دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۸, چهارشنبه

رشد ۵ درصدی حضور گردشگران در روستاهای مازندران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

روح الله علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر از رشد پنج درصدی حضور مسافران در حوزه روستایی مازندران خبر داد و اظهار داشت :تا پایان هفتم فروردین ماه جاری تعداد دو میلیون مسافر اقامتی و غیر اقامتی در سطح روستاهای مازندارن حاضر شدند که با در پیش بودن روز طبیعت این آمار افزایش چشمگیری را خواهد داشت.


وی با بیان اینکه دو سوم روستاهای مازندران دارای دهیاری هستند افزود: تمامی روستاهای بالای ۳۰خانوار در استان دارای دهیاری هستند و از تعداد سه هزار و ۲۰۰ روستای مازندران دو هزار و ۱۵۰روستا دهیاری دارند.


دبیر کمیته امور دهیاری های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران  به فعالیت کمیته دهیاری ها درستاد خدمات سفر اشاره کردو ادامه داد: ارائه خدمات شایسته به مسافران از وظایف دهیاری ها است و این کمیته در دوران فعالیت خود تجربیات خوبی را در این زمینه به دست آورده است.


علیزاده از ممنوعیت فعالیت خانه های بدون مجوز روستایی برای جذب مسافر خبر دادو گفت: تعداد ۷۲مجوز بومگردی به اقامتگاه های بومگردی داده شد و تقاضا برای پروانه و کسب مجوز در این زمینه در سطح روستاهای استان افزایش یافته است.


وی برگزاری بازارچه های محلی را برای رونق  گردشگری روستایی مهم دانست و تصریح کرد:این بازارچه ها  که محلی برای عرضه محصولات بومی و روستایی است ؛ بعد از تعطیلات نوروز هم برای خدمات دهی به گردشگران باقی خواهند ماند.


دبیر کمیته امور دهیاری های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه استقرار بازارچه های محلی می تواند در حمایت از کالای ایرانی موثر باشد عنوان  کرد: استقبال مسافران از پخت نان های سنتی و محصولات روستایی به حدی بوده که گردش مالی خوبی را برای عرضه کنندگان این محصولات در طول دوران تعطیلات نوروزی داشته است.


علیزاده برند سازی محصولات را یکی از راهکارهای حمایت از کالای بومی دانست و گفت: ظرفیت های خوب مازندران در زمینه تولید مرکبات ، ماهیان خاویاری ،آبزیان،برنج و انواع محصولات روستایی  و تولیدات کشاورزی توجه بیشتر به عرضه با کیفیت و معرفی آن را می طلبد.


وی  به سنت نوروز خوانی در روستاهای مازندران اشاره کردو یادآور شد: این آئین سنتی و بومی از اوایل نوروز در روستاها آغازشد و مورد استقبال مسافران قرار گرفت .


دبیر کمیته امور دهیاری های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در خصوص نظارت بر بخش های خدمات دهی روستایی عنوان کرد: در ۵۶ بخش حضور فعال نظارتی را داشتیم که در کیفیت ارائه خدمات موثر بوده است.



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]