طرفداری- ژاوی، اسطوره باشگاه بارسلونا این روزها آخرین سال های فوتبال خود را در قطر سپری می کند. او در مصاحبه ای مفصل درباره شرایط زندگی و فوتبال خود در قطر صحبت کرد و درباره تیم ملی اسپانیا نیز صحبت هایی را مطرح کرد.
طی مصاحبه ای با Marca، ژاوی به سوالات خبرنگاران این روزنامه پاسخ داد.
سؤال: به نظر میرسد شما هنوز از فوتبال لذت میبرید. حس فوتبال بازی کردن در قطر از بردن همه افتخارات در لالیگا چگونه است؟
بدن من دیگر نمیتواند در سطح بالا باشد و قطر این امکان را به من میدهد تا به فوتبال بازی کردن ادامه دهم. میخواهم به بازی کردن ادامه بدهم برای اینکه فوتبال من را هیجان زده میکند و هنوز هم رقابتی هستم. به تمرین میروم و با خوشحالی تمرین میکنم. وقتی توپ را لمس میکنم، حسم شگفت انگیز است و هرگز عشقم به توپ از بین نمیرود. میخواهم کاری که میتوانم انجام دهم را گسترش دهم؛ حتی اگر این آخرین سال فوتبالم باشد.
سؤال: آنها چگونه شما را متقاعد کردند به قطر بروید؟
سال 2014 دو پیشنهاد قابل توجه داشتم. یکی از نیویورک و از لیگ MLS. بنابراین به بارتومئو و زوبی زارتا گفتم میروم. اما در تابستان رئیس باشگاه با مدیر برنامههایم تماس گرفت و پیشنهاد داد تا ژانویه در بارسلونا بمانم تا فصل جدید MLS آغاز شود. یک هفته قبل از آغاز فصل جدید با لوئیس انریکه تماس گرفتم و چیزهایی را که در ذهنم بود را شفاف سازی کردم و گفتم میخواهم بروم. چیزی که انریکه گفت را دوست داشتم؛ همینطور رهبریاش را. بنابراین تصمیم گرفتم در بارسلونا بمانم. او به من گفت شاید نتوانی در همه بازیها بازی کنی؛ اما میتوانی در تیم مشارکت داشته باشی.
سؤال: چرا تصمیم گرفتید به لیگ MLS نروید؟
برای اینکه باید مسافت زیادی را طی کنید. آنها یک لیگ فیزیکی و رقابتی دارند. MLS لیگ سطح بالایی است و من یک لیگ سطح پایینتر میخواستم. در قطر، آنها به من پیشنهاد دادند کنار خانوادهام کار کنم؛ بنابراین با رائول صحبت کردم و مقدمات آمدنم به اینجا فراهم شد.
سؤال: در قطر می گویند شما ارزشهای ورزش را دوباره زنده کردهاید.
من یک انسان عادی هستم که دانشم را از هم تیمیهایم در بارسلونا کسب کردهام. در خانه ما به همه احترام میگذاریم، فروتن هستیم و همهمان سادهایم. من به ایدههای مدیران اعتقاد ندارم؛ برای اینکه خیلی دوست دارم یک تیم بسازم. فکر میکنم شخصیت من در راه فوتبال باشد که یک ورزش است.
سؤال: آیا با جهان عرب به خوبی هماهنگ شدهاید؟
مردم قطر بیشتر از آنچه که اسپانیاییها فکر میکنند، به آنها نزدیک هستند. آنها مردم خوب، مهمان نواز و فروتنی هستند. این کشور یک خانواده است. هیچ ایدهای نسبت به اینکه این کشور میتوانست چگونه باشد نداشتم؛ برای اینکه نظری درباره جایی که قبلاً در آن زندگی نکردم، نداشتم. وقتی دیگران درباره فرهنگ عربی که چیزی از آن نمیدانند قضاوت میکنند، عصبانی میشوم.
سؤال: لوپتگی در تیم ملی اسپانیا چگونه است؟
او را دوست دارم و از تماشای بازی تیمش لذت میبرم. فرق زیادی بین او و دیگر مربیان نمیبینم؛ لوپتگی مسائل گوناگون را به خوبی مطرح میکند. مسائلی مانند فشار آوردن به تیم حریف، در اختیار داشتن مالکیت توپ و حمله کردن. این نسل از فوتبال اسپانیا بسیار خوب است. بازیکنانی مانند راموس، سیلوا، اینیستا، آلبا، بوسکتس و ... را هم داریم. بازیکنان سطح بالای دیگری نیز مانند پدرو، تیاگو، کارواخال، کوستا، آسنسیو، موراتا و ایسکو هم وجود دارند. آسنسیو یکی از بهترین بازیکنان اسپانیایی است که در ده سال اخیر به فوتبال معرفی شده است.
