دنبال کننده ها

۱۳۹۶ تیر ۱۲, دوشنبه

اعلام نتایج سومین آزمون استخدامی در علوم پزشکی و آموزش پرورش - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ۲۱ آبان ماه ۹۵ برگزار شد. پس از آن پیرو اطلاعیه ۲۰ آذر ۹۵ و اطلاعیه های بعدی در تاریخ  ۳، ۵، ۱۳، ۱۹، ۲۴ و ۲۷ بهمن ۹۵ و ۱، ۸، ۱۸، ۲۱ و ۲۵ اسفند ۹۵ و ۲۱ فروردین ۹۶ و ۳۱ خرداد ۹۶ در رابطه با نتایج ۷ خوشه شغلی دانشگاه های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت نتایج برخی از کدرشته محل ها اعلام شد.



در تازه ترین نتایج نهایی اعلام شده شغل محل های رشته مامایی دانشگاههای علوم پزشکی زابل، زنجان و مازندران و شغل محل های فوریت های پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی اسفراین، اصفهان، سمنان، گراش و گیلان و همچنین نتایج باقی مانده از شغل محل های مربوط به وزارت آموزش و پرورش که نتایج آنها نهایی و مورد تأیید قرار گرفته است برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام شد.



سایر رشته شغل محل های باقیمانده که فرآیند بررسی مدارک یا مصاحبه استخدامی آنها نهایی نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.



داوطلبان با جستجوی نتیجه با شماره پرونده و اطلاعات فردی می توانند از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

نگاهی به سیر تحول خودروهای برقی

[ad_1]


کلیک – خودرو های برقی، اختراعی بسیار مهم در صنعت خودرو به حساب می آید که از گذشته تا به امروز پیشرفت های زیادی داشته است. با ما همراه باشید تا سیر تحول خودرو های برقی از سال ۱۸۰۰ تا به امروز را بررسی کنیم.


شرکت های زیادی نظیر، جنرال موتورز،Volkswagen،Daimler AG در صنعت تولید خودرو و هم چنین خودرو های برقی دستی دارند. بدون شک برترین نام در زمینه تولید خودرو های برقی تسلا است. تسلا توانسته بازار خودرو های برقی را کاملاً با قدرت در دست بگیرد. با ما باشید تا تاریخ پیدایش خودرو های برقی را بررسی کنیم.


ورود خودرو های برقی اواخر دهه ۱۸۰۰ و اوایل دهه ۱۹۰۰


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


عکسی که مشاهده می کنید، توماس ادیسون در کنار خودرو برقی در سال ۱۹۱۳ است.


آغاز دهه ۱۸۰۰ میلادی شروع ورود خودروهای برقی به بازار آمریکا، بود. در واقع در سال های ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۰ چیزی حدود ۲۸ درصد از مجموع ۴۱۹۲ خودرو تولید شده در آمریکا، خودرو های برقی بودند. ارزش سود حاصل از فروش ماشین های برقی در این سال ها از مجموع سود ماشین های بنزینی و بخاری بیشتر بود.


حتی در اوایل دهه ۱۸۰۰ هم خودرو های برقی مزیت‌هایی نسبت به خودرو های بخاری و بنزینی داشتند


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


اتومبیل های بنزینی، به صورت دستی شروع به حرکت می کرد، و هنگام نشستن در داخل اتومبیل بوی بنزین در اتاق می پیچید و هم چنین رانندگی با اتومبیل های بنزینی در آن زمان سخت تر از اتومبیل های برقی بوده است.


در سال ۱۹۳۵، توجه از سمت خودرو های الکتریکی برداشته شد و دوباره به سمت خودرو های بنزینی و احتراقی رفت.


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


بازه زمانی موفقیت خودرو های برقی درحدود سال های ۱۹۰۰ از سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۱۲ ادامه داشته است. با ورود هنری فورد و ساخت خودرو های سوخت گاز با قدرت بیشتر و قیمت ارزان تر، بازی به ضرر خودرو های برقی پیش رفت. به عنوان مثال در سال ۱۹۱۲، خودرو برقی roadster قیمتی برابر با ۱۷۵۰ دلار داشت در حالی که یک خودرو با سوخت گاز قیمتی معادل با ۶۵۰ دلار داشت.


در سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰، خودرو های برقی دوباره رشد کردند


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


عکس بالا مربوط به اولین سمپوزیوم توسعه خودرو های برقی در مقابله با آلودگی هوا است که در سال ۱۹۷۳ تشکیل شده.


