دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

6 دلیل و راهکار برای راه اندازی کسب و کار پس از 50 سالگی

[ad_1]




6 دلیل و راهکار برای راه اندازی کسب و کار پس از 50 سالگی


کارآفرینان مسن با کارآفرینان جوان یا کم سن وسال‌تر از خودشان چه تفاوتی دارند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، با بیش از ۳۰ کارآفرین از صنایع مختلف صحبت شده که کسب و کار خود را بین سن ۵۰ تا ۷۰ سالگی راه اندازی کرده اند. با وجود این که بیشتر درباره کارآفرینان جوان صحبت می‌شود، اما این دلیلی نیست که بتوان گفت این افراد از کارآفرینان مسن تر عملکرد بهتری دارند. مطالعه مطلب ۳ کارآفرین برجسته که پس از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.


مزایای راه اندازی کسب و کار در سنین بالا



ریسک‌های بزرگ در آشیانه خالی


افراد مسن‌تر که در مواقع کمبود شغل نمی‌توانند کار پیدا کنند، اغلب مجبور به روی آوردن به کارآفرینی می‌شوند. باقی آن‌ها هم با همین ریسک‌های مشابه رو به رو می‌شوند. بسیاری از افراد موفق در این حوزه، در مصاحبه گفته‌اند که در سنین کمتری به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار فکر می‌کردند. اکثر آن‌ها گفته‌اند که اکنون ریسک پذیرتر از قبل شده‌اند، چرا که کمتر به امنیت خودشان، نسبت به زمانی که به خانواده‌شان توجه می‌کردند، اهمیت می‌دهند.



جاه طلبی هرگز شکست نمی‌خورد


کسب و کار های افراد مسن، کمتر از بقیه کسب و کار ها از مسیر خود منحرف می‌شوند. کارآفرینان زیادی هستند که می‌خواهند به حقوق بازنشستگی‌شان اضافه کنند، می‌خواهند درآمد بیشتر را صرف تفریحات کنند، یا به خاطر اینکه حرفه قدیمی خود را زنده نگه دارند. با این حال، کارآفرینان زیادی (به خصوص بنیانگذاران سریالی) هستند که بیشتر جاه طلبی می‌کنند. گزارش شده که برخی از آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون دلار درآمد دارند. بسیاری هم می‌خواهند اختراعی ثبت کنند یا در آن سرمایه گذاری کنند.



تجربه از همه چیز مهم‌تر است


بسیاری از کارآفرینان بزرگ دارای سابقه مدیریت، مهارت‌های شرکتی یا هر دوی آن‌ها هستند. یا اینکه آن‌ها کارآفرینانی سریالی هستند که آموخته‌هایشان را در شروع یک کسب کار برای عمل نهایی، یا نزدیک به نهایی، بکار می‌برند. آن‌ها، دیگر افرادی که مهارتی به دست آورده‌اند و در گذشته استفاده کرده‌اند را می‌شناسند و می‌دانند که اکثریت‌شان دوباره آن کار را انجام می‌دهند.



گاهی سن بیشتر باعث فروش می‌شود


تعداد کمی از کارآفرینان درباره مواجهه با اخلاق تند و حرف‌های کنایه آمیز مشتریان، رقیبان و یا سرمایه گذاران توضیح داده‌اند. اما اکثر آن‌ها درباره سال‌های حرفه‌ای کارشان حرف‌هایی زدند که نمی‌شد پاسخی منفی از آن دریافت کرد. حتی برخی گفته‌اند که احترام اضافی هم دریافت کرده‌اند. این تجربه، نتیجه برخورد با افراد مسن در بازار کار است که به تبعیض سنی در افراد مربوط است.



سلامت و تعادل، کلید موفقیت است


اگرچه بسیاری از کارآفرینان مسن گفته‌اند که تا ۶۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، تعداد کمی هم گفته‌اند که به اندازه مقداری که در جوانی‌شان کار می‌کردند، الان هم کار می‌کنند. این مصاحبه شوندگان به طور منظم ورزش می‌کنند، دوچرخه سواری می‌کنند، شنا می‌کنند، می‌دوند، و گاهی هم بسکتبال بازی می‌کنند. این افراد، با تاکید بر تعادل در زندگی و کار، به سلامت ذهنی هم توجه می‌کنند. بسیاری هم بیشتر با نوه‌هایشان، نسبت به بچه‌هایشان در زمان کار قدیمی، وقت می‌گذرانند.



