دنبال کننده ها

۱۳۹۶ تیر ۱۱, یکشنبه

برترین گوشی های نیمه دوم سال 2017 که شدیدا انتظار آن‌ها را می‌کشیم

[ad_1]






رونمایی از برترین گوشی های نیمه دوم سال 2017 با پایان 6 ماهه نخست سال رفته رفته آغاز خواهد شد. تعداد قابل توجهی از این پرچمداران در نمایشگاه IFA 2017 معرفی می‌شوند.



نخستین نیمه سال جاری به پایان رسید. در این بازه زمانی دستگاه‌های فوق‌العاده قدرتمندی به بازار معرفی شدند که به عنوان نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به گلکسی اس 8 و برادر بزرگتر آن یعنی گلکسی اس 8 پلاس، ال جی جی 6، اچ تی سی یو 11، وان پلاس 5 و اکسپریا ایکس زد پریمیوم اشاره کرد. با آغاز نیمه دوم سال، انتظار داریم محصولات قدرتمند دیگری به دنیای موبایل معرفی شوند، محصولاتی که بازار فروش برترین گوشی های موبایل یاد شده را با چالش اساسی مواجه خواهند کرد.


ال جی وی 30


ال جی از دو سال پیش، در کنار سری G که در بر دارنده پرچمداران این شرکت است، یک خانواده جدید را به بخش موبایل خود اضافه کرد که پرچمداران به مراتب قدرتمندتری را در دل دارد. تاکنون تنها دو گوشی موبایل از سری V معرفی شده‌اند و بعد از ال جی وی 10 و وی 20، انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی ال جی وی 30 به عنوان یکی از برترین گوشی های نیمه دوم سال 2017 باشیم.


گوشی های نیمه دوم سال 2017


تاکنون شایعات بسیار زیادی همچون مجهز شدن آن به پنل نمایشگر OLED برای نخستین بار در میان تمامی گوشی های موبایل ال جی شنیده‌‌ایم و تمامی آن‌ها را در مطلب جمع‌بندی شایعات مربوط به ال جی V30 گردآوری کرده‌ایم.


گوشی های نیمه دوم سال 2017


یکی از مهمترین مشخصه‌های این دستگاه بر اساس شایعات، داشتن ساختار کشویی برای جا دادن یک نمایشگر دوم به مراتب بزرگتر در مقایسه با دو محصول پیشین همین سری است. انتظار می‌رود پرچمدار جدید ال جی یک روز مانده به آغاز نمایشگاه IFA 2017 و در روز سی و یکم آگوست (نهم شهریور) رونمایی شود.


سونی اکسپریا ایکس زد 2


سونی تصمیم دارد پیش از آغاز نمایشگاه IFA سال جاری، در روز سی‌ام آگوست یک رویداد مختص به خود برگزار کند. از نظر ما، برنامه‌ریزی برای چنین مراسمی به این معنی است که پرچمدار و گوشی های موبایل سونی جدیدی در راه هستند. معرفی پرچمداران سونی هر شش ماه یکبار و درست چند روز مانده به برگزاری رویدادهای بزرگ دنیای تکنولوژی همچون نمایشگاه‌های MWC و IFA اتفاق می‌افتد و امسال نیز چنین روندی را انتظار داریم.


گوشی های نیمه دوم سال 2017


واقعیت این است که تنها می‌دانیم یک پرچمدار جدید سونی در رویداد آتی معرفی خواهد شد، اما درباره نام آن تنها قادر به گمانه‌زنی هستیم. بر اساس شایعات انتظار داریم سونی با معرفی محصول قدرتمند جدید خود، به لیست گوشی‌سازانی که از طراحی بدون حاشیه در اطراف نمایشگر محصولان خود استفاده می‌کنند بپیوندد. این محصول احتمالا دارای یک نمایشگر 6 اینچی است، نمایشگری که نسبت ابعاد تصویر آن همچون گلکسی اس 8، ال جی جی 6 و اسنشال فون یک عدد نامتعارف خواهد بود.


