دنبال کننده ها

۱۳۹۶ خرداد ۱۱, پنجشنبه

۲۵ تبلیغ خلاقانه و تاثیرگذار که هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد

[ad_1]

تبلیغ کردن کار دشواریست، با این حال استراتژی‌های گوناگونی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا تبلیغ خلاقانه داشته باشید. در عصر شبکه‌های اجتماعی تبلیغات بیشتر مبتنی بر تصاویر و اینفوگرافیک‌ها است. از این رو بسیاری از بازاریابان تمرکز تبلیغات خود را حول یک تصویر قرار داده و بدین صورت توجه مشتریان را جلب می‌کنند. برخی دیگر نیز با بهبود روش‌های سنتی و متداول، سعی می‌کنند به جای اینکه به مشتری بگویند چرا به محصول آن‌ها نیاز دارد، واقعیت اهمیت محصول خود را به او نشان دهند.

برخی از کسب و کارها حقیقتا توانسته‌اند با تبلیغ خلاقانه خود، دنیای کسب و کار را متحول کنند. در ادامه نمونه‌هایی از این تبلیغات خلاقانه را با هم می‌بینیم.

۲۵ تبلیغ خلاقانه و تاثیرگذار که هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد

۱) صاف کننده موی بینی پاناسونیک

این تبلیغ خلاقانه، با بهره‌گیری از المان‌های شهری مانند سیم‌های تلفن در تبلیغ خود، توانسته است تبلیغات متفاوتی داشته باشد.

تبلیغ خلاقانه

صاف کننده موی بینی پاناسونیک

۲) نخ دندان Colgate

هر چند بسیاری از مردم همه روزه از نخ دندان استفاده نمی‌کنند. با این حال اگر از مواد غذایی باقی مانده بین دندان‌هایشان آگاه باشند، حتما از نخ دندان استفاده خواهند کرد. Colgate از این آگاهی و اطلاع مردم، برای ساخت یک تبلیغ خلاقانه استفاده کرده است.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغ خلاقانه نخ دندان Colgate

۳) Frontline

 

این تبلیغ، از جمله تبلیغاتی است که مردم اطراف آن به صورت بخشی از تبلیغ به نظر می‌رسند. تبلیغ در طبقه پایین یک مرکز خرید قرار دارد و از طبقات بالا، مردم به صورت کک به نظر می‌رسند.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغ خلاقانه Frontline

 

۴) آدیداس

درست است تبلیغات بزرگ الزاما تبلیغات بهتری نیستند، اما سایز این تبلیغ خلاقانه از شرکت آدیداس باعث می‌شود که از فواصل دور نیز دیده شود. به علاوه این تبلیغ که در نزدیکی فرودگاه مونیخ واقع شده‌است، به شما نشان می‌دهد که در تبلیغات مربوط به بزرگراه‌ها می‌توان تا چه اندازه خلاقانه عمل کرد.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات خلاقانه شرکت آدیداس

 

۵) خدمات اسمبل IKEA

این تبلیغ، به شما نشان می‎دهد اگر از خدمات اسمبل کردن IKEAا استفاده نکنید، چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد.

تبلیغ خلاقانه

خدمات اسمبل IKEA

 

۶) Heineken

Heineken از بیلبوردهای سه بعدی به نحو زیرکانه‌ای استفاده کرده است. این تبلیغ چنان طراحی شده است که گویا دستی قصد برداشتن بطری را دارد.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات خلاقانه و جذاب Heineken

۷) تبلیغات  NHS Smokefree

NHS Smokefree یک شرکت ترک اعتیاد انگلیسی می‌باشد. طراحی تبلیغ خلاقانه برای ترک اعتیاد کار دشواریست، اما این تبلیغ به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند توجه همگان را به خود جلب کند.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات NHS Smokefree

۸) Garnier

همانگونه که می‌بینید طراحی بصری فوق‌العاده‌ای در این تبلیغات وجود دارد. ترجمه زیرنویس این تبلیغ چنین است: مناسب برای تمامی موها.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات Garnier

