دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

بررسی بازی Angry Birds Match؛ یک کودکانه جذاب!

[ad_1]

تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند با بازی پرندگان خشمگین (Angry Birds) آشنایی دارند؛ یک بازی دوست داشتنی و جذاب که پس از عرضه به سرعت محبوب شده و در تمام دنیا گسترش یافت. در واقع انگری برزد نماد توانایی و خلاقیت استودیو Rovio بود که این شرکت را از انزوا خارج کرده و به ارزش بسیار بالایی رساند.


متاسفانه عملکرد Rovio پس از انتشار  این بازی به شدت ضعیف شد و این شرکت تنها به امید تحقق دوباره یک موفقیت نسخه‌های بسیار زیادی را با حضور شخصت‌های خلق شده مشهورش روانه بازار کرد. Angry Birds Match نیز یکی از تلاش‌های تقریبا ناموفق این شرکت برای صعود دوباره به قله بازی‌سازی تلفن‌همراه است، در ادامه نگاهی دقیق‌تر بر این بازی خواهیم داشت.



مطمئنا هیچ‌کس انتظارش را نداشت که پرندگان محبوب AB را در قامت یک بازی جورکردنی سه تایی مشاهده کند. در AB Match درست همانند هزاران بازی در سبک مشابه شما می‌بایست با ردیف کردن 3 (یا بیشتر) آبجکت در کنار هم آن را از صفحه بازی حذف کنید. در هر مرحله می‌بایست تعداد مشخصی از خانه‌های مورد نظر حذف شود، البته باید توجه داشت که تعداد حرکات‌های در نظر گرفته شده برای حل پازل محدود است. هم‌چنین برخی اوقات خانه‌هایی مقاوم شده با یخ جلوی شما را می‌گیرند که برای حذف آن‌ها باید چند مرتبه عمل جور کردن را انجام دهید.


پس از اتمام هر مرحله مقدار مشخصی امتیاز به شما تعلق می‌گیرد که در آخر به کمک آن‌ها می‌توانید چند پرنده کوچک و با مزه را به صفحه اصلی یا Party Island اضافه کنید. همین؟! در واقع بله و تنها کاری که پس از آن می‌توانید انجام بدهید این است که به تعداد پرندگان آزاد شده خود افتخار کنید و یا هر از گاهی برای آن‌ها لباس و اکسسوری‌های دیگر را بخرید!


هم‌چنین باید توجه داشت که تنها 5 جان برای انجام دادن مراحل در نظر گرفته است که در صورت اتمام باید مدت زمان نسبتا طولانی را تا تکمیل دوباره آن‌ها صبر کنید.



همان‌طور که مشخص است این بازی شباهت بسیار زیادی با نمونه‌های مشابه از جمله کندی کراش و یا Toy Blast دارد. متاسفانه این شباهت نیز در جنبه درست خود استفاده نشده و جذابیت AB Match به مراتب کمتر از نمونه‌های اعلام شده است. این بازی گیم‌پلی بسیار ساده و ابتدایی را دنبال می‌کند، از این رو کاربران در هر سن و سال و تجربه‌ای که باشند می‌توانند به خوبی از آن لذت ببرند. مطمئنا این مورد برای بازی که نام بزرگی هم‌چون Rovio را با خود به همراه دارد یک نقطه قوت نبوده و انتظار می‌رفت شاهد خلاقیت بیش‌تری در اجرای گیم‌پلی باشیم.



در بخش گرافیکی AB Match می‌توانیم ریشه‌هایی از انگری برزد را مشاهده کنیم که این موضوع به دوست‌داشتنی‌تر شدن فضای بازی بسیار کمک کرده است. طراحی دو بعدی و رنگارنگ کاراکترها در کنار انیمیشن‌های زیاد و لذت بخش، عملکرد AB Match در بخش گرافیکی را فراتر از انتظار می‌کند. طراحی شخصیت‌ها، زمین بازی و دیگر اجزای گرافیکی کاملا با فضای بازی هماهنگی دارد و نمی‌توان به آن ایراد گرفت.


در بخش صداگذاری نیز عملکرد قابل قبولی را شاهد هستیم. موزیک‌ها و صداهای در نظر گرفته شده در محیط بازی هماهنگی خوبی را با گیم پلی دارند و بازیکن را به سرعت پس نمی‌زنند. این موضوع در بازی‌های موبایلی از اهمیت کم‌تری برخوردار است زیرا اکثر کاربران بدون صدا بازی کردن را ترجیح می‌دهند. با این حال اگر یک کودک دارید که بازی کردن با صدای بلند را دوست دارد و نمی‌خواهید هنگام بازی کردن او اطرافیان در عذاب باشند، می‌توانید AB Match را امتحان کنید!


جمع بندی


AB Match یک بازی پازل با گیم‌پلی آشنا و تکراری است، در مقابل حضور شخصیت‌های دوست داشتنی انگری برزد و هم‌چنین گرافیک و صداگذاری دوست داشتنی و مناسب می‌تواند از جمله نقاط قوت آن باشد. این بازی بدون نیاز به اینترنت اجرا می‌شود، از این رو کاربر در تمامی شرایط قادر به بازی کردن خواهد بود.





[ad_2]

لینک منبع