گوشی های نیمه دوم سال 2017


با توجه به نسبت ابعاد تصویر 18:9 این دستگاه که شایعات به آن تاکید دارند، یکی از بهترین گوشی های نیمه دوم سال 2017 دارای بدنه‌ای کشیده و لاغر اندام خواهد بود. اگر پنل چنین نمایشگری همچون اکسپریا ایکس زد پریمیوم دارای رزولوشن 4K باشد، بدون شک با یک شاهکار به تمام معنا در بخش صفحه نمایش مواجه خواهیم بود.


نوکیا 9


اچ ام دی گلوبال بعد از خرید حق استفاده از برند نوکیا، با وعده عرضه شش یا هفت گوشی موبایل متشکل از یک یا دو پرچمدار وارد میدان شد. بعد از معرفی چند محصول میان‌رده و ظاهر شدن دو گوشی موبایل ساده نوکیا در وب سایت TENAA، اکنون همه نگاه‌ها به پرچمدار این برند دوخته شده که بر اساس شایعات، نوکیا 9 نام خواهد داشت.





برخلاف دیگر گوشی های نیمه دوم سال 2017 هنوز درباره زمان رونمایی نوکیا 9 به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم. با کنار هم قرار دادن محصولات مورد انتظار در 6 ماهه آتی و همچنین محصولات معرفی شده در نیمه نخست، با یک کلکسیون شامل قدرتمندترین دستگاه‌ها رو به رو می‌شویم که کار را برای اچ ام دی گلوبال برای رقابت در دسته‌بندی بالارده‌ها سخت می‌کند. درباره حضور و یا عدم حضور آن در IFA 2017 نمی‌توانیم نظر بدهیم، اما طبق وعده شرکت سازنده، پرچمدار نوکیا مطمئنا تا انتهای سال جاری معرفی خواهد شد.





به عنوان بخشی از مهمترین مشخصات فنی و قابلیت‌های گوشی اندرویدی نوکیا 9 که تاکنون بر اساس شایعات به آن‌ها پی برده‌ایم، می‌توان به استفاده از چیپست اسنپدراگون 835، مجهز شده به دوربین دوگانه و همچنین 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. بدون وجود قابلیتی خاص به جز این موارد، نمی‌توان بازار خوبی برای نوکیا 9 پیش‌بینی کرد، هر چند دیدن نام نوکیا بر روی یک دستگاه مجهز به اسنپدراگون 835 آرزوی قلبی ما است.


گوگل پیکسل 2 / پیکسل ایکس ال 2


سال گذشته، گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال 2 تبدیل به دو مورد از بهترین و گران قیمت‌ترین پرچمداران اندرویدی شدند که در زمینه‌های مختلف همچون قابلیت‌های نرم افزاری، عملکرد پردازشی و مخصوصا کیفیت دوربین بسیاری از پرچمداران دیگر شرکت‌ها را شکست دادند. مشکل اصلی آن‌ها عدم عرضه به تعداد کافی بر اساس درخواست بازار و بیشتر از آن، قیمت بسیار بالای دستگاه‌ها است، به طوری که در بازار ایران به ترتیب حدود سه و سه میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارند.





نسخه‌های جدید این دو مدل بدون شک جزو بهترین گوشی های نیمه دوم سال 2017 خواهند بود و امیدواریم گوگل با از میان برداشتن مشکلات پیشین، زمینه خرید را برای کاربران بیشتری فراهم کند. درباره حضور آن‌ها در IFA سال جاری خبری به گوش نرسیده است، به همین دلیل انتظار داریم در ابتدای پاییز شاهد رونمایی محصولات جدید گوگل باشیم. انتظار می‌رود با پیروی از سبک طراحی امروزی گوشی های موبایل، گوگل پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 دارای حداقل میزان حاشیه ممکن در اطراف صفحه نمایش‌های خود باشند.





نگاه‌ها بیش از همه به قابلیت‌های نرم افزاری این دو دستگاه، که به اندروید خام و ناب گوگل مجهز خواهند شد، دوخته شده است. به عنوان دیگر مشخصات فنی مورد انتظار باید به مجهز شدن به چیپست اسنپدراگون 835، حداقل 4 گیگابایت حافظه رم و مخصوصا یک دوربین بسیار باکیفیت اشاره کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم مدل دارای پسوند ایکس ال، مجددا دارای نمایشگری بزرگتر و مجهز به رزولوشن بیشتر باشد.