سؤال: آیا از دعوت شدن دوباره ویا به تیم ملی اسپانیا شگفت زده شدید؟
نه. او شایسته دعوت دوباره بود؛ برای اینکه پایان خوبی در تیم ملی نداشت. وقتی نیاز به گل دارید، ال گواخه این کار را برای شما انجام میدهد. او بسیار آماده است. ویا بهترین مهاجمی است که فوتبال اسپانیا در اختیار داشته است. ذهنیت او مانند یک جوان 20 ساله است. لوپتگی به دلیل دعوت کردن ویا شایسته انتقاد نیست.
سؤال: اتفاقی که برای آنخل ویار، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به وجود آمد شما را شگفت زده کرد؟
می دانم همه چیز خیلی بد اتفاق افتاد. حالا عدالت کاری است که باید انجام میشد. اگر قرار باشد کس دیگری رئیس فدراسیون شود، من دوست دارم آن شخص لوییس روبیالس باشد. او آماده است و میتواند به خوبی در پست خود کار کند.
سؤال: درباره قهرمانی در یک جام جهانی و دو جام ملتهای اروپا توسط اسپانیا و سختیهای آن بگویید.
به عنوان یک فوتبالیست می دانم که کار سخت پیروزی نیست؛ بلکه ادامه دادن به پیروزیها است. برای اینکه شما همیشه میخواهید پیروز باشید. در جام جهانی برزیل دیدم با اینکه تیم 4 سال قبل بودیم چگونه شکست خوردیم و حذف شدیم.
سؤال: شما مقابل شیلی در جام جهانی 2014 بازی نکردید. در این باره صحبت کنید.
در یورو 2012 انتقادهایی به من وارد شد. میخواستم از تیم ملی بروم و این موضوع را به دل بوسکه هم گفتم. اما در بازی فینال مقابل ایتالیا من یکی از بهترین بازیهای دوران فوتبالم را انجام دادم. دل بوسکه سپس به من گفت درباره این موضوع فکر کنم و خواست در تیم ملی بمانم. در جام جهانی اولین بازی خود را باختیم و البته که من بدترین بازیکن نبودم. در بازی با شیلی نیمکت نشین بودم. این موضوع را یک و نیم ساعت قبل از بازی و در آخرین ثانیه صحبتم با دل بوسکه فهمیدم. احساس کردم به من خیانت شده است و ناامیدی بزرگی بود. دل بوسکه میخواست من را مقابل استرالیا بازی دهد. او انسان خوبی است؛ اما من را ناموفق کرد.
سؤال: از لوییس آراگونس چه چیزهایی یاد گرفتید؟
او در زندگی فوتبالی من تغییر به وجود آورد. این در بارسلونا مهم بود اما کلید نبود. از دقیقه اول به من گفت که رئیس هستم. آراگونس به من گفت اگر من شکست بخورم، او شکست میخورد. او در تیم یک استاد بود.
تعداد فعالان حوزۀ مد و پوشاک روزانه در حال افزایش است. اما احساس میشود که اکثریت آنها نکات لازم یک کسب و کار فشن آنلاین را رعایت نمیکنند. لذا لازم دانستیم تا داشته ها و تجربههایمان را با شما به اشتراک بگذاریم.
این روزها، محتوا وجه رایج اینترنت است!
با توجه به دسترسی بسیاری از مردم به اینترنت، افراد هر روز با خواندن مطالبی که برایشان ارسال میشود یا خود دنبال میکنند، در حال وارد کردن حجم گستردهای از اطلاعات به ذهنشان هستند. این کار، هم آگاهی آنان را بالا میبرد و هم وسواس آنها را. لذا اینگونه تفسیر میکنیم :
محتوای درست، بی شک اثر درست و شگرفی دارد.
فاکتورهای کلیدی زیادی در یک فروشگاه آنلاین مد و فشن مؤثر هستند که رعایت کردن آنها نه تنها باعث جذب مشتریان دائمی میشود، بلکه این مشتریان را به تبلیغکنندگان زندۀ آن برند تبدیل میکند. پس به صورت اجمالی این فاکتورهای موفقیت را بررسی میکنیم:
ارزش واقعی خرید
تجربۀ خرید را برای هر مشتری شخصیسازی کنید
صداقت، گشادهرویی و واقعگرایی
مدیریت تأمین مناسب
خردهفروشی و جمعآوری اطلاعات
ارزش واقعی خرید
ارتباط چشمی خوبی به مشتری بدهید
در فروشگاهها، مردم از هر زاویهای میتوانند یک لباس یا هر کالای دیگر را دیده و آن را حس کنند. شما باید این حس را در فروشگاه اینترنتی خود پیادهسازی کنید. با گرفتن و ویرایش کردن عکسها و تصاویر متعددی از کالا که از زاویۀ دید مشتری است، این امر میتواند تسهیل شود.
