دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

افتتاح و کلنگ زنی ۱۷۰۰ پروژه در لرستان طی ایام دهه فجر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی در نشست با خبرنگاران با اشاره به پروژه دهه فجر استان اظهار داشت: در این رابطه اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مختلفی در استان صورت خواهد گرفت.



وی با اشاره به افتتاح یا کلنگ زنی هزار و ۷۶۵ پروژه در لرستان طی ایام دهه فجر بیان داشت: میزان اعتبار این پروژه‌ها هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان است.



وی بابیان اینکه این پروژه‌ها دو نوع بوده و برخی از آن‌ها از طریق منابع دولتی اجرایی می‌شوند و بخشی نیز توسط بخش خصوصی و سیستم بانکی عملیاتی می‌شوند گفت: پروژه‌های عمرانی استان هزار و ۱۳ پروژه بااعتبار ۹۰۱ میلیارد تومان است و پروژه اقتصادی نیز ۷۵۲ پروژه بااعتبار ۶۹۷ میلیارد تومان است.



استاندار لرستان همچنین بابیان اینکه بخشی از این پروژه‌ها افتتاح و بخشی نیز کلنگ زنی می‌شوند تصریح کرد: از مجموع هزار و ۱۳ پروژه عمرانی، ۹۸۲ مورد بااعتبار ۵۴۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند و ۳۱ پروژه دیگر نیز بااعتبار ۳۵۵ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی می‌شوند.



خادمی بابیان اینکه همچنین پروژه‌های اقتصادی دهه فجر ۷۴۳ مورد بااعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان است گفت: همچنین پروژه اقتصادی که در این ایام کلنگ زنی می‌شوند ۹ مورد بااعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان است.



وی با تأکید بر اینکه ما بیشتر از آنکه دنبال این باشیم که کلنگ زنی کنیم به دنبال قیچی و افتتاح هستیم گفت: اشتغال ایجادشده با افتتاح این پروژه‌ها نیز شش هزار و ۴۱۴ مورد خواهد بود.



استاندار لرستان همچنین از برگزاری جشنواره فیلم فجر در لرستان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در این رابطه برنامه‌ریزی خواهد شد که بلیت جشنواره را برای خبرنگاران خریداری کنیم.



خادمی بیان داشت: این فیلم‌ها تا یک سال دیگر اکران نمی‌شوند و فرصت خوبی بوده که خبرنگاران ۱۷ فیلم سینمایی را ببینند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]