دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

افشای جزییاتی درخصوص گوگل پیکسل 2؛ سیستم تشخیص آهنگ به‌همراه دوربین مجهز به حالت پرتره

[ad_1]

تا به امروز بخش زیادی از مشخصات مربوط به گوشی‌های جدید پیکسل 2 کمپانی گوگل فاش شده است. دو اسمارت‌فونی که دوباره توسط کمپانی‌های اچ‌تی‌سی و ال‌جی تولید و مجهز به مشخصاتی همچون پردازنده اسنپدراگون 835، رم 4 گیگابایتی، دوربین 12 مگاپیکسلی و بدنه دوآل تون روانه بازار خواهند شد


همچنین در خبرها آمده است که هفته آینده، شاهد رونمایی از اولین گوشی بدون حاشیه گوگل خواهیم بود. گفته می‌شود که این گوشی که پیکسل 2 XL نام خواهد داشت، مبتنی بر طراحی اسمارت‌فون‌های ال‌جی V30 و ال‌جی G6 تولید خواهد شد.


گوگل همه‌ساله گوشی‌های جدید خود را مجهز به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید عرضه می‌کند، اما تاکنون جزییات زیادی در خصوص قابلیت‌های نرم افزاری این گوشی‌ها به بیرون درز نکرده است. تا این‌که اخیرا اپراتور ورایزن اطلاعات جالبی را در این خصوص منتشر و اعلام کرده است که گوشی پیکسل 2 به قابلیت تشخیص موزیک در حال پخش مجهز خواهد بود که براساس آن، می‌تواند همانند اپلیکیشن Shazam، به‌صورت خودکار نام و همچنین آلبوم موزیک را بر روی لاک اسکرین به نمایش درآورد. این قابلیت می‌تواند برای علاقه‌مندان به موسیقی بسیار جالب‌توجه باشد. همچنین، می‌توان از این قابلیت برای شناسایی آهنگ‌هایی که از طریق رادیو خودرو پخش می‌شوند، استفاده کرد.


پیکسل


این منبع خبری در ادامه افزود که گوگل از لانچر جدیدی به نام پیکسل در این دو گوشی استفاده خواهد کرد که علاوه‌بر هوم اسکرین جدید، از یک نوار جست‌وجو در زیر داک نیز بهره می‌برد. گفته می‌شود که این لانچر به‌گونه‌ای طراحی شده که قادر است نسبت به نسخه کنونی، از فضای خالی به شکل بهتری استفاده کند. از دیگر ویژگی‌های شایع شده برای پیکسل 2 می‌توان به اسپیکرهای دوگانه، پوشش گلس صاف با لبه‌های باریک و بدنه حساس به فشار همانند قابلیت Edge Sense گوشی اچ‌تی‌سی U11 اشاره کرد.


علاوه‌بر این، دوربین پیکسل‌های جدید گوگل از قابلیت عکاسی در حالت پرتره و بوکه برخوردار خواهد بود که البته با توجه به استفاده از یک سنسور در قسمت پشتی گوشی، احتمالا به‌کارگیری این قابلیت با کمک ترفندهای نرم افزاری میسر خواهد بود. با این‌حال، تنها چند روز به مراسم رونمایی از پیکسل 2 و پیکسل 2 XL باقی مانده و باید دید که چه میزان از این افشاگری‌ها به واقعیت تبدیل خواهند شد.







کیان یعقوبی


دانش‌آموخته روزنامه‌نگاری و علاقه‌مند به جدیدترین تحولات دنیای تکنولوژی








[ad_2]

لینک منبع