خبرگزاری ایسنا: درحالیکه وزیر دفاع آمریکا گفته نیروهای این کشور و متحدانش خیلی زود و شتابزده از افغانستان خارج شدند و حضورشان در این کشور به یکباره کم شد، ناتو اعلام کرده که به دنبال افزایش نیروهای خود در افغانستان است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری پیش از نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل که روز پنجشنبه برگزار شد، گفت: به گذشته نگاه کنید. اجماع نظری درباره این مساله وجود داشت که ما نیروهای خود را خیلی سریع از افغانستان خارج کنیم و تعداد آنها را به سرعت کاهش دهیم.
وی همچنین قول داد تا به جنگ در افغانستان پایان دهد اما زمان دقیقی را برای آن در نظر نگرفت.
در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: متحدان ناتو روز پنجشنبه متعهد شدند تا نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام کنند.
وی ادامه داد: ائتلاف نظامی ناتو تمرکز خودش را برای حمایت از نیروهای عملیات ویژه افغان بیشتر میکند.
دبیرکل ناتو که پس از دیدار با وزرای دفاع این ائتلاف در بروکسل صحبت میکرد، گفت: محلهای امن و پناهگاههای مورد استفاده توسط شبه نظامیان در سراسر مرز افغانستان با پاکستان باید به عنوان بخشی از راه حل پایان دادن به این درگیری مد نظر قرار گیرد.
تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور جنگ زده کمتر از 100 هزار تنی هستند که در سال 2011 در افغانستان بودند. در آن سال واشنگتن برای کم کردن نیروهایش و عملیات هزینه بردار در این کشور به شدت تحت فشار قرار داشت.
سامسونگ ساعاتی پیش از نسخه بازسازی شده گلکسی نوت 7 با نام گلکسی نوت Fan Edition بهصورت رسمی رونمایی کرد. معرفی این اسمارتفون مدتهاست که با تاخیر همراه بوده و همچنین هنوز مشخص نیست که این هندست در چه تاریخی روانه بازار خواهد شد. از آنجاییکه در آیندهای نزدیک شاهد رونمایی از گلکسی نوت 8 خواهیم بود، هنوز مشخص نیست که چرا سامسونگ ترجیح داده نسخه اصلاح شده گلکسی نوت 7 را در این تاریخ روانه بازار کند؛ البته با توجه به عرضه محدود این مدل انتظار نمیرود که تاثیر منفی زیادی را در فروش پرچمدار آینده سامسونگ داشته باشد، زیرا این کمپانی اعلام نموده که تنها 400 هزار نسخه گلکسی نوت FE را برای خردهفروشیها آماده کرده است.
برخلاف نسخه اولیه گلکسی نوت 7 که از یک باتری 3500 میلیآمپری استفاده میکرد، گلکسی نوت FE از یک سلول 3200 میلیآمپری بهره میگیرد. گلکسی نوت FE با قیمت حدودی 610 دلار روانه بازار میشود، اما هنوز مشخص نیست که این هندست در بازارهایی به غیر از کره جنوبی نیز عرضه خواهد شد و یا مختص به کشور مادر کمپانی سازنده خواهد بود. البته اخیرا گزارشهایی مبنی بر عرضه این فبلت در چین منتشر شده است اما سامسونگ قبلا اعلام کرده که قصد ندارد این نسخه را در بازار غرب عرضه کند.
مشخصات فنی گلکسی نوت FE
با توجه به اینکه گلکسی نوت FE از سلول باتری کوجکتری استفاده می کند، انتظار میرود که مقدار شارژدهی آن به نسبت نسخه اصلی کاهش یافته باشد. سایر مشخصات گلکسی نوت FE تفاوتی با گلکسی نوت 7 ندارد؛ این فبلت از یک نمایشگر 5.7 اینچی از نوع سوپر امولد استفاده میکند و به چیپست اگزینوس 8890 و 4 گیگابایت رم مجهز شده است. گلکسی نوت FE از 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده میکند که به وسیله کارت حافظه تا 256 گیگابایت قابل ارتقا است. در بخش تصویربرداری این فبلت به یک سنسور 12 مگاپیکسلی بهعنوان دوربین اصلی مجهز شده است و در بخش سلفی شاهد استفاده از یک نمونه 5 مگاپیکسلی هستیم.