گلکسی نوت 8


نه تنها در بین گوشی های نیمه دوم سال 2017 ، بلکه در تمامی زمان‌ها پرچمداران سامسونگ در کانون تمرکز قرار دارند. اگرچه سامسونگ با عرضه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نشان داد مشکلات پدید آمده در پرچمدار پیشین سری Note را رفع کرده است، اما بسیاری از کاربران تا زمان مشاهده محصول بعدی این سری و حتی گذشت چند ماه از زمان عرضه آن، خاطره بد گلکسی نوت 7 را از یاد نخواهند برد.


گوشی های نیمه دوم سال 2017


به عنوان یک خلاصه از انبوه شایعاتی که درباره گلکسی نوت 8 شنیده و رندرهایی که از آن دیده‌ایم، این گوشی موبایل نسخه بزرگتر گلکسی اس 8 پلاس خواهد بود که به جای یک دوربین عادی، در پنل پشتی آن یک دوربین دوگانه قرار می‌گیرد. مهمترین ویژگی محصولات سری Note که دایره کاربرد آن‌ها را افزایش می‌دهد قلم S-Pen است. انتظار داریم این بار، در مقایسه با قلم گلکسی نوت 5 به عنوان محصول سال 2015، امکانات بسیار بیشتری به آن اضافه شوند.


آیفون 8 / آیفون 7 اس / آیفون 7 اس پلاس


باید بهترین گوشی های نیمه دوم سال 2017 که در بالا معرفی کردیم را یک طرف و این سه محصول را در طرفی دیگر قرار دهیم، چرا که تمامی آن‌ها اندرویدی و سه گوشی موبایل اپل مجهز به سیستم عامل آی او اس هستند. بیش از نسخه‌های جدید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، آیفون 8 در کانون توجه قرار دارد.


گوشی های نیمه دوم سال 2017


به عنوان نمونه‌ای از مهترین قابلیت‌های آن باید به داشتن حاشیه‌های بسیار کم در اطراف نمایشگر، مجهز شدن به تکنولوژی شارژ سریع، مجهز شدن دوربین سلفی به فناوری تشخیص چهره سه بعدی و مخصوصا قرارگیری حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش اشاره کرد.


گوشی های نیمه دوم سال 2017


نه تنها استفاده از آی او اس 11 در آن سبب افزایش چشمگیر قابلیت‌های نرم افزاری خواهد شد، بلکه به لطف مجهز شدن به چیپست اپل A11 انتظار داریم عملکرد سخت افزاری نیز به طور چشمگیری بهبود پیدا کند. هرچه باشد، در سال 2017 و دهمین سالگرد معرفی نخستین آیفون قرار داریم، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود اپل در نیمه‌های ماه سپتامبر، سه محصول خیره‌کننده را به دنیای تکنولوژی معرفی کند.


وجه اشتراک گوشی های نیمه دوم سال 2017


مهمترین ویژگی ظاهری محصولات یاد شده، داشتن حاشیه‌های کم در اطراف نمایشگر است. کاربران به این سبک از طراحی روی خوشی نشان داده‌اند و گوشی‌سازان به همین دلیل، همگی تصمیم به پیروی از آن گرفته‌اند. به این وسیله می‌توان بدون نیاز به بزرگتر کردن ابعاد کلی دستگاه، نمایشگر بزرگتری در آن به کار برد.














[ad_2]

لینک منبع

This sleeping bus is another attempt to make travel more comfortable

[ad_1]


Cabin looks like a band tour bus and is filled with beds.
Cabin looks like a band tour bus and is filled with beds.

Image: sasha lekach/mashable



Maybe you're reading this while slogging through soul-crushing traffic during the long holiday weekend. You might wish you could just curl up with that book stowed away in the trunk or catch up on some sleep from a tiring week at work. 


None of that is happening on this road trip, but when Cabin, a sleeping bus, launches later this month, getting a full night's sleep in an actual bed while riding on the freeway won't be just a dream.



The special double-decker buses will take paying passengers between San Francisco and Los Angeles starting July 14 on tour buses re-outfitted with 24 beds, or sleeping pods, and a lounge space, bathroom, and, of course, Wi-Fi.


Cabin CEO Tom Currier tests out the beds on the bus.