بعضی جوان‌ها به کسب و کار کمک می‌کنند


متخصصان حوزه کسب و کار ، هم زیستی نسل Y و افراد مسن در دفتر کار را با ترشرویی نگاه می‌کنند. کارآفرینان مسن‌تر، هر چند کم، اما از افراد جوان برای کمک‌هایشان قدرشناسی می‌کنند. بسیاری به افراد بسیار جوان‌تر تکیه می‌کنند تا در کاربردهای تکنولوژی در کسب و کار ، کمکشان کنند. برخی هم می‌گویند که جوانان برای کسب موفقیت کسب و کار ، توقعات زیادی دارند.



مسن‌ها، مسن‌ها را هدف گذاری کنند


افراد مسن زیادی هستند که محصولاتی را می‌سازند یا خدماتی را ارئه می‌دهند که برای دیگر افراد مسن هدف گذای شده است. این گروه سنی بازار خوبی را هم به خود اختصاص داده‌اند و پیش بینی شده که در ۲۰ سال آینده، جمعیت این گروه سنی در آمریکا، ۲ برابر جوانان رشد داشته باشند. وظیفه مراقبت از والدین مسن در نسل ساندویچی (برای این افراد که اغلب در دهه ۳۰ یا ۴۰ زندگی خود هستند، مراقبت از والدین، در عین بزرگ کردن فرزندان مهم است)، هنوز دارای فرصت‌هایی است، همانطور که کارآفرینان زیادی توجه‌شان را به سمت این افراد گرفته‌اند.


.


منبع: inc





[ad_2]

لینک منبع

چک لیست تولید محتوای با ارزش

[ad_1]




چک لیست تولید محتوای با ارزش در دیجیتال مارکتینگ

چک لیست تولید محتوای با ارزش در دیجیتال مارکتینگ


آکادمی دیجیتال مارکتینگ در یک چک لیست یک صفحه ای به ارائه راهکاری سریع برای تهیه یک محتوای مناسب و قابل قبول برای کاربر در بخش بازاریابی محتوایی پرداخته است.


در این چک لیست به شما آموزش داده می شود که چطور می توانید یک محتوای با ارزش با در نظر گرفتن نکات ریز تولید نمائید.


از شما دعوت می کنیم تا با مرور این نکات مراحل یا فعالیت تولید محتوای خود را بهبود ببخشید و تسریع کنید.


همانطور که می‌دانید در دنیای امروز دیجیتال مارکتینگ نقش بسیار پررنگی در پیشبرد اهداف بازاریابی کسب و کارها ایفا می‌کند. در این میان بازاریابی محتوا به دلیل خلق ارزش و محتوای ارزشمند برای کاربران می تواند نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ و جذب کاربران و تبدیل آنها به اعضای وب سایت و در نهایت مشتری بازی کند.


آیا محتوای شما قابلیت‌های زیر را دارد؟


در صورتی که پاسخ شما به هر کدام از سوال ها منفی است لطفاً چک لیست تولید محتوای با ارزش را مطالعه نمائید تا در خلق محتوای بهینه به شما کمک کند.


  • آیا کاربر می تواند محتوا را پیدا کند؟

کاربر می بایست به راحتی بتواند محتوا مورد نظر خود را پیدا کند و جهت دسترسی به آن نیاز به صرف زمان زیادی نباید باشد. اگر محتوای شما دارای این ویژگی نیست متن زیر را مطالعه نمائید.


  • آیا کاربر می تواند محتوا را بخواند؟

متن شما می بایست به سادگی قابل خواندن باشد و استفاده از هرم ها و اشکالی که قرار است در متن به زیبائی کار بیافزاید نباید متن شما را ناخوانا کند.


  • آیا کاربر محتوا را درک می کند؟

کاربر می بایست به راحتی متنی که نوشته اید را بخواند و درک نماید، اگر مطالب شما دارای این خصوصیت نیست متن زیر را مطالعه نمائید.


