دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

بررسی چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان در پنجمین مجمع اقتصاد نانو

[ad_1]



57417154

پنجمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو در مردادماه جاری با هدف ایجاد زمینه‌ای برای تجمیع فعالان حوزه‌ کسب ‌و کارهای نانو و شکل‌گیری کانونی جهت همکاری‌های تجاری و غیر تجاری افراد از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، مجمع اقتصاد فناوری نانو، گردهمایی سالانه‌ای است که در آن فعالان حوزه‌ نانو به مدت دو روز به بحث و تبادل نظر پیرامون مدیریت کسب ‌و کار این فناوری می‌پردازند. ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو، به عنوان متولی این رویداد، پس از تجربه‌ سه دوره برگزاری مجمع، اقدام به بررسی عمیق تجربیات ادوار گذشته و یک بازنگری اساسی در سیاست‌های این رویداد کرد و در نتیجه آن سال چهارم مجمع، پس از یک سال وقفه و با رویکردی جدید و متفاوت برگزار شد.
از جمله ویژگی‌های این فضای جدید می‌توان به مواردی از قبیل بیان تجربیات موفق شرکت‌های نانو در فضای واقعی کسب ‌و کار و تحلیل عمیق آن‌ها، استفاده از سخنرانان با تجربه‌ فعالیت‌های عملی در حوزه‌ کسب‌ و کار جهت هرچه کاربردی‌تر کردن محتوا، طراحی و اجرای نشست‌های متنوع و تعاملی و به طور کلی تلاش برای خلق تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد برای شرکت‌کنندگان، اشاره کرد.
دوره‌ پنجم مجمع اقتصاد فناوری نانو که در مردادماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد و دبیرخانه‌ آن رسما فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، تلاش دارد تا علاوه بر حفظ نکات مثبت دوره‌ قبل و تداوم حرکت در رویکرد جدید، اهداف دیگری را نیز دنبال کند.
فراهم ساختن زمینه برای تجمیع هر چه بیشتر فعالان حوزه‌ کسب ‌و کارهای نانو و شکل‌گیری کانونی جهت همکاری‌های تجاری و غیر تجاری افراد، خلق محیطی ویژه برای افراد حاضر در مجمع به منظور ایجاد و افزایش انگیزه و پویایی در حوزه‌ فعالیت‌های اقتصادی آتی و توجه ویژه به علاقه‌مندان ورود به فضای کسب‌ و کارهای نانو جهت تقویت جریان اقتصاد نانو از جلمه اهداف پنجمین دوره مجمع اقتصاد نانو است. بر همین اساس در هر روز از روزهای برگزاری این دوره از مجمع اقتصاد نانو بر موضوع خاصی تمرکز می‌شود.
در روز اول که عنوان «توسعه‌ کارآفرینی فناورانه» برای آن انتخاب شده است، به نحوه‌ صحیح شکل‌گیری کسب ‌و کارهای نوپای دانش‌بنیان پرداخته خواهد شد و موضوعاتی در خصوص انتخاب و ارزیابی ایده‌ مناسب، نحوه‌ مؤثر تشکیل تیم‌های کاری، تجربیات موفق راه‌اندازی استارتاپ‌ها و چالش‌های موجود در این فاز و راهکارهای مواجهه با آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
در روز دوم مجمع نیز که با محوریت «توسعه‌ بازار نوآوری» طراحی و اجرا می‌شود، چالش‌ها و راهکارهای پیش روی یک شرکت دانش‌بنیان جهت رشد اقتصادی و موفقیت بیشتر در صنعت و بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در هر دو روز مجمع، نشست‌های تجاری مختلفی جهت معرفی ایده‌ها و فناوری‌های برتر در حوزه‌ نانو و عرضه‌ آنها به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های صنعتی برگزار می‌شود و کارگاه‌هایی تعاملی در راستای تمرکز موضوعی هر روز برنامه برگزار می‌شود.


