دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

مقایسه دورانِ منصوریان و پسا منصوریان

[ad_1]

 وب سایت نود: عمر مربیگری علیرضا منصوریان در لیگ هفدهم بیش از ۷ هفته طول نکشید و پس از تساوی با ذوب آهن مجبور به استعفا شد.اکنون از آن بازی ۷ هفته گذشته و فرصت مناسبی است که عملکرد استقلال در این دو مقطع مقایسه شود.

عملکرد استقلال در ۷ هفته دوم لیگ از هر نظر نسبت به ۷ هفته اول بهبود یافته است. استقلال در این بازه زمانی در نخستین دیدار میک مک درموت را به عنوان  مربی موقت روی نیمکت داشت و پس از آن وینفرد شفر آلمانی به هدایت این تیم منصوب شد.

استقلال در ۷ هفته ابتدایی تنها ۵ امتیاز کسب کرد ولی در ۷ هفته دوم ۱۲ امتیاز گرفت و تنها ۲ امتیاز با با کسب متوسط ۲ امتیاز در هر بازی در این مقطع فاصله داشت که شاید در صورت آشنایی بیشتر کادر فنی استقلال با بازیکنان محقق می شد.

هرچند که استقلال همچنان عنوان بدترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده ولی بخش عمده این آمار یادگار دوران منصوریان است.آبی پوشان در دوران مربی سابق خود فقط ۲ گل زده بودند این در حالی است که این آمار در دوران پسا منصوریان رشد ۳ برابری داشته و این تیم موفق به زدن ۶ گل شده است.

اما عامل اصلی بهبود کارنامه استقلال ، عملکرد عناصر دفاعی این تیم است.آبیها در ابتدای فصل در ۷ بازی ، ۷ گل خوردند این در حالی است که این آمار اکنون به ۷ بازی۲ گل خورده رسیده است که هر ۲ گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.استقلال در شرایطی در ۷ بازی اخیر ۵ کلین شیت داشته که در زمان مربیگری منصوریان در تعداد بازی مشابه فقط در ۲ بازی توانست دروزاه اش را بسته نگه دارد.

روزی که منصوریان استقلال را ترک کرد.این تیم در بدترین جایگاه تاریخش ، در قعر جدول رده بندی قرار داشت و اکنون موفق شده تا رده های میانی جدول بالا بیاید.اگر یک جدول رده بندی فرضی بر اساس بازیهای هفته های ۸-۱۴ تهیه شود تنها تیمهای پیکان ، پرسپولیس ، فولاد و شاید صنعت نفت ( در بازی جمعه مشخص می شود) عملکرد بهتری از این تیم داشته اند.هر چند کارنامه ۷ هفته اخیر استقلال هم با توجه و هزینه ای که برای این تیم شده چندان قابل قبول نیست ولی پیشرفت این تیم نسبت به گذشته کاملا محسوس است.


[ad_2]

منبع لینک by [author_name]