۹) Whiskas

نمایندگی تبلیغاتی Whiskas، تصویری از George Leon گرفته است و آن را روی تصویر از یک گربه دونده قرار می‌دهد. او مطمئن است این تبلیغ خلاقانه، توجه طرفداران و علاقمندان حیوانات را جلب خواهد کرد.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات شرکت Whiskas

۱۰) کرم نیوآ

تبلیغ کرم نیوآ با استفاده از ایده‌ی خلاقانه خود توجه همگان را به خود جلب می‌کند. نکته جالب این‌که از چیزی جز خود محصول نیز در تبلیغ استفاده نمی‌کند.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات جذاب کرم نیوآ

۱۱) Guinness

این تبلیغ خلاقانه نیز، تبلیغ جالب و تاثیرگذار دیگری از یک شرکت فعال در زمینه ترک اعتیاد است. این تبلیغ نشان می‌دهد چگونه پس از مصرف مواد مخدر سرعت پاسخ دهی و عکس‌المعل‌های شما در حین رانندگی کاهش می‎یابد.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات شرکت ترک اعتیاد Guinness

۱۲) British Airways

این تبلیغ الکترونیکی شرکت British Airway به شما اعلام می‌کند کدام هواپیما بالای سر شما در حال پرواز است.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغ الکترونیکی شرکت British Airway

۱۳) Denver Water

این تبلیغ خلاقانه در ارتباط با صرفه‌جویی، عملا این موضوع را نشان می‌دهد و توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات خلاقانه Denver Water در ارتباط با صرفه‌جویی

۱۴) The Economist

تبلیغ جذابی از Economist نمونه دیگری از تبلیغات همراه تعامل با مشتری می‌باشد. زمانی که مشتری زیر لامپ قدم بزند، لامپ روشن می‌شود.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغ جذابی از Economist نمونه دیگری از تبلیغات همراه با تعامل با مشتری

۱۵) Nescafe

این تبلیغ برای یک شرکت تولید کننده قهوه است و به خوبی نشان می‌دهد مصرف قهوه چقدر سریع می‌تواند شما را از خواب آلودگی دور کند.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات شرکت تولید کننده قهوه Nescafe

۱۶) یونیسف

این تبلیغ خلاقانه از یونیسف بیان می‌کند که تا چه اندازه توجه به کودکان فقیر در حاشیه قرار گرفته‌اند. زیر نویس عکس می‌گوید: به من بی‌توجهی نکنید!

تبلیغ خلاقانه

تبلیغ خلاقانه سازمان یونیسف

۱۷) Eskom

این تبلیغ، مورد دیگری از تبلیغاتی است که در مورد صرفه‌جویی و حفظ منابع طبیعی انجام می‌شوند و در مورد حجم صحبت می‌کند.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات Eskom با مضمون صرفه‌جویی

۱۸) Jobsintown.de

این تبلیغ خلاقانه به صورت هوشمند از المان‌های محیطی در تبلیغ خود استفاده کرده است.

تبلیغ خلاقانه

استفاده از المان‌های محیطی در تبلیغات

۱۹) Australian Post

این تبلیغ، مساله شخصی‌سازی در تبلیغات را وارد مرحله کاملا جدیدی می‌کند و جلوه‌ی متفاوتی را ایجاد می‌کند.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات شخصی سازی شده Australian Post

۲۰) WWF

این تبلیغات بیانگر این است که حتی کوچک‌ترین هدیه و بخشش نیز می‌تواند حیات‌وحش را نجات دهد.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغ خلاقانه WWF

۲۱) تبلیغ خلاقانه شکلات تند Mr. Pepper Hot

این تصویر به معنی واقعی کلمه میزان تندی یک شکلات را نشان می‌دهد.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغ خلاقانه شکلات تند Mr. Pepper Hot

۲۲) موزه نیروی دریایی آلبرتا

این تبلیغ خلاقانه در قالب یک بیلبورد پیام خود را به مخاطبان منتقل می‌کند.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغ موزه نیروی دریایی آلبرتا

۲۳) تبلیغات ۱۲Keys

این تبلیغ، اثرات خطرناک استفاده بیش از حد از مواد نگه‌دارنده بر روی کودکان را نشان می‌دهد.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغات شرکت ۱۲Keys

۲۴) Kolstone

در تبلیغات جذاب این شرکت تولید کننده رنگ مو رنگدانه مو‌ها در طول روز تغییر می‌کند.