[ad_2]

لینک منبع

خدمات بانک ملی به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود

[ad_1]



3

در قالب پنجره واحد، شعبه‌‎ای از بانک ملی ایران در صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، طی برگزاری مراسمی شعبه بانک ملی در صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.
در این مراسم علاوه بر افتتاح شعبه بانک ملی ایران در پنجره واحد که به صورت مشترک از سوی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز مدیرعامل بانک ملی ایران انجام گرفت، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه اقتصادی به امضای دو طرف رسید.
در این تفاهم‌نامه ارتقاء و گسترش همکاری‌های صندوق و بانک ملی با رعایت قوانین و مقررات پولی و بانکی از طریق ارائه خدمات الکترونیکی بانکداری به شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر بهزاد سلطانی، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاح شعبه بانک ملی ایران در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فضای تنفس اقتصاد دانش بنیان هستند و نقش آنها در تولید و اشتغال بسیار اثربخش و واقعی است.
در این مراسم همچنین حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران با ابراز رضایت از ایجاد یک بخش مستقل به نام پنجره واحد که عهده‌دار انجام امور بانکی، بیمه‌ای، مشاوره‌ای، کارت بازرگانی، شرکتی در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: بانک ملی ایران گام‌های مهمی را درجهت دانش‌بنیان شدن و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برخواهد داشت.
وی تاکید کرد: ارائه وام‌های ترجیحی به شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله اقدامات بانک ملی برای حمایت از این نوع شرکت‌ها است.


[ad_2]

لینک منبع

تخفیف ۵۰ درصدی حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای شرکت ‌های دانش بنیان

[ad_1]




شرکت‌های دانش بنیان ایرانی می‌توانند از این پس با استفاده از تسهیلات جدید از سوی سازمان نمایشگاه‌های ایران با 50 درصد تخفیف اقدام به اجاره فضا کنند.
شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران اعلام کرده است که شرکت‌های دانش بنیان و ارائه دهنده خدمات، مشمول تخفیف ۵۰ درصدی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با شرایطی خاص خواهند شد. در ادامه با تکرا همراه باشید.


دستورالعمل و اطلاعات جدیدی در حوزه اجرای نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران منتشر شده است، شرکت های دانش بنیانی که مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشند، قادر هستند تا سقف ۲۴ متر مربع فضای غرفه نمایشگاهی را با تخفیف ۵۰ درصدی اجاره نمایند. همچنین دیگر شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه فروش خدمات فعالیت دارند نیز تا سقف ۱۲ متر مربع می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده بکنند.


گفتنی است که مجریان نمایشگاه‌های داخلی در هر حوزه‌ای اعم از فناوری، نفت، بیمه و … موظف هستند تا ۱۵ درصد از فضای مناسب نمایشگاهی را با رعایت هزینه و متراژ تصویب شده رسمی به شرکت های دانش بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا دیگر نهادهای ذیربط اختصاص داده و مدارک مربوط به آنها را در اختیار شرکت سهامی نمایشگاه‌ها قرار دهند.


گفتنی است که ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی همچون سبیت آلمان، منوط به سازماندهی و اجرای آن توسط شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران است که در صورت وجود توافقاتی بین ایران و کشور مقصد، حضور همراه با تخفیف برای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی انجام خواهد شد.


شایان ذکر است، اجاره بهای هر ۲۴ و ۱۲ متر در نمایشگاه ی چون TGC در حدود ۱۶ و ۱۲ میلیون تومان است که حتی با مبلغ تخفیفی نیز برای شرکت‌های دانش بنیان حوزه بازی سازی بالا محسوب می‌شود و بهتر است در تصویب اجاره بها قیمت‌هایی پایین‌‎تر با شرایط پرداخت بلند مدت برای اینگونه از شرکت‌های کوچک و بزرگ دانش بنیان ایجاد شود.


در نهایت باید بگوییم که ایجاد تخفیف و تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار شایسته و امیدوار کننده نسبت به حمایت در بخش دولتی و همچنین خصوصی ایران نسبت به آنهاست اما بهتر است تا برای شرکت‌های استارت آپی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.


.


