دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

خبرگزاری آريا - راديو نقش مهمي در تشريح دستاوردهاي انقلاب دارد

[ad_1]



راديو نقش مهمي در تشريح دستاوردهاي انقلاب دارد

خبرگزاري آريا - حجت‌الاسلام سيدرمضان موسوي‌مقدم، قائم‌مقام سازمان صداوسيما با تاکيد بر اين مساله که پيروزي انقلاب اسلامي، يک اتفاق بسيار بزرگ در قرن20 است، عنوان کرد: راه‌اندازي راديو انقلاب به همت معاونت صدا، يک اقدام ارزشمند و شايسته است، زيرا راديو نقش مهمي در تشريح دستاوردهاي انقلاب داشته است.
به گزارش جام‌جم، راديو انقلاب ديروز با حضور حجت‌الاسلام سيدرمضان موسوي‌مقدم قائم‌مقام رسانه ملي، حميد شاه‌آبادي معاون صدا، عليرضا حبيبي مدير راديو انقلاب و جمعي از مديران راديو در استوديو شماره 29 در ساختمان شهداي راديو شروع به فعاليت کرد.
بيان ناگفته‌ها
در اين مراسم قائم‌مقام سازمان صداوسيما با اشاره به اين‌که ايام دهه فجر فرصت مناسبي براي بيان بسياري از حقايق تاريخي است، توضيح داد: وقتي مجموعه‌اي روي موضوعي متمرکز شود، اثر بخشي آن اقدام نيز بيشتر مي‌شود و اين‌که ما در يک بازه زماني خاص در شبکه‌اي مثل راديو انقلاب به يک موضوع بپردازيم، از نظر رسانه‌اي کاري ارزشمند و قابل تقدير است.
حجت‌الاسلام سيدرمضان موسوي‌مقدم با اشاره به راه‌اندازي راديو انقلاب گفت: راديو انقلاب بايد به ناگفته‌ها بپردازد. در دنيا مردم به دو دسته شرق و غرب تقسيم شده بودند، اما مردم ما انقلاب نه‌شرقي و نه‌غربي را قبول داشتند. بنابراين راديو انقلاب مسئوليت بسيار سنگيني دارد و بسياري از ناگفته‌ها وجود دارد که بايد توسط اين شبکه راديويي براي مخاطبان تشريح شود تا آنها نسبت به حقايق انقلاب آگاهي پيدا کنند.
بررسي و تحليل واقعيت انقلاب
حميد شاه‌آبادي، معاون صدا نيز با اشاره به اين‌که در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اولين شهيده مظلوم ولايت، راديو انقلاب راه اندازي مي‌شود، عنوان کرد: اميدوارم اين راديو بتواند بخشي از تکليف خود را در برابر آنچه بر اين کشور رفته و ظلمي که دشمنان بر انقلاب کردند،
ادا کند. معاونت صداي جمهوري اسلامي ايران، تکليفي جدي براي تدوين اهداف انقلاب دارد و بر خود مي‌داند که در آستانه 40 سالگي انقلاب، براي نسل سوم حرف‌‌هاي نو بزند. به همين دليل ما براي ارتباط بايد به زبان نسل جوان صحبت کنيم.
وي ادامه داد: بهتر است برنامه‌سازان در اين زمينه کار کنند که چه بحران‌‌هايي بر جمهوري اسلامي گذشته و اگر از نعمت ولايت برخوردار نبوديم، کشور دچار چه خسران‌‌هايي مي‌شد. نعمت‌ ولايت‌ فقيه توانسته کشور را بدرستي رهبري و مديريت کند و ما بايد به چنين مباحثي در راديو انقلاب بپردازيم. بايد بتوانيم در معاونت صدا، برنامه‌هايي را توليد کنيم که افتخارات و دستاوردهاي اين چهار دهه را تبيين کنند.
معاون صدا درباره اهداف و رويکردهاي راديو انقلاب توضيح داد: گرچه بازه زماني فعاليت راديو انقلاب چند روز است، اما اين راديو بايد يک افق يک ساله براي خود تدارک ببيند، زيرا ما يک ماموريت يک ساله در آستانه 40 سالگي انقلاب بر عهده داريم. دشمن آنتن‌‌هاي خود را بر کشور ما سرازير مي‌کند و با ساخت برنامه‌‌هاي مختلف طوري حرف مي‌زند که انگار مردم ديگر کاري با انقلاب ندارند. اين در حالي است که اتفاقا نمي‌دانند مردم اگر هر نقد يا ضعفي هم ببينند، باز هم با چنگ و دندان خواهان انقلاب هستند. راديو انقلاب بايد به صورت متمرکز، عناصر کارآمد، توانمند، علاقه‌مند و داراي بينش را به‌کار بگيرد که به دور از شعارزدگي، برنامه‌سازي کنند.
وي درباره راديو انقلاب عنوان کرد: ما درباره همه مسائل انقلاب در اين راديو حرف مي‌زنيم و واقعيت انقلاب را بدرستي تحليل و بررسي مي‌کنيم. راديو انقلاب بايد به صورت متمرکز، عناصر کارآمد، توانمند، علاقه‌مند و داراي بينش را به‌کار بگيرد که به دور از شعارزدگي، برنامه‌سازي کنند. ستاد بزرگداشت چهلمين سال انقلاب که هفته گذشته در معاونت صدا تشکيل شد، رويکرد ساخت برنامه‌‌هاي متناسب با انقلاب را رصد مي‌کند.
شاه‌آبادي در پايان گفت: راديو انقلاب براي سومين سال راه‌اندازي شده است و بايد اين را به فال نيک بگيريم که بتواند به بهترين شکل نقش‌اش را ايفا کند.
تبيين هويت و ماهيت انقلاب اسلامي
عليرضا حبيبي، مدير راديو انقلاب در بخشي از اين مراسم گفت: اين شبکه راديويي با تدبير معاون صداي راديو براي سومين سال شروع به فعاليت مي‌کند. برنامه‌هاي اين راديو زنده و 24 ساعته و روي موج اف ام رديف 5/95 مگاهرتز خواهد بود. براي اين شبکه راديويي رويکردها و اهدافي را مشخص کرديم که در اين باره مي‌توانم به تبيين هويت ماهيت انقلاب اسلامي و معرفي کارنامه 40 سالگي نظام جمهوري اسلامي ايران، ظرفيت‌سازي و کيفي‌سازي، گفتمان و پرسمان انقلاب اسلامي اشاره کنم. همچنين با ديگر شبکه‌هاي راديويي هم در اين راستا هم‌افزايي داريم و سعي مي‌کنيم برنامه‌هايي با معرفي دستاوردهاي نظام در هر استاني توليد و پخش کنيم.
وي با اشاره به اين که مضامين ارزشمند انقلاب اسلامي در اين شبکه در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: تلاش مي‌کنيم با طراحي برنامه‌هاي متنوع و متعدد، رضايت و توقعات مردم را از راديو انقلاب تامين کنيم. البته براي جريان‌سازي‌هاي انقلابي بايد سعي کنيم با يکديگر متحد شويم. مناسک ملي و اسلامي بستر مناسبي براي جريان‌سازي بوده و انقلاب مملو از پيام‌هاست. همچنين از زحمات آقاي کوچک‌زاده، مدير قبلي راديو انقلاب قدرداني مي‌کنم.
فاطمه عودباشي



[ad_2]

لینک منبع