گلکسی نوت Fan Edition در رنگهای مشکی، نقرهای، آبی و طلایی عرضه میشود و به احتمال قوی از هر نسخه تعداد 100 هزار دستگاه در نظر گرفته شده است. سامسونگ هنوز جزییات بیشتری را در مورد این محصول بیان نکرده است، اما انتظار میرود به زودی اطلاعات تکمیلی منتشر شود.
Donald Trump isn't the first U.S. president to communicate via social media. But he's the first to use social platforms to harass TV hosts, celebrate violence against the media, and share basically any unfiltered thought at 5 a.m.
That, according to Trump, is what makes him not just presidential, but "MODERN DAY PRESIDENTIAL."
My use of social media is not Presidential - it’s MODERN DAY PRESIDENTIAL. Make America Great Again!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 1, 2017
Following a series of tweets on Saturday, Trump posted a bizarrely doctored video of him body-slamming the CNN logo.
The original clip is from 2007, when Trump theatrically body-slammed WWE Chairman Vince McMahon to roaring applause on WrestleMania 23. The anti-CNN video showed up on "the_donald" Reddit thread four days ago, CNN's Brian Stelter noted.
Trump has stepped up his verbal attacks on CNN in recent days after the network retracted an article that alleged one of Trump's aides was under investigation by Congress.
CNN later removed the story from its website following an internal investigation, and three high-profile journalists resigned.
The error apparently inspired Trump to escalate his go-to insult for news media from "fake" to "fraudulent."
Trump's characteristically venomous tweets arrive as the president is facing growing pressure to put down his smartphone.
Last week, Trump referred to Mika Brzezinski and Joe Scarborough, cohosts of MSNBC's weekday show Morning Joe, as "low I.Q. Crazy Mika" and "Psycho Joe." He also claimed Brzezinski was "bleeding badly from a face-lift" this past New Year's Eve.
Policymakers from both sides of the aisle condemned the tweet and Trump's use of social media in general.
Republican Sen. Lisa Murkowski of Alaska said the "Presidential platform should be used for more than bringing people down." Republican Sen. Lindsay Graham of South Carolina said the tweet was "represents what is wrong with American politics, not the greatness of America."
Trump, however, claims the condemnation only proves that the media is working hard to kick him off of social media — not because he regularly fires off crude, sexist, incendiary, and unsubstantiated remarks, but because the media just doesn't like him, his thinking seems to go.
The FAKE & FRAUDULENT NEWS MEDIA is working hard to convince Republicans and others I should not use social media - but remember, I won....
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 1, 2017
....the 2016 election with interviews, speeches and social media. I had to beat #FakeNews, and did. We will continue to WIN!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 1, 2017
Trump's approach to social media is evidently so modernly presidential that now Congress might preserve his tweets indefinitely.
Democratic Rep. Mike Quigley of Illinois introduced the Covfefe Act, which would expand the Presidential Records Act to include any social media post shared by the President of the United States — including personal accounts like @realDonaldTrump.
The Communications Over Various Feeds Electronically for Engagement Act not-so-coyly refers to Trump's infamous "covfefe" typo from May.
Despite the mounting criticism, Trump apparently sees no need to pause and reconsider his "MODERN DAY PRESIDENTIAL" approach.
On Saturday, he once again dubbed MSNBC's Scarborough as "Crazy Joe" and called Brzezinski "dumb as a rock." A day later, he shared the doctored clip of him body-slamming CNN.
نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.
رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش معرفی شد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی نظر به تعهّد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنان، افزایش روحیهی صمیمیّت بین کارکنان ارتش با سایر نیروهای مسلح و تعامل اثربخش با فرماندهی کل آجا، مورد انتظار است. از تلاشهای ارزشمند جناب حجةالاسلام آقای حاج سیّد محمدعلی آلهاشم در طول خدمت تشکر و قدردانی میکنم و توفیق خدمت بیشتر ایشان در سنگر امامت
خلاصه بازی آلمان 4 - 1 مکزیک
اسلامی ایران و خانواده آنان، افزایش روحیهی صمیمیّت بین کارکنان ارتش با سایر نیروهای مسلح و تعامل اثربخش با فرماندهی کل آجا، مورد انتظار است. از تلاشهای ارزشمند جناب حجةالاسلام آقای حاج سیّد محمدعلی آلهاشم در طول خدمت تشکر و قدردانی میکنم و توفیق خدمت بیشتر ایشان در سنگر امامت جمعه و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم. سیّد علی خامنهای ۱۱ تیر ۱۳۹۶
علیرضا منادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: عصر امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلسه ای با حضور مسئولان آموزش عالی و مسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد که در این جلسه حدود هزار و ۷۰۰ تا دو هزار رشته محل این دانشگاه تأیید شدند.
وی افزود: براساس شاخص های مطرح شده این رشته محل ها مورد تأیید قرار گرفتند.
معاون حقوقی دانشگاه آزاد تصریح کرد: از دو هزار و ۵۰۱ رشته محل این دانشگاه که حذف شده بود در جلسه امروز حدود ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ رشته محل تأیید شدند و قرار شد مابقی رشته محل ها نیز بررسی شوند.
منادی خاطرنشان کرد: قرار است وزارت علوم طی دو سه روز آینده فرآیند بررسی مابقی رشته محل های این دانشگاه را انجام دهد و نتیجه را اعلام کند.
وی عنوان کرد: براساس نتایج اعلام شده اگر قرار بر حذف رشته محلی باشد آن رشته محل از دفترچه فعلی منتشر شده در سایت مرکز آزمون این دانشگاه حذف خواهد شد.
تهران تا چند روز دیگر میزبان بزرگترین رویداد مربوط به بازیهای رایانهای کشور و خاورمیانه خواهد بود. رویداد Tehran Game Convention در تاریخ ۱۵ و ۱۶ تیر ماه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار خواهد شد که شاهد دور هم جمع شدن بزرگان صنعت بازی دنیا خواهد بود. امروز نشست خبری از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شد و در آن حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای درباره این رویداد صحبت کرد. او در ابتدای صحبتهایش به این موضوع اشاره کرد که:« هدف ما از برگزاری این رویداد، اتصال بازیسازان ایرانی به بازار جهانی است.»
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در نشست خبری امروز ۱۱ تیر ماه به این موضوع اشاره کرد که:« هدف قطعی ما از برگزاری TGC، صادرات بازارهای ایرانی است و در این راه ۹۹ درصد شرکتهای خارجی در این رویداد، خریدار محصول و ناشر هستند. برای نخستین بار، به جای آن که به طور فرمایشی هیاتی از طرف یک دولت خارجی به ایران بیاید، بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان صنعت گیم از بخش خصوصی واقعی کشورهای مختلف جهان به ایران میآیند و امیداوریم حضور این افراد در رشد و توسعه صنعت بازیهای ویدئویی ایران موثر باشد.»
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان این که تجربه به ما نشان داده است ناشران بینالمللی در مقابل بازیهای ایرانی گارد دارند گفت:« حل این مشکل صرفا با حضور در نمایشگاههای خارجی شکسته نمیشود و شرکتهای خارجی با حضور در کشور و مشاهده فضای امنی که برای سرمایهگذاری وجود دارد، به همکاری با بازیسازان ایرانی تشویق شده و اعتماد لازم به وجود میآید. بازار ۸۰ میلیون نفری ایران، برای توسعه صنعت بازی، بازار کوچکی محسوب میشود و باید برای اتصال بازیسازان ایرانی به بازارهای خارجی بیش از پیش بکوشیم.»
