دنبال کننده ها

۱۳۹۶ تیر ۱۱, یکشنبه

نقد و بررسی انیمیشن Resident Evil: Vendetta؛ وقتی‌ مرده‌ها سینه‌خیر می‌روند!

[ad_1]


انیمیشن Resident Evil: Vendetta قطعا بهانه خوبی برای طرفداران شخصیت‌های خاطره‌انگیز این سری محسوب می‌شود که در لا به لای انتخاب‌های روز مره‌شان تصمیم به تماشایش بگیرند، اما آیا این ساخته توانسته است به هویت نامش وفادار بماند؟ بیایید در ادامه به بررسی این موضوع بپردازیم.



اینطور نیست که بگوییم مجموعه‌ Resident Evil در سینما و انیمیشن‌هایش ارتباط کاملا مستقیمی با این نام محبوب در صنعت ویدئو گیم داشته و دارد. طبیعتا فیلم‌ها و انیمیشن‌های Resident Evil بیشتر از آن که بر جنبه وحشت و ترس‌ تمرکز داشته باشند؛ اکشن و هیجان‌انگیزند. لذا اگر بخواهیم ساخته‌های سینمایی یا انیمیشن‌های این سری را بررسی کنیم، قطعا نمی‌توانیم ترسناک یا وحشت‌انگیز نبودنش را یک ضعف برای هویت اثر بدانیم. اما در کلیت همه چیز متفاوت است. همان‌طور که برای هر چه خوش‌مزه‌تر شدن یک غذای خانگی کمی شیطنت لازم است، برای موفقیت ساخته‌ای مانند Resident Evil: Vendetta نیز خلاقیت و شیطنت لازم است. این طور نیست که داخل هر سکانس چند عدد زامبی‌ بگنجانید و به آن چاشنی صحنه‌های اکشن بیفزایید و آخرش هم یک «Resident Evil» بزنید تنگش و خلاصه به خورد مخاطب بدهید. حضور شخصیت‌های قدیمی این مجموعه، شاید تنها دلیلی باشد که مخاطبی مانند نگارنده به پای تماشای این ساخته عجیب و غریب بنشیند. ذاتا سری Resident Evil مجموعه‌ای نبوده است که داستانی آبکی و بی‌آلایش هویتش را شکل داده باشد. Resident Evil: Vendetta از هر لحاظ می‌توانست به ساخته‌ای وفادارتر و قابل احترام‌تری تبدیل شود، اما به واسطه یک سری انتخابات نادرست اکنون مانند زباله‌ای به زباله‌دان تاریخ انیمیشن‌ها می‌پیوندد.


انیمیشن Resident Evil: Vendetta


توجه: از آن جایی که متن پیش رو با هدف نقد و بررسی انیمیشن Resident Evil: Vendetta به رشته تحریر درآمده است، لذا انتظار می‌رود در لا به لای مباحت گفته شده بخشی از روند کلی اثر برای مخاطب فاش شود. پس اگر تا به این لحظه موفق به تماشای آن نشده‌اید از خواندن ادامه مطلب صرف نظر کنید؛ چرا که این مقاله حاوی اسپویل است.


«لیان اسکات کندی» (Leon S. Kennedy) شخصیت معروف سری بازی‌های Resident Evil این‌بار با یک داستان جدید و از طریق یک انیمیشن غرق در پیکسل بازگشته است. انیمیشنی که آن را با نام Resident Evil: Vendetta می‌شناسیم و شاهد رونمایی آن در جریان یک نمایشگاه معرفی موتورسیکلت (!) بودیم. همان طور که پیش‌تر از موعد هم می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم به واسطه همین اتفاق، بخش اعظمی از نمایش‌های این انیمیشن را جنبه‌ تبلیغاتی آن تشکیل می‌دهد و شما به دفعات، لیان را که محبوب‌ترین شخصیت اثر محسوب می‌شود بر روی این موتور سیکلت می‌بینید. موتور سیکلتی که حالا فهمیده‌ایم با آن می‌توان وارد خانه‌ای شد، از پله‌هایش بالا آمد و بدون آن که صدایی بدهد لشکری از زامبی‌ها را با چند حرکت ساده نابود کرد. اما لیان به عنوان کاراکتر کلیدی داستان حضوری کاملا نامرئی دارد. کریس ردفیلد دومین مهره‌ محبوبی است که او را پیش‌تر در سری بازی‌های Resident Evil می‌شناختیم و حضورش در این انیمیشن به هر حال خبر خوشحال کننده محسوب می‌شد، تا جایی که متوجه می‌شوید کریس ردفیلد کنونی منهای چند عدد «اکشن فیگور» (!) هیچ ویژگی خاصی از آن کریس قدیمی را به ارث نبرده است. نویسنده به عنوان راننده خطوط روایی از ابتدا تا انتها پایش را روی گاز می‌گذارد و بی‌ آن که فرصتی برای درک شخصیت‌ها به مخاطب داده باشد پرونده را مختومه اعلام می‌کند.