  • آیا کاربر آن را به کار خواهد برد؟

محتوای نوشتاری شما می بایست کاربردی و قابل استفاده باشد. برای رفع این مشکل نیاز است به موارد زیر توجه کنید.


  • آیا کاربر محتوا را به اشتراک خواهد گذاشت؟

محتوای تهیه شده توسط شما باید به حدی جذابیت داشته باشد که کاربر پس از مطالعه آن را به اشتراک بگذارد. بدین منظور و به جهت ارائه راهکارهای مناسب از شما دعوت می کنیم که چک لیست گام به گام تولید محتوای با ارزش را مطالعه نمائید.


تولید محتوا در بازاریابی محتوا


برگرفته از وب سایت cmi




[ad_2]

لینک منبع

پنج سوال کلیدی که باید قبل از شروع یک کسب و کار به آنها پاسخ دهید

[ad_1]




پنج سوال کلیدی که باید قبل از شروع یک کسب و کار پاسخ داده شود


آیا شما تا به حال به این فکر کرده اید که همه چیز را زمین بگذارید و کسب و کار خودتان را تاسیس کنید؟ قبل از آنکه کار فعلی خود را ترک کنید و به یک کار آفرین تبدیل شوید، باید ۵ سوال زیر را از خودتان بپرسید.


آیا شما به طور کل، خود را برای آغاز یک کسب و کار آماده کرده اید؟


شما در جوانی ممکن است چنین آرزویی کرده باشید که یک کار آفرین باشید، با این دورنما که در آینده بتوانید ایستگاه لیموناد فروشی پر سود خود را اداره کنید؟ با گذشت زمان، مسئله‌ی مربوط به کار آفرینی بسیار مورد توجه قرار گرفته است که دلیل آن هم می‌تواند داستان زندگی جوانانی باشد که با تلاش و غرور خود به یک میلیونر تبدیل شده اند. در اغلب اوقات، کار آفرینی به معنای آن است که شما رئیس خود باشید و کاری را به اصطلاح پی ریزی کنید.


حقیقت امر این است که بیشتر این کسب و کار ها با شکست مواجه می‌شوند و در نهایت کار آفرینان چنین کسب و کارهایی مجددا به کارهای معمولی و روزمره روی می‌آورند (که به اصطلاح کارهایی که از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است و یک رئیس بالای سر شما است).و آنهایی که موفق می‌شوند و امپراطوری خود را راه می‌اندازند هم، یک شبه به چنین موفقیتی نائل نشده اند و این کار آفرینان سالهای سال ایده‌ی خود را توسعه داده اند و قبل از آنکه پیروزی را بیابند، اغلب اوقات با شکست‌هایی نیز مواجه شده اند.


همه‌ی این موارد گفته شده برای آن بود که بحث مربوط به آمادگی کامل برای کار آفرینی مطرح شود و این کار بسیار سختی است. همان طور که خانم لری گرینر (Lori Greiner که یک کار آفرین محبوب آمریکایی است) می‌گوید:



“کار آفرینان تمایل دارند که ۸۰ ساعت در هفته کار کنند، فقط برای آنکه از کار کردن ۴۰ ساعته‌ی هفتگی دوری گزینند.”



منظور خانم گرینر آن بود که کار آفرینان دوست دارند که برای خودشان کار کنند، ولو اینکه ۸۰ ساعت در هفته باشد و همچنین آنها از کار کردن برای دیگران نیز متنفر هستند، حتی اگر مقدار کار کردن آنها برای دیگران ۴۰ ساعت در هفته باشد.


ایده‌ی شما ارزش پیاده سازی دارد؟


میلیون‌ها ایده در هر روز زاده می‌شوند ولی همه‌ی آنها به کسب و کار تبدیل نمی‌شوند. شما باید ساعت‌ها صرف بررسی قابلیت پیاده سازی ایده‌ی خود کنید و به سوالی همانند سوال روبرو پاسخ دهید: “آیا این ایده اثر بخش خواهد بود؟”، “آیا بازاری برای محصول من وجود دارد؟”، “رقیب بالقوه‌ی محصولات من چیست؟” این بسیار مهم است که بررسی شود که چه کسانی در گذشته ایده‌ای همانند ایده‌ی من داشته اند، و اینکه آنها به چه دلیلی شکست خورده اند.


