دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

خبرگزاری آريا - وزير بهداشت: موافقتنامه هاي امضا شده با بلژيک مقدمه اي براي توسعه روابط اقتصادي است

[ad_1]



وزير بهداشت: موافقتنامه هاي امضا شده با بلژيک مقدمه اي براي توسعه روابط اقتصادي است

خبرگزاري آريا - بروکسل - ايرنا - وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي گفت: موافقتنامه هاي امضاء شده بين شرکتهاي ايراني و بلژيکي مقدمه اي براي توسعه روابط اقتصادي است و بايد منتظر نتايج مذاکرات بيشتر بخشهاي خصوصي دو کشور بود.

دکتر سيدحسن قاضي زاده هاشمي عصر چهارشنبه در حاشيه مراسم امضاي تفاهمنامه هاي شرکتهاي ايراني و بلژيکي در بروکسل در خصوص توافقنامه هاي امضا شده ايران و بلژيک به خبرنگار ايرنا گفت: اين توافقنامه ها بين شرکتهاي ايراني و بلژيکي بود که البته بخشي از آن مربوط به حوزه فناوري اطلاعات بود که معاون وزارت بهداشت امضا کرد.
دکتر هاشمي افزود: اينها مقدمه اي براي توسعه روابط اقتصادي است؛ خوشبختانه بلژيک از کشورهايي است که رابطه خوبي با ايران دارد و همکاري هاي متقابل خيلي خوبي بين دو کشور وجود دارد. به نظر مي رسد که حاصل جلسه امروز (چهارشنبه) در اين موافقتنامه هايي که امضا شد خلاصه نمي شود.
وزير بهداشت تاکيد کرد: به نظر من بايد قدري تامل کرد ؛ در ماههاي آينده با مذاکراتي که بخش خصوصي ايران با بخش خصوصي بلژيک دارد حتما اثربخش خواهد بود در اين زمينه که هم ما بتوانيم از دانش و مهارت و فناوري دوستان (بلژيکي) استفاده کنيم و هم طرف بلژيکي بتواند از نيروي جوان و بااستعداد و شرکتهايي که در ايران هستند و به تعبير خودشان (بلژيکي ها) خلاق و بسيار پرکار هم هستند ، حداکثر استفاده را بکنند.
وزير بهداشت در پاسخ به سوال ديگر ايرنا در خصوص نقش برجام در توسعه همکاري ها گفت: ما به عنوان طرفي در برجام که به توافق انجام شده متعهد بوده است، از طرف متقابل اين انتظار را داريم که مشکلات بانکي را حل کنند.
دکتر هاشمي خاطرنشان کرد: بويژه در اين کشور که ما در آغاز مراودات تجاري پس از امضاي برجام هستيم ، انتظار اين است که بانکهاي خصوصي اين کشور شرکتها را حمايت کنند که اين مطالبه خود شرکتها هم هست و موانعي هم که در مسير مبادلات مالي وجود دارد برطرف کنند.
وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشکي کشورمان عصر چهارشنبه در ديدار با وزير رفاه و سلامت عمومي فلاندر بلژيک نيز بر ضرورت اجراي برجام توسط اتحاديه اروپا و رفع موانع فعاليت شرکت هاي اروپايي و بلژيکي در ايران تاکيد کرد.
روز چهارشنبه در همايش تجاري فعالان بخش خصوصي حوزه سلامت ايران و بلژيک ، توافقنامه هايي در زمينه فناوري اطلاعات و تجهيزات پزشکي از جمله ماشين هاي پيشرفته بيهوشي و همچنين در زمينه کنترل بيماريهاي غيرواگير ، بين شرکت هاي ايراني و بلژيکي به امضا رسيد.
دکتر هاشمي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي در راس هياتي از بخش دولتي و خصوصي کشورمان به منظور ديدار و تبادل تجربيات و بررسي زمينه هاي همکاري با مقامات بلژيک و اتحاديه اروپا ، دوشنبه شب وارد بروکسل شد. هاشمي روز سه شنبه با خانم `مژي دوبلوک` وزير امور اجتماعي و بهداشت عمومي فدرال بلژيک ديدار و گفتگو کرد. وزير بهداشت کشورمان پس از آن عازم مقر کميسيون اروپا شد و با `فيل هوگان` کميسيونر کشاورزي و توسعه روستايي اتحاديه اروپا و `ويتنيس اندريوکايتيس` (Vytenis Andriukaitis) کميسيونر بهداشت و ايمني غذايي اتحاديه اروپا ديدار و زمينه هاي مختلف همکاريها را مورد بحث و بررسي قرار داد. دکتر هاشمي و هيات عمراه عصر سه شنبه نيز از پارک علم و فناوري (بيوپارک) در منطقه 'شارلروا ' در جنوب بروکسل و پس از آن نيز از شرکت `اي ام بي ` ( AMB ) بلژيک سازنده تجهيزات گندزدايي از پسماندها و ضايعات بيمارستاني بازديد کرد. وزير بهداشت کشورمان روز چهارشنبه پس از شرکت در نشست فعالان بخش خصوصي حوزه سلامت ايران و بلژيک و ديدار با وزير رفاه و سلامت عمومي فلاندر بلژيک ، چهارشنبه شب براي شرکت در نشست فرصتهاي سرمايه گذاري در بخش سلامت بروکسل را به مقصد بوداپست مجارستان ترک کرد .
اروپام**1078**3404
انتهاي پيام /*



[ad_2]

لینک منبع