انیمیشن Resident Evil: Vendetta یک انیمیشن ظاهرا ترسناک است که موقعیت‌های (به اصطلاح) حساسش را با کمی چاشنی اکشن به نمایش می‌گذارد. این انیمیشن از هر دو نظر ضعف‌های غیر قابل انکاری دارد. اگر چه از زامبی‌های انیمیشن Resident Evil: Vendetta به عنوان عاملی بسیار خطرناک یاد می‌شود، اما چیزی که به وضوح توسط مخاطب احساس خواهد شد ضدضربه بودن کاراکترهای داستان است. تا جایی که در یک سوم انتهایی، لیان و کریس از تهدیدشان قدرتمندتر جلوه می‌کنند و همین موضوع ایستگاه پایانی را کاملا قابل پیش‌بینی جلوه داده است. انیمیشن Resident Evil: Vendetta دقیقا مصداق مسیری پر پیچ و خم است که لحظه به لحظه شما را به هدفش نزدیک می‌کند اما هیچ‌گاه اوج نمی‌گیرد. داستان آبکی شروع می‌شود. به میانه مسیر که می‌رسد خودش را گم می‌کند و مانند سری‌های قبلی به دنبال یک تهدید جدید می‌گردد. تهدید که پیدا می‌شود، داستان تقریبا به انتهای راهش می‌رسد و در اوج بلاتکلیفی و درست همانند یک فیلم مبارزه‌ای (ترجیحا با حضور جکی چان!) و کمی با تقلب از سری بازی‌های Devil May Cry به مخاطبش می‌گویید؛ مقصود زامبی‌کشی بود، Resident و تشکیلاتش بهانه است!


انیمیشن Resident Evil: Vendetta


شخصیت‌های محبوب سری بازی‌های Resident Evil حالا بی‌مزه‌تر از هر زمانی جلوه می‌کنند. دو قهرمان محبوب سری چنان به فلاکت و بی‌مایگی کشیده شده‌اند که فقدان ارتباط میان آن‌ها و مخاطب احساس می‌شود. لیان به قول خودش در دوره تعطیلاتش به سر می‌برد و ماجرای نیمه‌ تمام انیمیشن قبلی حالا او را به نوعی گوشه‌نشین کرده است. کریس اما همان ابتدای کار در دل یک ماموریت کشنده پیدایش می‌شود. ماموریتی که با هدف دستگیری یکی از مخوف‌ترین سردسته‌های فروش و قاچاق سلاح بیولوژیکی طراحی شده است. در همین حین که بیننده چانه مبارکش را چندباری می‌خاراند و از زمین و زمان بی‌خبر است، ناگهان تصویری از کاراکتر منفی داستان به نمایش گذاشته می‌شود. کاراکتری که از قضا گذشته بسیار ناراحت کننده‌ای داشته و حتی خودش هم نمی‌داند چرا و به چه دلیل در روز عروسی‌اش یک بمب از طرف ارتش کشور به سمتش روانه گشته (بیننده هم نمی‌داند و تا پایان هم نمی‌فهمد) و از تمام دارایی‌هایش، فقط سه تن باقی می‌گذارد. بازماندگانی که تصمیم می‌گیرند پس از این فاجعه تبدیل به سه سلاح بیولوژیکی متحرک شوند و از فردای آن روز زمین را تبدیل به جهنمی از زامبی‌ها کنند. زامبی‌هایی که حالا دیگر به مانند گذشته کله تو خالی نیستند و دوست و دشمن را تشخیص می‌دهند؛ چه بسا که با یک سری عملیات‌های ساده حالشان خوب هم می‌شود! فقط یک سوال باقی می‌ماند؛ این زامبی‌هایی که پیش‌تر از اندام انسان‌های عادی نوش جان کرده‌اند و معده‌هایشان از چشم و روده و گوشت آدمی پر شده، چگونه با پراکندن ماده‌ای پودر‌مانند قرار است هویت قضیه تغییر کند و به حالت عادی بازگردند؟ این غذایی که زامبی‌های‌مان نوش جان کرده‌اند فی البداهه هضم می‌شود و هیچ تاثیری هم نمی‌گذارد؟ شخصا ترجیح می‌دهم که ندانم مدتی قبل اعضای خانواده خود را نوش جان کرده‌ام و همان بهتر که تا ابد زامبی بمانم. چون در غیر این صورت بار تراژدیک داستان بسیار سنگین‌تر از وضعیت کنونی جلوه می‌کند.