در ادامه این نشست خبری مهرداد آشتیانی مدیر پروژه رویداد Tehran Game Convention نیز در این نشست خبری گفت:« هدف از برگزاری این رویداد افزایش تعاملات بینالمللی برای بازیسازان داخلی و ارتقای تجربه و دانش آنهاست. در نخستین رویداد TGC قرار است ۶۰ سخنرانی با محوریت مسائل اصلی صنعت بازی شامل طراحی بازی، فنی، هنری، مدیریت پروژه و توسعه کسب و کار برگزار شود که نیمی از این سخنرانان، اساتید باتجربه و تراز اول بینالمللی هستند.»
آشتیانی به این موضوع اشاره کرد که:« به موازات سخنرانیها ۶ کلاس تخصصی یک روزه نیز در TGC برگزار میشود و اساتید خارجی و داخلی تجربیات و دانش خود را به صورت فشرده در موضوعات تخصصی در اختیار شرکتکنندگان قرار میدهند. همچنین موضوعات مرتبط با حوزه گیم در سه پنل تخصصی در این رویداد به بحث گذاشته خواهند شد.»
وی درباره جزییات برپایی نمایشگاه TGC نیز توضیح داد:« ۱۱۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما وجود دارد که از این میزان ۷۵۰ متر مربع در اختیار شرکتهای تجاری و ۳۵۰ متر مربع در اختیار بازیسازان مستقل قرار گرفته است.۱۲۰ شرکت در این رویداد حاضر خواهند شد که ۳۰ درصد آنها خارجی هستند. بخشی از این شرکتهای خارجی نیز به دعوت بنیاد ملی بازیهای رایانهای و با توجه به اهداف TGC به این رویداد میآیند.»
مدیر پروژه TGC تاکید کرد: هرچند در دوره نخست TGC بیشتر نگاه ما به حمایت از بازیسازان داخلی معطوف بوده است، اما شعار محوری این رویداد، ایجاد پل ارتباطی بین صنعت بازیسازی در خاورمیانه و فضای بینالملل است و برای دورههای بعد تلاش خواهیم کرد با حضور بیشتر بازیسازان از کشورهای خاورمیانه، یک گام به جلو برداریم.
وی افزود: «برنامه کاری رویداد در روز اول از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز میشود و تا ۱۸:۳۰ خواهد بود و روز دوم نیز مراسم اختتامیهای برای اهدای جوایز مسابقه جایزه توسعهدهندگان تا ساعت ۲۰:۰۰ برگزار خواهد شد.»
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در نشستی خبری، برنامههای سال ۱۳۹۶ این نهاد را اعلام کرد و گفت:« برنامههای بنیاد در سه بخش اصلی حمایت، نظارت و جریانسازی طبقهبندی شده است. در بخش حمایت چندین برنامه پیشبینی شده است. از جمله این که از سال گذشته مقدمات لازم را برای تدوین هرم حمایت در بنیاد شروع کردیم تا حمایتهایی که از شرکتهای بازیسازی انجام میدهیم، کاملا شفاف شود. با تدوین و انتشار این هرم حمایتی تا شهریورماه، میزان و نحوه حمایت بنیاد از گروههای مختلف کاملا روشن میشود و از پایینترین لایه یعنی دانشجویان تا بالاترین لایه یعنی شرکتهای بزرگ بازیسازی، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.»
