دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

پیشنهاد ۱۳۵میلیارد تومانی برای بودجه سال۹۷ شهرداری شاهرود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محسن احمدی در نشست شامگاه چهارشنبه خود با اصحاب رسانه به میزبانی مرکز کنترل ترافیک شهرداری شاهرود ضمن اشاره به افزایش ۱۲درصدی بودجه شهرداری در سال۹۷، تأکید کرد: بودجه سال۹۶، رقمی معادل ۱۲۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال آتی ۱۳۵ میلیارد تومان  برای تصویب به شورای شهر ارسال‌شده است.


وی بابیان اینکه ۶۰ درصد بودجه شهرداری به موارد عمرانی و ۴۰ درصد به مقوله جاری اختصاص خواهد یافت، افزود: امیدواریم در مقوله تخصیص‌ها بتوانیم درمجموع اعتبارات خوبی را در مجموعه شهرداری جذب کنیم البته این بودجه برای بررسی در شورا قرار دارد و ممکن است با اعمال‌نظر میزان آن کاهش و یا افزایش یابد که بنده بعید می‌دانم در این مقوله، کاهشی را شاهد باشیم، لذا درمجموع باید گفت شهرداری بر مبنای ۱۳۵میلیارد تومان پیشنهاد بودجه را ارائه کرده است.



طراحی و ساخت ساختمان جدید شهرداری


شهردار شاهرود بابیان اینکه بزرگ‌ترین بودجه این مجموعه در سال آتی در راستای اجرای پروژه تقاطع غیر هم‌سطح است، تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه در زمره اعتبارات عمرانی به شکل شاخص دیده شود و همچنین سایر موارد ما در بودجه فصل بهبود عبور و مرور که بخش عمده‌ای از اعتبارات را به خودش اختصاص می‌دهد و بخش بهبود محیط شهری که توسعه پارک‌ها و گردشگری است را شامل می‌شود.


احمدی در تشریح دیگر برنامه‌های این مجموعه در سال آتی با بودجه پیشنهادی، گفت: احداث ساختمان جدید شهرداری نیز پیش‌بینی‌شده اما فضاهایی که برای این طرح جانمایی شده، هنوز قطعی نشده‌اند لذا اصرار ما بر اجرای این پروژه است چراکه ساختمان کنونی شهرداری شاهرود استحکام لازم را ندارد و چون شهرداری خودش، متولی کنترل و مدیریت بحران محسوب می‌شود، لذا باید خودش در یک ساختمان ایمن حضورداشته تا بتواند فضایی را در راستای کنترل رخدادهای غیرمترقبه در اختیار داشته باشد.


وی افزود: ساختمان جدید شهرداری با معماری جدید و با استحکام لازم درخورشان مردم شاهرود طراحی و ساخته خواهد شد که این پروژه به شکل محدود در پروژه‌های سال آتی بودجه عمرانی شهرداری تعریف‌شده است، همچنین باید گفت شهرداری بر روی تحقق درآمدهای طرح‌های سال آتی اعم از عمرانی و ... امید بسیاری بسته چراکه در سه‌ماهه منتهی به پایان سال جاری میزان درآمد شهرداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش‌یافته و این نوید آن را می‌دهد که شهرداری می‌تواند در مقوله جذب درآمدهای خود نیز موفق‌تر عمل کند.


عیدانه به شاهرود می‌آید


شهردار شاهرود در ادامه گفت: مردم تا حدودی پذیرفته‌اند که شهرداری برای وظیفه‌ای که دارد، درست عمل می‌کند و دلیل این امر نیز افزایش ۱۰۰ درصدی درآمدهای شهرداری در سه‌ماهه اخیر است لیکن اعتبارات شهرداری، عوارضی که اخذ می‌شود و احتمالاً تراکم‌های ساخت‌وساز می‌تواند به ما کمک شایانی کند.


احمدی در ادامه به برنامه‌های عیدانه شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ما در شهرداری شاهرود این است که فضای عید را با عنصری به نام گُل تلطیف کنیم و در این راستا ۱۵هزار نهال، درختچه تزئینی، گل‌های فصلی، ۹هزار لاله، هشت هزار سنبل و ... خریداری‌شده و قرار است این درختچه‌ها و گل‌ها بافرم ایده آل در قسمت‌های مختلف شهر ازجمله ورودی و خروجی شهر کاشته شود تا نمایی بهاری به شهر ببخشد مقوله‌ای که مردم شاهرود شاید برای نخستین بار آن را مشاهده خواهند کرد.


وی افزود: یکی از سیاست‌های شهرداری در سال جاری و آتی نگاه ویژه به مناطق مختلف شهری و تمرکززدایی از قسمت‌های شمال شهر است که سعی می‌شود در تمامی شهرک‌ها نیز همان نوع تزئیناتی رعایت شود که در مراکز شهر دیده می‌شود تا مردم حومه شهر نیز احساس جدا افتادگی و عدم رسیدگی نداشته باشند.



احتمال ساخت ۵ پل عابر پیاده


شهردار شاهرود همچنین از عزم جدی برای برخورد با فساد در شهرداری خبر داد و تأکید کرد: نظارت بر عملکرد کارکنان در کنار اجرای رسالت‌های مدیریت حراست در سایه گزارش‌های مردمی خوشبختانه ما را برآن داشته تا با جدیت و اهتمام بیشتری نسبت به مقوله رفع نواقص در این راستا اقدام کنیم.


احمدی در ادامه از ساماندهی میدان ولایت نیز خبر داد و تأکید کرد: این طرح همچنان در دست مطالعه است اما میدان ولایت به‌طورقطع در آینده نزدیک ساماندهی می‌شود چراکه یک کمربندی شاه‌راه با شش خیابان دیگر در این میدان عریض و طویل برخورد کرده و خطرات بسیاری را پدید آورده است لیکن مطالعات اجرای روگذر و یا زیرگذر در میدان ولایت کماکان در حال انجام است که علاوه بر این مکان، چهار نقطه دیگر شهر نیز امکان اجرای زیرگذر و روگذر را خواهند یافت که این مکان‌ها در صورت قطعی شدن اعلام خواهند شد.


وی افزود: پنج پل عابر پیاده نیز در نقاط مختلف شاهرود نصب خواهد شد که یکی از نقاط مورد پیشنهادی ما در میدان بسیج و حدفاصل تأمین اجتماعی محسوب می‌شود که روزانه شاهد تردد صدها مراجعه‌کننده است و امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح، از خطر تردد عابران پیاده در مسیر خودرو بکاهیم از سوی دیگر باید گفت تعریض پیاده‌روی معابر اصلی مانند ۲۲ بهمن در دستور کار شهرداری است.



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]