سفر لیان و کریس به همراه یک سری از دوستان به سمت نابودی شخصیت منفی کسل کننده دنبال می‌شود؛ با وجود آن که صحنه‌های اکشن ابتدا را به انتهای داستان متصل ساخته است. اساسا هویت Resident Evil: Vendetta ثابت می‌کند که سازندگان بخاطر پول دست به تولید چنین ساخته‌ای زده‌اند. حضور زامبی‌ها به تنهایی نگاه قشر کثیری از اعضای جامعه‌ را به خودش جلب می‌کند. حال به این زامبی‌ها دو شخصیت فراموش نشدنی سری بازی‌های Resident Evil را بیفزایید. سپس نام Resident Evil را بر روی اثر بگذارید و کلی هم از موتور سیکلت ماجرا تبلیغ کنید. حال من از شما سوال می‌پرسم؛ هدف از ساختن چنین انیمیشنی چه بوده است؟ بدون شک این دنباله به این نیت که مخاطبش را با بخشی از جهان Resident Evil و موجداتش آشنا کند ساخته نشده و چیزی جز دلایل مادی نمی‌تواند پشتوانه آن بوده باشد. Resident Evil: Vendetta با اختلاف زیاد، بدترین داستان در طول این سری  را به نمایش می‌گذارد و مسافر همیشگی انیمیشن‌ها، یعنی لیان اس کندی، کاملا تبدیل به شخصیتی تو‌خالی و بدون حرف شده است که درست همانند  نام «راجا» در سینمای هند، قصد دارد کمی روند کسل کننده داستان را اکشن جلوه دهد. چه بسا که لیان اس کندی ماجرا در اکشن بودن شباهت‌های غیر قابل انکاری با شخصیت «دانته» (Dante) در سری بازی‌های Devil May Cry دارد. یک تنه رو هوا پرواز می‌کند و بی‌ آن که ضربه‌ای ببینند و در همان آسمان (!) به سمت هیولای ماجرا نشانه می‌گیرد و شلیک می‌کند. این اکشن بی‌مایه، انیمیشن را تبدیل به ساخته‌ای مسخره کرده است که در آن شخصیت‌های محبوب سری به طور کلی هویتشان را از دست می‌دهند.


انیمیشن Resident Evil: Vendetta


اما Resident Evil: Vendetta از همه نظر یک اینیمیشن ناامید کننده نیست. چیزی که همواره تماشای چنین آثاری را برای بیننده جذاب می‌کند، پیشرفت‌های چشم‌گیر جلوه‌های بصری و محیط‌های انیمیشن است که به واقع تعداد پیکسل‌هایش در اعداد و ارقام نمی‌گنجد و توسط یک سیستم فوق پیشرفته طراحی شده‌ است. طراحی تک تک سکانس‌ها (با در نظر گرفتن این موضوع که Resident Evil: Vendetta یک انیمیشن است و نه یک فیلم سینمایی) به قدری در جزئیات دقیق هستند که باید اعتراف کرد در میان سایر انیمیشن‌های موجود در بازار با یکی از واقع‌گرایانه‌ترین انیمیشن‌ها طرف خواهید بود و این جلوه‌های بصری فوق‌ العاده قطعا شما را مجذوب خودش می‌کند. مهم‌ترین نکته در رابطه با طراحی این انیمیشن، شرایط قابل لمس شخصیت‌ها است؛ این که دیالوگ‌هایشان تا چه اندازه با لب‌زدن‌هایشان دقیق شده‌اند و انیمیشن Resident Evil: Vendetta تا چه مقدار می‌خواهد شبیه به یک فیلم باشد. جزئیات خیره کننده‌ای که در صورت وجود امکانات هوش از سرتان می‌برد. از کوچک‌ترین زخم روی صورت کاراکترها گرفته تا تک تک تارهای موی آن‌ها وضوح فوق‌ العاده‌ای دارند.


در طول تماشای انیمیشن Resident Evil: Vendetta به ندرت سورپرایز خواهید شد (منهای جلوه‌های بصری که در نوع خودش واقعا خیره کننده‌اند). به لطف موسیقی‌های یک‌نواختی که در بطن Resident Evil: Vendetta گنجانده شده، صحنه‌های اکشن ممکن است در موثر واقع شدن ناکام ظاهر شوند. موضوعی که Resident Evil: Vendetta گاها روی آن زوم می‌کند شاید کمی بیش از حد نخ نما شده باشد. تبدیل برخی از مهره‌های داستان به یک زامبی حالا باهوش، چیزی نیست که ما پیش‌تر در آثار مشابه زامبی‌محور ندیده باشیم. این که حالا نزدیکانتان کنترلشان را از دست داده و کم کم به موجودی غیر قابل کنترل تبدیل می‌شوند؛ این کلیشه شاید در ابتدا جذاب بوده باشد، ولی در این نقطه از تاریخ سینما قطعا این گونه به نظر نمی‌رسد.


انیمیشن Resident Evil: Vendetta

انیمیشنی که از همان ابتدا با یک تبلیغ معرفی شد، قاعدتا هم اهدافی بالاتر از جنبه‌های مادی نداشته و ندارد. قابلیت‌های موتور سیکلتی که در بالا می‌بینید را بیشتر از هویت شخصیت‌های اصلی شناختیم!


فاجعه اصلی اما زمانی رخ می‌دهد که شما متوجه می‌شوید علاوه بر فقدان منطق لازم در ذات شخصیت منفی داستان، پایان بندی خوبی هم انتظارتان را نمی‌کشد. نسخه‌های قبلی انیمیشن‌های Resident Evil لااقل در جان‌سخت نشان دادن کاراکترها ضعفی از خود نشان نمی‌دادند. هیولاهای داستان حداقل به قدری قدرتمند بودند که لیان و همراهانش را در شرایط سختی قرار داده و پایان‌ کار را به چالشی هیجان انگیز برای مخاطب تبدیل کنند. اما انیمیشن Resident Evil: Vendetta در همین موضوع هم شکست می‌خورد؛ چرا که دوست دارد تا واپسین لحظات داستانی هم صرفا زد و خوردهای میان کاراکترهای اصلی را نمایش دهد. کسی که پیش‌تر تصمیم داشته شهری را آلوده کند و این کار را به واسطه چند عدد کامیون حامل ویروس انجام می‌دهد، حالا در واپسین لحظات داستانی که بیننده منتظر است به جواب سوال‌هایش برسد و این همه اتفاق را صرفا یک سناریوی ضعیف نپندارد، کاملا متوجه می‌شود که از قضا هدف سازندگان پاسخ به سوالات بیننده نبوده است و شخصیت اصلی ماجرا هم با دلایلی غیر منطقی تصمیم به برپایی این جهنم گرفته است. اما این تنها بخشی از پایان‌بندی را شامل می‌شود. در یک اتفاق فوق العاده عجیب، سازندگان تدبیری برای بازگشت زامبی‌ها به زندگی می‌اندیشند. کریس و لیان سوار بر یک سفینه‌ که حامل درمان این ویروس‌ است برای ساعاتی طولانی در آسمان شهر پرسه می‌زنند و درست مصداق پایان‌بندی فیلم «جانوران شگفت‌انگیز و زیست‌گاه آن‌ها» همگی به یک‌باره حالشان خوب می‌شود! و آن کسی که پیش‌تر از مردم عادی میل می‌کرده (زامبی بودن فقط به معنی تغییر چهره دادن نیست!)، حالا با بوییدن نوعی واکسن حال و روزش بهتر از وضعیت پیش از حادثه می‌شود. سوال این است که سازندگان واقعا از خود نپرسیده‌اند زامبی بودن فقط و فقط به معنی سیاه‌ شدن رگ‌ها نیست و ما پیش‌تر این ویروس کشنده را در چنین وضعیت احمقانه‌ای ندیده بودیم؟ شاید بد نباشد یادآوری کنیم؛ زامبی‌ها از گوشت آدم می‌خورند و درمانشان در تاریخ سینما و تلوزیون به احمقانگی پایان Resident Evil: Vendetta نبوده است.


Resident Evil: Vendetta مجموعه‌ای از اشتباهات بزرگ است. اشتباهاتی که نه‌تنها لکه ننگی بر نام Resident Evil می‌چسباند، بلکه باعث می‌شود شخصی مانند نگارنده تا ابد دیگر به پای تماشای این دسته از انیمیشن‌ها ننشیند. انیمیشنی که بار تبلیغاتی و درآمدزایی‌اش توهینی به مخاطب است و تماشایش شما را از نقطه صفر تکان نمی‌دهد. انیمیشن Resident Evil: Vendetta به همان اندازه که ناامید کننده ظاهر می‌شود، شما را خشمگین می‌کند. اگر چه جلوه‌های بصری‌اش به واسطه برخی از تکنولوژی‌های پیش‌رفته در سطح بسیار بالایی به سر می‌برد. در مجموع تماشای انیمیشن Resident Evil: Vendetta در شرایط کنونی به مخاطب ایرانی پیشنهاد نمی‌شود. باید منتظر ماند و دید که آیا ساخته‌های زامبی‌محور می‌توانند هویت این موجود پرطرفدار را به شکلی درست و منطقی نمایش دهند یا خیر؛ در حال حاضر نه تنها این گونه نیست، بلکه Resident Evil: Vendetta به عنوان قدمی رو به عقب برای مخاطب تلقی می‌شود. به هر حال اگر دلتان برای دنیای Resident Evil تنگ شده و می‌خواهید برای دقایقی خودتان را غرق در دنیای بلاتکلیفش کنید، پیشنهاد من تماشای نسخه‌های قبلی این سری است. در حال حاضر Resident Evil: Vendetta واقعا ارزش وقت شما را ندارد. در شرایطی که مردگان دنیای Resident Evil سینه‌خیر راه می‌روند، آخرین قطرات این دستمال چرکین درحال چِرانده شدن است؛ Resident Evil: Vendetta ثابت می‌کند که برخی از نام‌ها بهتر است همین حالا تبدیل به خاطره شوند.











' );
w.anetworkParams[ ad.id ] = ad;
d.write( '


ad





[ad_2]

لینک منبع

راهنمایی در مورد اینستاگرام | انجمنهای پرشین تولز

[ad_1]









آژانس هواپیماییدرگاه واسط رایگان

















nginx


















































































  1. e.b35927







    e.b35927
    Registered User










    تاریخ عضویت:

    ‏3 مارس 2015

    نوشته ها:

    187

    تشکر شده:

    62

    محل سکونت:

    مشهد



















    سلام، خسته نباشید!
    من قصد داشتم یه پیج اینستاگرام بزنم
    وقت کافی رو هم دارم در طول روز که بهش برسم!
    میخواستم راهنمایی بخوام که چه پیجی بزنم طرفدار داشته باشه!؟
    مثلا من خودم یکمکی گرافیک بلدم و از دلنوشته ها و متن های خاص و.. هم خوشم میاد
    بیام اینا رو با یه فرمت خاصی بزنم به نظرتون حذابیت داره!؟
    شما چی پیشنهاد میدین؟!
    این روزا به نظرتون چه چیزایی برای کابران اینستاگرام و تلگرام جذابیت داره!؟
    به نظرتون چه چیزی بسازم (مثلا به یه فرمت خاصی که همه پستا همونجوری باشن) که کاربر پسند باشه!؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید!
    تشکر

     























    aalirezaa1376 از این نوشته تشکر کرده است.






































  2. e.b35927







    e.b35927
    Registered User










    تاریخ عضویت:

    ‏3 مارس 2015

    نوشته ها:

    187

    تشکر شده:

    62

    محل سکونت:

    مشهد




































    aalirezaa1376 از این نوشته تشکر کرده است.













































این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید






















 






















عسل طبیعی و گرده گل ایرانیخرید بک لینک









[ad_2]

لینک منبع

۵۰ ضربه شلاق جریمه سخن گفتن از مرگ أبوبکر البغدادی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع محلی اعلام کرد داعش در اطراف شهر تلعفر در غرب موصل بیانیه ای منتشر کرده و مجازات ۵۰ ضربه شلاق برای افرادی که درباره مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده داعش سخن بگویند در نظر گرفته است.



این واکنش ناگهانی داعش به اخبار منتشر شده درباره مرگ سرکرده  این گروه در حالی منتشر می شود که یکی از نزدیکان البغدادی اخیرا به صورت ضمنی به مرگ خلیفه خود خوانده داعش اعتراف کرده بود.



بر اساس گزارش های رسانه ایی ابو قتیبه یکی از سرکرده های داعش که اخیرا به صورت ضمنی از مرگ البغدادی خبر داده بود به وسیله این گروه بازداشت شده است. منبع آگاه محلی به سومریه نیوز گفته که اظهارات ابو قتیبه جنجال زیادی به پا کرده به همین دلیل و با توجه به وجود اختلافات گسترده در بدنه این گروهک تروریستی، داعش با اعمال جریمه برای سخن گفتن از مرگ البغدادی تلاش می کند با احتمال تجزیه یا درگیری های داخلی داعش مقابله کند.



اخیرا روسیه اعلام کرده بود احتمال می دهد که سرکرده داعش در یکی از عملیات های هوایی ارتش این کشور در سوریه کشته شده باشد.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

شبکه علمی یک کار تبلیغی و فانتزی نیست

[ad_1]



57434846

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دانشگاه‌ها در دنیای امروز دیگر مانند گذشته نیستند و به مرکز تولید ثروت تبدیل شدند؛ با راه‌اندازی نسل سوم شبکه علمی کشور امیدواریم این شبکه در خدمت هدف توسعه اقتصادی و فناوری باشد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، مراسم بهره‌برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور امروز در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد و وزیر ارتباطات در این مراسم اظهار کرد: مخاطب این پروژه فرهیختگان و مجموعه علمی کشور است، بنابراین من امیدوار بودم این کار در دوره ما انجام شود و با توجه به تجربه دو فاز گذشته، نمیخواستیم یک کار تبلیغی و فانتزی آنجام دهیم و به همین دلیل این کار دو سال طول کشید.
به گفته او این شبکه به سرعت بخشی و هم افزایی تولید محتوای فاخر در کل کشور کمک می کند و باید به شبکه های علمی دنیا متصل شویم و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم و با راه اندازی شبکه علمی کشور، تعرفه از سازوکار دیگری تبعیت می کند و به مراتب ارزانتر می شود.
واعظی با اشاره به فرمایشات چندی پیش مقام معظم رهبری پیرامون شبکه ملی اطلاعات گفت: حدود دو هفته پیش مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان نظام تذکری دادند در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات که باید با سرعت بیشتری پیش رود اما رسانه هایی چون صداوسیما که همواره منتظر فرصتی است برای حمله، شروع به برنامه سازی در رابطه با وزارت ارتباطات کردند بدون اینکه این فرصت را به ما بدهند تا جواب دهیم. اما آنچه مقام معظم رهبری فرمودند جزو ماموریت های وزارت ارتباطات نمی شود چراکه این وزارتخانه اقدام به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات کرده است و فرمایش ایشان در ارتباط با محتوای تولید شده بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انگیزه این وزارتخانه و وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها برای راه اندازی شبکه علمی کشور، گفت: همه این‌ها باعث شد به آینده این پروژه مهم امیدوار باشیم. در حالی که در دنیای امروز دانشگاه‌ها در کنار تولید علم به مرکز تولید ثروت تبدیل شده‌اند و با شکل گیری مهارت و علم، ثروت می‌آید و پیشرفت حاصل می‌شود. همان طور که بسیاری از دانشگاه‌های کشورها مراکز رشدی به عنوان بنگاه هستند و در جهت توسعه اقتصادی و فناوری نقش آفرینی می‌کنند.
واعظی با بیان این که دانشگاه‌های ما با جوانان و اساتید خوبی که دارد باید حداکثر بهره برداری را داشته باشد، افزود: ما شبکه علمی را ایجاد کردیم و این دانشگاه‌ها هستند که باید تولید محتوا کنند. اساتیدی که تدریس می‌کنند، دانشجویانی که تحقیق می‌کنند، پایان‌ نامه‌ها باید در راستای تولید محتوا و در کنار آموزش و پژوهش قرار گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر ممکن است در کتابخانه‌های دانشگاه‌ها مجلدهایی باشد که استفاده از آنها سخت است و امروز شبکه علمی کشور این کار را آسان خواهد کرد و امیدواریم با راه اندازی این شبکه در تولید محتوای علمی هم‌افزایی داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در گذشته قرار بود این طراحی گام به گام پیش برود، اظهار کرد: با ورود شرکت مخابرات ایران و اصلاح پروانه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ما جهش خواهیم داشت و می‌توانیم به جای تعداد دانشگاه‌های محدود به سرعت همه دانشگاه‌های کشور را به این شبکه متصل کنیم تا هم ما بتوانیم از یافته‌های سایر دانشگاه‌ها استفاده کرده و هم آنها از یافته‌های ما استفاده کنند.
 


[ad_2]

لینک منبع

موبایلی که با هوا کار می‌کند

[ad_1]


درحالی که اکثر تولید کنندگان اسمارت‌فون در حال تلاش برای کوچک‌تر کردن سایز باتری‌ها هستند، یک محقق آمریکایی پس از سال‌ها تلاش موفق شده نسخه آزمایشی از یک اسمارت‌فون بدون باتری را طراحی و تولید کند. این اسمارت‌فون قادر است تماس بگیرد و پیام ارسال کند، البته بدون باتری!


"جاشوا اسمیت" در مصاحبه خود با وبسایت Wired reports گفت: "اگر قرار باشد یک وسیله که بدون باتری کار می‌کند را انتخاب کنید، آن وسیله چه خواهد بود؟ مطمئنا تلفن همراه یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها خواهد بود. حال تصور کنید که باتری گوشی شما تمام شده اما هنوز می‌توانید پیام ارسال کنید و یا با دوستانتان تماس بگیرید. برای ساخت چنین باتری، او به این نتیجه رسید که چنین تلفن همراهی باید انرژی خود را از محیط اطراف تهیه کند. بنابراین اسمیت به این نتیجه رسید که این تلفن همراه باید انرژی خود را از هوا دریافت کند.