وی ادامه داد:« در انستیتو ملی بازیسازی صد کلاس در سطح یک و دو برگزار میشود. همچنین از میان ۶۰ متقاضی، ۲۴ نفر برای حضور در دورههای Power Up انتخاب شدهاند تا در دورههای کاملا تخصصی و سطح بالا شرکت کرده و برای حضور در کنفرانسهای بینالمللی تخصصی حمایت شوند. انتظار ما این است که پس از یک سال، ۲۴ نفر نیروی بازیساز کاملا فعال و حرفهای در کشور داشته باشیم.»
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزاری ۲۰ کلاس آنلاین، ۲۴ کارگاه ملی بازیسازی و همچنین دورههای بازیسازی دانش تا مهارت در دانشگاهها را از دیگر برنامههای حمایتی بنیاد دانست و گفت:« یکی از دغدغهها همواره این بوده که انستیتو ملی بازیسازی و امکانات آن تنها در تهران مستقر است. امسال قصد داریم به ۵ استان برتر در حوزه بازیسازی نیز نمایندگی بدهیم تا این مشکل تا حدود زیادی برطرف شود. یکی دیگر از دغدغههای ما و بازیسازان، نبود زیرساخت مناسبی برای تحلیل دادههای مرتبط با بازیهای آنلاین بود. در این راه به حمایت از یک شرکت خصوصی پرداختهایم تا زیرساخت قوی برای تحلیل دادههای مصرف کاربران بازیها ایجاد کرده و نتایح را در اختیار شرکتهای بازیسازی قرار دهد.»
وی درباره حضور بازی سازان ایرانی در نمایشگاههای خارجی هم توضیح داد:« از ۲۳ تقاضای رسیده، با حضور ۹ تیم در نمایشگاه گیمزکام آلمان موافقت شده و آخر مردادماه این افراد با حمایت بنیاد در این نمایشگاه شرکت میکنند. غرفه ایران در نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه نیز در پاییز برپا میشود که بهزودی فراخوان آن نیز منتشر خواهد شد. در صورتی که فعالان صنعت گیم ایران در یک کنفرانس خارجی برای سخنرانی ثبتنام کرده و سخنرانی آنها مورد تایید قرار گیرد، هزینههای سفر سخنرانان با هدف گسترش علم و دانش در کشور پرداخت خواهد شد.»
کریمی قدوسی با اعلام حمایت از ۲۰ بازی موبایل و ۵ بازی کامپیوتر بهمرتبط با ارزشهای فرهنگی ایران به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان گفت: «از چهار بازی صادرات محور نیز که در مسابقه Development Awards رویداد TGC معرفی خواهند شد، ۱۵۰ میلیون تومان حمایت صورت خواهد گرفت.»
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای درباره برنامههای این نهاد در بحث جریانسازی توضیح داد:« برگزاری کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال در دانشگاه علم و صنعت، راهاندازی پورتال مرکز پژوهش با هدف انتشار مقالات و پژوهشهای حوزه بازی، انتشار نشریه دریچه برای توزیع در دانشگاهها، حمایت از ۶ پایاننامه و رونمایی از ۶ بازی جدید، از جمله برنامههای ما در حوزه جریانسازی است.»
کریمی قدوسی با بیان این که پیمایش انجام شده در سال ۹۴، اطلاعات ارزشمندی درباره صنعت بازی در ایران به ما داد گفت:« آن پیمایش نشان داد ۲۳ میلیون نفر روزانه ۷۸ دقیقه در کشور بازی میکنند که این عدد از سرانه مصرف بسیاری از محصولات فرهنگی بالاتر بود. برای سال جاری نیز انجام ۵ پیمایش را در دستور کار داریم تا این آمارها را به روز رسانی کنیم.»
وی با بیان این که هفتمین دوره جشنواره بازیهای رایانهای امسال برگزار خواهد شد گفت:« با سازمان صدا و سیما در حال مذاکره هستیم تا یک برنامه مختص بازیهای رایانهای در مدت زمان ۴۰ دقیقه از ابتدای پاییز در تلویزیون داشته باشیم. استفتائات مختلفی از مراجع در موضوعات مختلف صنعت گیم کسب شده و احکام فقهی بازیهای رایانهای به زودی منتشر میشود. امیدواریم با انتشار این کتاب، برخی شبهات در حوزه بازی از جمله خرید درون برنامهای برطرف شود.»
