دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

خریداران آیفون 30 روز فرصت ثبت گوشی خود را خواهند داشت! – دیجی رو

[ad_1]

مهلت 30 روزه به خریداران آیفون
MIZBANFA

محمدجواد آذری جهرمی در یک برنامه تلویزیونی چگونگی اعمال طرح رجیستری موبایل برای گوشی‌ها و تبلتهای کمپانی اپل را تشریح کرد و گفت: از ۱۴ آذرماه جاری گوشی‌های برند آیفون باید در شبکه ثبت شوند و زمانی که در شبکه مخابراتی کشور شناسایی نشوند پیامکی مبنی بر عدم شناسایی گوشی به کاربر ارسال می شود.


مهلت ۳۰ روزه به خریداران آیفون برای ثبت در گمرک


وی توضیح داد:


مردم باید توجه داشته باشند که گوشی هایی را خریداری کنند که شماره سریال آن در گمرک ثبت شده و کدفعالسازی داشته باشد. در غیر این صورت از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود که ۳۰ روز زمان خواهند داشت تا گوشی خود را در سامانه گمرک به ثبت برسانند و در غیراینصورت گوشی از شبکه خارج شده و قابل استفاده نخواهد بود.


وزیر ارتباطات ادامه داد: مردم در زمان خرید باید کد فعال سازی که به گوشی الصاق شده را روی گوشی فعال کنند. بسته های آموزشی نیز از طریق تلویزیون در حال پخش است که مردم چگونه اصالت گوشی را تشخیص دهند.


جهرمی با تاکید براینکه در این فاز شناسایی گوشی های قاچاق کمپانی اپل حدود ۴۵ روز اجرایی می شود، افزود:


تمامی گوشی هایی که تا پیش از این در شبکه مخابراتی کشور فعال هستند، مشکلی پیدا نخواهند کرد و از ۱۴ آذرماه فقط این طرح روی محصولات کمپانی اپل اجرایی می شود.


وی از کنترل بازار گوشی تلفن همراه با همکاری وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده برای جلوگیری از افزایش بی دلیل قیمت گوشی خبر داد و گفت: زمانی که طرح رجیستری آغاز شد یک شبه قیمت گوشی با یک حباب ساختگی ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.


وزیر ارتباطات تاکید کرد: راهکارهایی از جمله ارائه مجوز واردات به فروشگاههای اینترنتی و نیز تضمین کاهش کالا در نمایندگی ها را برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا در زمان اجرای طرح رجیستری درنظر گرفته‌ایم.


وی با اشاره به اینکه شبکه قاچاق ناشناخته نیست، گفت: اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی با هدف مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از حقوق مصرف کننده صورت می گیرد. چرا که ۹۵ درصد گوشی ها از مبادی غیررسمی وارد می شوند. ما معتقدیم که توزبع کنندگانی که هم اکنون عمده واردات گوشی موبایل به کشور را دارند به دلیل نبود مقررات، قاچاق می‌کنند.



[ad_2]

لینک منبع