Cabin CEO Tom Currier tests out the beds on the bus.

Image: sasha lekach/mashable

Cabin co-founder and CEO Tom Currier calls the buses a "moving hotel" since "buses have such a negative brand perception." 


While hotel might be a stretch for the stacked rows of sleep pods that provide 36 inches of overhead clearance, it is a full bed with a fluffy pillow, hotel-style mattress and comfy comforter, along with a reading light, outlet, AC vent, window, and a privacy curtain for good measure. It looks a lot like these sleeping nooks on long-haul Virgin Australia flights. 



During a tour of the bus led by Currier, he made it clear this isn't a packed-in-like-sardines experience. "This is the polar opposite of a bus," he said. While it's technically very much still a bus, walking through the lounge and up the stairs to the beds, it feels something like a cross between a dorm room and a first-class luxury plane cabin.


Cabin's buses (the San Francisco startup has built three so far) are not a cheap Megabus alternative to travel the nearly 400 miles between the two major cities, but for $115 you get some shut-eye in a real bed and get to wake up at your destination. The bus leaves at 11 p.m. and arrives by 7 a.m. But you can keep sleeping until 9 a.m. if you need a few more Zs.


Sleep and ride in the two levels of sleeping pods.


Sleep and ride in the two levels of sleeping pods.

Image: sasha lekach/mashable

Cabin, which until a few days ago was known as SleepBus, was a hit last year with three days of sold-out test drives up and down California. From the success of those trips with more than 20,000 people on a wait list for what was then only $45 trips, Cabin became a full-fledged hospitality transportation company with more than $3 million in seed funding announced last month.


Based on how the SF-LA trips go in the coming weeks, more routes could come to New York-Boston, Boston-Washington, D.C., and NYC-D.C. next. 


Meanwhile, Currier is having fun hosting a slumber party on wheels. He said during a trial drive last year, he was up until 3 a.m. in the lounge chatting with a group of passengers. A Harry Potter-themed Night Bus ride is in the works. 


Coffee, tea, and conversation is served in the lounge.


Coffee, tea, and conversation is served in the lounge.

Image: sasha lekach/mashable

For those who truly want their eight hours, each pod comes with socks, a water bottle, ear plugs and Dream Water — a melatonin-infused concoction that claims to facilitate sleep.


Heading down Highway 101, which Currier said is a somewhat smoother, slower ride than the well-worn, speedy I-5 truck route, is "soothing." He compared it to the effect of a drive around the block to lull a baby to sleep.


Something about being in a moving vehicle seems to calm people down — and the whole laying down in a real bed thing helps, too. Just don't get up too quick, there's a hard ceiling just above your head. This is a bus after all.





Https%3a%2f%2fblueprint api production.s3.amazonaws.com%2fuploads%2fvideo uploaders%2fdistribution thumb%2fimage%2f80584%2f19c6ee40 729c 4c80 903b b3b455e104c9











[ad_2]

لینک منبع

سه راهکار کمیسیون اقتصاد برای استرداد وجوه سپرده گذاران کاسپین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی (سیف و حیدری ) در خصوص موسسه کاسپین گفت: در این جلسه بانک مرکزی مکلف به صیانت از حقوق سپرده گذاران شد.



نماینده مردم شاهرود در مجلس ادامه داد: علاوه بر این مقرر شد ۹۰درصد اصل پول سپرده گذاران بصورت علی الحساب تا سقف ۵۰ میلیون تومان که شامل ۹۳درصد سپرده گذاران میشود پرداخت شود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصاد ادامه داد: همچنین مقرر شد، اموال و دارائیهای سهامداران موسسات ۸گانه کاسپین و از جمله اقای تفکر سهامدار عمده فرشتگان جهت تعیین تکلیف کامل سپرده های مردم شناسایی شود.



حسینی گفت: رای گیری کمیسیون در خصوص اعمال ماده ۲۳۶ بجهت ضرورت بررسی های بیشتر و جمع بندی به روز سه شنبه ۱۳ تیر ماه موکول شد.