برخی از افراد، برای مثال، به دنبال فرصتی هستند که کسب و کار خود را شروع کنند. آنها در مورد زمان شروع کسب و کار مطمئن نیستند، اما در مورد ماهیت این کسب و کار بسیار مطمئن هستند.


در رابطه با اپلیکشن‌های موبایل باید گفت که آنها به شدت در حال رشد هستند، و آنها از یک کسب و کار کوچک شروع شده اند و می‌خواهند به صنعت بازی نیز ملحق شوند و این به معنای پیروزی است. این باعث می‌شود که افراد در مورد کسب و کارهای مربوط به موبایل، مطمئن‌تر شوند زیرا قبلا چنین ایده‌هایی با موفقیت همراه بوده است و موجب کاهش ریسک چنین کار آفرینانی می‌شود.


آیا شما با دیگران صحبت کرده اید؟


اگر شما در مورد آغاز کردن کسب و کار خودتان فکر می‌کنید، اولین قدم آن است که در مورد آن با افرادی صحبت کنید؛ آن افراد می‌توانند شریک، دوست، مربی و حتی دیگر کار آفرینان باشند. این به شما کمک می‌کند که ارزیابی بهتری از ریسک یا مخاطره‌ی کار خود داشته باشید.


این مشاوره و صحبت کردن، لازم و بسیار خوب است؛ صحبت کردن در مورد اینکه این کار آفرینی به چه صورتی سبک زندگی فعلی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم در مورد ایده‌ی تجاری شما. کار آفرینان دوست ندارند که ایده‌شان را با بسیاری از افراد به اشتراک بگذارند؛ آنها می‌خواهند مطمئن شوند که کسی طرح و ایده‌شان را به سرقت نبرد. با همه‌ی این اوصاف، به اشتراک گذاری ایده بهتر از مخفی کردن آن است. این را به یاد داشته باشید که:



“این یک حقیقت است که اکثر مردم، تنبل‌تر از آن هستند که ایده‌ی شما را به سرقت ببرند و احتمال آن ضعیف است که آنان، تلاشی در جهت باز آفرینی سرمایه گذاری شما انجام دهند.”



به طور کل شما در جریان این صحبت‌ها ممکن است به حقایق ارزشمندی دست یابید.


آیا شما می‌دانید که در کسب و کار خود چطور از تکنولوژی استفاده کنید؟


شما نیاز دارید که آموزش ببینید تا چطور از تکنولوژی به منظور موفق شدن در کسب و کار تان بهره ببرید. در ابتدای امر ممکن است شما از همه چیز مراقبت کنید، از بازاریابی گرفته تا تولید محصول. این بسیار مهم است که قبل از آنکه وارد ماجرا شوید، با این فنون آشنا شوید.


شما باید در مورد رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، آنالیز داده، تولید محتوا و طراحی سایت اطلاعات کافی داشته باشید. اگر شما در مورد این موارد علم کافی نداشته باشید، رقبا بر شما چیره خواهند شد.


آیا شما یک برنامه ریزی مالی در راستای ایده‌ی خود، در اختیار دارید؟


این سوال ممکن است آشکار به نظر بیاید. آیا شما در مورد مدیریت منابع مالی آموزش دیده اید؟ شما می‌بایست درک عمیقی از تامین مالی داشته باشید، چرا که شاید در ابتدا احتیاج باشد هزینه‌هایی انجام دهید ولی ماهها به طول انجامد که اولین درآمد خود را بدست آورید. درآمد شما در طول ماه‌ها و یا سال‌های ابتدایی با ثبات نیست، پس حتما به یک برنامه ریزی مالی نیاز خواهید داشت. یکی از مهم ترین سوالاتی که باید از خودتان بپرسید آن است که شما به چه مقدار پول برای گذراندن زندگی شخصی خود نیاز دارید. و درنهایت اینکه برنامه‌ی پشتیبان شما وقتی که پولتان به پایان رسد، چیست؟ اگر شما توانایی پاسخ دادن به سوالات زیر را ندارید، از یک متخصص کمک بگیرید.


