوتوثی به گوشی هوشمند وصل می شود و درنهایت برای کنترل بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد.


rebuild 2


 این کنترلرها که از تکنولوژی تحت لیسانس کمپانی PXL Vision بهره می‌برند دارای آزادی حرکت از سه جهت می‌باشند. داده های جمع آوری شده توسط سنسور این کنترلرها و سنسور حرکتی تلفن هوشمند با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا حرکات دست کاربر به تصاویر در حال پخش روی نمایشگر انتقال یابد. البته هنگام بازی امکان تغییر مکان کاربر وجود ندارد و بازی می‌بایست در حالت نشسته و یا ایستاده‌ی ساکن انجام بگیرد.


3th pic


همانطور که پیش‌بینی میشد، یک جفت لنز پرقدرت کارل زایس نیز بین صفحه نمایش و چشمان کاربر وجود دارد و می‌تواند میدان دید تقریبی ۱۰۰ درجه ای را برای او فراهم کند. هدست کارل زایس همچنین دارای درگاه‌های اتصال وسایل جانبی جهت شارژ و تأمین صدا می‌باشد و اپلیکیشن هایی نیز برای استفاده از آن ارائه شده است.


پیش از این نسخه اولیه VR One برای اولین بار در ژانویه امسال رونمایی شده بود. این هدست از لحاظ کارکرد شباهت زیادی به Google Cardboard و نسخه اولیه Gear VR سامسونگ داشت. از قابلیت‌های این هدست واقعیت مجازی می‌توان به امکان مشاهده‌ی فیلم به حالت سه‌بعدی، حرکت در میان تصاویر گالری و اجرای Street View اشاره کرد.


ذکر این مساله نیز خالی از لطف نیست که کارل‌زایس کیت توسعه نرم‌افزاری یا SDK این هدست را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا کاربردهای آن را با استفاده از نرم‌افزارهای خود توسعه بخشند.


4th pic


هدست جدید VR One Plus نیز از همین ویژگی برخوردار است، به علاوه این که به طور کامل از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل یعنی Daydream نیز پشتیبانی می کند. البته تغییرات نسخه جدید به این مورد محدود نمی شود و این محصول از لحاظ طراحی و برخی مشخصات سخت افزاری نیز با نسخه اصلی متفاوت شده تا به خوبی با استانداردهای پلتفرم واقعیت مجازی اهالی مانتین ویو همخوانی داشته باشد.


نکته هیجان انگیز دیگر در مورد هدست جدید، امکان اتصال آن با پهپاد Inspire 1 کمپانی DJI است. این یعنی شما می توانید تصاویر واقعیت مجازی ثبت شده توسط این پهپاد را به صورت زنده در هدست مذکور تماشا کنید. علاوه بر همه این ها، VR One Plus مجهز به فناوری room-scale (مشابه هدست HTC Vive) است. این قابلیت به لطف همکاری وان پلاس با شرکت Dacuda (فعال در زمینه اسکن سه بعدی پرتابل) ممکن شده است.


rebuild


زایس به میزان رزولوشن تلفن هوشمند مورد استفاده اشاره‌ای نکرده است اما در مورد هدست عنوان کرده که علاوه بر هدست ۹۹ دلاری VR One که محصول همین کمپانی است امکان استفاده از برخی محصولات سایر برندها نیز وجود دارد. البته در این مجموعه به همراه این هدست یک کابل USB برای اتصال به کامپیوتر و یک جفت کنترلر هم در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.


5th pic


این پک در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی با قیمتی بین ۱۲۹ تا ۱۹۹ دلار در معرض فروش قرار خواهد گرفت و چنانچه به خوبی کار کند و با مشکل لگ و کندی تصویر مواجه نباشد احتمالاً زایس مشتریان قابل توجهی جذب خواهد کرد. البته گزارشی پیرامون تولید قریب الوقوع یک هدست واقعیت مجازی مستقل از تلفن هوشمند برای علاقمندان VR gaming توسط کمپانی Oculus نیز منتشر شده و شایعات مشابهی به کمپانی های Acer، Dell، HP و Lenovo نسبت داده شده‌اند که احتمالاً در رویداد IFA 2017 خبرهای بیشتری از آنها خواهیم شنید.






[ad_2]

لینک منبع