تهیه و گردآوری: تکرا





[ad_2]

لینک منبع

سرعت بالای اینترنت تا یک‌ گیگ با فیبر نوری

[ad_1]



57342672

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به امکان انتقال دیتا با سرعت بالا تا یک گیگابیت بر ثانیه توسط فیبر نوری و تجهیز یک میلیون نقطه به این سرویس، از تلاش برای تجهیز سایر نقاط تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره فیبر نوری توضیح داد: فیبر نوری بستر انتقالی است که در آن امکان انتقال دیتای پرسرعت بالا از گیگابیت وجود دارد. یعنی اگر تاکنون اینترنت نهایتا ۸۰ مگابیت بر ثانیه سرعت داشت، با فیبر نوری این امکان وجود دارد که سرعت تا هزار مگابیت یا یک گیگابیت بر ثانیه به مشتری تحویل داده شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز مردم به استقاده از خدمات اینترنتی در عرصه‌های بانکداری، سرگرمی، تجارت، ویدیو و فیلم بیشتر می‌شود، شرکت مخابرات تصمیم گرفت توسعه اینترنت بر بستر فیبر نوری را فراهم کند. بر این اساس مخابرات از سال گذشته توسعه زیرساخت‌ها را شروع کرد که اخیرا با حضور معاون اول رییس‌جمهور، یک میلیون بستر یا زیرساخت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به تجهیزات لازم برای تبدیل کابل مسی به فیبر نوری بیان کرد: برای یک میلیون مشترک زیرساخت‌های اولیه فراهم شده که باید کامل شود. این تجهیزات شامل سیم‌کشی در داخل مکان‌ها اعم از منازل و مکان‌های تجاری است که باید تامین شود. سایر تجهیزات برای این یک میلیون هم باید فراهم و به تدریج واگذار شود.
زارعیان در ادامه گفت: در حال حاضر فیبر نوری در قالب بسته‌های با سرعت بالا، متناسب با نیاز مشترکان و حجم مشخص در پورتال شرکت مخابرات ایران موجود است. مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال شماره تلفن خود را وارد کرده، اگر برای آنها بسترسازی شده بود اقدام به ثبت‌نام کرده و بلافاصله دریافت سرویس برای آنها شروع می‌شود.
وی درباره نحوه ارائه سرویس به مشترکانی که فیبر نوری برای آنها ارائه نشده، توضیح داد: مشترکانی که سرویس فیبر نوری را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به پورتال مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن درخواست خود را ثبت کنند و در نوبت قرار بگیرند. این درخواست رایگان بوده و نیازی به مراجعه حضوری به مخابرات نیست. اولویت با مشترکانی است که نیاز بیشتری به اینترنت پرسرعت دارند از جمله دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تجاری و این افراد در اولویت هستند. پس از آن به سمت منازل مسکونی می‌رویم.
معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه هزینه‌ای که واگذاری اینترنت پرسرعت دارد، همان هزینه ADSL است، افزود: اما طبیعتا مشترک نیازمند مودم و تجهیزات الکترونیکی در داخل منازل است که با توجه به فاصله و متراژ منازل هزینه‌ای را در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان در بر دارد. بنابراین مشترک برای تبدیل کابل مسی به فیبر نوری تا در منازل هزینه‌ای نمی‌پردازد و تنها هزینه سیم‌کشی داخل منازل و مودم را متقبل می‌شود.
زارعیان همچنین درباره لزوم تعویض مودم‌ها اظهار کرد: مودم‌های قبلی مخصوص ADSL، مودم‌های ظرفیت پایین هستند و باید برای فیبر نوری مودم‌های جدید خریداری شود که معمولا در مکان‌های تجاری امکان این‌که با یک مودم تعداد زیادی به صورت بی‌سیم استفاده کنند، وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای که سال گذشته برای تبدیل کابل مسی به فیبر نوری برای یک میلیون انجام شد، ۱۲۰۰ میلیارد تومان است. ما در حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک داریم که امیدواریم به همان نسبت سرمایه‌گذاری انجام شود و بنا داریم بخش عمده‌ای از کار امسال انجام شود.
به گزارش ایسنا، شبکه دسترسی بر پایه فیبر نوری (FTTH) تحت عنوان تانوما از دوشنبه چهارم اردیبهشت در هشت شهر به صورت رسمی افتتاح شد. اینترنت پرسرعت برای دانلود فیلم و نرم‌افزار، تلفن تصویری، مشاهده برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و ۴K، بانکداری الکترونیک، بازی و خرید آنلاین، آموزش و پزشکی از راه دور و اینترنت اشیا از جمله سرویس‌های قابل ارائه به صورت همزمان بر بستر فیبر نوری است.