 




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

شیائومی Riva با سیستم عامل اندروید نوقا 7.1.2 در Geekbench مشاهده شد

[ad_1]

گوشی هوشمند جدیدی با نام شیائومی Riva در سایت بنچمارک‌گیری Geekbench مشاهده شد. براساس مشخصات فاش شده، با دستگاهی پایین‌رده روبرو هستیم که احتمالا در سری ردمی قرار می‌گیرد.


شیائومی Riva دارای 3 گیگابایت رم بوده و قدرت آن را پردازنده 4 هسته‌ای کوالکام با فرکانس 1.4 گیگاهرتز تامین می‌کند که احتمالا اسنپدراگون 425 یا 427 است. براساس اطلاعات منتشر شده، شیائومی سیستم عامل پیش‌فرض اندروید نوقا 7.1.2 را برای این محصول خود درنظر گرفته است.


شیائومی Riva


این دستگاه در بنچمارک یاد شده موفق به کسب امتیاز 560 در بخش تک‌هسته‌ای و امتیاز 916 در بخش چندهسته‌ای شده است که در بخش چندهسته‌ای ناامیدکننده است.





محمد قریشی


مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی







[ad_2]

لینک منبع

دوره مشترک دانشگاه یزد با هلند برگزار می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه یزد، با توجه به اهمیت گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی و افزایش تعاملات استادان و دانشجویان در عرصه بین‌الملل، دانشگاه یزد و دانشگاه گرونینگن هلند مبادرت به برگزاری دوره مشترک دکتری در رشته فیزیک کردند.



این دوره در قالب تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه یزد و دانشگاه گرونینگن هلند که هفته گذشته به امضای روسای دو دانشگاه رسید صورت برگزار خواهد شد.



دانشگاه گرونینگن هلند در سال ۱۶۱۴ تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های این کشور بشمار می رود.



دانشگاه گرونینگن دارای ۱۰ دانشکده، ۹ مرکز تحصیلات تکمیلی و ۲۷ مرکز پژوهشی و بیش از ۱۷۵رشته تحصیلی مختلف است.



این دانشگاه جز ۳ دانشگاه برتر پژوهشی در اروپا در زمینه اکولوژی، علم مواد،   شیمی و ستاره شناسی است.



دانشگاه گرونینگن هر سال بیش از ۵ هزار نشریه علمی چاپ می کند و سالانه حدود ۲۶۰ دانشجوی دکتری از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

تکلیف بازیکن عراقی بزودی مشخص می شود/ منشا جانشین طارمی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر برانکو ایوانکویچ در پایان تمرین عصر امروز یکشنبه پرسپولیس در مورد خریدهای این فصل سرخپوشان به خبرنگاران حاضر در ورزشگاه شهید کاظمی گفت: ما نفراتی همچون خلیل زاده، نعمتی و مصلح را جذب کردیم تا بتوانند در فصل جدیدی که خیلی هم سخت است به ما کمک کنند.



وی در پاسخ به این سئوال که هواداران از جدایی مهدی طارمی نگرانند گفت: خیلی طبیعی است طارمی بهترین پیشنهادها را داشته باشد چون بازیکن خوبی است. با این حال فکر می کنم حضور منشا بتواند جای خالی او را در تیم پر کند. در قضیه ترانسفر طارمی منابع باشگاه مهم است.



سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره دیدار دربی در کشور آلمان افزود: بازیهای مهم تدارکاتی به درد تیم می خورد. دربی هم برای هواداران همیشه حساسیت داشته و دارد. دوست داریم در این بازی پیروز شویم.



برانکو در مورد جذب بشار رسن بازیکن تیم ملی عراق که مد نظر پرسپولیس است گفت: تکلیف این بازیکن را ظرف دو سه روز آینده روشن می کنم.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

در نمایشگاه خودرو کلاسیک برج میلاد چه گذشت؟

[ad_1]


در نمایشگاه خودرو کلاسیک برج میلاد چه گذشت؟

“جشنواره نمایش موتور و خودروهای کلاسیک” از ۷ خرداد تا ۵ تیر در محوطه برج میلاد برگزار شد. در این نمایشگاه، صاحبان خودروهای کلاسیک گرد هم آمدند تا اتومبیل‌هایشان را برای علاقمندان به نمایش بگذارند. در ادامه با گزارش تصویری از این نمایشگاه همراه باشید.



