دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

خبرگزاری آريا - امسال 18 ميليارد ريال اعتبار به فدراسيون ورزش بيماي هاي خاص اختصاص يافت

[ad_1]



امسال 18 ميليارد ريال اعتبار به فدراسيون ورزش بيماي هاي خاص اختصاص يافت

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - دبير فدراسيون پيوند اعضا و بيماريهاي خاص گفت: امسال 18 ميليارد ريال اعتبار به فدراسيون ورزش بيماري هاي خاص و پيوند اعضا اختصاص يافته که تاکنون 70 درصد آن دريافت شده است.

مهين فرهادي زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در ايلام اظهار کرد: با توجه به شرايط خاص اين ورزشکاران و برگزاري مسابقات قهرماني کشور بخصوص هزينه هاي فراوان اين ورزش اميدواريم کل اين اعتبار به فدراسيون پرداخت شود.
وي افزود: با توجه به اين که هم‌اکنون در 14رشته در پيوند اعضا، پنج رشته در تالاسمي، پنج رشته در ديابت و 2 رشته در ام اس در بخش زنان و مردان فعال هستيم، اين بودجه کافي نيست و بدون حمايت خيرين نمي‌توانيم برنامه‌هاي خود را به درستي پيش ببريم.
به گفته وي حضور خيرين در اين بخش تاثير بسزايي در تامين اعتبار براي برگزاري مسابقات قهرماني کشور، برگزاري اردوها، اعزام به مسابقات و برگزاري کلاس هاي آموزشي و مربيگري دارد و مي توان از اين طريق ورزشکاران بيشتري را جذب فدراسيون کرد.
دبير فدراسيون پيوند اعضا و بيماريهاي تاکيد کرد: در حال حاضر هفت هزار ورزشکار سازمان يافته بيمارهاي خاص در بخش هاي همگاني در کشور فعاليت دارند که داراي کارت بيمه هستند.
فرهادي زاده تغيير نگرش از ورزش هاي قهرماني به ورزش همگاني در اين فدراسيون را جز اولويت هاي اين فدراسيون دانست و يادآور شد: اين فدراسيون امسال نسبت به ساير فدراسيون ها بيشترين تعداد ورزشکار جذب شده در کشور را دارد و چندين رشته نيز به آن اضافه شده است.
وي با بيان اينکه جذب اعتبارات هيات ها از طريق وزارت ورزش و توزيع استاني صورت مي گيرد، تاکيد کرد: استاني بيشترين اعتبار را دريافت مي کند که فعاليت بيشتري داشته باشد و فدراسيون نيز در راستاي توسعه و ارتقا اين هيات بيشترين حمايت را از آن بعمل مي آورد.
به گفته فرهادي زاده ديابت نوع يک ، تالاسمي ، پيوند اعضا ، ام اس ، هموفيلي و دياليز در زمره بيماري هاي خاص است و طبق آمار بين 20 تا 25 هزار بيمار خاص در کشور شناسايي شده اند.
استان ايلام داراي 26 هزار و 960 نفر ورزشکار سازمان يافته زير نظر بيش از 300 هيات ورزشي فعاليت مي کنند.
دبير فدراسيون بيماري هاي خاص و پيوند اعضا روز چهارشنبه براي حضور در انتخابات هيات بيماري هاي خاص استان ايلامبه استان ايلام سفر کرد.
7178
انتهاي پيام /*



[ad_2]

لینک منبع