آلودگی هوا دلیل اصلی بازگشت به ایده خودرو های برقی بود، موضوعی که امروزه بسیاری از کشور ها با آن درگیر هستند. در سال ۱۹۷۰ مجموعه Clean Air Act تأسیس شد که این مجموع بر روی استاندارد های کیفیت هوا بررسی‌های انجام می داد تا هوا همیشه در وضعیت سالم باقی بماند. تحریم نفتی اوپک در سال ۱۹۷۳ نیز باعث افزایش قیمت بنزین شد، در نتیجه تمام این عوامل باعث شد تا افراد به سمت تولید و گسترش خودرو های برقی بروند. در سال ۱۹۶۷ کنگره آمریکا بودجه اختصاصی را برای تولید و توسعه خودرو های برقی در نظر گرفت.


شرکت Vanguard در دهه ۱۹۷۰ بازار تولید خودرو های برقی را در دست گرفت و توانست بیش از ۲۰۰۰ خودرو برقی را وارد بازار کند.


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


اتومبیل مینیاتوری که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سرعتی بالای ۴۴ مایل در ساعت دارد. تا سال ۲۰۱۱، شرکت Citicar توانسته بود بازار خودرو های برقی را به خوبی در دست بگیرد تا اینکه تسلا به خوبی تمام شرکت ها و برند ها را پشت سر گذاشت.


خودرو برقی کوچک الکار


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


خودرو کوچک الکار، تولید شرکت Zagato بود، این خودرو در آمریکا با نام الکار فروخته می شد. الکار سرعتی برابر با ۴۵ مایل در ساعت داشت، در زمان شارژ کامل سرعت الکار به ۶۰ مایل در ساعت هم می رسد. قیمت الکار بین ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار بود.


خودرو های برقی فقط در آمریکا تولید و استقبال نشد، در سال ۱۹۷۲،BMW خودروی برقی را برای افتتاحیه بازی های تابستانی المپیک رونمایی کرد.


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


شرکت BMW خودرو ۱۶۰۲ E را در المپیک تابستانی ۱۹۷۲ رونمایی کرد. دوازده باتری برای تأمین انرژی، موتور الکتریکی با قدرت ۴۲ اسب بخار، از ویژگی های خودرو برقی BMW بود و بالاترین سرعت این خودرو نیز ۶۲ مایل در ساعت بود.


شکست دوباره بازار خودروهای برقی در سال ۱۹۷۰


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


تصویر بالا، خودرو برقی RT1 در واشنگتن، سیاتل است که عکس مربوط به سال ۱۹۷۰ می باشد.


محدودیت در تنوع و سرعت، توجه کاربر را از سمت خودرو های برقی دور کرد و در سال ۱۹۷۰ بار دیگر خودرو های برقی مورد کم توجهی قرار گرفتند.


در دهه ۱۹۰۰، مقررات مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای بار دیگر خودرو سازان را مجبور کرد که نگاهی به خودرو های برقی بیندازند.


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


تصویر بالا عکسی مربوط به سال ۱۹۹۶ در کارخانه جنرال موتورز است که کارگران در حال بررسی موتور یک خودرو برقی هستند.


سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲، سال های خوبی برای صنعت خودرو های برقی بود. انتشار بیانیه هایی در رابطه با محیط زیست و انتشار مقررات گازهای گلخانه ای، سازندگان را مجبور کرد تا دوباره به سمت تولید خودرو های برقی بروند.


مشهور ترین خودرو برقی سال EV1 GM


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


در سال ۱۹۹۶، شرکت GM بیش از ۱۱۱۷ خودرو برقی EV1 را وارد بازار کرد. این خودرو فقط در ایالت های کالیفرنیا، آریزونا، جورجیا عرضه می شد. خودرو برقی EV1 با هر بار شارژ،۱۰۰ مایل رانندگی می کرد و رنج سرعت این خودرو برقی هم ۶۰ مایل در ساعت بود.EV1 ایده پرسودی برای GM نبود و پس از به فروش رسیدن تولید اول این خودرو برقی شرکت GM دیگر دست به تولید این مدل از خودرو های برقی خود نزند.


رشد شرکت تویوتا، توجهان را به سمت خودرو های بنزینی برد


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


شرکت تویوتا در سال های فعالیت خود خودروی برقی با نام پریوس را تولید کرد، پریوس در سال ۱۹۹۷ در ژاپن و در سال ۲۰۰۰ در سراسر دنیا به فروش رسید،۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو برقی پریوس در سراسر جهان به فروش رسید ولی این عدد تویوتا را راضی نکرد و شروع به افزایش تولید خودرو های بنزینی کرد.


