دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۹, پنجشنبه

چطور با استفاده از فایل‌های GIF و MP4، والپیپر زنده بسازیم؟ – دیجی رو

[ad_1]

تصویر زمینه گیف

فایل‌های GIF یا همان گیف در سال ۱۹۸۷ معرفی شدند اما با این حال هنوز هم پا برجا بوده و نقش خودشان را در دنیای اینترنت ایفا می‌کنند. اگر شما هم اهل وب و وبگردی باشید احتمالا پیش آمده که به عکس‌هایی با فرمت GIF، MP4 و WebM برخورده باشید.

سوال این است که چطور میتوان این فرمت‌ها را به طور دلخواه با اندروید ترکیب کرد؟ به لطف انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های بسیار اندروید و با استفاده از یک‌ سری برنامه‌ها می‌توانید تقریبا تمام فایل‌های گیف یا ام‌پی۴ را به عنوان والپیپر یا همان تصویر زمینه روی هوم اسکرین‌تان قراردهید.

سینماگراف

شاید برای بعضی‌ها سوال شود که خب چرا از این همه والپیپر زنده‌ای که بر روی پلی استور موجود است استفاده نکنیم؟ جواب این است که البته که می‌شود این کار را کرد، اما گاهی ممکن است به یک گیف خاص و فوق‌العاده بربخورید که در هیچکدام از این برنامه‌ها موجود نباشند و آنجاست که باید دست به کار شده و آن را به طور دستی تبدیل به یک عکس پس‌زمینه‌ی پویا کنید.

شاید برنامه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند مصرف باتری‌تان را افزایش داده و باعث کاهش عملکرد هوم اسکرین یا صفحه‌ی اصلی‌تان شوند، اما صرف نظر از این‌ها، بد نیست که به طور سفارشی‌سازی شده توسط خودتان، جنبه‌ی دیگری از تجربه‌ی کاربری‌تان با اندروید را مشاهده کنید.

راه‌حل۱: چطور فایل‌هایی با فرمت MP4 و WebM را به عنوان والپیپیر زنده قراردهیم؟

برای این کار ابتدا باید یک ویدیوی مناسب با فرمت ام‌پی۴ یا وب‌ام پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای این کار به دنبال یک سینماگراف باشید. شاید بپرسید سینماگراف چیست؟


سینماگراف
سینماگراف

سینماگراف‌ها عکس‌هایی متحرک یا همان ویدیو هستند که با کیفیت بوده و جنبش‌های ظریف و کوچکی در آنها به چشم می‎خورد. تصویری که مشاهده می‌کنید نوعی سینماگراف است که اما در هر سایز و شکل دیگری هم که بخواهید موجود هستند. برای پیداکردن چنین تصاویری می‌توانید سری به Gfycat بزنید.

اگر در پلی‌استور کلمه‌ی Video wallpaper را تایپ کنید، برنامه‌های زیادی برایتان ظاهر می‌شوند؛ اما آنچه ما پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ی Video Live Wallpaper است. این برنامه، برنامه‌ای بسیار ساده است که به شما اجازه می‌دهد از یک ویدیو به عنوان تصویر پس‌زمینه‌ی زنده استفاده کرده و حتی یک سری تنظیمات ضروری مانند فعال کردن صوت، غیرفعال کردن پلی‌بک پس‌زمینه و غیره را بر روی آن انجام دهید.

توصیه می‌شود که گزینه‌ی Play video offscreen را به منظور کاهش مصرف باطری فعال نکنید.

راه‌حل۲: چطور فایل‌های GIF را به عنوان والپیپیر زنده قراردهیم؟

خیلی توصیه نمی‌شود که از GIF برای والپیپیرهای ویدیویی استفاده کنید. این فرمت کمی قدیمی شده و فرمت‌های MP4، WebM، GIFV جای آن را گرفته‌اند.

این فرمت‌های جایگزین از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و از لحاظ سرعت و ظرافت در تصویر، بهتر عمل می‌کنند. با این حال اگر می‌خواهید از یک فایل گیف برای والپیپرتان استفاده کنید گزینه‌هایی پیش رویتان قراردارد.

برنامه‌ی پیشنهادی ما در این زمینه GIF live wallpaper است که کار با آن آسان بوده و شما را به مقصود موردنظرتان می‌رساند.

ابندا اطمینان حاصل کنید که گیفی سازگار و مناسب در اختیار دارید. پس از آن برنامه را باز کرده و فایل مورد نظر خود را از داخل آن انتخاب کنید. برنامه از ابزارهایی قدرتمند برخوردار بوده که به شما اجازه‌ی تغییر سایز، تغییر موقعیت، تغییر سرعت پلی‌بک، چرخش و مواردی از این دست را می‌دهد.

پس از اینکه تنظیمات موردنظرتان را انجام دادید مستقیم به پوشه‌ی تصاویر زمینه‌ی زنده‌ی اندروید منتقل خواهید شد و از آنجا می‌توانید والپیپیری که درست کرده‌اید را به عنوان تصویر زمینه قرار دهید.



[ad_2]

لینک منبع