[ad_2]

لینک منبع

بررسی محصولات چگونه بر خرید زنان تاثیر می گذارد [اینفوگرافیک]

[ad_1]




بررسی محصولات چگونه بر خرید زنان تاثیر می گذارد [اینفوگرافیک]


بررسی‌های محصولات که در فضای مجای بسیار رایج است، نقش بسیار مهمی در خرید دارد، آنقدر که شرکت ها با پرداخت هزینه ای از مردم می خواهند، محصولات یا خدماتشان را بررسی کنند. مشخصا چنین چیزی، تاثیر زیادی هم دارد، چرا که ۶۸ درصد از خرید زنان به این موضوع وابسته است و آن‌ها برای خرید، به بررسی‌های محصول و یا خدمات تکیه می‌کنند.


در تحقیقی صورت گرفته، شرکت Influenster که به بررسی محصولات می‌پردازد، بین ۱۱,۲۵۵ زن در تمام سنین، یک نظرسنجی برگزار کرد تا بفهمند، چه چیزی باعث می‌شود تا تصمیمی برای خرید محصول بگیرند، که طبق آن، بررسی‌ها اولین انتخاب بود.


شرکت‌ها باید مطمئن شوند که اعتبار و شهرت آنلاین آن‌ها در جایگاه خوبی است، چرا که ۴۴ درصد از زنان گفته‌اند که قبل از خرید محصول، حداقل ۲۰ دقیقه برای جستجوی آنلاین آن محصول وقت صرف می‌کنند.


صنعت کسب و کار شما در اینکه آیا کسی تمایل به خواندن محتوای بررسی شما دارد یا نه، هم تاثیر گذار است. ۸۵ درصد زنان بررسی‌های محصولات زیبایی و کمی بیشتر از ۵۰ درصد از آن‌ها بررسی محصولات الکترونیکی، لباس و کفش را مطالعه می‌کنند. جای تعجبی هم نیست که مواد غذایی، کتاب‌ها و لوازم خانه و محصولات شوینده، حیلی نیازمند تحقیق نیستند.


در اینفوگرافیک زیر تمام دانستنی‌های خرید زنان ، از توجه به بررسی محصولات تا ابزاری که بررسی ها را با آن مطالعه می‌کنند، مشاهده می‌کنید.


بررسی محصولات چگونه بر خرید زنان و انتخاب آن ها تاثیر می گذارد [اینفوگرافیک]


.


منبع: entrepreneur





[ad_2]

لینک منبع

برقراری ارتباط بین حسگرهای اینترنت اشیا با استفاده از امواج رادیویی موجود در محیط

[ad_1]



82520689-71594099

محققان موسسه تحقیقاتی دیزنی، یک مجموعه بسیار کم‌مصرف از حسگرها موسوم به UWB طراحی کرده‌اند که اطلاعات را از طریق بازتاب امواج رادیویی تلویزیون، رادیو و تلفن همراه که امروزه در تمام محیط های اداری وجود دارند، برای یک سرور مرکزی ارسال می کند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، از یورک الرت، از آنجا که تولید امواج رادیویی جریان انتقال اطلاعات حجم زیادی از ظرفیت منبع تامین توان را به خود اختصاص می‌دهد، این شیوه جدید انتقال اطلاعات نیاز به انرژی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. محققان در آزمایشات اولیه توانستند توان بسیار اندک مورد نیاز این سیستم را با استفاده از سلول های خورشیدی خاصی که برای فضاهای کم‌نور تامین شده‌اند، به راحتی تامین کنند.یکی از مزایای اینترنت اشیا این است که حسگرهای بی‌سیم در همه‌جا وجود دارند و امکان برقراری ارتباط و درک محیط اطراف را برای تجهیزات الکترونیکی فراهم می‌کنند. از آنجا که قرار است در جریان ایجاد اینترنت اشیا، میلیاردها دستگاه جدید به اینترنت متصل شوند احتمالا استفاده از باتری‌ها برای تامین توان موردنیاز تجهیزات الکترونیکی و برقراری ارتباط بین آن‌ها امکانپذیر نخواهد بود. سیستم UWB ambient backscatter system که به‌طور بالقوه در تمام شهرهای بزرگ قابل پیاده‌سازی است، ‌راه‌حل بالقوه این مشکل را در اختیار می‌گذارد.محققان جزئیات کامل طرح خود را در کنفرانس IEEE راجع به ارتباطات کامپیوتری، موسوم به INFOCOM 2017 ارائه کردند.


