دنبال کننده ها

۱۳۹۶ خرداد ۱۲, جمعه

هواپیماهای مافوق صوت برمی‌گردند؟ | ITIRAN

[ad_1]


صنایع بسیار کمی وجود دارند که در مسیر پیشرفت خود مجبور به عقب نشینی شده‌اند. صنعت هوایی یکی از این صنایع است که در زمینه پروازهای مافوق صوت مجبور به توقف و حتی عقب‌نشینی شده است. پروازهای مافوق صوت حدود 27 سال ادامه داشتند که سریع‌ترین پل ارتباطی بین اروپا و ایالات متحده را فراهم کرده بود. اما این پروازها که توسط هواپیماهای مافوق صوت کنکورد (eConcord) انجام می‌شد، ناگهان به‌طور کامل متوقف و از عرصه صنایع هوایی به‌طور کامل حذف شدند. حال "بلیک اسکول" (Blake School) امیدوار است تا آن پروازها را دوباره به حقیقت تبدیل کند. البته این بار با هواپیماهایی با سرعت 2.2 ماخ.



بلیک در حال حاضر موسس و مدیرعامل شرکت Boom در ایالت دنور آمریکا است. این شرکت در زمینه ساخت هواپیماهای سوپرجت فعالیت می‌کند. در مصاحبه‌ای که با او شده، سوال‌هایی درباره دلایل از دور خارج‌شدن کنکورد و برنامه‌های او برای تولید و به‌کارگیری هواپیماهای مافوق صوت مطرح شده است که در ادامه آن‌ها را می‌خوانید:


کمپانی Boom چیست و ایده‌ی آن چگونه به ذهنتان رسید؟


در 50 سال ابتدایی صنایع هوایی، پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشتیم که در کنار سرعت بالا، هواپیماها امنیت و راحتی را نیز برای مسافران به همراه داشتند. اما در دهه 60 و 70 بود که این اتفاقات عجیب رخ داد و پیشرفت انسان در زمینه پرواز با توقف روبه‌رو شد. در آن زمان پرواز بین نیویورک و سان‌فرانسیسکو یک ساعت زودتر از پروازهای امروز انجام می‌شد. چرا؟ چون در آن زمان هواپیمایی به نام کنکورد داشتیم که امروزه آن را فقط در موزه‌ها می‌بینیم. کاری که ما در شرکت Boom انجام می‌دهیم، رفع نواقص هواپیمای کنکورد است تا از این راه بتوانیم پروزاهای سریع گذشته را این بار با آسایش خاطر، صدای کمتر و ارزان‌تر به مسافران هدیه کنیم. تا زمانی که به سریع‌ترین‌ و در عین حال ارزان‌‌ترین  پرواز ممکن برای مسافرین دست پیدا نکنیم، از تلاش دست برنخواهیم داشت.



طبق شنیده‌ها شما قصد دارید هواپیماهای مسافربری مافوق صوت کوچک را تولید کنید. چرا فکر می‌کنید این کار ممکن است؟


به این علت که در این 50 سال خوشبختانه پیشرفت‌های زیادی در صنعت هوا فضا، ایرودینامیک، علم مواد و مهندسی رخ داده که برای تحقق این هدف کافی به‌نظر می‌رسند. حال می‌توانیم از این تکنولوژی‌ها برای ساخت هواپیماهای مافوق صوت بهره کافی ببریم و فکر ساخت جت‌های شخصی را از سرمان کاملا بیرون کنیم.