در نمایشگاه‌ خودروهای کلاسیک، عموما نباید به دنبال خودروهایی با فناوری‌های پیچیده و آپشن‌های پر زرق‌وبرق باشید؛ چراکه این اتومبیل‌ها دنیای دیگری دارند. هر برند و هر مدلی یک شخصیت کاملا متفاوت نسبت به دیگری دارد. اگرچه تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه چشم‌گیر نبود ولی اکثر افرادی که در این مراسم حاضر شده بودند، علاقه زیادی به دنیای خودروهای کلاسیک داشتند.



بازدیدکنندگان در بدو ورود به سالن نمایشگاه، روبروی یک مرسدس‌بنز واقعا کلاسیک درمی‌آمدند. لفظ واقعا را از این بابت می‌گویم که این چند وقته، عده‌ای از دوستان به هر خودرو قدیمی لطف زیادی دارند و لغت کلاسیک را برای همه‌‌ی آن‌ها به کار می‌برند.


فرقی هم نمی‌کند که این خودرو چقدر قدیمی باشد، ۲۰ سال یا ۱۰۰ سال! دیگر کم مانده تا چند سال دیگر برای محصولات وطنی دهه هفتادی هم بگویند کلاسیک؛ مثلا پراید کلاسیک مدل ۱۳۷۴ یا پژو جی‌ال‌ایکس مدل ۷۱ خیلی کلاسیک!



این اتومبیل، مرسدس‌بنز ۲۲۰A مدل ۱۹۵۲ میلادی بود. با این‌ که چیزی حدود ۶۵ سال از سن این اتومبیل می‌گذشت اما مالک آن، این اتومبیل کلاسیک را بسیار سالم و تمیز نگه داشته است. این پیرمرد آلمانی به یک موتور ۶ سیلندر خطی مجهز شده؛ پیشرانه‌ای که با حجم ۲۱۹۵ سی‌سی، می‌توانست در بهترین حالت توانی معادل ۸۵ اسب‌بخار را تولید کند که امروزه این نسبت حجم و توان موتور، عدد خنده‌داری شمرده می‌شود!



با گشتن در سایت‌های خودرویی، شتاب صفر تا صد ۲۰ ثانیه‌ای را برای این خودرو پیدا کردیم. شاید ۲۰ ثانیه برای آن دوره‌ای که دغدغه‌ی دیر رسیدن و پشت ترافیک ماندن وجود نداشت، شتاب زیادی هم بود! از توجه علاقمندان و سلفی گرفتن آن‌ها با این آلمانی کلاسیک به راحتی می‌شد متوجه محبوبیت ویژه آن را نسبت به سایر خودروها شد.



کمی آن طرف‌تر، یک خودرو کلاسیک و ارزشمند دیگری از برند مرسدس‌بنز حضور داشت. این خودرو ۱۹۰ SL نام داشت و متولد سال ۱۹۶۱ میلادی بود. خودرویی که با چهره جذاب و دلنشین توانسته بود نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. علاقمندان برای دقایقی به دور از تلگرام و اینستاگرام هم شده، به این اثر هنری زیبا خیره شده بودند و با خودشان می‌گفتند: “عجب ماشینی، دم طراحش گرم!”



این اتومبیل روباز دوست‌داشتنی از خانواده SL مرسدس بود که به کد شاسی W121 شهرت دارد. این اتومبیل بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳ تولید شد. پیشرانه این اتومبیل از نوع ۴ سیلندر ۱٫۹ لیتری است. شاید عدد و رقم این مشخصات امروز کم به نظر برسد اما به لطف طراحی ساده اما دلنشین و زیبای این خودرو، دیگر کسی به فکر حجم‌ موتور و مشخصات فنی نمی‌افتد!


حال نوبتی هم باشد، نوبت به خودروهای آمریکایی می‌رسد. خودروهایی که با طراحی خشن و با ابهت، جذبه بی‌حد و مرزی دارند؛ مخصوصا اگر از جنس فورد موستانگ باشند!



در حقیقت، فرنگی‌ها آن را با لفظ ماستنگ خطاب می‌کنند اما چه کنیم که بسیاری از کلماتی که به زبان فارسی ورود پیدا کرده‌اند، دست‌خوش تغییراتی از جمله عوض شدن تلفظ شده‌اند. از خانواده موستانگ، سه نماینده حاضر بود. دوتای آن‌ها با رنگ‌های سبز و مشکی کنار هم قرار داشتند.