[ad_2]

لینک منبع

مسابقه کتاب خوانی زودفود/ کتاب بخوانید، جایزه ببرید!

[ad_1]












مسابقه کتاب خوانی زودفود/ کتاب بخوانید، جایزه ببرید!


مسابقه چند خط ۲، یک مسابقه کتاب خوانی است که به همت برخی از بازیگران عرصه آی تی کشورمان برای ارتقای سطح دانش عمومی و افزایش فرهنگ کتاب خوانی، تدارک دیده شده است. این مسابقه که توسط شرکت های زودفود، اسنپ، طاقچه، تیوال، ای نتورک و سینماتیکت برای علاقمندان برگزار شده، جوایز ارزشمندی نیز به همراه دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.


در ادامه بگذارید وقت را زیاد تلف نکرده و مستقیما شما را به اصل داستان دعوت کنیم!


مسابقه کتاب خوانی چند خط از این قرار است:


  • در چند خط، قسمتی کوتاه از یک کتاب را مطالعه می‌کنید و سپس به یک سوال از همان متن پاسخ خواهید داد.

  • مطالعه‌ی هر متن حداکثر ۳ دقیقه زمان شما را خواهد گرفت.

  • در صورت پاسخ صحیح به سوال مطرح شده، از بین جوایز زیر هدایایی را دریافت خواهید کرد:
    • ۲۰٪ تخفیف سفارش غذا از زودفود

    • ۲۰۰۰ تومان تخفیف سفر درون شهری از اسنپ

    • ۵۰۰۰ تومان تخفیف خرید بلیط از سینماتیکت

    • ۲۰٪ تخفیف خرید بلیط تئاتر از تیوال


  • کدهای تخفیف از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

  • چند خط به مناسبت شروع نمایشگاه کتاب از ۱۶ اردیبهشت به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

  • هر روز، می‌توانید ۳ بار در چند خط به مطالعه بپردازید.

  • در چندخط(۱)، که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ برگزار شد، مجموعا ۴۹۷،۸۹۵ دقیقه مطالعه انجام شد.

وقت را تلف نکنید و از همین الان برای مطالعه قسمت های کوتاه و جذاب کتاب های مختلف و همچنین شرکت در این مسابقه کتاب خوانی، اقدام کنید.


می خواهم بخوانم و برنده شوم!


رپورتاژ آگهی زودفود




توجه:


برای هرگونه سوال در زمینه گوشی و تبلت و برنامه های موبایل، می‌توانید با همکاران ما در "موبایل‌کمک" تماس حاصل نمایید.


تماس از سراسر کشور: 9099071015 (بدون پیش شماره و از تلفن ثابت)


تماس از استان تهران: 9092305296 (بدون پیش شماره واز تلفن ثابت)



[ad_2]

لینک منبع

طراحی اولین پارک سمت صنعت در دانشگاه تهران

[ad_1]