بنابراین قصد دارید هواپیمای 45 نفره‌ای طراحی کنید که در هر سمت یک ردیف صندلی وجود دارد و همچنین مصرف سوخت هواپیما را در مقایسه با کنکورد تا مقدار قابل توجهی کاهش دهید. این کاهش مصرف سوخت نسبت به کنکوردهای قدیمی، از لحاظ اقتصادی چه تاثیراتی خواهد داشت؟


اگر بخواهیم چنین هواپیمایی را واقعا تولید و از آن استفاده کنیم، ابتدا باید مصرف سوخت آن را کاهش دهیم تا از این طریق بتوانیم قیمت بلیط را نیز تا حدودی پایین بیاوریم. اگر بتوانیم مصرف سوخت این هواپیما را تا 30 درصد در مقایسه با کنکورد کاهش دهیم، می‌توانیم قیمت بلیت‌های آن را با بلیط‌‌های Business Class امروزی برابر کنیم. اما هنوز هم تا برابر شدن با قیمت بلیت‌های معمولی کمی فاصله داریم که برای رسیدن به این سطح از قیمت باید بیشتر تلاش کنیم.



حال هواپیمایی داریم که قادر است با سرعت 2.2 ماخ در ساعت پرواز کند و قیمت بلیت آن با پروازهای Business Class شرکت بوئینگ و ایرباس برابر است. اما تفاوت جت‌های شرکت ما با هواپیماهای ایرباس و بوئینگ دقیقا در چه چیزی خواهد بود؟ تفاوت اینجاست که زمانی که از هواپیماهای شرکت Boom استفاده می‌کنید، زمان پروازتان حتی از نصف نیز کمتر خواهد شد.


آیا شرکت SpaceX در شکل‌گیری شرکت شما تاثیری داشته است؟ آیا از الگوی مدیرعامل این شرکت الهام گرفته‌اید؟


اگر SpaceX نبود شرکت ما هم امروز وجود خارجی نداشت چرا که ایلان ماسک برای من همیشه یک الگو بوده است. او کاری را آغاز کرد که همه آن را غیرممکن می‌دانستند به‌ویژه به‌عنوان یک شرکت استارت‌آپ. او موفق شده کارهایی را انجام هد که دیگران با هزینه‌های بیشتر نیز قادر به انجام آن نبوده و نخواهند بود.


آیا واقعا هواپیماهای شما درازتر و باریک‌تر از گذشته خواهند بود؟


بله. هواپیماهای شرکت ما کمی درازتر و باریک‌تر از کنکورد خواهند بود. نکته کلیدی در این هواپیماها، طراحی بدنه آنهاست که تفاوت‌های زیادی با کنکورد دارد. نمی‌خواهم بگویم که طراحان کنکورد احمق بودند، آنها فقط به اندازه طراحان امروزی تجربه نداشتند. ما نیز از این تجربه‌ها استفاده می‌کنیم و هواپیماهایی باریک‌تر، درازتر و حتی سریع‌تر از کنکورد خواهیم ساخت.


کنکورد برای رسیدن به سرعت 2 ماخ از "پس سوز" استفاده می‌کرد. هواپیمای شما به این پس‌سوزها نیاز دارد؟


باتوجه به امکانات آن دوره، استفاده از پس سوزها تنها راه ممکن بود اما امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی و به لطف موتورهای "توربو فن"، می‌توان به شتاب و سرعت مورد نظرمان البته با سر و صدای بسیار کمتری برسیم.


آیا همانطور که در گذشته گفتید، این هواپیما یک صدم صدای کنکورد را تولید می‌کند؟


بله. هواپیمایی که قرار است در ارتفاع 60 هزار پایی پرواز کند و برای تولید هرچه کمتر صدا طراحی شده، مطمئنا صدای بسیار ملایم‌تری نسبت کنکورد تولید خواهد کرد. تصور کنید که در نیویورک زندگی می‌کنید. مطمئنان صداهای مختلفی از محیط منتشر می‌شوند مثل آمبولانس‌ها، کامیون‌ها، قطار و سر و صدای تجهیزات ساختمان سازی. صدای این هواپیما از بسیاری از این صداهای محیطی کمتر خواهد بود.


آیا در گذشته از کنکورد استفاده کرده‌اید؟


بله البته فقط در موزه‌ها. زمانی که پرواز کنکوردها متوقف شد من فقط 20 سال داشتم و در آن زمان قطعا پرداخت 20 هزار دلار برای سوار شدن برای من ممکن نبود.



