۱۳۹۷ فروردین ۲۱, سه‌شنبه

چگونه می توان بدنمان را با تغییر ساعت هماهنگ کنیم؟

[ad_1]

محققان و دانشمندان در رابطه با تغییر ساعات و افزایش طول روز به خصوص در اوایل فروردین ماه و سازگاری دادن بدن با این تغییر ساعت توصیه هایی به ما کرده اند که در این مطلب به آن می‌ پردازیم.


تغییر ساعت مثل همین قانونی که در ایران وجود دارد و در اولین روز فروردین هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود، که این کار با هدف صرفه جویی و کم کردن هزینه های مصرف انرژی توسط دولت اجرا می شود ولی این حالت برای افرادی که مجبور هستند صبح زود بیدار شوند موضوعی ناراحت کننده و زجر آور است. در واقع این تغییر زمان شبانه روزی بار بسیار سنگینی بر بدن ما تحمیل می کند و بر اساس یک مطالعه ی کاملا تحقیقی که در مورد روزی که ساعت ناگهان تغییر می کند حملات قلبی ۲۴ درصد بیشتر از دیگر روز های عادی سال می شود و افزایش موقتی در میزان تصادفات رانندگی، خودکشی و حتی سکته قلبی هم مشاهده می شود.


تغییر ساعت


در گونه ی انسانی ساعت درونی بدن به طور کاملا تکامل یافته و بهبود یافته است که تا حد ممکن با برنامه ی روشنایی طبیعی ۲۴ ساعته سازگار باشد. البته شایان ذکر است که ساعت درونی انسان ها کمی طولانی تر از بیست و چهار ساعت است ولی با علایم محیطی تا حد زیادی هماهنگ می شود. قرار گرفتن در معرض روشنایی و یا تاریکی باعث ترشح هورمون هایی مثل هورمون ملاتونین، که در هیپوفیز ترشح می شود، به ما می گوید که چه زمانی باید بخوابیم و یا چه زمانی باید بیدار و هوشیار باشیم، هر چند بر طبق آزمایشات انجام شده نور دهی مصنوعی توسط لامپ ها می تواند باعث به هم ریختن این سیستم بیولوژیکی شود.


ورزش صبحگاهی می تواند یکی از بهترین انتخاب هایی باشد که ساعت درونی بدن تان را دوباره تنظیم کنید و در برخی از کشور های دنیا برای کاهش دادن این مشکلات از تغییر دادن ساعت اجتناب می کنند.


 


در ادامه با زوم تک همراه باشید…




[ad_2]

لینک منبع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر