دنبال کننده ها

۱۳۹۶ خرداد ۱۱, پنجشنبه

سامانه شناسه کالا برای جلوگیری از قاچاق معرفی شد

[ad_1]



989899824

سامانه شناسه کالا در راستای آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ایجاد شناسنامه و کد رهگیری برای کالاها ایجاد شده است.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایلنا، سامانه شناسه کالا در راستای آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که بر ایجاد شناسنامه، شناسه و کد رهگیری برای کالاها تاکید دارد، دیروز در مراسمی با حضور یداله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.
هدف این سامانه مدیریت شناسه کالا در طول زنجیره تجاری کشور است و بر این اساس زبان مشترک در کل فعالیت های تجاری فراهم می شود. سامانه شناسه کالا سامانه ای است به منظور تولید و دریافت شناسه کالا و تشکیل شناسنامه کالا که فرآیندهای درخواست و صدور شناسه کالا را دربر گرفته و امکان استعلام شناسه کالا را برای سامانه ها و افراد مرتبط فراهم می کند.
یداله صادقی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این سامانه به شفاف سازی اسناد تجاری و کنترل قاچاق کالا کمک خواهد کرد.یداله صادقی تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت ستاد ملی متشکل از دستگاه هایی که در آیین نامه های اجرایی (ماده ۱۳) برای کالاهای گروه هدف تشکیل شده است.
صادقی با بیان اینکه باید واردکننده به سایت سامانه جامع تجارت مراجعه و طبق دستورالعمل اقدام کند، افزود: وقتی کالاها در سیستم نصب شناسه وارد شدند، متعاقب آن شناسه رهگیری روی کالا پیاده می شود که امکان رصد در سطح بازار را دارد و امکان ممیزی کالاهایی که به شکل قانونی تولید یا وارد شده، فراهم می شود.
وی افزود: ۱۰ کارگروه در گروه های کالایی مختلف، ۱۱ دستورالعمل را حاوی قواعد کسب و کار برای ایجاد شناسنامه و تولید شناسه ایجاد کردند.وی گفت: تمام دستگاه هایی که در ارتباط با ترخیص، انبار، تولید و واردات کالا دخیل هستند، در این کمیته های کاری قواعد را بررسی کرده و این قواعد تبدیل به دستورالعمل مشخص شده و از زمانی که وزارت صنعت اعلام می کند، تولید و ورود کالا باید با شناسه باشند که این امکان از طریق سیستم سامانه ای انجام خواهد شد.
یداله صادقی در ادامه خاطر نشان کرد: تمام مراکزی که محل دپو و نگهداری کالا هستند، شناسه انبار دریافت می کنند و همه کالاهای تولید داخل و وارداتی به هر جا می روند، باید دارای شناسه باشند و این شناسه و کد رهگیری مجموعه ای را تشکیل می دهد که به شفافیت گردش کالا، تولید و توزیع کمک می کند و در کنترل قاچاق مؤثر است.
صادقی اضافه کرد: کالاهایی برای شناسه دار شدن در سه گروه الف، ب و ج دسته بندی شده اند شامل دسته نخست گروه کالایی دارو، مکمل های دارویی، ملزومات، فرآورده های بهداشتی و فراورده های دامی، آرایشی است که از ابتدای خردا دماه باید دارای شناسه باشند. دسته دوم گروه لوازم خانگی، یخچال فریزر، لباسشویی، جاروبرقی، ظرفشویی، فرآورده های نفتی، طلا و شمش و مصنوعات، منسوجات و پوشاک، گوشت سفید و قرمز است که از انتهای خردادماه باید شناسه رهگیری را براساس دستورالعمل و سامانه جامع تجارت داشته باشند و دسته سوم شامل گروه کالایی کود شیمیایی، سموم بذرها، گندم و جو و برنج است که ورود این کالاها نیز براساس این دستورالعمل ها است.


[ad_2]

لینک منبع

‌مابه‌التفاوت وجوه اضافی اخذ شده تلفن ثابت به مشترکان استرداد شد

[ad_1]



13941021091140986881594

با ورود سازمان حمایت و پیگیریهای انجام شده در راستای استیفای حقوق مصرف کنندگان ؛ اضافه وجوه اخذ شده در قبوض تلفن ثابت ، بابت حداقل کارکرد و بدهی معوق ثبت نام تلفن ثابت، جمعاً به مبلغ ۸۸ میلیارد ریال به مشترکین بازگشت داده شد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از تسنیم، به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در سال ۱۳۹۵ پس از انعکاس اخباری در فضای رسانه ای کشور و پیرو شکوائیه‌ها و گزارشات متعدد مردمی مبنی بر اخذ وجوه اضافی از سوی برخی از شرکتهای مخابرات استانی از متقاضیان ثبت‌نام تلفن ثابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به بررسی موضوع اقدام کرد.
در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان این سازمان، مشخص شد براساس بند (۶) مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، حداقل کارکرد ماهانه هر خط تلفن ثابت اعم از تماس ثابت به ثابت درون استان ، ثابت به ثابت بین استانی و تماس با تلفن همراه و تماس بین المللی برای مشترکین روستاها به میزان ۲۰۰ دقیقه مکالمه درون استانی معادل ۹ هزار ریال و برای سایر مشترکین به میزان ۳۳۰ دقیقه مکالمه درون استانی معادل ۱۴ هزار و ۸۵۰ ریال تعیین و محاسبه می شود.
این گزارش حاکیست ، با بررسی قبوض صادره در دوره زمانی مرداد و شهریور سال ۹۵ ، علیرغم آنکه ملاک حداقل کارکرد تعیین شده در مصوبه مذکور ، مجموع کارکرد خط اعم از تماس ثابت به ثابت درون و برون استانی ، همراه و بین الملل می باشد .
شرکت مخابرات ، مبنای حداقل کارکرد را فقط براساس کارکرد تلفن ثابت به ثابت درون استانی لحاظ کرده و براین اساس ، صرفنظر از سایر کارکردهای خط تلفن ، در آن دوره (تماسهای برون استانی ، تماس با تلفن همراه و تماس بین الملل ) در صورتی که کارکرد قبض مشترک ، صرفاً برای تماس ثابت به ثابت درون استانی در شهرها ، کمتر از ۱۴۸۵۰ ریال در ماه (۲۹ هزار و ۷۰۰ ریال قبوض دوره ۲ ماهه ) و در روستاها ، کمتر از ۹ هزار ریال ( ۱۸ هزار ریال برای دو ماه ) می باشد ، کل مبلغ ۲۹۷۰۰ ریال را از مشترکین شهری و ۱۸۰۰۰ ریال را از مشترکین روستانی اخذ می نمود ، که با پیگیری این سازمان و همکاری شرکت مخابرات رویه مذکور اصلاح و مابه التفاوت وجوه اضافه ماخوذه ، به مبلغ بیش از ۶۰ میلیارد ریال محاسبه و طی قبوض بعدی با بستانکار کردن مشترکین به آنها عودت گردید.
براین اساس ؛ در همین بازه زمانی شرکت مخابرات براساس تفسیر خود از بند ۲ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، اقدام به اخذ مبلغ ۱۰۰ هزار ریال با عنوان بدهی معوق ثبت نام تلفن ثابت از حدود ۲۸۰ هزار مشترک درشهر تهران ، کرده بود که با همکاری شرکت مذکور مبلغ ۲۸ میلیارد ریال به ازای هر مشترک ۱۰۰ هزار ریال در قبوض بعدی ، به مشترکین مسترد شد .
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معتقد است همیاری و همکاری مردم در مطالبه حقوق خویش کمک بزرگی به اصلاح رویه و اعاده وجوه اضافی در این زمان محدود بوده و از مردم عزیز کشورمان درخواست می نماید هرگونه گزارش در خصوص تخلفات اقتصادی نظیر گرانفروشی، کم فروشی و … را از طریق تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع دهند .


[ad_2]

لینک منبع

برنامه ریزی برای اقدام مشترک کارکنان معترض «مخابرات» / همگی از همراه اول ترابرد می کنیم

[ad_1]



برنامه-ریزی-برای-اقدام-مشترک-کارکنان-معترض-مخابرات-همگی-از-همراه-اول-ترابرد-می-کنیم

کارکنان معترض شرکت مخابرات تصمیم گرفته اند که از روز سه شنبه با ترابرد سیم کارت های خود و خانواده هایشان دست به اقدام اعتراضی بزنند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از تماس نیوز، تعدادی از کارکنان معترض شرکت مخابرات که به کارکنان شرکتی موسوم هستند، در پی اختلافی که مدتی است بر سر تغییر شکل و ادامه همکاری خود با مخابرات پیدا کرده اند، حالا قصد دارم طی حرکت گروهی اقدام به ترابرد دسته جمعی کنند.در کانالی که اعضای معترض شرکت مخابرات ایجاد کرده اند، آمده است: از همه دوستان می خواهیم که برای شروع اقدامات متقابل شرکت مخابرات، تمام سیمکارتهای خود و خانواده های مان را به اپراتور دیگری ترابرد نماییم و نیز اینترنت خود را از سایر شرکتها تامین کنیم. تا حداقل بیش از این از جیب خود برای سهامداران مایه نگذاریم.در ادامه افزوده شده: پیرو این تصمیم همه دوستان از روز ۱۶ خرداد نسبت به ترابرد سیم کارتهای خود اقدام کنند.بنابه این گزارش، مدتی است که کارکنان شرکتی مخابرات در استان های مختلف کشور با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز، نسبت به اقدامات چند سال اخیر شرکت مخابرات اعلام مخالفت می کنند.مطابق تجمعات قبلی برگزار شده، تعداد کارکنان معترض شرکت مخابرات به چندین هزارنفر برآورد می شود.


[ad_2]

لینک منبع

ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان چه تاثیری بر کسب و کار‌ شما دارد؟

[ad_1]

آبا می‌توانید حدس بزنید ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان چه تاثیری بر برند و کسب‌وکار شما دارد؟ خیلی از شرکت‌ها تصور می‌کنند ارائه خدمات مشتری هزینه‌ای اضافی بر دوششان تحمیل می‌کند، اما جالب است بدانید تحقیقات نشان می‌دهد فراهم کردن خدمات و پشتیبانی مطلوب، مشتریان را جذب می‌کند و به کسب‌وکارتان رونق می‌بخشد.


هرچند شرکت‌هایی وجود دارند که با وجود خدمات مشتریان بد، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها یکی از همین موارد هستند. از آنجایی که سفر هوایی، مانند کالا نیست که دوام داشته باشد، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند هزینه‌های خود را کاهش دهند و از ارزان‌ترین بلیط‌ها استفاده کنند. در نتیجه کیفیت خدمات کاهش پیدا می‌کند و مشتریان سعی می‌کنند آن را تحمل کنند. اما این موارد استثنا محسوب می‌شوند. در بیشتر صنایع، مشتریان به سراغ شرکت‌هایی می‌روند که تجربیات مطلوبی برایشان به وجود آورند.


خطرهای پنهان ارائه‌ی خدمات نامطلوب به مشتریان


ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان باعث ایجاد شکافی در کار و اعتبار شما می‌شود و مشتریان وفادار را فراری می‌دهد. دوست دارید بدانید چنین مشکلی دقیقاً چه نتایجی به بار خواهند آورد؟


خدمات بد موجب افزایش حساسیت نسبت به قیمت می‌شود


حتماً شنیده‌اید که جذب مشتری جدید از نگه داشتن مشتری‌های قدیمی هزینه‌ی بیشتری دارد. اما ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان تاثیر منفی دیگری نیز دارد که به قیمت‌ها مربوط می‌شود: حساسیت آدم‌ها به تغییرات قیمت با خدمات مشتریان شما رابطه‌ای مستقیم دارد.


تحقیقات نشان می‌دهد افزایش مشکلات، موجب افزایش حساسیت مشتریان به تغییرات قیمت‌ها و افزایش هزینه‌ها می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که می‌توان تعبیرهای متفاوتی از کلمه‌ی “مشکل” داشت، برای مثال اگر مشتری چندین بار به خاطر یک موضوع با شما تماس بگیرد، این مشکلی مضاعف است زیرا او چند بار زمان صرف کرده تا با پشتیبانی تماس بگیرد و مشکل خود را برطرف کند.


ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان باعث می‌شود مشکلات کوچک تبدیل به مشکلات پیچیده شوند و اغلب در این شرایط است که حتی نمی‌توان مشکل اولیه را پیدا کرد و به دنبال رفع آن برآمد. ریسک از دست دادن مشتریان به اندازه‌ی کافی ترسناک است، اما تعداد زیادی از مشتریانی که نسبت به افزایش قیمت‌ها حساس‌اند (شما بخوانید مشتریانی که اصلاً وفادار نخواهند بود!)، دردسر بزرگ‌تری محسوب می‌شود.


خدمات بد موجب افزایش حساسیت نسبت به قیمت می‌شود


خدمات نامطلوب به مشتریان، فرصت‌های بعدی را از شما می‌گیرد


بهترین کاری که باید برای حمایت از مشتریان بکنید این است که تجربه‌ای ناخوشایند برای آن‌ها به وجود نیاورید. تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر مشتریان تلاشی برای برقرای تماس با شما و رفع مشکل‌شان نمی‌کنند. بیشتر آن‌ها سکوت می‌کنند، اما دیگر چیزی از شما نمی‌خرند. هرچند این مسئله در صنایع مختلف، میزان متفاوتی دارد، با این حال در همه کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستیم.


از طرف دیگر ارائه خدمات و پشتیبانی خوب به مشتری، این مسئله را با به کارگیری دو روش حل می‌کند. اول این‌که اگر بتوانید خیلی زود مشکلات مشتریانی را که با پشتیبانی تماس می‌گیرند رفع کنید، آن‌ها شما را خواهند بخشید.


در تحقیقی مشخص شده است که اگر مشکلات مشتریان هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ دلار داشته باشد و در زمان مناسبی توسط بخش پشتیبانی برطرف شود، اغلب مشتریان دوباره با شرکت کار خواهند کرد (البته هزینه ۱۰۰ دلار در ایران مطمئناً برای یک کسب‌و‌کار کوچک قابل قبول نیست، با این حال مشتریان ایرانی نیز حاضر هستند بابت برخی مشکلات زیر بار برخی از مشکلات بروند).


خدمات نامطلوب به مشتریان، فرصت‌های بعدی را از شما می‌گیرد


در روش دوم، تیم‌های خوب پشتیبانی از مشتریان، تنها به فکر حل سطحی مشکل نیستند. آن‌ها مشکل اصلی را پیدا می‌کنند و بازخوردهایی شامل علت مشکل، تعداد مشتریانی که با این مشکل سروکار دارند و احساسات مشتریان را به بخش تولید گزارش می‌دهند. اگر بخش خدمات مشتریان شما درست کار نکند، نه تنها فرصت رفع مشکلات را نخواهید داشت، بلکه اصلاً متوجه بروز مشکلات نمی‌شوید.


خدمات نامطلوب به مشتریان، فرصت‌های بعدی را از شما می‌گیرد





می‌خواهید درآمد وب سایت خودتان را افزایش دهید؟!


ما راهکارهای کوتاه مدت و طولانی مدت بسیاری را به کار می‌بندیم که به شما در پیدا کردن ثبات کمک می‌کنند.


برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.


پکیج های بازاریابی دیجیتال نوین




اخبار ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان خیلی زود بین مردم پخش می‌شود


طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، ۴۶% مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌گویند همیشه تجربیات خوب خود را از خدمات مطلوب به دیگران منتقل می‌کنند و درصد بیشتری می‌گویند درباره خدمات نامطلوب به مشتریان با دیگران حرف می‌رنند. در واقع، ۶۰% مصرف‌کنندگان، تجربیات بد خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و آن را حدود سه برابر بیشتر مطرح می‌کنند (این نسبت تقریبا ۲۱ نفر به ۸ نفر خواهد شد).


اخبار ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان خیلی زود بین مردم پخش می‌شود


اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث تفاوت میان به‌اشتراک‌گذاری تجربیات مثبت و منفی می‌شود؟ این مسئله مربوط به طبیعت خدمات مشتریان (برگرداندن مردم به حالت عادی) و انواع تعاملاتی است که باعث ایجاد واکنش‌های متفاوت می‌شود.


برای مورد اول، باید دانست که یکی از بخش‌های اساسی خدمات مشتریان مطلوب این است که مردم را به وضعیتی برگردانیم که قبل از بروز مشکل داشتند. با اینکه رضایتمندی جایگاه خود را دارد و بسیار ارزشمند است، بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند از مشکلات دور بمانند تا این‌که انتظار بیشتری داشته باشند.


برای مورد دوم، جالب است بدانید در تحقیقی که در چین صورت گرفت، محققان بیشتر از ۷۰ میلیون پُست ویبو (اپلیکیشینی مشابه توئیتر که در چین استفاده می‌شود) را در شش ماه بررسی کردند و آن‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله خشم، لذت، نفرت و خوشحالی قرار دادند.


نتیجه این تحقیق نشان داد احتمال اشتراک‌گذاری مجدد پست‌های شاد بیشتر بود و پیام‌هایی که حاوی ناراحتی و نفرت می‌شد بازتاب زیادی نداشتند و در نتیجه کمتر به اشتراک گذاشته می‌شدند (چه کسی دلش می‌خواهد مدام خبرهای بد بدهد؟). دوست دارید بدارید کدام احساس بیشتر از همه مجدداً به اشتراک گذشته می‌شد؟ خشم احساسی بود که خیلی زود منتشر و پخش می‌شد.


وقتی تجربیات خود از یک رفتار بد و ناپسند را در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید، دوستان و فالوئرهای‌تان از شما حمایت می‌کنند. مردم دوست دارند خدمات نامطلوب را به دیگران گزارش دهند و این ممکن است باعث شود یک مشکل کوچک تحت پوشش رسانه‌ای وحشتناکی قرار بگیرد و به سرعت دهان به دهان بچرخد. البته تجربیات مثبت نیز سهم خود را از اشتراک‌گذاری دریافت می‌کنند، اما همانند تجربیات ناعادلانه نیاز فوری به عکس‌العمل را در خواننده یا شنونده به وجود نمی‌آورند.


هزینه‌ی گزاف ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان


علاوه بر آماری که گفته شد (که اغلب به آن توجهی نمی‌شود) می‌توان از اطلاعات موجود درباره تأثیر ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان (یا مطلوب!)، پنج نتیجه اصلی گرفت.



  • محصولات مشتریان را جذب می‌کند، خدمات بد موجب دفع آن‌ها می‌شود.



طبق تحقیقات، ۸۶% از مشتریان اعلام کرده‌اند به خاطر تجربه‌ی منفی خود در بخش پشتیبانی، حاضر نیستند با شرکت مربوطه کار کنند.



  • انتظارات مشتریان در حال افزایش است.



۵۱% از مشتریان تنها حاضرند یک بار قبل از ناامید شدن از خریدشان، با بخش پشتیبانی تماس بگیرند.



  • خواسته‌ی مشتریان ساده است.



وقتی از مشتریان سوال شد که چرا از بخش پشتیبانی مشتریان محصولی ناامید شدند، ۷۲% از آن‌ها پاسخ‌های ناکارآمد و بی‌ادبانه را اصلی‌ترین دلیل خود می‌دانستند.



  • خدمات مشتری خوب، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.



حفظ کردن مشتریان وفادار ارزان‌تر است، آن‌ها حاضرند هزینه بیشتری بپردازند و ۷۸ درصدشان نیز بعد از داشتن تجربه‌ای خوب، محصول شما را به دیگران پیشنهاد می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد ۸۰% از شرکت‌ها تصور می‌کنند بهترین تجربه مشتری را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند، اما تنها ۸% از مشتریان با این ادعا موافق بودند.


نتیجه‎گیری


خب، در این مقاله دیدیم که ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان چگونه می‌تواند کسب‌و‌کار شما را به خطر بیاندازد. نتایج منفی ارائه خدمات بد به مشتریان را می‌توان به سه مورد زیر خلاصه کرد:


  1. افزایش حساسیت مشتری نسبت به تغییر قیمت خدمات

  2. از بین رفتن فرصت‌ها برای وفادارسازی مشتریان

  3. انتشار اخبار منفی درباره برند تجاری شما

هیچ وفت ارائه خدمات به مشتری را به عنوان هزینه‌ای اضافی برای شرکت خود در نطر نگیرید. یادتان باشد که همیشه می‌توانید با به دست آوردن مشتریان جدید، درآمد خود را افزایش دهید، اما این مشتریان وفادار هستند که درآمد اصلی‌تان را تامین و شرکت شما را به یک برند مشهور تبدیل می‌کنند و راه رسیدن به مشتریان وفادار چیست؟ شاید باورتان نشود، اما جواب به همین سادگی است: ارائه خدمات خوب!


امیدوارم که خواندن این مقاله برایتان لذت‌بخش بوده باشد. آیا شما تا به حال خدمات و پشتیبانی نامطلوب را تجربه کرده‌اید؟ خدمات مشتریان مطلوب چطور؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.





[ad_2]

لینک منبع

نمایشگاه مجازی محصولات صنایع الکترونیک راه اندازی شد

[ad_1]