شما قصد دارید همه‌چیز را تغییر دهید. اما حتما می‌دانید که فقط 5 درصد از جمعیت جهان تابه‌حال هواپیما سوار شده‌اند. این رقم بسیار پایین است و نظرتان در این باره چیست؟ هواپیماهای مافوق صوت چگونه صنعت هوایی را تغییر می‌دهند؟


این رقم بسیار پایین است و ما باید همه تلاشمان برای افزایش آن را به‌کار بگیریم. برای انجام این کار هواپیماهای مافوق صوت یکی از بهترین راه حل‌های ممکن محسوب می‌شوند. امروزه ما قصد داریم این پروازهای فوق سریع را با قیمتی برابر با پروازهای Business Class ارائه کنیم. بنابراین اگر شخصی توانایی خرید بلیت Business Class را داشته باشد، پس قادر است از هواپیمای ما نیز استفاده کند و در کمتر از نیمی از زمان همیشگی به مقصد خود برسد.


اما این ابتدای کار است. وقتی پروازها با سرعت بیشتری انجام بگیرند، مسافران بیشتری به این پروازها علاقه‌مند می‌شوند و زمانی که مسافران بیشتری متقاضی استفاده از هواپیماهای ما باشند، ما نیز قادریم سایز هواپیماها را افزایش دهیم و به جای 55 صندلی، احتمالا هواپیماهای دارای 100 یا 150 صندلی را خواهیم ساخت.



وقتی هواپیماهای بزرگ‌تر ساخته شوند، بهینه سازی سوخت نیز در آنها افزایش پیدا می‌کند و این یعنی قیمت بلیت‌ها بیش از پیش کاهش پیدا می‌کند و تعداد بیشتری از افراد می‌توانند از این هواپیماها استفاده کنند. هرچه افراد بیشتری از این نوع پروازها استفاده کنند، هواپیماهای مافوق صوت بیشتری نیز ساخته خواهند شد و در ادامه سرمایه‌گذاری در این بخش نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.


ضمنا هرچه سرعت هواپیماها بالاتر برود، قیمت بلیت آنها نیز کاهش پیدا می‌کند. چون هرچه هواپیما سریعتر پرواز کند، در طول روز فرصت بیشتری برای انجام پروازهای اضافه خواهد داشت. با این روند به این نتیجه می‌رسیم هرچه هواپیماهای سریعتری بسازیم، از لحاظ اقتصادی سود بیشتری خواهیم برد.


سوال پایانی کمی به‌ربط به موضوع بحث است. فیلم مورد علاقه شما در زمینه هواپیماها چیست؟


من فیلم "Top Gun" را خیلی دوست دارم. یک دیالوگ این فیلم را خیلی دوست دارم که تاثیری زیادی نیز بر روی من داشته است: "تا زمانی که نتوانی با سرعت 2 ماخ بر ساعت پرواز کنی، معنی شادی را نمی‌توانی درک کنی."




[ad_2]

لینک منبع

ساخت نرم‌افزار رایانه ای که درد حیوانات اهلی را تشخیص می‌دهد

[ad_1]



