دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

۱۹۳ هزار موقوفه در کشور وجود دارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی محمدی شامگاه شنبه در حاشیه مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۳ هزا موقوفه با مساجد، حسینیه و تکایا در کشور داریم، گفت: امروز نیازمند آن هستیم که در حوزه وقف فرهنگ‌سازی صورت گیرد.



وی با تاکید بر اینکه احیای وقف یکی از موضوعاتی است که در برهه کنونی باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه احیای وقف گام‌های خوبی برداشته شده است، اما با این حال معتقدیم هنوز با نقطه مطلوب در این زمینه فاصله داریم.



محمدی با یادآوری اینکه رسانه‌ها می‌توانند در زمینه احیای فرهنگ وقف در جامعه، به‌عنوان بازوی توانمند این سازمان در کشور عمل کنند، اظهار کرد: با این وجود امروز شاهد تحقق وقف در حوزه‌هایی چون تولید علم، فناوری، محیط زیست، پزشکی و بهداشت با توجه به اقتضائات کنوبی هستیم.



وی با تاکید بر اینکه بی‌شک، فرهنگ‌سازی، دغدغه اصلی حوزه وقف است، در خصوص وضعیت وقف در حوزه عزاداری‌های امام حسین (ع) یادآور شد: اقتضائات آن دوران و مخالفت‌هایی که با برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) شاهدش بودیم، باعث می‌شد تا بیشترین وقف در این حیطه صورت گیرد که امروز شاهد سوق وقف در حوزه‌های دیگر هستیم.



رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین با اشاره به اینکه در حوزه وقف باید به گونه‌ای عمل کنیم که همانند دوران صد اسلام بتوانیم در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اقدامات شایانی در این حوزه انجام گرفته، اما معتقدیم هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و رسانه‌ها نیز می‌توانند در این زمینه کمک‌حال ما باشند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]