تبلیغات خلاقانه شرکت تولید کننده رنگ مو

۲۵) Evian

این تبلیغ خلاقانه به شما نشان می‌دهد که توانایی بدن شما برای جذب آب تا چه اندازه به شما کمک می‌کند تا جوان به نظر برسید.

تبلیغ خلاقانه

تبلیغ خلاقانه برای نشان دادن نقش آب در جوانتر دیده شدن



[ad_2]

لینک منبع

Nike, Google, and other companies slam Trump's decision on climate agreement

[ad_1]


Https%3a%2f%2fvdist.aws.mashable.com%2fcms%2f2017%2f6%2fd3b041ea 7c62 2ce1%2fthumb%2f00001



Donald Trump talked a lot about jobs, the economy, and growth Thursday afternoon when he announced America would be leaving the Paris Climate Agreement. 


He kept defending his decision as a boon for the American worker, but the CEOs and leaders of many big American companies, such as Facebook, Google, and Nike, had different thoughts.



Again and again, CEOs said they were "disappointed" by Trump's decision. Tesla CEO Elon Musk even left the president's business council over the announcement.  


Early in his speech about why the U.S. was pulling out of the landmark deal, Trump said that the agreement, reached in 2015 under the Obama administration, "disadvantages" the country. He went on to say that the deal left "American workers, who I love, and taxpayers to absorb the cost in terms of lost jobs, lower wages, shuttered factories and vastly diminished economic production."


Statements quickly came from companies saying they supported the climate deal and are working to impede the effects of climate change and use more renewable energy in their businesses.


Facebook founder and CEO Mark Zuckerberg spoke about stopping climate change and reaching 100 percent renewable energy at data centers.


HP also made a statement:



Notably Trump didn't even use the phrase "climate change" during his speech. General Electric CEO Jeff Immelt clearly stated, "Climate change is real."



Tech company leaders like Google CEO Sundar Pichai and Microsoft President Brad Smith reiterated their "disappointment" and vowed to pursue the goals laid out in the Paris agreement — even if Trump doesn't see the environmental benefits. 




Shoe company Nike got into specifics and laid out their goals to reach 100 percent renewable energy at Nike facilities worldwide by 2025.



Goldman Sachs CEO Lloyd Blankfein put out his first tweet ever just to blast Trump on pulling out of the deal.



Based on these reactions, it doesn't sound like CEOs are too worried about "diminished economic production" — or what U.S. Treasury Secretary Steve Mnuchin said in a statement is "disproportionate burdens on the U.S. economy compared to other nations."


Sigh.





Https%3a%2f%2fblueprint api production.s3.amazonaws.com%2fuploads%2fvideo uploaders%2fdistribution thumb%2fimage%2f80202%2f26da9c24 8589 4264 99fa 7a786586d832






[ad_2]

لینک منبع

Delivery food service Blue Apron to go public, raise $100 million

[ad_1]

Meal delivery service and podcast advertising staple Blue Apron filed to go public on Thursday, marking the start of its journey to become a publicly traded company. 


In doing so, the company officially revealed its finances for the first time. The subscription service pulled in nearly $800 million last year but lost around $55 million overall.


Despite the lack of profit, the company has been growing at a rapid clip overall; its revenue more than doubled in 2016 and grew fourfold the previous year. Even better, that rapid growth is outpacing its growth in losses.


The financials show other hopeful signs too. The company actually managed to turn a profit in the first quarter of last year, and, on the whole, the balance sheet has stayed relatively steady by the standards of money-burning tech startups.


At the same time, average order value and orders per customer haven't grown much in the past two years—and have actually declined slightly in recent months.


Founded in 2012, the company tapped into the subscription delivery boom with weekly shipments of meal kits stocked with pre-apportioned ingredients. 


It made a name for itself with heavy marketing spend, perhaps most memorably in the advertising breaks of major podcasts. Last year the company spent $144 million on advertising.



It most recently undertook its first global TV ad campaign earlier this year as rumors swirled about an IPO.


The company was most recently valued at $2 billion after a $135 million funding round in 2015.