82552136-71654583

محققان دانشگاه کمبریج نرم‌افزاری ساختند که قادر است دردکشیدن حیوانات اهلی و خانگی را تشخیص دهد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، از تلگراف، این نرم‌افزار که مجهز به هوش مصنوعی است، به‌ گونه‌ای طراحی شده که قادر به تشخیص پنج حالت صورت گوسفندان است و می‌تواند درد کشیدن و شدت ناراحتی را در این حیوان تشخیص دهد.الگوریتم مورد استفاده در این نرم‌افزار شامل بررسی تنگ شدن چشم‌ها، سفت شدن گونه‌ها، خم شدن گوش‌ها به جلو، حرکت لب‌ها به پایین و عقب و تغییر شکل سوراخ‌های بینی از U‌ به شکل V است.نکته جالب توجه این است که ساختار چهره انسان و حیوانات در زمانی که دچار درد هستند، کاملا مشابه است.محققان برای آموزش این نرم‌افزار هوشمند از ۵۰۰ عکس چهره گوسفندان استفاده کردند که در جریان درمان حیوانات توسط دامپزشکان تهیه شده‌اند.درد شدید گوسفندان معمولا ناشی از پوسیدگی سُم‌ها است که وضعیتی بسیار دردناک و مسری را ایجاد می‌کند و پای جانور را از بین می‌برد و موجب عفونت باکتریایی در سینه جانوران ماده می‌شود. هر دو عارضه در گله‌های بزرگ گوسفندان بسیار شایع است.به گفته محققان این شیوه تشخیص درد در مورد سایر حیوانات مانند موش‌های آزمایشگاهی، حیوانات خانگی و اسب‌ها نیز کارآیی دارد.محققان امیدوارند با نصب دوربین در آبشخور گوسفندان بتوانند چهره آنها را از نزدیک اسکن کنند و در صورت وجود بیماری، آن را در مرحله اولیه تشخیص دهند.قرار است الگوریتم مورد استفاده در این نرم‌افزار در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی IEEE در رابطه با تشخیص خودکار چهره و حالات آن در واشنگتن ارائه شود.


[ad_2]

لینک منبع

محبوبیت نرم‌افزارهای اخاذی؛ حمله­‌ها هوشمندتر می­‌شوند!

[ad_1]



