دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

کنگره بین‌المللی «قرآن و علوم انسانی» با پیام رهبر انقلاب آغاز شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی که با پیام رهبر معظم انقلاب در در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این کنگره با مشارکت ۳۰ مرکز علمی و قرآنی در حال برگزاری است.



حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی ادامه داد: جهت دهی به علوم انسانی بر اساس آموزه‌های قرآنی و مرجعیت قرآن در این زمینه که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره بین المللی است.



وی با ابعاد مرجعیت قرآن اضافه کرد: مرجعیت قرآن شامل هدایت برای تربیت، هدایت برای امور اجتماعی و سیاسی و مدیریتی و اقتصادی و... می‌شود.



دبیر کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی با تأکید بر این که قرآن کریم در جهات مختلفی می‌تواند به علوم انسانی جهت دهی کند، ابراز کرد: بازسازی پایه‌های غلط علوم انسانی سکولار و ارائه نظریه پردازی‌های نوین در جهت علوم انسانی با رجوع به آیات الهی امکانپذیر است.



وی اضافه کرد: کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی در سال ۱۳۹۴ توسط معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) شکل گرفت و بیش از ۵۰ نشست اجرایی در این عرصه برپا شد.



حجت الاسلام رضایی اصفهانی با بیان این که این کنگره درجه علمی پژوهشی و isc را کسب نموده گفت: بیش از ۲۷ پیش نشست در داخل و خارج کشور برگزار شده همچنین سایت کنگره به ۴ زبان راه اندازی شده است.



وی با بیان اینکه ۱۱۵۰ چکیده مقاله دریافت شد ادامه داد: از این میان با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر توجه به مقوله کیفیت، ۳۹۰ مقاله پذیرفته شده که توسط ۷۷ استاد ارزیاب مورد ارزیابی علمی قرار گرفت.



دبیر کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی به رونمایی از ۴۵ اثر در این کنگره اشاره کرد و گفت: قرآن پژوهانی از ۱۰ ملیت جهان به زبان‌های فارسی عربی و انگلیسی و فرانسه مقالات خود را به کنگره ارائه دادند.



وی با بیان اینکه این کنگره گامی کوچک در راستای اسلامی سازی علوم انسانی است بیان کرد: در سال‌های آینده این کنگره در ایعاد تخصصی تر ادامه می‌یابد.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]