دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ با آیفون 10 اپل

[ad_1]






سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس (+Samsung Galaxy S9) به یک دوربین دوگانه مجهز شده است، به همین دلیل مقایسه آن با آیفون ایکس عادلانه‌تر به نظر می‌رسد. در این مطلب به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ با دوربین آیفون ایکس اپل بر اساس نسخه دموی این گوشی می‌پردازیم.



برخلاف سال‌های گذشته، امسال تنها اختلاف دو مدل سری S، ابعاد بدنه و نمایشگر دو گوشی نیست. سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس به یک دوربین دوگانه مجهز شده که در کنار اندازه نمایشگر بزرگتر، اصلی‌ترین تفاوت آن با گلکسی اس 9 محسوب می‌شود.


اگرچه استفاده از دوربین دوگانه موضوع جدیدی در دنیای موبایل نیست، اما ویژگی مهم دوربین گلکسی اس 9 پلاس، مجهز شدن سنسور اصلی آن به گشودگی دریچه دیافراگم متغیر است. سنسور دوم همانند نمونه آن در گلکسی نوت 8 و آیفون ایکس از نوع تله فوتو در نظر گرفته شده است. با توجه به شباهت ساختار آن‌ها، مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ و آیفون 10 جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.


گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 10


سنسور اصلی دوربین گلکسی S9 پلاس می‌تواند بسته به شرایط، گشودگی دریچه دیافراگم را بین دو مقدار f/1.5 و f/2.4 تغییر بدهد. این سنسور 12 مگاپیکسلی کاملا جدید و متفاوت از نمونه آن در گلکسی اس 8 پلاس بوده و دارای اندازه “1/2.55 است. به لطف استفاده از تکنولوژی DualPixel، ثبت تصاویر روشن و واضح تضمین می‌شود.


وضوح تصویر سنسور دوم نیز 12 مگاپیکسل است، با این تفاوت که اندازه آن “1/3.6 بوده و اندازه پیکسل‌ها به 1 میکرومتر رسیده است. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که با مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس و دیگر پرچمداران دارای دوربین دوگانه به آن پی‌ می‌بریم، وجود قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) در هر دو سنسور است. وجود سنسور ثانویه از نوع تله فوتو سبب می‌شود بتوان تا دو برابر و بدون کاهش کیفیت بزرگنمایی داشت.


مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس


مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس و آیفون ایکس از آنجایی جالب‌تر می‌شود که علاوه بر تله فوتو بودن سنسور ثانیه آن همچون پرچمدار جدید سامسونگ، رزولوشن هر دو سنسور مجددا 12 مگاپیکسلی است. وجود قابلیت بزرگنمایی اپتیکال به خاطر حضور سنسور تله فوتو بدیهی بوده و خوشبختانه همچنان قابلیت OIS دیده می‌شود. در تصویر زیر، ابتدا به مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس و آخرین پرچمدار اپل بر اساس نحوه ثبت رنگ‌ها می‌پردازیم.







همانطور که گفتیم، دوربین گلکسی اس 9 پلاس رنگ‌ها را واضح‌تر نشان می‌دهد، اما رگه‌ای آبی رنگ در آن‌ها وجود دارد. این در حالی است که رنگ‌ها در تصویر ثبت شده توسط آیفون 10، کمی بیشتر به نمونه واقعی آن‌ها نزدیک هستند. متاسفانه هر دو عکس آن طور که باید رنگارنگ نیستند، اما به خاطر کنار هم قرار گرفتن چند شی دارای رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر، صحنه خوبی به منظور مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس و آیفون ایکس پدید آمده است.







به طرزی کاملا عجیب، این مرتبه نمونه تصویر دوربین گلکسی اس 9 پلاس روشنایی بیشتری دارد. اصلی‌ترین تفاوت آن در مقایسه با تصویر ثبت شده توسط آیفون ایکس، وجود جزییات بیشتر است.


در تصاویر زیر، مجددا دو تفاوت مهم بین دوربین گلکسی اس 9 پلاس و آیفون ایکس که پیشتر نیز به آن پی برده بودیم را مشاهده می‌کنیم. دوربین پرچمدار سامسونگ در ثبت جزییات بی‌نظیر است، در حالی که دوربین گوشی اپل، رنگ‌ها را طبیعی‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت ثبت می‌کند.







دوربین سلفی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس هیچ تغییری با نمونه پیشین آن در گلکسی اس 8 پلاس ندارد. یکی از ویژگی‌های آن امکان عکاسی پرتره است. در تصویر زیر، یک عکس عادی و یک تصویر دارای افکت بوکه که هر دو توسط دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس ثبت شده‌اند را مشاهده می‌کنید.







استفاده از گشودگی دریچه دیافراگم متغیر در یک دوربین موبایل کاملا جدید نیست، چرا که در سال 2017 و همراه با رونمایی گوشی تاشوی سه هزار دلاری سامسونگ W2018 شاهده استفاده از چنین قابلیتی بودیم.



به زبان ساده، هر چه میزان عدد تعیین شده برای گشودگی دریچه دیافراگم کمتر باشد، نور بیشتری از محیط دریافت شده و عکاسی در تاریکی و حین عدم وجود نور طبیعی کافی سخت‌تر می‌شود. مشکل افزایش گشودگی دریچه دیافراگم به منظور اجازه دادن به نور بیشتر به منظور ورود، کاهش کیفیت و در برخی مواقع وجود محوشدگی درون تصویر است.







نتیجه‌گیری اولیه


سامسونگ در معرفی پرچمداران جدید سری S، بیش از هر چیزی بر روی توانایی دوربین آ‌ن‌ها تاکید دارد. این شرکت هزینه و زمان زیادی صرف کرده تا علاوه بر بهبود پردازش تصویر، قابلیت‌های بیشتری را در زمینه عکاسی و فیلم برداری در اختیار کاربران قرار بدهد. به همین دلیل اکنون می‌توان ویدیوهایی بسیار آهسته و استثنایی با دوربین گلکسی اس 9 و مدل بزرگتر آن ضبط کرد و یا با آن‌ها به ثبت تصاویر واضح و روشن در تاریکی شب پرداخت.


مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی اس 9


همانطور که در مقایسه‌های پیشین به آن‌ اشاره کردیم، گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاسی که تاکنون بر اساس آن‌ها به مقایسه دوربین این دو گوشی با رقبا پرداخته‌ایم، نسخه دمو بوده و بعید نیست در نسخه تجاری، تغییرات نرم افزاری مهمی اعمال شود. نتیجه آن، بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده خواهد بود. پس بهتر است برای نتیجه‌گیری نهایی از مقایسه دوربین گلکسی اس 9 پلاس با آیفون 10 و دیگر پرچمداران، تا زمان عرضه نسخه تجاری این گوشی منتظر بمانیم.














[ad_2]

لینک منبع