2428505

مجری سامانه دانش بنیان کالا از راه اندازی نمایشگاه مجازی محصولات صنایع الکترونیک با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) خبر داد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، حسن مختاری مدیرعامل مجری سامانه «دانش بنیان کالا» با بیان اینکه این سامانه اولین شبکه بازاریابی B۲B محصولات دانش بنیان و فناورانه در کشور است، گفت: هدف سامانه کمک به فروش محصولات دانش بنیان و فناورانه کشور از طریق شبکه‌سازی و رفع نیازهای صنعت و تبادل فناوری از طریق محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و فناور است.
وی معرفی رایگان کالا و خدمات را یکی از ویژگی‌های سامانه دانش بنیان کالا عنوان کرد و ادامه داد: سامانه دانش بنیان کالا برای فروشندگان کالا و خدمات این امکان را فراهم آورده است که محصولات خود را به دو صورت با برند و بدون برند در سامانه ثبت کنند و علاوه بر معرفی کالا، خدمات و برند خود از دیگر امکانات سامانه بهره مند شوند.
مختاری قرار گرفتن در مرجع جستجو و شناسایی محصولات دانش محور کشور را یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه عنوان کرد و ادامه داد: سامانه دانش بنیان کالا زمینه ای را فراهم ساخته است که تولید کنندگان با ثبت کالا و توانمندی‌های خود در لیست مرجع محصولات دانش محور قرار گیرند و با امکان ارائه این بانک اطاعاتی به کاربران، کالا و خدمات شما با سهولت و سرعت بیشتری به متقاضیان ارائه شود.
وی ادامه داد: همچنین می‌توان با هزینه‌ای بسیار کم با نام خود، یک فروشگاه اختصاصی در سامانه ایجاد کرد و در کنار ایجاد فروشگاه از دیگر امکانات سامانه در زمینه تبلیغات و SEO مدیریت فروش و … بهره‌مند شد.
مجری سامانه دانش بنیان کالا خاطرنشان کرد: با توجه به زمینه فعالیت گروه دانش بنیان کالا در زمینه تبادل فناوری و مرجع جستجوی کالاهای دانش محور، تقاضاهای مختلف در زمینه‌های متفاوت به گروه دانش بنیان کالا ارجاع داده می‌شود. این نیازها پس از بررسی متناسب با کالاهای ثبت شده در سامانه به فروشندگان و تولیدکنندگان کالا و خدمات فناورانه ارسال خواهد شد تا محصول پیشنهادی خود را متناسب با نیاز ثبت شده معرفی کنند و با سهولت و سرعت بیشتری از تقاضاهای موجود مطلع شوند.
به گفته وی سامانه دانش بنیان کالا با عقد قرارداد با شرکت های فعال در زمینه SEO و صرف هزینه برای آن، این امکان را فراهم آورده است که اطلاعات ثبت شده فروشندگان در موتورهای جستجو بهینه سازی شود تا جایگاه خوبی در فضای مجازی کسب کنند.
مختاری یکی از ویژگی های سامانه دانش بنیان کالا را معرفی محصول و خدمات در سایت های پر بازدید عنوان کرد و گفت: با استفاده از ابزار معرفی محصولات در سایت های درج آگهی، آگهی کالا و خدمات در سایت های درج آگهی پر بازدید با رتبه الکسای بالا درج می شوند و دیگر نیاز به صرف انرژی، زمان و هزینه توسط نیروهای انسانی نخواهد بود. همچنین شرکت‌ها می‌توانند به جای صرف هزینه برای جستجو و خرید یک پنل ایمیل و بانک ایمیل مناسب، از خدمات ایمیل مارکتینگ دانش بنیان کالا استفاده کنند.
وی تصریح کرد: از آن جا که سامانه دانش بنیان کالا در بازارهای عمده فروشی و B to B فعالیت می‌کند، می‌تواند متناسب با کالای شما ملاقات‌های کاری رو در رو با شرکای تجاری بالقوه تنظیم کند و با برگزاری جلسه‌های سه جانبه (تولید کننده، خریدار، دانش بنیان کالا) زمینه فروش محصول شما در بازارهای عمده را فراهم سازد.
مختاری هدف این سامانه کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی و توسعه بازار فروش محصولات برای خریداران، جستجوی آسان و سریع در مجموعه محصولات سامانه، ثبت درخواست خرید و پیگیری خرید توسط کارشناسان سامانه دانست و گفت: با این نرم افزار امکان گفتگو با تولید کننده کالا و خدمات، امکان مقایسه محصولات و خرید محصول با کیفیت بالاتر با استفاده از گزینه ارزیابی کالا ، قیمت مناسب محصولات به دلیل عرضه مستقیم کالا از تولید کننده به مصرف‌کننده، فراهم می شود.
مجری سامانه دانش بنیان کالا با بیان اینکه شرکت‌هایی که تاکنون از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند می‌توانند از خدمات این سامانه به طور کاملا رایگان بهره مند شوند، گفت: نمایشگاه مجازی محصولات صنایع الکترونیک با پشتیبانی صحا برای نخستین بار در کشور راه اندازی می‌شود و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه می‌توانند از خدمات سامانه دانش بنیان کالا بهره‌مند شوند.


[ad_2]

لینک منبع