و اگر جواب شما به حداقل یکی از سوالات بالا “خیر” است، مایوس نشوید. شما ممکن است نیاز داشته باشید که وقت بیشتری را صرف تحقیق و برنامه ریزی کنید تا درنهایت کسب و کار شما آماده‌ی شروع باشد. اگر شما به تمام سوالات بالا جواب “بله” را داده اید، باید گفت که آماده‌ی شروع بازی هستید و باید از خودتان بپرسید که من برای شروع این تجارت، منتظر چه چیزی هستم؟؟


و در آخر باید گفت که شاید ترک کردن این محدوده‌ی امن و یا راحتی فعلی خود، کمی ترسناک باشد، اما باید بدانید اینجا همان جایی است که قرار است آن اتفاقات عجیب و جادویی رخ دهد؛ پس وقت آن است که شیرجه بروید!


.


منبع: Entrepreneur


 





[ad_2]

لینک منبع

چگونه با بودجه و سرمایه کم می توانیم رویاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم؟

[ad_1]




چگونه با بودجه و سرمایه کم به رویا هایمان دست یابیم؟


برای رسیدن به رویاها راه‌های زیادی وجود دارد و نیازی به بودجه بسیار زیاد نیست. در اینجا با روش هایی برای رسیدن به آرزوهایتان آشنا خواهید شد؛ با تکرا همراه شوید:


چیزی که می‌خواهید را تعریف کنید


رویاها به چیزهایی مبهم و انتزاعی گرایش دارند (مثلا من می‌خواهم خانه‌ای رویایی بسازم، یک مزرعه بخرم، به دور دنیا سفر کنم، زود بازنشسته شوم). برای تعریف رویاهایتان وقت بگذارید و ببینید خواسته‌هایتان چه چیزی هستند. اینگونه رویاهایتان تبدیل به چیزی واقعی می‌شوند و شما می‌توانید برای دستیابی به آنها قدم بردارید. به اینگونه سوالات پاسخ دهید:


  • خانه رویایی‌تان چقدر بزرگ خواهد بود؟ چه شکلی خواهد بود؟ چند اتاق خواهد داشت؟ این خانه در کجا قرار خواهد داشت؟

  • مزرعه‌تان چند متر خواهد بود؟ در آن برکه‌ای خواهد بود؟ انبار چطور؟ همینطور حیوانات اهلی؟ یا یک کلبه؟ برای مدیریت مزرعه چه تجهیزاتی نیاز خواهید داشت؟

  • در سفر به دور دنیا، از چه کشورهایی بازدید خواهید کرد؟ تا کجا خواهید رفت؟ در کجا اقامت خواهید کرد؟ در مسیر و مقصدتان چه کارهایی انجام خواهید داد؟ با خودتان کسی را هم خواهید آورد؟

  • می‌خواهید در چه سنی بازنشته شوید؟ با وقتتان چه کار می‌کنید؟ در کجا زندگی خواهید کرد؟

هزینه‌ها را محاسبه کنید


زمانی که تصور دقیقی از خواسته‌تان پیدا کردید، تحقیق کنید تا ببینید هزینه رسیدن به آن چقدر خواهد بود؟ لیست قیمت املاک را چک کنید، از وبسایت‌های گردشگری بازدید کنید، با یک برنامه ریز مالی ملاقات داشته باشید، یا با کسی که خواسته شما را قبلا انجام داده صحبت کنید. ممکن است قیمت‌ها با مرور زمان تغییر کند، اما حداقل به شما آگاهی می‌دهد.


به خودتان فرصت دهید


رویاهای مادی بزرگ، اغلب هزینه‌های زیادی هم دارند. اما از آنها نترسید. تصمیم بگیرید که برای تحقق رویا، چه مقدار زمانی را سنجیده‌اید، از این طریق می‌توانید برنامه‌تان را بچینید.


