دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

ارتقای فرهنگ جامعه در گرو عملکرد دانشگاه ها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمد آبادی در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران گفت: با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ در جامعه، دانشگاه تهران همیشه در  راستای ارتقای فرهنگی حرکت می‌کند زیرا ارتقای فرهنگ جامعه در گرو عملکرد دانشگاه‌ها است.



وی افزود: جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران رویداد مهمی است که با حضور فعال دانشجویان برگزار شد. این رویدادهای جمعی نشان از عملکرد دانشگاه تهران دارد که همیشه در چنین رخدادهایی حضور خوبی داشته است.



رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: نباید بین فرهنگ، آموزش و پژوهش در دانشگاه مرزبندی باشد همه اینها باید با یکدیگر باشند و کسی که در این دانشگاه تحصیل می‌کند باید در همه زمینه‌ها سرآمد باشد.



نیلی احمدآبادی اظهار داشت: هر اقدامی که ما انجام می دهیم نشات گرفته از فرهنگ ما است، امروز دنیا تا حد زیادی به برداشت از فرهنگ رسیده است. جامعه اهل فرهنگ و تمدن را، جامعه بافرهنگ می‌گویند و محور تمام این فرهنگ‌ها در دانشگاه شکل می‌گیرد.



وی ضمن تاکید بر نقش دانشجویان در پیشبرد فرهنگ گفت: دانشجویان در این امر بسیار اهمیت دارند زیرا دانشجویان با توجه به شرایط سنی در شکل‌گیری فرهنگ نقش موثری دارند و با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ در جامعه، وظیفه دانشگاه این است که در شکل گیری فرهنگ خوب عمل کند و دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در کشور در این زمینه خوب عمل کرده است.



رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: رسالت دانشگاه ارتقای فرهنگ جامعه و فرهنگ عمومی است و اگر دانشگاه را فرهنگ‌ساز بدانیم حرف اشتباهی نزده‌ایم. دانشگاه تهران به دلیل قدرت اثربخشی می‌تواند با ارتقای فرهنگ تاثیر گسترده‌ای در جامعه بگذارد و تا به امروز این رسالت را انجام داده است.



نیلی احمدآبادی عنوان کرد: توجه به نیاز دانشجویان در حوزه فرهنگ باید اولویت داشته باشد و این به معنای بی‌توجهی به حوزه فرهنگ و نیاز فرهنگی کارکنان و اعضای هیات علمی و در مجموع کل دانشگاه نیست.  



وی افزود: نباید مرزی میان فرهنگ و تحصیل در دانشگاه وجود داشته باشد.



مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه نیز در این مراسم گفت: دانشگاه تهران قطعا در حوزه فرهنگ حرف های زیادی برای گفتن دارد بنابراین ما موظف هستیم این میراث بزرگ فرهنگی را در دانشگاه پاس بداریم.



وی ادامه داد: امروز چه ما بخواهیم یا نخواهیم دانشگاه تهران، نهادی بالاتر از یک نهاد آموزشی صرف در کشور محسوب می شود و نقش و سهم  این دانشگاه در فرهنگ جامعه غیر قابل انکار است.



معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر دانشگاه ها و دانشجویان ما نیازمند نشاط و امید هستند و فرهنگ و هنر عناصری حیاتی برای ایجاد این امید، نشاط و سرزندگی در دانشگاه‌های ما محسوب می‌شوند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]