دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

۲۰۶ شرکت فعال در حوزه شهرک سازیهای غیرقانونی اسرائیل شناسایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۲۰۶ شرکتی را که به فعالیتهای تجاری مرتبط با شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشتغال دارند، شناسایی کرده است و از این شرکتها خواست تا از هرگونه همدستی در نقضِ «فراگیر» [حقوق] مردم فلسطین بپرهیزند.



این در حالی است که رژیم صهیونیستی بیم آن دارد شرکتهای ذکر شده در «فهرست سیاه» سازمان ملل، مورد محروم سازی یا تحریمهایی قرار گیرند تا از این طریق، فشارها [برای توقف] شهرک سازیهای غیرقانونی این رژیم افزایش یابد؛ شهرک سازیهایی که از دیدگاه بسیاری از کشورهای جهان و سازمان ملل غیرقانونی است.



در گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل آمده است: «روابط تجاری [این شرکتها] در پیشبرد روند استقرار، حفظ و توسعه شهرک سازیهای اسرائیل نقش محوری ایفاء می کند». 



در ادامه این گزارش آمده است: «این شرکتها در مصادره اراضی توسط اسرائیل، تسهیل [فرآیند] انتقال جمعیت اسرائیل به اراضی اشغالی فلسطین همکاری می کنند و در سوء استفاده از منابع طبیعی فلسطین دخالت دارند».



در این گزارش به این نکته نیز اشاره شد که اکثریت این شرکتها- حدود ۱۴۳ باب شرکت- در اسرائیل یا شهرکهای رژیم صهیونیستی، ۲۲ باب شرکت در کشور آمریکا و سایر شرکتها- ۴۱ باب شرکت- نیز در ۱۹ کشور جهان از جمله آلمان، هلند، فرانسه و بریتانیا مستقر هستند.



در این گزارش سازمان ملل، نام شرکتهای مزبور ذکر نشده است.



«آویوا راز شکتر» نماینده رژیم صهیونیستی در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان در حال بررسی این گزارش است و با «اساساً نامشروع» خواندن این گزارش، آن را رد کرد.



راز شکتر به خبرگزاری رویترز گفت: «رسیدگی به این فهرست سیاه خارج از حوزه صلاحیت و اختیار شورای حقوق بشر است... این بخشی از تعصبی است که تلاش دارد اسرائیل را نامشروع جلوه دهد!»




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]