دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

نگاهی نزدیک به اتومبیل شاسی بلند داچیا ساندرو استپ وی 2017

[ad_1]






داچیا ساندرو استپ وی 2017 (Dacia Sandero Stepway 2017) مدت کوتاهی است که وارد بازار اروپا شده است. همین بهانه خوبی شد تا نگاه نزدیک‌تری را به اتومبیلی داشته باشیم که نسل اول آن در ایران تحت لیسانس رنو به فروش می‌رسد.


داچیا ساندرو استپ وی که در کشورمان با برند رنو عرضه می‌شود، موفق شده محبوبیت بالایی را نزد مشتریان به دست آورد. حال کمپانی داچیا نسخه فیس لیفتی از آن را رونمایی کرده است که نسبت به نسل گذشته خود از تغییرات جزئی، اما کارآمد برخوردار است. برخلاف بازار ایران، در اروپا مدل استپ وی از محبوبیت بالاتری برخوردار است و 60 درصد فروش کل خانواده ساندرو به آن مربوط می‌شود؛ بنابراین حالا که فیس لیفت داچیا ساندرو استپ وی 2017 وارد بازار قاره سبز شده ما می‌توانیم خیلی زود نگاهی نزدیک به این خودرو زیبا بی‌اندازیم.


داچیا ساندرو استپ وی 2017


وقتی به ظاهر این خودرو می‌نگریم، چراغ‌های پشتی و جلویی بازطراحی شده،‌ یک جلوپنجره متفاوت و البته سپر جلوی تغییر پیدا کرده را می‌توانیم مشاهده کنیم. ارتفاع این مدل نسبت به نسل پیشین خود حالا بیشتر شده است و پوشش‌های پلاستیکی تو ذوق زننده‌ی اطراف خودرو نیز برداشته شده است که می‌تواند چهره‌ی آن را به طور کامل از مدل اصلی ساندرو متمایز کند. از دیگر بخش‌های تغییر کرده در فیس لیفت داچیا ساندرو استپ وی 2017 می‌توان به فلاپ‌های جلویی و پشتی آلومینیومی و همچنین ریل‌های روی سقف اشاره کرد.


داچیا ساندرو استپ وی 2017


اما بخش داخل کابین این خودرو کمترین تغییرات را به خود دیده است. هرچند این تغییرات کم بوده، اما می‌توان گفت که اثر بخش هستند. با ورود به داخل کابین ما متریال جدید، تریم کرومی و غربیلک فرمان جدید را می‌توانیم مشاهده کنیم. دیگر المان‌ها مشابه نسل پیشین استپ وی هستند.



نکته جالب توجه، عرضه‌ی ساندرو استپ وی 2017 در دو نسخه‌ی پیشرفته‌ی “Ambiance” و فول آپشن “Laureate” است. این بدان معناست که نسخه‌ی پایه‌ای از این خودرو برای بازار اروپا وجود ندارد. برای خرید مدل Ambiance باید 8.995 دلار را در اروپا بپردازید که حدودا معادل 62 میلیون تومان برای نسل پیشین ساندرو در ایران می‌شود. این مدل از رادیو DAB همراه با بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی، اهرم تعویض دنده چرم، دستیار حرکت در سربالایی، شیشه‌های دودی و همچنین دی لایت‌های ال ای دی برخوردار است.





یک پیشرانه 3 سیلندر 0.9 لیتری با توان تولید 89 اسب بخار در زیر بدنه‌ی این خودرو تعبیه شده است که می‌تواند گزینه خوبی برای داخل شهر باشد، اما این قدرت نمی‌تواند چندان هم برای سفرهای جاده‌ای عالی باشد. اگر اهل مسافرت هستید، می‌توانید نسخه‌ی دیزلی آن را خریداری کنید که حاوی گشتاور بیشتری است،‌ اما 1.500 پوند گران‌تر است.





این خودرو با حفظ ظاهر مدل اصلی ساندرو اما در قامت یک کراس اوور، سواری راحت همراه با تجهیزات مناسبی را نسبت به قیمتی که دارد در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. البته نباید انتظار یک رانندگی کاملا ایده آل را با ساندرو استپ وی 2017 داشته باشید؛ فرمان خودرو در سرعت‌های پایین سنگین به نظر می‌رسد و تعویض دنده نیز کاملا نرم صورت نمی‌گیرد. در سرعت‌های بالاتر نیز تکان‌هایی در بدنه ایجاد می‌شود. اما سیستم تعلیق بلند این خودرو می‌تواند به خوبی از پس دست انداز‌ها برآمده و صندلی‌های نرم آن نیز پذیرای شما هستند. در هر صورت یک خودرو در چنین رنج قیمتی می‌تواند گزینه‌ای بسیار خوب برای بازارهای اروپایی باشد و ما منتظریم تا درخشش آن را درست همانند نسل اولیه ساندرو استپ وی مشاهده کنیم.













[ad_2]

لینک منبع