سال ۲۰۰۶ شرکت تسلا خبر عرضه خودرو برقی با سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت را منتشر کرد.


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


در سال ۲۰۱۱، شرکت تسلا خودرو Roadster را به بازار عرضه کرد که توانایی رانندگی با سرعت ۲۴۰ مایل در ساعت را داشت و قیمت آن هم برابر با ۱۰۰۰۰۰ دلار بود.


در سال ۲۰۱۰، نیسان خودرو برقی ساخت


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


نیسان لیف، خودرو برقی پرطرفداری بود، تسلا S مدتی بعد از نیسان لیف به بازار عرضه شد.


نیسان لیف با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت تنها با قیمت ۳۰۰۰۰ دلار به فروش می رسید، به همین دلیل مشتریان زیادی پیدا کرد. در سال ۲۰۱۶ آمار فروش نیسان لیف در سراسر جهان به ۲۵۰۰۰۰ عدد رسید.


در ژوئن ۲۰۱۲، تسلا مدل S رونمایی شد


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


تسلا S تحولی در دنیای خودرو های برقی ایجاد کرد، تسلا S با هر بار شارژ ۲۶۵ مایل رانندگی می کرد و باتری ۸۵ کیلوواتی داشت. تسلا قول داده بود تا ۲۰۱۱ تسلا S را وارد بازار کند، هرچند که تسلا S در نیمه اول ۲۰۱۲ وارد بازار شد.


در سال ۲۰۱۶، شرکت GM خودرو برقی Chevy Bolt را عرضه کرد


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


شرکت GM تاریخچه ای درخشان در زمینه تولید خودرو های برقی دارد،Chevy Bolt اولین خودرو برقی بود که با هر بار شارژ ۲۰۰ مایل رانندگی می کرد.


تسلا بار دیگر بازار را در دست می گیرد، تسلا مدل ۳ اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه می شود.


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


تسلا مدل ۳، با Chevy Bolt رقابت می کند. تسلا در حال تمرکز بر روی تولید خودرو های لوکس و رده بالا است، برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ شاهد اولین خودرو لوکس برقی تولید شرکت تسلا خواهیم بود. تسلا پروژه تولید خودرو دیگر با عنوان مدل Y را در دست دارد.


فولکس واگن تا سال ۲۰۲۰ خودرو برقی می سازد


نگاهی به سیر تحول خودروهای برق


شرکت فورد اعلام کرده قصد دارد ۱۳ خودرو الکتریکی جدید را در ۵ سال آینده وارد بازار کند، مرسدس و ولوو نیز قصد دارند تا سال ۲۰۱۹ خودرو های برقی به بازار عرضه کنند و فولکس واگن هم اعلام کرده تا سال ۲۰۲۰ خودرو برقی مفهومی را وارد بازار می کند.




[ad_2]

لینک منبع

تداوم مصائب تنظیم بازار/ انتقاد کارشناسان از کوتاه آمدن وزیر جهاد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

حمید سینی‌ساز در گفتگو با مهر با بیان اینکه قانون تمرکز در کشور ما دو هدف اساسی را دنبال می‌کند، اظهارداشت: هدف اول، «حمایت از تولید» است که در ماده یک این قانون،  هدف مذکور با در اختیار قرار دادن ابزار تجارت و کنترل گلوگاه‌های وارداتی محصولات کشاورزی به متولی بخش تولید این محصولات، یعنی وزارت جهاد کشاورزی محقق شده است.



کارشناس مرکز تحقیقات راهبردی غذا و کشاورزی دانشگاه تهران اضافه کرد: هدف دوم قانون نیز «حمایت از مصرف» است که قانون‌گذار برای تحقق آن دو رویکرد را دنبال می‌کند؛ اول اینکه مسئولیت عرضه محصولات غذایی و کشاورزی در بازار داخلی را که شامل سبدی از تولید داخل و واردات است در دست مدیری بگذارد که اشراف اطلاعاتی به تمام حوزه مربوطه داشته باشد.



 سینی ساز ادامه داد: رویکرد دوم هم که در حمایت از مصرف اتخاذ شده، رویکردی است که اگر در جامعه، کمبود و یا احساس کمبودی از محصولات غذایی دیده شد، اولویت تنظیم بازار را به‌جای واردات، به تولید داخل اختصاص دهد که این مهم به ساماندهی بخش تولیدی منجر خواهد شد و از این شیوه ساماندهی در بحث‌های روز مجامع علمی دنیا به‌عنوان بهترین شیوه حمایت از مصرف‌کننده یاد می‌شود.