موستانگی که لباس سبز بر تن کرده بود، از یک پیشرانه ۷ لیتری از شرکت راش بهره می‌برد که می‌توانست حداکثر توان ۵۶۰ اسب‌بخار را تولید کند. به لطف همین پیشرانه قدرتمند شرکت راش، صاحب این اتومبیل ادعا کرده بود که این فورد موستانگ ۱۹۷۰ میلادی، تنها نمونه موجود در ایران است.


فورد موستانگ مشکی هم دهه شصتی بود، البته از نوع میلادی. موستانگ مدل ۱۹۶۶ فست‌بک به یک پیشرانه ۸ سیلندر مجهز شده بود تا توان ۲۰۰ اسب‌بخار را تولید کند.



کمی آن طرف‌تر یک فورد موستانگ مشابه و هم‌سن ولی از نوع کوپه پارک شده بود. این خودروها همگی از نسل اول خانواده موستانگ بودند. نسل اول فورد موستانگ از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۳ میلادی تولید شد و تا امروز ۶ نسل از این سری به بازار عرضه شده است.



در این مراسم، یک خودرو سبز رنگ، هوش و حواس آدم را می‌برد. شورولت کوروت استینگری (Stingray) مرا به یاد خودرو هیجان‌انگیز فیلم “سریع و خشن ۸” می‌انداخت. این آمریکایی ساخت سال ۱۹۷۳ بود و از یک پیشرانه ۸ سیلندر بهره می‌برد. این خودرو جزو سومین نسل کوروت بود و عموما از آن با کد C3 یاد می‌شود. تا امروز هفت نسل از کورت با کدهای C1 تا C7 معرفی و به بازار عرضه شده‌ است.



در پشت این کوروت چراغ‌مخفی، پلیموت باراکودا (Plymouth Barracuda) به چشم می‌خورد. همان خودرو نارنجی رنگ و تمیزی که ظاهر آن ما را به یاد اسباب‌بازی‌های زمان بچگی‌ می‌اندازد. سری باراکودا اولین بار در سال ۱۹۶۴ تولید شد و در لیست محصولات شرکت پلیموت قرار گرفت. متاسفانه سری باراکودا بعد از ۱۰ سال، در سال ۱۹۷۴ میلادی از خط تولید کنار رفت. خودروهای آمریکایی زیادی آن‌جا بودند اما دیدن سه خودرو آمریکایی از دنیای مختلف در نوع خودش جالب بود.



دو مدعی سرعت، شتاب و اصالت هم آن‌جا حاضر بودند تا هر علاقمند خودرویی را جذب خودشان کنند. خودروهایی که ساخت کمپانی‌های بزرگی بودند که برای داشتن هر مدلی از این شرکت‌های سازنده باید بسیار ثروتمند باشیم. فراری ۳۰۸ GTB مشکی رنگ یکی از خودروهای شاخص این رویداد بود. این اتومبیل متولد سال ۱۹۷۷ میلادی بود و از یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی بهره می‌برد.


ظاهر این اتومبیل مرا به یاد بازی‌های نیدفور اسپید قدیمی می‌انداخت. این مدل فراری همانند بسیاری از خودروهای این شرکت جزو اتومبیل‌های پیشرانه وسط محسوب می‌شد.



در کنار این فراری، پورشه‌ای با چهره ساده و مظلوم به چشم می‌خورد. گول ظاهر مظلومش را نخورید، چراکه این پورشه ۹۱۱ مدل ۱۹۷۷ میلادی یک پیشرانه ۲٫۷ لیتری ۶ سیلندر تخت داشت که می‌توانست حداکثر توان ۱۸۵ اسب‌بخار را تولید کند. عدد کمی است؟ اما شتاب صفر تا صد همین پورشه ۴۰ سال پیش، ۷ ثانیه اعلام شده است!