اما اگر فکر می‌کنید اختراع او یک اسمارت‌فون زیبا با صفحه نمایش لمسی است، بهتر است کمی سطح انتظارتان را پایین بیاورید. این تلفن همراه از یک صفحه کلید حساس به لمس و فشار و یک نمایشگر کوچک ال‌ای‌دی تشکیل شده است. هنگامی که دکمه‌های این تلفن همراه را فشار می‌دهید، نور این صفحه هم روشن می‌شود. یک صفحه نمایش بزرگ با قابلیت تاچ، نیازمند 400 میلی‌وات برق است که تقریبا 100 هزار برابر مقدار انرژی است که این کوشی در حال حاضر برای روشن ماندن نیاز دارد.



از آنجایی که این تلفن همراه نمی‌توانست حتی انرژی کافی برای یک تماس ساده که حدود 800 میلی‌وات برق مصرف می‌کند را تامین کند، تیم تحقیقاتی اسمیت تکنیکی خاص بانام "Backscatter" را ابداع کرده‌اند که به دستگاه این امکان را می‌دهد که از طریق بازتاب امواج رادیویی با دیگر تلفن‌های همراه ارتباط برقرار کند. این تکنیک چیزی شبیه افرادی است که با استفاده از یک تکه آینه و نور خورشید قصد ارسال پیام به دیگر افراد را دارند، است. در همین راستا اسمیت استارت‌آپی با نام Jeeva Wireless راه‌اندازی کرده تا از این طریق بتواند تکنولوژی Backscatter را گسترش داده و به‌مرحله تولید انبوه برساند.


Vamsi Talla محقق و همکار اسمیت دراینباره می‌گوید: "تبدیل صدای انسان به سیگنال‌های دیجیتالی و ارسال به دیگر مخاطبین نیازمند انرژی بسیار زیادی است. اگر بتوان از تکنولوژی آنالوگ برای ارتباط استفاده کرد، استفاده از انرژی برق نیز پایین‌تر خواهد بود. بنابراین علیرغم اینکه تلفن‌های امروزی از سیگنال‌های دیجیتای برای برقراری تماس استفاده می‌کنند، اما در پروسه Backscatter تماس‌های صوتی همگی به‌صورت آنالوگ انجام می‌شوند و از این طریق مصرف انرژی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. علیرغم کمبود‌های فعلی این تلفن همراه، اسمیت و همکارش می‌گویند که در آینده نزدیک نسخه‌ی جدید و با کیفیت‌تر این دستگاه به‌همراه صفحه نمایش برای نشان دادن پیام‌ها و احتمالا دوربین سلفی را تولید خواهند کرد.




[ad_2]

لینک منبع

دانلود انیمیشن میمون های فضایی دوبله فارسی :: نارفیق

[ad_1]


دانلود رایگان انیمیشن میمون های فضایی با دوبله فارسی


با کیفیت عالی فول اچ دی 1080P + نسخه HD720P از لینک مستقیم


Free Download Persian Animations Space Chimps HD1080P


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


دانلود انیمیشن میمون های فضایی دوبله فارسی


جهت دانلود با لینک مستقیم و دوبله فارسی به ادامه مطلب رجوع کنید


نام اثر : میمون های فضایی Space Chimps


کیفیت : Full HD 1080p – HD 720p


امتیاز : IMDb 4.5/10


ژانر: انیمیشن | ماجراجویی | کمدی


مخاطب: همه گروه های سنی


محصول: کشور آمریکا


زبان: فارسی (دوبله)


سال تولید: 2008


مدت زمان: 77 دقیقه


درباره انیمیشن:
میمون های فضایی انیمیشنی ماجرایی و کمدی محصول سال 2008 کشور آمریکا است. کارگردانی آن بر عهده «کرک دی میکو» بوده است و بازیگرانی چون «اندی سمبرگ»، «استنلی توچی»، «جف دنیلز» و «کریستین چنووث» در آن به صداپیشگی پرداخته اند. این انیمیشن با بودجه 37 میلیون دلاری ساخته شده است و...
خلاصه داستان انیمیشن:
«هام سوم»
نـوه اولین شامپانزه ای می باشد که در جریان یک آزمایش به فضا فرستاده شده است . حال نوه او که «هام سوم» نام دارد تصمیم گرفت است که با کمک یک سناتور فرصت طلب تبدیل به دومین حیوانی شود که به این سفر مخاطره آمیز می رود . «هام» به زودی متوجه می شود که برای به انجام رساندن این سفر او باید ماموریت خود را با جدیت تمام دنبال کند و با دقت بسیار زیاد تمام دستورالعمل های صادره را دنبال کند . در ادامه هام برای انجام این ماموریت از سه تن از دوستان صمیمی خود کمک می گیرد و…



________________________________




آموزش دانلود فیلم و سریال - اپیزو




دانلود فیلم با کیفیت FullHD-1080P - لینک مستقیم


DOWNLOAD


دانلود فیلم با کیفیت HD-720P - لینک مستقیم


DOWNLOAD



کانال تلگرام نارفیق دات آی آر - telegram.me/narefigh_ir







[ad_2]

لینک منبع

اجلاس روسای دانشگاه های برتر ۱۵ تیر برگزار می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، این نشست با حضور استاندار همدان و حضور روسای ۱۳ دانشگاه سطح یک کشور برگزار خواهد شد.