این کارشناس کشاورزی  درباره اینکه آیا  هدف دوم این قانون در کشور ما محقق شده است، گفت: خیر؛ این موضوع دلایلی دارد که به آنها اشاره خواهد شد. .



وی اضافه کرد: متأسفانه قانون تمرکز به‌طور کامل اجرا نشد و مسئولیت تنظیم بازار به علت درست اجرا نشدن قانون، مانند گذشته در اختیار سازمان حمایت  مصرف‌کنندگان (که ذیل وزارت صنعت، معدن و تجارت است) و ستاد تنظیم بازار (که ذیل معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری است) قرار دارد. تنظیم بازار داخلی خصوصاً در بازارهای خرد، همچنان دچار مصائب سال‌های قبل از تصویب قانون تمرکز است و مشکلات در این بخش کماکان ادامه دارد.



سینی‌ساز با بیان اینکه هدف اول این قانون به خوبی محقق شده است، گفت: سیاست‌های تنظیم کلان بازار مصرف در دولت یازدهم به‌گونه‌ای بوده که ارزش واردات محصولات کشاورزی نسبت به قبل از اجرایی شدن قانون تمرکز، بیش از ۵.۲ میلیارد دلار کاهش را نشان می‌دهد؛ این درحالی‌است که توسط اعضای وزارت بازرگانی سابق، همواره کاستی‌های ناشی از عدم اجرای کامل قانون به‌عنوان ناکارآمدی قانون و وزارت جهاد کشاورزی وانمود می‌شود.



وی افزود:  همچنین مقایسه تازه‌ترین آمار واردات سالانه کشور در خلال سال‌های ۹۴ و ۹۵ گویای این مطلب است که علیرغم افزایش کل واردات کشور، سهم واردات محصولات غذایی رو به کاهش است که بیشترین کاهش در کالاهای اساسی نظیر گندم، جو، روغن خوراکی و گوشت دیده می‌شود. این آمار مؤیدی بر روند رو به رشد کشور در خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی و بهبود شاخص‌های امنیت غذایی است.



 وی تصریح کرد: با این حال هنوز تکلیف مصرف‌کنندگان روشن نیست و سؤال بنده و بسیاری از کارشناسان از مسئولین این است که آیا مقصر اصلی وضعیت نابسامان برخی اقلام مصرفی نظیر برنج و شکر در کشور، اصل قانون تمرکز است یا اجرا ناقص آن؟



سینی‌ساز گفت: بر اساس توافق شکل‌گرفته بین دولتمردان مبنی بر اجرای ناقص قانون که وزیر جهاد کشاورزی نیز در یکی از مصاحبه‌های خود به آن اشاره کرده بود؛ کوتاه آمدن وزیر جهاد در این زمینه مورد انتقاد شدید برخی کارشناسان قرار گرفته است؛ چرا که مشخص نیست بالاخره از بین محمود حجتی، محمدرضا نعمت‌زاده و محمد شریعتمداری، چه کسی مسئول تنظیم بازار محصولات کشاورزی است.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

مزایده رم Geil SUPER LUCE Dual Kit 4GB*2 3000MHz

[ad_1]



سلام خدمت دوستان و همکاران گرامی
با مزایده رم Geil SUPER LUCE Dual Kit 4GB*2 3000MHz CL15 White Edition با گارانتی مادام ایستا در خدمتتون هستم
بسیار تمیز با آک مو نمیزنه یک بار جهت تست باز شده
قیمت پایه 220
فوری 320
گام مزایده 10
پایان مزایده 24 ساعت بعد از آخرین پیشنهاد
زنجان حضوری سایر شهرها با هر چی بخواین هزینه و مسئولیت ارسال به عهده خریدار

فروش در فروم همسایه هم برقرار
http://forum.lioncomputer.ir/index....er-luce-dual-kit-4gb2-3000mhz/#comment-906445

IMG_20170703_121140.jpgIMG_20170703_121205.jpg

 




[ad_2]

لینک منبع

چگونه مشکل داغ شدن لپ‌تاپ را برطرف کنیم؟!