حرف از خودروهای آلمانی به میان آمد، سری به خودروهای ب‌ام‌و زدیم. ب‌ام‌و زردرنگی در این نمایشگاه جلب توجه می‌کرد. از آن‌ جایی که این خودرو به عنوان اتومبیل‌های مسابقه‌ای اجازه تردد در شهر را ندارد، شانسی برای ملاقات در دیگر روزهای عادی نداشتیم. این ب‌ام‌و ۲۰۰۲ مسابقه‌ای در قلب خود پیشرانه S14 داشت. پیشرانه‌های سری S14 در گستره حجم‌های ۲، ۲٫۳ و ۲٫۵ لیتر تولید شده‌اند. در ادامه می‌توانید تصویری از موتور S14 را ببینید.



تمام این پیشرانه‌ها از نوع ۴ سیلندر خطی هستند. توان پایین‌ترین حجم این پیشرانه ۱۹۰ اسب‌بخار و بالاترین آن، ۲۳۵ اسب‌بخار اعلام شده و این یک پیام برای من داشت. مهندسانی که این پیشرانه را تولید کرده‌اند، واقعا توانمند بودند؛ پیشرانه‌ای که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰ میلادی تولید شد، می‌توانست از حجم نسبتا کم موتور، خروجی بسیار بالایی تحویل دهد که هنوز بسیاری از شرکت‌ها توانایی ساخت چنین موتوری را ندارند.



بعد ۲۰۰۲، سه تفنگدار میدان ر ا دیدم. اتفاقا هر سه هم متعلق به سری ۳ بودند! دو خودرو جلویی جزو اولین نسل سری ۳ بودند. خودرویی که با کد اتاق E21 شناخته می‌شود. ب‌ام‌و قرمز رنگ، مدل ۳۲۰ و متولد سال ۱۹۷۷ میلادی بود. ماهان، یکی از مسئولان این نمایشگاه به من گفت این یکی از نادرترین اتاق‌های E21 بازار است. چراکه این خودرو تنها ۳۶ هزار کیلومتر راه رفته ‌است!



کنار این E21 سرپا، برادر کوچک‌تر و هم نسلشش دیده می‌شد که کیت مخصوص بدنه، رنگ نقرآبی و برف‌پاک‌کن‌های روی چراغش جذابیت دوچندانی به آن می‌داد. این ب‌ام‌و ۳۱۵ در سال ۱۹۸۲ میلادی تولید شده بود. هر دو خودرو، پیشرانه‌های ۴ سیلندر داشتند. مدل ۳۱۵ به پیشرانه ۱٫۶ لیتری با توان ۷۴ اسب‌بخار و مدل ۳۲۰، به پیشرانه ۲ لیتری ۱۰۷ اسب‌بخاری مجهز شده بودند. در ادامه می‌توانید تصاویری از نمونه کوپه و قدرتمند اتاق e30 راببینید.





بعد این دو، نوبت به سومین نماینده ب‌ام‌و می‌رسد. خودروی محبوبی که دومین نسل سری ۳ است. کد اتاقش E30 است و طراحی پخته‌تری نسبت به E21 دارد. اگرچه E21 خودرویی دو در است اما در کلاس اتومبیل‌های سدان قرار می‌گیرد (با کلاس کوپه اشتباه گرفته نشود). این ب‌‌ام‌و ۳۱۶ مدل ۱۹۸۴ میلادی از یک پیشرانه ۴ سیلندری با کد موتور M10B18 بهره می‌برد که توان ۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر را تولید می‌کرد. اطلاعات روی کاغذ حکایت از شتاب ۱۲٫۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت را برای این  اشتوتگارتی می‌کردند.



از جذبه‌ خودروهایی که آن‌جا بود، متوجه گذر زمان نشدم. عقربه‌های ساعت حوالی ساعت ۱۲ شب را نشان می‌داد که از زمان کم باقی مانده حکایت می‌کرد. موقع بازگشت، نگاهم به یک موتورسیکلت بی‌نظیر افتاد؛ کاوازاکی. این موتورسیکلت H2R یک پیشرانه ۴ سیلندر داشت که با توان ۳۲۶ اسب‌بخار و حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت، به عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت‌ دنیا شناخته می‌شود.


از میان خودروهای کلاسیک این نمایشگاه، شما طرفدار کدام‌یک هستید؟


telegram_ad2_1




[ad_2]

لینک منبع