کریمی قدوسی با بیان این که در حال ایجاد برند سواد بازی برای افزایش آگاهی خانوادهها، مسوولان و بازیسازان هستیم گفت: «سایت نظام ردی بندی سنی بازی (ESRA) ظرف دو هفته آینده رونمایی میشود و خانوادهها از طریق این سایت، پیش از خرید هر بازی میتوانند از عکسها، توضیحات و ردهبندی سنی آن بازی مطلع شده تا خرید هوشمندانهای داشته باشند.»
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای درباره برنامههای بنیاد در بخش نظارت نیز گفت: «امسال ردهبندی ۳۰۰۰ بازی موبایل و ۵۰۰ بازی رایانهای و کنسولی را در برنامه داریم.»
وی با بیان این که برای تعیین تکلیف وضعیت بازیهای موبایلی، از بهمن ماه با اکثر بازیسازان ایرانی جلسه داشتهایم گفت: «هم بخش خصوصی و هم ما مخالف جلوگیری از ورود بازیهای خارجی هستیم چرا که نمیخواهیم صنعت بازی ایران مانند برخی صنایع، تنها با خود رقابت کرده و از لزوم افزایش کیفیت غافل شوند. با این حال ورود بازیهای خارجی در یکی دو سال گذشته بیرویه بوده و حجم بزرگی از بازار را ازآن خود کردهاند. به این منظور بحث اعطای مجوز به بازی های خارجی در نظر گرفته شده است. همچنین ما رایزنیهای خود را از همین الان با سازمان برنامه آغاز کردهایم تا بحث دریافت عوارض از بازیهای خارجی را در بودجه ۱۳۹۷ بگنجانند.»
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت:« در حالی که به دنبال ایجاد عوارض برای بازیهای موبایلی هستیم که به دنبال رایزنی برای کاهش عوارض واردات کنسولها و بازیهای اورجینال خارجی نیز هستیم. چرا که این بازیها مشابه داخل یندارند اما عوارض ۴۰ درصدی سبب قاچاق گسترده این محصولات شده است.»
کریمی قدوسی با اعلام راهاندازی سامانه ملی بازیهای رایانهای در آینده نزدیک گفت: « تمام خدمات بنیاد، از اعطای مجوزها تا فرآیند اعطای انواع حمایتها، از طریق این سامانه و به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. علاوه بر این داشبورد مدیریتی در اختیار مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها در صورت نیاز قرار خواهد گرفت تا به صورت لحظهای امکان رصد اتفاقات این حوزه را داشته باشند. قصد داریم با این کار تمام ساز و کارهایی که در صنعت میافتد را الکترونیکی کنیم تا در نهایت کاغذ را حذف کنیم. کار این سامانه دو سال است که شروع شده و بهزودی شاهد بهرهبرداری از آن خواهیم بود.»
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای بازنویسی شرح وظایف و چارت سازمانی را از دیگر برنامههای بنیاد عنوان کرد و گفت: تا شهریورماه این بازنویسی تکمیل شده و تغییرات تا پایان سال اجرایی خواهند شد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای درباره وضعیت اجرای یکی از مصوبات شورای عالی فضای مجازی مبنی بر لزوم ارایه تخفیف صدا و سیما و شهرداریها برای تبلیغ بازیهای رایانهای گفت: «با وجود مکاتبات فراوان، تاکنون موفق نشدهایم از این دو نهاد تخفیفی بگیریم. در نتیجه برای اجرای این مصوبه از مرکز ملی فضای مجازی کمک خواستهایم و امیدواریم با دخالت آنها، این دو نهاد تخفیفهای لازم را اعمال کنند.»