دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

مسائل و چالش‌ های اجتماعی مسکن مهر

[ad_1]

تسنیم نوشت: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه مسکن مهر با توجه به ویژگی‌های خاص و همچنین بهره‌برداری جدیدی که از آن شده دارای مسائل و چالش‌های فراوانی در جنبه اجتماعی به ویژه زنان و خانواده است.

حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: شهرهای جدید و به ویژه پروژه مسکن مهر با توجه به ویژگی‌های خاص و همچنین بهره‌برداری جدیدی که از آن شده دارای مسائل و چالش‌های فراوانی در جنبه اجتماعی به ویژه زنان و خانواده بوده که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی گفت: دارای شرایط خاصی در مجموعه شهرهای جدید هستیم چراکه در شهرهای معمول فرآیند اجتماع‌سازی طی مدت زمان طولانی طی می‌شود در حالی که این فرآیند در شهرهای جدید به دلیل رشد سریع جمعیت نسبت به سایر شهرها تسریع شده و در دوره‌ای کوتاه باید انجام گیرد. هم‌اکنون رشد جمعیت در برخی شهرهای جدید مانند پردیس و پرند از بسیاری شهرهای کشور بیشتر و قابل توجه‌تر است. از سوی دیگر 7 شهر جدید اندیشه، بهارستان، پردیس، پرند، سهند، صدرا و فولادشهر امروز به حدود جمعیت 100 هزار نفر رسیده و هریک به نوعی درگیر مسائلی در حوزه رفاهی-اجتماعی هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اعلام این‌که 34 هزار و 150 زنان سرپرست خانوار در سایت مسکن مهر شهرهای جدید سکونت دارند که باید برنامه‌ای ویژه برای هدایت و ایجاد شرایط لازم جهت حضور آن‌ها در این مناطق داشته‌ باشیم، تصریح کرد: تمرکز بازار اشتغال شهرهای جدید در اطراف پایتخت در تهران واقع شده و روزانه مردان و زنان بسیاری در این مسیر تردد می‌کنند، از سویی دیگر در ساعات کاری که مردان به سوی اماکن شغلی خود می‌روند، زنان بدون برنامه در خانه هستند، فرصتی که برای ما ظرفیت بسیار بالایی به شمار رفته و اگر برای آن برنامه‌ریزی نکنیم می‌توانند به مشکلات بی‌شماری مبدل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تنوع قومیتی بالای شهرهای جدید را ویژگی دیگر این مناطق اعلام کرد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده تنوع قومیتی بسیار زیادی در شهرهای جدید وجود دارد که اگر خوب و به موقع عمل نکنیم می‌تواند به عنوان یک ضعف عمل کرده و در نهایت منجر به گرفتاری‌های زیادی شود.


[ad_2]

منبع لینک by [author_name]