[ad_2]

لینک منبع

Trump toilet paper is here to clean up this political mess

[ad_1]


Image: tom pennington/Getty Images



Well, it looks like former businessman Donald Trump and his team forgot to trademark the Trump name on one very important product in Mexico: toilet paper.


On Thursday, The Associated Press reported that Antonio Battaglia, a corporate lawyer from Mexico, has created a Trump brand toilet paper featuring the amazingly topical slogans, "Softness without borders" and "This is the wall that, yes, we will pay for." 



Battaglia is offended by Trump's insults and his plan to build a wall on the shared U.S. and Mexico border, but according to records, his trademark for the Trump toilet paper was actually approved by Mexico’s Institute of Industrial Property back in October 2015. So looks like he was wayyyy ahead of the game.


The institute has granted Trump’s organization various other trademarks for his name relating to construction, hotels, tourism, real estate, and financial services in Mexico, but alas, they forgot to cover "hygenic paper."


As you can see by Battaglia's mock-up illustration below, the Trump Paper packaging even features a toilet paper roll that resembles Trump — complete with squinting eyes and a golden hair flip, of course. The package also contains four "puros rollos" — a double-entendre that literally translates to "pure rolls" in Spanish but can be understood as "pure nonsense." 


🔥 🔥 🔥 🔥 🔥



“My thinking was: We can’t keep quiet, right?” he told APwhile reflecting on Trump's controversial characterizations of migrants. "So with this insult that was made, [I figured] I’m going to add my grain of sand in response."


Packages of the toilet paper are expected to be produced later this year, and 30 percent of the profits will reportedly be donated  to programs supporting migrants.


We have a feeling Trump probably won't be too happy when he finds out that he's inspired a toilet paper brand ... or, hey, for all we know he could wind up dubbing it the best toilet paper in the world.





Https%3a%2f%2fblueprint api production.s3.amazonaws.com%2fuploads%2fvideo uploaders%2fdistribution thumb%2fimage%2f706%2f256f1781 905c 4fe6 a529 c82646a22778






[ad_2]

لینک منبع

Walmart has employees deliver packages on their way home from work

[ad_1]


Image: joe raedle/Getty Images



Walmart is flexing its massive workforce in its quest to overtake Amazon.


The big box retailer is now paying store employees to drop off packages ordered online on their way home from work if a recipient happens to be in their area.


The program is in the testing phase for now, but Walmart's head of ecommerce, Marc Lore, said in the announcement that it could be a "game-changer."



The experiment is Walmart's latest bid to leverage the advantages it does have over Amazon — namely, its nearly 5,000 American stores and more than 1 million employees — to boost its growing online shopping business.


"Our stores put us within 10 miles of 90% of the U.S. population," Lore wrote in a blog post published Thursday. "Now imagine all the routes our associates drive to and from work and the houses they pass along the way."


The test is currently limited to two stores in New Jersey and one in Arkansas. Packages are shipped from Walmart's various fulfillment centers to the locations, where workers can volunteer to hand-deliver them by way of an employee app. 


Lore said hundreds of packages have already been shipped through the program and, in many cases, in half the time guaranteed by Walmart's two-day shipping window. 


Lore took over Walmart's online operations last year after the retailer bought Jet.com, the company he founded to take on Amazon.


Jet's central pitch for doing so was an algorithm that the company claimed could plot more efficient shipping and supply chain routes. 


At Walmart, Lore has tapped Walmart's massive brick-and-mortar infrastructure to further speed up shipping times.


The company recently began offering a discount on any online shipment if customers picked it up at a store. It's also announced a two-day shipping guarantee for any order over $35 — an answer to a similar deal included in Amazon Prime membership.


Lore said the focus on efficiently calculating shipping routes would set Walmart's employee delivery pilot apart from other crowd-sourced efforts.


Walmart's newfound fixation on efficient shipping seems to be working. The store's e-commerce arm has grown significantly in the past two quarters.





Https%3a%2f%2fblueprint api production.s3.amazonaws.com%2fuploads%2fvideo uploaders%2fdistribution thumb%2fimage%2f576%2f158dc975 d8d6 47ca b615 fe0083060e8d




  


  









[ad_2]

لینک منبع