57496334

رشد نرم افزارهای اخاذی تبدیل همچنان ادامه دارد و هرچند طبق پیش‌بینی‌ها این رشد در سال ۲۰۱۷ به ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت، اما همچنان که رقابت بین کلاه‌سیاه­‌ها شدت ‌می‌­یابد. اگر آدم‌بدها به این موضوع پی‌ببرند که سیستم‌های صنعتی و غیررومیزی همچون سیستم­های خودپرداز منبع خوبی برای درآمد از طریق چنین حملاتی هستند، حتما این سیستم­ها را مورد هدف قرار می­‌دهند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، تیم‌های تحقیقاتی، تهدیدات Trend Micro را در طول سال انجام دادند تا آمادگی برای هر حرکتی از سوی کلاه سیاه­‌ها به وجود آید و خبر خوب این است که هر فعالیت ممکن، چیزی نیست جز نسخه‌ه­ای متحول از روش­‌های شناخته شده فعلی و خبر بد این است که این موضوع چیزی از خطرات وارده از سوی هکرها کم نمی­کند.
نرم‌­افزارهای اخاذی برخط
به هر روشی‌که بخواهیم سال ۲۰۱۶ را مرور کنیم به چیزی جز اخاذی مالی برخط بر نخواهیم خورد. نرم افزارهای اخاذی تبدیل به روش مورد علاقه مجرمین سایبری جهت کسب درآمد شده ‌است. درست بعد از شیوع عمومی یک سری کدهای بدافزاری در سال جاری رقم این نوع نرم‌­افزارها به حد نجومی ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.
این رشد در سال ۲۰۱۷ به ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت، اما همچنان که رقابت بین کلاه‌سیاه­‌ها شدت ‌می‌­یابد، ‌ اگر آدم‌بدها به این موضوع پی‌ببرند که سیستم‌های صنعتی و غیر رومیزی همچون سیستم­های POS و ATM منبع خوبی برای درآمد از طریق چنین حملاتی هستند. حتما این سیستم­ها را مورد هدف قرار می­دهند.
سیستم­‌های صنعتی تحت آتش دشمن
فقط نرم‌­افزارهای اخاذی نیستند که مسئول IT سازمان های صنعتی، در سال ۲۰۱۷ باید نگران آنها باشند. در طول حملات درماه‌دسامبر گذشته مامورین وابسته دولتی توانستند تا با موفقیت ایستگاه برق اکراین را از کار انداخته و برق بیش از ده هزار نفر را در فصل زمستان قطع‌کنند.
بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا؛ سیستم SCADA در سال۲۰۱۶ که نقطه عطف کسب و کار بود، توانست ۳۰ درصد از نقاط ضعف سیستم­‌ها را نمایان سازد. از اینرو سازمان­ها موظف شدند تا در هر زمان که بروز رسانی سیستم­‌هایشان در دسترس قرار گرفت آنها را به روزرسانی کرده‌ و سیستم­ها را به روشهای گوناگون و برای جلوگیری از نفوذ نرم افزاری و سخت افزاری تقویت کنند.
Mirai تازه شروع به کار کرده است
در چند ماه اخیر موضوع آزار دهنده دیگری در افق تهدیدات به وجود آمده است. ربات­‌های شبکه مبتنی بر IoT یک مسئله جدیدی نیست، اما بدافزارهای Mirai که اینترنت را به طورخودکار به تهدیدی جدی تبدیل می‌کند مسئول اصلی بزرگترین حملات DDoS ثبت شده، در تاریخ به سرورهای هاستینگ فرانسوی OVH و سایت Krebs of Security می­باشد. تا زمانی‌که دستگاه­های هوشمند مصرف بیشتری داشته باشند این تهدید نیز رو به افزایش می‌باشد.
از BEC گرفته تا BPC
BEC مشکل بزرگ دیگری درسال ۲۰۱۶ بوده است چنین ایمیل‌­های کلاهبرداری معمولاً از سوی مدیر عامل طراحی می­شوند، تا یکی از کارکنان امور مالی شرکت جهت واریز پول به حساب کلاهبردار گمراه شود. از آنجایی که چنین ایمیل­هایی‌حاوی هیچگونه بدافزاری نیست، تشخیص آنها برای برخی فیلترهای امنیتی غیر ممکن است. با وجود تفاوت بین میانگین مبلغ کلاهبرداری ۱۴۰، ۰۰۰ دلار از طریق BEC و مبلغ ۷۲۲ دلار از طریق نرم ­افزارهای اخاذی، در سال ۲۰۱۷ باید منتظر حملات بیشتری از نوع BEC باشیم.
تنها نگرانی این نوع حملات نیست، بلکه برخی مجرمین سایبری که به دنبال کلاهبرداری‌های بزرگتری می‌باشند دارای قابلیت پیشرفته­‌تری هستندکه به عنوان BPC شناخته می‌شوند. این حمله‌ها به طور اساسی واحد امور مالی را هدف قرار داده به طوری‌که به صورت مستقیم به یک درخواست خرید یا پرداخت نفوذ کرده‌است. با تغییر تراکنش­های مقصد، مبالغ ارسالی را تغییر می­دهند و هدف نهایی همانند حملات BEC می باشد، اما در BPC کلاهبردار نیاز دارد تا یک فهم کلی و درستی از روند کاری داخلی سازمان مورد نظررا داشته باشد. معمولا جهت مخفی نگاه داشتن عملیات حمله با تغییر و حذف داده­های خاص همراه می‌شود.
تبلیغات سیاسی-اجتماعی سایبری
جدا از تهدیدات‌ معمول درسال ۲۰۱۷، تهدیدی جدید را شاهد خواهیم بود. چیزی که بیشتر به ثبات سیاسی‌واجتماعی جهان آسیب می­رساند. و ما آن را به عنوان تبلیغات سیاسی، اجتماعی می­شناسیم. همانطور که در زمان خروج انگستان از اتحادیه اروپا و انتخابات آمریکا دیدیم که اخبار تقلبی تبدیل به یک مقوله آزار دهنده شد، ما شاهد افرادی بودیم که حتی با افتخار اعلام می­کردند که توسط جرائم سایبری زیرزمینی تا ۲۰۰۰۰ دلار در ماه درآمد داشته­اند. به گونه­ای که ترافیک اینترنتی را به سمت سایت­هایی با محتوای غیر واقعی هدایت می­کردند که برای سیاه نمودن چهره کاندیدهای سیاسی استفاده می‌شد.
بدون شک، دولت­ها چنین فعالیت­هایی را از طریق سایت­هایی چون فیسبوک و لینکداین برای تبلیغات عمومی پشتیبانی می­کنند. این مشکل از عدم گزینش و نظارت مناسب در شبکه­های اجتماعی بزرگ و ساده کاربران اینترنت نشأت می­گیرد.
حمله­‌ها هوشمندتر می­‌شوند
کمپین­های حملات هدفمند که حدود ۱۰ سال است شاهد آن­ هستیم‌ مقوله جدیدی نیست. اما به طور مستمر در حال تغییر و تحول بوده و سال ۲۰۱۷ هم از این قاعده مستثنی نیست. می­توانیم درانتظار استفاده بیشتر از سندباکس و فرار از سیستم­‌های مجازی، به عنوان عاملی جهت عبور از فیلترهای امنیتی پیشرفته باشیم. کلاه سیاه‌­ها حتی ممکن است سندباکس‌­ها را هدف قرار داده و آن­ها را غرق در حملات کنند تا بدین وسیله بر دیوارهای دفاعی غلبه کنند.
این مقوله برای حرفه‌­ای‌­های عرصه امنیت در انگلستان فشاری مضاعف به همراه داشت، ‌که آنها را مجبور میکرد که طیف مناسبی از ابزارها را برای این امر پیدا کنند. و حتی زمانی که این تکنیک‌­ها برای جلوگیــری از یـــک تهاجــــم شکســــت می­خورنـــد یـــک سیستم یــادگیـــرنده High-Fidelity می­تواند پیچیده‌­ترین تهدید­ها را فیلتر کند.