اهدافی برای پس انداز تنظیم کنید


بعد از برآورد هزینه‌ها و ایجاد فرصت، محاسبه کنید که برای رسیدن به هدف، چقدر پول باید در ماه پس انداز کنید. سپس، راه‌های دستیابی به هدف را پیدا کنید. بودجه و سرمایه فعلی‌تان را بررسی کنید، و به دنبال چیزهایی باشید که می‌توانید از خودتان جدا کنید؛ مثلا، بیرون غذا خوردن را کنار بگذارید. برای دستیابی به پول مورد نیاز، به خودتان سخت بگیرید. رویاهای بزرگ ارزش فداکاری را دارند. هنوز به پول بیشتری نیاز دارید؟ راه‌های دستیابی به پول بیشتر را مورد بررسی بیشتر قرار دهید. کار سخت باعث می‌شود ارزش رویایتان را بیشتر درک کنید.


خرید رویا


علاوه بر پو.ل، به چیزهایی فکر کنید که برای رسیدن به رویا به آن نیاز دارید. سپس به دنبال معاملاتی برای خرید باشید. فروش در حیاط یا گاراژ و فروشگاه‌های خانگی، منابع خوبی برای خرید ارزان قیمت لوازم خانه، ابزارها، و…  هستند. هر چیزی را که می‌توانید با تخفیف بخرید، به رسیدن به هدف سرعت می‌بخشد.


انگیزه خود را حفظ کنید


پیشرفت‌تان را بطور منظم بررسی کنید تا اشتیاق‌تان را حفظ کنید. اگر خواستید چیزی را بخرید که نیاز نداشتید، رویایتان را روی کاغذ بنویسید و آن را بر روی کارت‌های نقدی و اعتباری‌تان بچسبانید. دیدن رویا و هدف هنگام خرید، باعث می‌شود بیشتر درباره آن فکر کنید.


برای حفظ انگیزه به کمک بیشتری نیاز دارید؟ به برنامه‌تان عمیق‌تر فکر کنید. تصاویر الهام بخش مجلات را نگه دارید؛ یک صفحه pin در Pinterest بسازید تا در مسیر ایده‌هایتان باقی بمانید؛ برای دستیابی به مهارت‌های لازم در کلاس‎های مختلف شرکت کنید؛ سری به کتابخانه بزنید. این باور را به خودتان راه دهید و یادآور شوید که چیزهای بزرگ امکان پذیراند. سپس رویایاتان را سخت دنبال کنید.


.


منبع: thebalance





[ad_2]

لینک منبع

اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران مشخص شد

[ad_1]




اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران مشخص شد
دیروز، ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، دومین مجمع انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی راس ساعت ۲ بعد از ظهر در محل فرهنگسرای شفق برگزار شد. در این جلسه که با حضور کار آفرینان کسب و کارهای اینترنتی حال و هوای خاصی پیدا کرده بود، گزارشی از هیات مدیره، بازرس و خزانه دار قبلی انجمن ارائه شد. طرح افزایش هزینه های ثبت نام در انجمن صنفی نیز موضوع دیگری بود که به رای گیری گذاشته شد؛ اما نتوانست آرای لازم را بدست آورد. بنابراین اعضای انجمن با همان مبالغ تعیین شده قبلی قادر به ثبت نام در انجمن هستند.


آخرین و شاید مهمترین دستور کار جلسه دیروز، انتخاب هیات مدیره جدید بود. ۱۸ نفر از اعضای انجمن کاندید شدند که از این تعداد، نفرات زیر با به دست آوردن بیشترین آرا، شاکله هیات مدیره جدید را تشکیل خواهند داد.