در این نشست روسای دانشگاههای علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تهران، شهید بهشتی، اصفهان، صنعتی اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شیراز و علامه طباطبایی برگزار می شود.



در این نشست در خصوص مسائل علمی کشور و ارتباطات بین المللی تبادل نظر می شود.



سیزدهمین اجلاس روسای دانشگاه های سطح یک کشور، به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس، اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

لیست قیمت لپ‌تاپ‌های ایسر در بازار ایران

[ad_1]

در این مطلب لیست قیمت لپ‌تاپ‌های ایسر در بازار ایران را شاهد هستید. این لیست به صورت روزانه آپدیت می‌شود و شما می‌توانید با کلیک بر روی نام هر مدل، به فروشگاه‌های آنلاین وارد شده و محصول مورد نظر را بخرید.



همچنین شما می‌توانید در قسمت نظرات، هرگونه سوالی درباره لپ‌تاپ‌های ایسر دارید، از کارشناسان ما پرسیده و پاسخ صحیح را دریافت کنید.






مجتبی مسکینی


یه عاشق آی‌تی که علاقه زیادی به بررسی گجت‌های روز داره و تقریبا تمام وقتشو صرف کارش می‌کنه!







[ad_2]

لینک منبع

بانک اطلاعاتی وثایق بانکی تشکیل شود/میلیونهاپرونده تسهیلاتی داریم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بدری در روز دوم همایش بیست و هفتمین سیاستهای پولی و ارزی گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از وثایق بانکی لازم است زیرا میلیون‌ها پرونده تسهیلاتی در کشور وجود دارد که باید برای ساماندهی آنها فکری کرد؛ در این میان بازطراحی نظام نظارت از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و امروز در مرحله استقرار است.



عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها براساس گزارشگری مالی بین المللی IFRS گفت: اصلاح صورت‌های مالی بخش کوچکی از طرح اصلاح نظام بانکی بود که البته نمود بیشتری پیدا کرد.



وی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی براساس اصول ۲۹ گانه بانک و بومی سازی لازم آن پیش رفته است، افزود: نمونه ای برای صورت های مالی بانک ها براساس استاندارد IFRS تهیه شد که نمونه همگرا با این استاندارد نامگذاری شد. البته بانک مرکزی بعد از بحث های کارشناسی به این نتیجه رسید که اجرای استاندارد گزارشگری مالی بین المللی ضرورت بسیار بالایی دارد اما از آنجایی که در یک مرحله قابل اجرا نیست لذا باید در دو مرحله اجرا شود.



بدری تاکید کرد: اجرای کامل استاندارد گزارشگری مالی به دلیل مراودات بین المللی بانک ها اجتناب ناپذیر است بنابراین جمع بندی این شد که در مرحله اول در سال ۱۳۹۴ اجرای این استاندارد آغاز و در سال ۱۳۹۵ تکمیل شود.



عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: اگر در صورت های مالی یادداشت ریسک نباشد نهاد یا فردی در دنیا آن را نگاه هم نمی کند، پس قصد ما در مرحله اول آشنایی نظام بانکی با فرهنگ و ادبیات IFRS بود زیرا موضوع ریسک باید از قالب جلسات معمولی خارج شود.



وی ذات استاندارد IFRS را شفافیت و نه ارزش منصفانه دانست و افزود: در صورت های بانکی ۱۶۹ مورد تغییر یافت که یا در جهت ارتقای شفافیت یا در جهت همگرایی با IFRS بود.



بدری ادامه داد: بانک ها در سال نخست برای اجرای IFRS با برخی محدودیت ها مواجه بودند ولی در سال جاری بانک مرکزی اصرار دارد که حتما باید ۵۴ مورد یادداشت مرتبط با ریسک در صورت های مالی لحاظ شود.



مشاور رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای مرحله دوم IFRS با اجبار امکان پذیر نیست و نیاز به زیرساخت های داخلی و بیرونی آمادگی حسابرسان ایرانی به ویژه در زمینه ارزش منصفانه دارد.



بدری تصریح کرد: مرحله اول استاندارد IFRS به خوبی امسال تمام خواهد شد ولی پیش نیاز اجرای مرحله دوم تکمیل شدن زیرساخت ها و ورود بانک مرکزی و سازمان بورس و دیگر سازمان های مرتبط است.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]