[ad_2]

لینک منبع

شناسایی عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز در آستارا

[ad_1]



57465184

رئیس پلیس فتا استان گیلان از شناسایی عامل برداشت اینترنتی غیر مجاز در آستارا خبر داد.به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ «ایرج محمدخانی»، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آستارا به دادخواهی خانم ۳۶ ساله‌ای مبنی بر اینکه از حساب اینترنتی وی، مبلغ دو میلیون و هشتصد هزار ریال بصورت غیرمجاز برداشت شده، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات از مالباخته و پی جویی فنی و پلیسی، عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی شاکیه که مردی ۲۷ ساله اهل رشت و دوست همسر او بود، شناسایی و دستگیر شد.
محمدخانی گفت: با توجه به ادله دیجیتالی کشف شده، متهم به جرم خود و اینکه با سوء استفاده از اعتماد همسر شاکیه رمز دوم کارت وی را بدست آورده و از حدود پنج ماه پیش بدون اطلاع و رضایت صاحب کارت مبلغ دو میلیون و هشتصد هزار ریال از حساب وی بصورت غیر مجاز برای خرید شارژ تلفن همراه برداشت کرده، اعتراف و انگیزه خود را از این کار، مالی عنوان کرد.
رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان این‌که متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسراس عمومی و انقلاب شهرستان آستارا معرفی شد، از شهروندان خواست: به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود نظیر (شماره حساب، شماره کارت، رمز دوم و رمز اینترنتی، ۲ CVV ) را در اختیار دیگران قرار نداده و در حفظ و نگهداری اطلاعات کارت بانکی نهایت دقت را به عمل آورند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به آدرس Gfata@police.ir گزارش نمایند.
 
 


[ad_2]

لینک منبع

ارزیابی فشارکار پشت میزنشین ها با نرم افزار

[ad_1]