  1. آقای رضا الفت نسب با ۶۴ رای

  2. آقای حمید رضا اعتدال مهر با ۵۹ رای

  3. آقای عادل طالبی با ۵۳ رای

  4. آقای شایان شلیله با ۵۲ رای

  5. آقای سام مدن پور با ۴۹ رای

  6. آقای مهرداد عبد الرزاق با ۳۷ رای

  7. خانوم سولماز صادق نیا با ۳۳ رای

اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران مشخص شد


شاید حضور پر رنگ اعضای انجمن، مهمترین دستاورد جلسه دیروز باشد. وجود کارآفرینان متعدد حوزه آنلاین و همدلی آنان در این جلسه کاملا مشهود بود. جلسه قبلی انجمن که در نهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد، متاسفانه با به حد نصاب نرسیدن اعضا، به رسمیت شناخته نشد و جلسه بدون نتیجه باقی ماند؛ اما در این مجمع، حضور چشمگیر کارآفرینان حوزه آنلاین باعث دلگرمی هر چه بیشتر اعضا شد و این موضوع می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای کسب و کارهای اینترنتی ایران باشد.
شاید دیگر همه اعضا دریافته‌اند که باید با انسجام بیشتری به جنگ مشکلات پیش رو بروند. خواسته ‌های به حق اعضای انجمن، زمانی از طرف سازمان ها و شرکت های مختلف دولتی جدی تلقی می‌شود که این افراد بتوانند از تشکل قدرتمندی برخوردار باشند. وجود هر انجمن قدرتمندی به حضور پررنگ اعضای آن انجمن بستگی دارد و مسلما انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.


یکی دیگر از نکات برجسته جلسه دیروز، انتخاب یک خانوم در بین اعضای هیات مدیره جدید بود. موضوعی که به خوبی می‌تواند قدرت بانوان ما را در عرصه کسب و کارهای اینترنتی بیش از پیش نشان دهد. خانوم صادق نیا به عنوان هفتمین عضو هیات مدیره جدید انجمن، رای کافی را به دست آورد و از این پس به عنوان تنها بانوی کارآفرین، مسولیت حمایت هر چه بیشتر بانوانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند را به عهده خواهد داشت.


به گفته رضا الفت نسب، دبیر قبلی انجمن و عضو هیات مدیره جدید، مهمترین هدفی که انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی آن را دنبال خواهد کرد، تشکیل اتحادیه خواهد بود. پیگیری این موضوع می تواند قدم بزرگی برای برداشتن موانع پیش روی کسب و کارهای آنلاین باشد.


رضا الفت نسب، یکی دیگر از کارهای مهم هیات مدیره جدید را پیگیری مسایل مربوط به بیمه و مالیات کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ ها دانست. به گفته او یکی از مهمترین کارهایی که دیگر اعضای انجمن نیز روی آن متفق القول هستند، مذاکره با نهادهای اداری است که می توانند این موضوعات را پیگیری کرده و با وضع قوانین جدید سنگ های افتاده در پیش پای استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا را بردارند.


الفت نسب در پاسخ به سوال خبرنگار تکرا در خصوص اینکه چه ضمانت اجرایی وجود خواهد داشت و چه کسی بر کار اعضای انجمن نظارت خواهد کرد، گفت:


هر ۳ سال یکبار، هیات مدیره با رای اعضای انجمن انتخاب شده و هیات مدیره موظف است که هر سال گزارش جامع و روشنی از کارهای انجام شده را ارائه داده و یکنفر را به عنوان بازرس انتخاب کند. بازرس نظارت مستقیمی بر روی مصوبات هیات مدیره خواهد داشت و از طرف سایر اعضا، موضوعات مختلف را پیگیری خواهد کرد


اما الفت نسب معتقد است مهمترین موضوعی که می‌تواند به فعال شدن بیشتر هیات مدیره منجر شود، پیگیری مستمر خود اعضای انجمن خواهد بود. در واقع این خودِ اعضا هستند که باید از انجمن خواسته های خود را مطالبه کرده و دائما با انجمن صنفی در ارتباط باشند.


حقیقتا این گفته درستی است؛ در هر جامعه ای، افراد آن جامعه تعیین می‌کنند که با آنان چگونه رفتار شود. اگر می‌خواهیم که اتفاق خوبی بیفتد، باید خودمان بخواهیم.


مسلما این جمله را شنیده اید:  “و خداوند حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد ساخت، مگر اینکه آن قوم خود بخواهند”


به دوستانمان در هیات مدیره جدید انجمن تبریک می‌گوییم و امیدواریم که با حمایت هر چه بیشتر اعضای انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، مسیر پیش روی خود را با قدرت هر چه تمامتر ادامه داده، بایدهایی را به نباید و نبایدهای بسیاری را به باید تبدیل کنند.


.


منبع: تکرا





[ad_2]

لینک منبع