82521321-71595666

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از طراحی و پیاده سازی اولین پارک سمت صنعت با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مجموعه خبر داد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمد جعفر صدیق روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از این پارک به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم برای تبدیل دانشگاه تهران به یک دانشگاه کارآفرین یاد کرد.وی در تشریح مهم ترین اقدامات صورت گرفته در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دوران فعالیت دولت یازدهم گفت: مشارکت موثر در توسعه سامانه ملی نوآوری، طراحی و اجرای سامانه پارک دانشگاهی با هدف جهت گیری تحقیقات دانشگاه به سمت موضوعات بازارگرا و مشارکت در فرآیند برنامه ریزی تحولی دانشگاه تهران به دانشگاه کارآفرین از مهم ترین اقداماتی است که طی سه چهار سال گذشته به انجام رسانده ایم.صدیق، طراحی و پیاده سازی اولین پارک سمت صنعت با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف تکمیل زنجیره رشد شرکت های خروجی از مراکز رشد دانشگاهی و مشارکت موثر در برنامه سوم توسعه دانشگاه را از دیگر فعالیت های انجام شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این مدت برشمرد.وی ایجاد یک اکوسیستم کامل نوآوری از دانشگاه تا بازارهای محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی و همچنین ایجاد زمینه لازم برای ایجاد شرکت های دانش بنیان زایشی دانشگاه تهران و ثروت آفرینی برای دانشگاه از این طریق را دو ماموریت اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران عنوان کرد.رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در معرفی برنامه های ترویجی و حمایتی این مجموعه نیز گفت: ترویج و حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان را از طریق اجرای برنامه های جوانه و رویش، حمایت از پایان نامه های فناورانه را در قالب برنامه شکوفایی ۱ با اعطای گرنت ۴ تا ۸ میلیون تومانی، حمایت از ایده های فناورانه اعضای هیات علمی را در قالب برنامه شکوفایی ۲ با اعطای گرنت ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومانی طی دو سه سال اخیر دنبال کرده ایم که ثمرات قابل توجهی به همراه داشته است.وی حمایت از ۱۵۰ پایان نامه با ایده های فناورانه را از برنامه های امسال پارک علم و فناوری دانشگاه تهران معرفی کرد و گفت: این درحالیست که سال قبل، تعداد پایان نامه هایی که از حمایت ما برخوردار شدند ۸۰ عنوان بود و امسال تقریبا دوبرابر شده است.نمایشگاه دستاوردهای محققان مستقر در شرکتهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با حضور محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از فناوران و پژوهشگران مستقر در این پارک برگزار شد.در حاشیه برگزاری این نمایشگاه تفاهمنامه راه اندازی آزمایشگاه کسب و کار میان دانشکده مدیریت و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران منعقد شد و ۶ شرکت برتر پارک به لحاظ شاخص های مالی، تکنولوژی ومنابع انسانی درسال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ معرفی و قدرشناسی شدند.


[ad_2]

لینک منبع

12 روش تغییر در میز کار برای افزایش تمرکز و بهره وری [اینفوگرافیک]

[ad_1]




12 روش تغییر در میز کار برای افزایش تمرکز و بهره وری [اینفوگرافیک]


نشستن جلوی یک میز کار در تمام روز، می‌تواند خسته کننده باشد. با این حال، اگر فضای کارتان را به درستی تنظیم کنید، دلیلی برای خستگی وجود ندارد. در واقع، چند تغییر جزئی می‌تواند تغییرات عمده‌ای در به حد اکثر رساندن عملکرد و بهره وری شما بوجود بیاورد.


برای شروع، یک گیاه خوب به محیط اضافه کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض رنگ سبز، بهره وری شما را افزایش می‌دهد. استفاده از نور نیز موثر است. اگر نور بیشتری در محیط اطرافتان وجود داشته باشد، دقیق‌تر خواهید شد؛ پس یک  لامپ یا چراغ کوچک خریداری کنید که بتوانید آن را روی میز کارتان قرار دهید و در ابتدای روز که می‌خواهید کارتان را شروع کنید، آن را روشن کنید.


جویدن آدامس، هدفون‌های صدا گیر و استرس بال نیز ابزارهای خوبی هستند. گفته شده که جویدن آدامس سبب تقویت تمرکز می‌شود، و اسباب بازی‌های مرتبط به از بین بردن استرس در لحظاتی که تحت فشار  و اضطراب هستید کمک می‌کند. جلوگیری از صداها در زمان شلوغی نیز یکی دیگر از راه‌های تقویت بهره وری است.


برای اینکه بدانید چگونه فضای کار خود را بهتر کنید و بهره وری خود را بهبود ببخشید، با تکرا همراه باشید و اینفوگرافیک زیر را بخوانید.


12 روش تغییر در میز کار برای افزایش تمرکز و بهره وری [اینفوگرافیک]


.


منابع: entrepreneur و businessbacker





[ad_2]

لینک منبع