82550882-71652335

محققان دانشگاه A&M تگزاس یک ابزار ارزیابی ارگونومیک خودکار ساختند که قابلیت تشخیص میزان فشار حاصل از کار با نرم‌افزارهای کامپیوتری را فراهم می‌کند. کارمندان پشت میز نشین، در طول روز چندین ساعت را با کامپیوتر کار می‌کنند و امکان ابتلای آن‌ها به بیماری‌های مچ دست زیاد است.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، از ساینس دیلی، این فناوری که SEAT نام دارد، امکان اصلاح نرم‌افزارها را با هدف حذف اثرات مخرب آن‌ها بر سلامت کاربر، قبل از عرضه تجاری نرم‌افزارها فراهم می‌کند.ابزار SEAt‌ دربرگیرنده یک سیستم گزارش‌دهی خودکار ناراحتی ‌و کشش در مچ دست است و نیازی به آموزش خاص ندارد. این ابزار دو نوع ریسک ارگونومیک را مورد توجه قرار می‌دهد که شامل عامل فشار مانند حالت اشتباه نشستن و کشش، درد یا ناراحتی حاصل از عامل فشار هستند.زمین شناسان یکی از اقشار بسیار موثر در صنعت نفت و گاز هستند و به واسطه شغل خود زمان زیادی را برای کار با نرم‌افزارهای کامپیوتری صرف می کنند. در واقع ایده اصلی طراحی SEAT تولید یک ابزار سنجش دقیق برای خطرات ناشی از کار با نرم‌افزارهای اختصاصی زمین‌شناسان در قالب بخشی از فرآیند طراحی نرم‌افزار است؛ زیرا آسیب‌های حاصل از کار با این نرم‌افزارها تبعات بسیار سنگینی را برای زمین‌شناسان و صنعت نفت و گاز در پی دارد.


[ad_2]

لینک منبع

وزارت ارتباطات تصویب کرد / انعقاد قراردادهای خارجی بدون درنظرگرفتن توان داخلی ممنوع

[ad_1]



وزارت-ارتباطات-تصویب-کرد-انعقاد-قراردادهای-خارجی-بدون-درنظرگرفتن-توان-داخلی-ممنوع

اینطور که دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران عنوان کرده، وزارت ارتباطات در هفته گذشته آیین نامه ای را به همه اپراتورها و شرکت ها ابلاغ کرده تا در قراردادهای خارجی خود ملزم به استفاده از توان شرکت های داخلی باشند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از تماس نیوز، فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران با اعلام خبر ابلاغ آیین نامه اجرایی نظام نامه پیوست فناوری توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت ها و سازمانها در هفته گذشته، گفت: در تهیه این آیین نامه، وزارت ارتباطات از تجارب و امکانات سندیکا به عنوان نماینده بخش خصوصی در حوزه فناوری ارتباطات بخوبی استفاده کرده است.وی افزود: آیین نامه پیوست فناوری به استناد مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که توسط دکتر جهانگیری، فرمانده ستاد به دستگاه های اجرایی از جمله وزارت ارتباطات ابلاغ شده، تهیه شده است.
رستگار درباره اهداف آماده شدن این آیین نامه عنوان کرد: این آیین نامه برای استفاده از ظرفیت طرح های مهم و قراردادهای بین المللی برای توسعه بازار، ارتقای شرکت ها و محصولات ایرانی و دستیابی به فناوری راهبردی در حوزه فاوا تهیه شده است.
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در عین حال اظهار کرد: طبق این آیین نامه تعیین مصادیق طرح ها، پروژه های ملی و قراردادهای بین المللی که مشمول پیوست فناوری می شود بر عهده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و راهبری و نظارت بر فرایندهای پیش بینی شده در آیین نامه در سطح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ها، سازمانها و دستگاه های طرف قرارداد بر عهده شورای راهبری نظام نامه پیوست فناوری است.
وی ادامه داد: شورای راهبری نظام نامه پیوست فناوری متشکل از معاونان و صاحبنظران ذیربط و روسای پژوهشگاه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با حکم وزیر منصوب می شوند و دبیری این شورا برعهده معاون فناوری و نوآوری وزارتخانه است و سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز در این ابلاغیه موظف به اجرا و ارایه گزارش پیشرفت کار شده است.
رستگار تصریح کرد: سندیکا امیدوار است این آیین نامه به عنوان یک سند مهم، راه را برای اشتغال مبتنی بر تولید در حوزه فاوا هموارتر کند.


[ad_2]

لینک منبع