دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

پدیده ی ماه گرفتگی به نام "ابر ماه آبی خونین" در ایران

[ad_1]

برای بسیاری از افراد پدیده های نجومی جذابیت دارد و دوست دارند خودشان این پدیده های ماه گرفتگی و یا خورشید گرفتگی را مشاهده نمایند. این بار یک خبر تازه برای این افراد داریم، در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ (امروز) همزمان با غروب خورشید شاهد پدیده ی ماه گرفتگی به نام “ابر ماه آبی خونین” هستیم که این نام ها هر کدام به پدیده های نجومی متفاوت اطلاق می شوند که امروز باهم تلاقی نموده اند و ماه در شکلی جذاب در آسمان پدیدار می گردد.


اگر امروز همزمان با غروب خورشید به آسمان (با چشمی غیر مسلح) نگاه کنید، شاهد پدیده ی ماه گرفتگی خواهید بود که ماه با چهره ای سرخ گون از افق سر بر می آورد. این پدیده از ساعت ۱۴:۲۱ دقیقه به وقت پایتخت آغاز شده و در ساعت ۱۷ به اوج خود می رسد و با توجه یه این موضوع که ماه در ساعت ۱۷:۲۹ دقیقه طلوع می کند، با ورود به بخش نیم سایه ای بخشی از این خسوف کلی در ایران قابل مشاهده نمی باشد.


ماه گرفتگی


خسوف کلی بعدی در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۷ رخ می دهد که پس از این پدیده ی نجومی دیگر تا سال ۱۴۰۴ هیچ خبری از پدیده های نجومی در آسمان ایران نمی باشد. به گفته ی یکی از کارشناسان نجوم ایرانی این پدیده که با نام عجیب و غریب ابر ماه آبی خونین بر سر زبان ها افتاده است هر کدام از این سه بخش به یک رخداد نجومی اطلاق می گردد که واقعا نادر می باشند و کمتر کسی می تواند در همان زمان مشخص این پدیده ها را مشاهده نماید.


توجه داشته باشید که این پدیده همزمان با غروب خورشید و طلوع ماه در ساعت ۱۷ به اوج خود می رسد و تا ساعت ۱۷:۲۱ دقیقه در آسمان ایران به صورت جزئی قابل مشاهده می باشد. این پدیده ی نجومی را از دست ندهید!


 


در ادامه با زوم تک همراه باشید…




[ad_2]

لینک منبع