[ad_1]

یکی از مشکلات متداول در مورد لپ‌تاپ‌های قدیمی، مسئله داغ کردن بیش از حد آن‌ها است. اکثر کاربران نیز نمی‌دانند که چگونه این مشکل را برطرف کنند. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که در مرحله اول علت داغ شدن لپ‌تاپ خود را بیابید و سپس بتوانید دمای آن را پایین آورده و پایین نگه‌دارید.


داغ کردن کامپیوتر‌ها می‌تواند مشکلات زیادی نیز در پی داشته باشد، از خطای صفحه آبی گرفته تا از دست رفتن اطلاعات موجود بر روی سیستم شما. داغ شدن بیش از حد لپ‌تاپ می‌تواند باعث بروز آسیب‌های سخت‌افزاری نیز شود. پس بیایید گام به گام پیش برویم و ببینیم که چگونه می‌توان یک لپ‌تاپ را که مدام داغ می‌کند، کمی خنک کرد. پیش از انجام هر کاری، پیشنهاد می‌کنیم که از اطلاعات موجود بر روی هارد دیسک لپ‌تاپ خود یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید.


گام اول: یافتن منبع گرما


اولین کاری که باید انجام دهید، این است که تشخیص دهید گرما از کجا می‌آید! موارد زیر را بررسی کنید.


  • بررسی جریان هوا و انتقال حرارت از درون لپ‌تاپ به بیرون آن
    یک لپ‌تاپ،‌ دقیقا مانند یک کامپیوتر رومیزی، به مسیری برای خارج کردن هوای داغی که به‌وسیله اجزای مختلف آن ایجاد شده است نیاز دارد. عدم وجود جریان هوا به معنی عدم انتقال حرارت است. بنابراین اولین قدم پیدا کردن محل قرار‌گیری دریچه‌های تهویه هوا در لپ‌تاپ است. در اکثر لپ‌تاپ‌ها این دریچه‌ها در قسمت پایین و پشت لپ‌تاپ قرار دارند.

    ممکن است در یک لپ‌تاپ چندین دریچه وجود داشته باشد. برخی از این دریچه‌ها هوای خنک را به داخل لپ‌تاپ می‌کشند (در تصویر زیر با عبارت Vent مشخص شده است) و برخی دیگر هوای داغ درون آن را خارج می‌کنند (در تصویر زیر با عبارت Fan مشخص شده‌اند).



    هنگامی که لپ‌تاپ شما در حال کار کردن است، مخصوصا هنگامی که یک برنامه سنگین را اجرا می‌کند، بهترین حالت برای آزمودن وضعیت این دریچه‌ها است. در این حالت بررسی کنید و مطمئن شوید که دریچه‌های خروجی، هوای داغ را از درون لپ‌تاپ به بیرون هدایت می‌کنند. همچنین دریچه‌های ورودی، می‌بایست اجازه ورود هوا را به درون لپ‌تاپ بدهند. اگر هیچ جریان هوایی در این دریچه‌ها احساس نمی‌کنید، لازم است هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. یکی از عواملی که باعث این امر می‌شود، وجود گرد و غبار در مقابل دریچه‌های ورود و خروج هوا است.
    در برخی از لپ‌تاپ‌ها می‌توان با باز کردن چند عدد پیچ، هواکش را جدا کرد. اگر لپ‌تاپ شما نیز این ویژگی را دارد، حتما این کار را انجام دهید. در این صورت می‌توانید دریچه‌های هواکش را کاملا تمیز کنید.



    در این حالت فراموش نکنید که محل قرار گرفتن هواکش در لپ‌تاپ را نیز کاملا تمیز کرده و باد بگیرید.



    اگر احساس می‌کنید که پره‌های هواکش به درستی نمی‌چرخند، کمی روغن در قسمت بالای آن بریزید تا چرخش آن‌ها روان شود. همچنین می‌توانید از اسپری خشک تمیزکننده لوازم الکترونیکی استفاده کنید. این اسپری پس از استفاده به سرعت تبخیر شده و هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.



    اگر هواکش به هیچ وجه کار نمی‌کند و نمی‌چرخد، می‌بایست آن را تعویض کنید. هرگز بدون وجود یک هواکش سالم، لپ‌تاپ را روشن نکنید.


  • بررسی وضعیت باتری
    پیش از بررسی این موضوع لازم است یک نکته در خصوص استفاده از باتری لپ‌تاپ را یاد‌آور شویم. بسیاری از افراد اعتقاد دارند شارژر لپ‌تاپ همواره باید وصل باشد و باتری مدام شارژ شود. این طرز فکر اشتباه است. زیرا این امر پس ازمدتی طول عمر باتری را کاهش می‌دهد. بنابراین باتری به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهد و در نهایت از بین می‌رود یا اصطلاحا می‌میرد. یک باتری مرده می‌تواند باعث داغ شدن لپ‌تاپ شما شود.

