دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

آذری: خط و نشان کشیدن مربی تیم ملی ایران قشنگ نیست - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سعید آذری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پیروزی تیم فوتبال ذوب آهن مقابل آیزاول هندوستان در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، گفت: این بازی همانطور شد که پیش بینی می کردم و می توانست خطرساز باشد. بازیکنان ما بعد از گل اول احساس می کردند کار تمام شده است و می توانند پرگل پیروز شوند اما روی یک سهل انگاری گل خوردیم. تمرکز سرمربی اسپانیایی آیزاول روی دفاع پرشمار بود و به نوعی دروازه بان آنها بهترین بازیکن تیمشان بود.



وی تاکید کرد: در این مسابقه ما «نان تجربه خودمان را خوردیم و توانستیم موفق باشیم. ضمن اینکه امیر قلعه نویی هم بین دو نیمه به بازیکنان تذکرات لازم را داد و توانستیم با صعود به مرحله گروهی، ۴ سهمیه ایران را حفظ کنیم.



مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره درخشش مرتضی تبریزی هم در این مسابقه، تصریح کرد: مرتضی جزو بازیکنان شایسته ما است ولی تمام بازیکنان آماده هستند. تبریزی زحمت ۱۰ بازیکن دیگر در زمین را کامل می کند و قدر موقعیتها را می داند. همچنین از تمام بازیکنان بخصوص نیمکت نشینان هم تشکر می کنم.



آذری در خصوص اینکه تیم ذوب آهن بعد از جدایی سه بازیکن سرباز نتایج بهتری می گیرد چرا که احتمالا دل آن بازیکنان با ذوب آهن نبوده است، گفت: من به این قضیه اینطور نگاه نمی کنم. امکان ندارد دل یک بازیکن با تیمش نباشد. ممکن است یک بازیکن از نظر روحی به مشکل بخورد. بیایید اینطور به قضیه نگاه کنیم که یکسری از آدمها ذهن بازیکنان ذوب آهن را آشفته کرده بودند که آنها تمرکز نداشتند.



وی افزود: وقتی بازیکنان ما به تیم جدیدشان هم رفتند، درخشش نداشتند. نه آنها و نه تیمشان چرا که بازیکنان خودمان را حتی در تیم های دیگر رصد می کنیم. با این حال امیر قلعه نویی نفراتی را جذب کرد که با تفکراتش هماهنگی کاملی دارند. این اوج هنر یک مربی است. قلعه نویی سختی زیادی کشید و همکارانش هم کمک کردند. برگ برنده قلعه نویی این بود که تیمش را از نو ساخت.



مدیرعامل ذوب آهن با بیان اینکه این سومین سال پیاپی است که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، تصریح کرد: می توان گفت ما تنها عنصر ایرانی ثابت در آسیا هستیم که جا دارد از زحمات قلعه نویی تشکر کنم. تحول ذوب آهن حاصل تلاش او و اصل ثبات در ذوب آهن است که هیات مدیره ما به آن اعتقاد قوی دارد.



آذری همچنین با اشاره به حضور ذوب آهن در مرحله گروهی، تاکید کرد: ما ۶ بازی وحشتناک و سخت با الدحیل، الوحده و لوکوموتیو داریم. کارمان را از نظر پشتیبانی تیم آغاز کرده ایم و با یک شرکت هواپیمایی برای اسپانسری و گرفتن خدمات پرواز مذاکره کرده ایم. فقط مباحث مالی مانده است. آقای صادقی رئیس کارخانه ذوب آهن روز گذشته در ورزشگاه حضور داشت و اعلام کرد که نگرانی های مالی را رفع می کنیم. ان شاءالله تا قبل از شروع مرحله گروهی بتوانیم به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان عمل کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، اوسیانو کروز دستیار کارلوس کی روش چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرد اولویت فوتبال ایران امسال باید تیم ملی باشد نه باشگاه ها؛ کروز با بیان اینکه خوب نیست ملی پوشان بین لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی در رفت و آمد باشند، گفته بود: «به خاطر اینکه اگر نتوانیم با بازیکنان در ابعاد تاکتیکی که از اهمیت بالایی در جام جهانی برخوردار است تمرین کنیم و همینطور در ابعاد فیزیکی آنها را بهبود ببخشیم، شاید نیاز پیدا کنیم به فکر این باشیم که روی بازیکنانی حساب کنیم که بتوانیم از آنها استفاده کنیم.»



سعید آذری در ارتباط با صحبتهای کروز هم گفت: اولین بازیکن آسیب دیده ما اکبر ایمانی بود. عضله «چهار سر» پای ایمانی دچار کبودی شده بود ولی در تمرین تیم ملی و در ریکاوری، دوچرخه ثابت زده بود که این باعث شد خونریزی جزئی ولی عمیق پیدا کند. حالا ما نمی توانیم از ایمانی استفاده کنیم. ما ایمانی را گرفته ایم که در آسیا به ما کمک کند. همه تیم ملی را دوست دارند. امیر قلعه نویی که خودش سرمربی تیم ملی بوده و من هم خودم زمانی ملی پوش بوده ام. به همین دلیل همه کشورمان را دوست داریم.



وی ادامه داد: با این حال به جز مباحث فنی، نباید منافع باشگاه ها هم کاملا به خطر بیافتد و بازیکنان هم مصدوم شوند. این هم به ضرر بازیکن است هم به ضرر باشگاه. در اینصورت به قول معروف ما «هم پیاز را می خوریم هم چوب». حداقلش این است که اگر بازیکنی آسیب دید، او را به اردو و تمرینات تیم ملی نبرند بخصوص با این شرایط جوی که گویا تا شب عید همینطور خواهد بود. در این شرایط امنیت جاده ها مناسب نیست و ممکن است پروازها هم لغو شود. با این حال تصمیم گیرنده امیر قلعه نویی است. من نظرات مدیریتی ام را دادم.



مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تاکید کرد: اینکه آقای کروز می گویند بازیکنان یا با ما باشند یا با باشگاه ها، مفهومی ندارد. بازیکنانی که در باشگاه ها پرورش یافته اند، اهمیت تیم ملی و اعتبار آنرا می دانند. از سوی دیگر کارلوس کی روش هم می داند در جام جهانی با چه تیم هایی همگروه است و باید به جزئیات توجه داشته باشد ولی به نظرم خط و نشان کشیدن به این شکل قشنگ نیست. باشگاه ها هم برای خودشان اعتبار دارند. اگر بخواهند در این زمینه با تحکم و اینطور برخورد کنند، درست نیست. در اینصورت ما هم روشهایی داریم که اعمال می کنیم.



آذری افزود: با این صحبتها توپ را در زمین بازیکن می اندازند. اینکه آقای کروز می گویند بازیکن یا با ما باشد یا با باشگاه ها، هزینه هایی دارد که یا بازیکن باید قبول کند یا خود آقای کروز! باشگاه نمی تواند از دو طرف متضرر شود.



مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در بخش پایانی صحبتهایش هم با اشاره به بازسازی زمین چمن ورزشگاه فولادشهر تاکید کرد: مدیرانی ذوب آهن، مدیران «پشت میزنشین» نیستند. باید از تک تک اعضای باشگاه و مهندس موسوی مجری این پروژه تشکر کنم که شرایط خوبی را در ورزشگاه فراهم کردند و در هوای منفی ۱۰ درجه هم چمن با طراوتی داشتیم. همینطور باید از آقای صادقی و اعضای هیات مدیره باشگاه و کارخانه ذوب آهن، هواداران و اهالی رسانه هم تشکر کنم که ما را در این مدت تنها نگذاشتند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]