دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۲۱, سه‌شنبه

ولی پور به مدال طلای جهان دست پیدا کرد/ طلای سوم به بختیاری رسید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مسابقات که با حضور ۹۵۰ تکواندوکار از ۱۱۸ کشور به میزبانی تونس در سالن «ساله کورات» شهر الحمامات جریان دارد، تیم اعزامی کشورمان در روز دوم موفق به کسب دو نشان طلا توسط امیر ولی پور و امیرسینابختیاری شد.. 



امیر ولی پور در وزن ۵۱- کیلوگرم   کار خود را با پیروزی ۲۵ بر ۴ مقابل «کادن» از انگلستان آغاز کرد و سپس  ۳۵  بر ۳«عمر عبدالباسط» از مصر را شکست داد و در ادامه  برابر «الکس میلفیوری» از ایتالیا ۲۲ بر ۴ به پیروزی دست یافت. وی در چهارمین مبارزه خود در راند چهارم و با امتیاز طلایی «تای رانگ سانگ» از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت.




ولی پور در این مرحله ۱۷ بر ۱۱ «بک رشیداف» از ازبکستان را شکست داد و راهی مبارزه نهایی شد. نوجوان شایسته کشورمان در مبارزه پایانی ۱۳ بر ۴ «خانقولان کریموف» از آذربایجان را شکست داد و صلاحب مدال طلا شد.




امیرسینا بختیاری در وزن ۵۵- کیلوگرم ابتدا ۲۷بر ۱۹ «آندروپولوس» از یونان را شکست داد و سپس برابر «محمداحمد» ار بحرین۲۵ بر ۴ قبل از پایان راند دوم صاحب پیروزی شد. وی در سومین مبارزه خود مقابل ۲۹ بر ۸ «کوین» از کرواسی به برتری دست یافت و در ادامه  با پیروزی ۲۷ بر ۲۵ «ایاز » از آذربایجان را به نیمه نهایی راه پیدا کرد. بختیاری در این مرحله هم ۳۸ بر ۳۷ «گئورگی پوپوف» از روسیه را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت.و در مبارزه نهایی هم تکواندوکار آرژانتینی را شکست داد و طلای سوم تیم کشورمان را کسب کرد.




مهلا مومن زاده در وزن ۴۶- کیلوگرم بعد از برتری ۲۰ بر ۴ مقابل «نونگمایتم» از هند و «دارینا بسپالوا» از اکراین با نتیجه  ۳۱ بر ۳، در پیکار با. «چایما تامی» از تونس بعد از تساوی ۸ بر ۸ در راند طلایی بازنده و از دور مسابقات کنار رفت.




در وزن ۴۹- کیلوگرم غزل سلطانی  در اولین مبارزه خود ۲۰ بر ۱۴ «ریم بایا» از سوئد را از پیش و برداشت و در ادامه برابر «ظیهان کائو» از چین را ۱۹ بر ۱۵ شکست داد. وی در مبارزه سوم ۷ بر ۳ نتیجه را به «جاسیپا کافادار» از کانادا واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. 




برای تیم کشورمان روز گذشته حسین لطفی یک نشان طلا و مبینا کولیوند یک نشان برنز کسب کرده اند. مریم حاج علیزاده و محمد رستم نژاد هم از دور مسابقات حذف شدند.



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]