    در این حالت لازم است که یک باتری جدید برای لپ‌تاپ خود تهیه کنید. اگر نتوانستید باتری جدید و سالم بیابید، می‌توانید لپ‌تاپ را مستقیما و بدون وجود باتری به برق وصل کنید. هرچند که در این روش با قطع برق، لپ‌تاپ شما نیز خاموش می‌شود، ولی بهتر از آن است که یک لپ‌تاپ با یک مادربورد سوخته داشته باشید!


  • گرد و غبار درون لپ‌تاپ را تمیز کنید
    ذرات گرد و غبار همیشه هم پشت دریچه‌های ورود و خروج هوا گیر نمی‌کنند. برخی از آن‌ها آن‌قدر ریز هستند که از آن نیز عبور کرده و وارد لپ‌تاپ شما می‌شوند. وجود غبار در هارد دیسک لپ‌تاپ می‌تواند باعث داغ شدن آن و همچنین از دست رفتن اطلاعات شما شود. همچنین وجود این ذرات در زیر RAM و CPU باعث داغ شدن لپ‌تاپ خواهد شد. بنابراین ‌می‌بایست قاب پشت لپ‌تاپ را باز کنید تا به این سخت‌افزار‌ها دسترسی پیدا کنید. حال با باد گرفتن درون لپ‌تاپ می‌توانید ذرات گرد و غبار را به سادگی از لپ‌تاپ خود بزدایید و مشکل داغ شدن آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

گام دوم: کاهش بار نرم‌افزاری موجود بر روی لپ‌تاپ


بعضی وقت‌ها دلیل داغ شدن لپ‌تاپ سخت‌افزاری نیست، بلکه عوامل نرم‌افزاری باعث بروز این مشکلات می‌شوند. در این حالت می‌بایست برنامه‌ها و نرم‌افزار‌هایی که بیشترین استفاده از CPU را دارند، بیابید. ساده‌ترین روش برای این منظور استفاده از ابزار Task Manager ویندوز است. بر روی نوار ابزار (Task bar) که در پایین صفحه ویندوز قرار دارد کلیک راست کرده و گزینه “Start Task Manager” را انتخاب کنید. به برگه “Processes” بروید. در این قسمت لیست برنامه‌های در حال اجرا و درصد استفاده هر یک از آن‌ها از CPU را می‌توانید مشاهده کنید. برنامه‌هایی را که بیش از حد از CPU استفاده می‌کنند و چندان هم ضروری نیستند، با استفاده از گزینه “End Process” ببندید.



اگر قصد دارید دمای اجزای مختلف لپ‌تاپ را ببینید، می‌توانید از برنامه Speccy یا هر یک از برنامه‌های مشابه آن را دانلود و نصب کنید.



اگر از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه Crunchbang استفاده کنید. این برنامه سبک و کم حجم، ابزار مناسبی برای مدیریت نرم‌افزار‌های در حال اجرا در سیستم شما است.


گام سوم: شیوه رفتار با لپ‌تاپ را تغییر دهید


بسیاری از ما عادت داریم که از لپ‌تاپ در رخت‌خواب خود استفاده کنیم. همین امر می‌تواند باعث داغ شدن لپ‌تاپ شما شود. دقت داشته باشید که دریچه‌های ورود و خروج هوا در اکثر لپ‌تاپ‌ها در قسمت پشتی آن‌ها قرار دارد. بنابراین هنگامی که لپ‌تاپ را بر روی سطوحی مانند تشک، پتو یا فرش قرار می‌دهید، مانع عبور جریان هوا از طریق دریچه‌های آن می‌شوید و همین امر باعث داغ کردن لپ‌تاپ شما می‌شود.


بنابراین بهتر است این عادت خود را ترک کنید یا از یک پد خنک‌کننده برای لپ‌تاپ خود استفاده کنید تا دیگر مانعی برای عبور جریان هوا وجود نداشته باشد. برخی از این پد‌ها، خودشان دارای یک یا دو هواکش هستند که هوای خنک را به درون لپ‌تاپ هدایت می‌کنند. برق مورد نیاز برای به کار افتادن این هواکش‌ها نیز از طریق پورت USB تامین می‌شود.





[ad_2]

لینک منبع