فاکتورهایی که باید با دقت از آنها عکس گرفته شود:
لباس (دکمه ها ،گیره لباس یا هر دالبر یا فرمی در انتهای لباس)
جنس پارچه (با دقت و از نزدیک از نوع بافت پارچه عکس تهیه کنید. ممکن است به یک لنز ماکرو احتیاج پیدا کنید)
حس تماس پارچه (محیط شفاف و روشن میتواند این خلأ را پر کند)
دوخت، قواره و اتو کشی (یک عکس نزدیک که همۀ این ویژگی ها را با هم تصویر کند)
هر گونه چاپ یا وسیله اضافه بر پارچه و دکمه (یک عکس از این که چاپ یا آویز کجا و چگونه بر روی لباس نصب است)
تگ برند (بهتر است از یک نمای بالا این عکس گرفته شود)
ویدئو هم کمک شایانی به این بحث میکند که البته محدودیتهایی در حجم ویدئو وجود دارد. گفتنی است فاکتورهای بالا در ویدئو نیز باید رعایت شوند.
توجه به پکیجینگ و بسته بندی محصول
بسیاری از فروشگاههای اینترنتی، هزینه بستهبندی را به پاس عدم حضور مشتری در فروشگاه پرداخت میکنند تا بیشتر به ارزش خرید محصول خود اشاره کنند.
ارائه این تصویر به مشتری، تصویری فانتزی در لحظۀ هیجانانگیز دریافت چنین کالای زیبایی را میدهد. به پکیجینگ برند بیژن توجه کنید که چقدر زیبا این حس را در شما ترغیب میکند تا آرزوی دریافت چنین کالایی را در دل بپرورانید. نکتهای که برندهای ایرانی کمتر آن را رعایت میکنند.
گفتنی است وقتی بستهبندی شما به دست مشتری رسید، باید حتی ۱۰ برابر بهتر از آن چیزی باشد که در عکس موبایل یا کامپیوتر خود دیده است. شاید کمی عطرآگین کردن، این حس را تقویت کند.
محصول را تعریف کنید تا به آن شخصیت دهید
دیگر وقت تگ زدن به محصول نیست تا مشتری را جذب کنید. اکنون وقت خلق کاراکتر است. نمونۀ موفقی از این امر برند موفق ModCloth است که برای هر محصول خود، یک داستان یا ماجرا تعریف میکند و مانند یک تئاتر عروسکی که به موجودی بیجان شخصیت میدهد، به محصول شخصیت داده و نهایتاً، از اینجا به بعد دیگر این محصول است که با مشتری صحبت خواهد کرد.
از فروش کالا در homepageخود پرهیز کنید!
برخی از فروشندگان پوشاک و فشن از صفحۀ اصلی برای فروش کالا استفاده میکنند و بعضاً قیمتگذاری هم میکنند! این یک اشتباه رایج است که مخاطب را به جای مهیای پذیرایی کردن، بیدلیل سیر میکند.
فرض کنید در یک مهمانی دو انتخاب داشته باشید؛ اولی اینکه به محض ورودتان به میهمانی، غذای مفصلی جلوی شما بگذارند و بروند. دومی اینکه پس از ورود شما ابتدا از شما استقبالی گرم به عمل آید، سپس با یک نوشیدنی از شما پذیرایی شده و بعد به سراغ صرف غذای اصلی بروید. همه گزینه دوم را انتخاب میکنند زیرا گویای این است که میزبان برای مهمان احترام و ارزش قائل شده است.
وب سایت شرکت هاکوپیان را مشاهده کنید. وقتی وارد آن میشوید، شما را به یک سفر مجازی در شیکترین فروشگاه خود، یعنی فروشگاه واقع در هتل اسپیناس میبرد. آنقدر لاکچری که یادتان میرود برای خرید آمدهاید!
در صفحۀ “درباره ما” داستان زیبایی از شرکت و اعضای مجموعه تهیه کنید.
پرسنلی که در پشت سایت شما با انگیزه و انرژی هستند و هیجان دارند تا فروشی حاصل کنند، باید در سایت شما دیده شوند تا مشتری هم این هیجان را دریافت کند و متوجه شود چه کسی برای او این شرایط خوب و با انرژی خرید را فراهم آورده است. برای دیدن چنین نمونهی، به وبسایت تن درست مراجعه کنید. با نثر زیبایی که بیشترین شباهت را به محصولاتش دارد، داستان شکلگیری تن درست را بیان کرده اند.
همیشه تازگی داشته باشید
فروشگاههای اینترنتی زیادی هستند که کالای جدید دارند اما حتی مشتری قدیمی آنها هم نمیتواند آن را تشخیص دهد مگر از روی تاریخ ثبت آن؛ مشتری باید هنگام ورود خود در صفحۀ محصولات و گاهی حتی در صفحۀ اصلی متوجه شود چه کالای جدید برای او کنار گذاشتهاید.
مثلاً به فروشگاه آدینا اسپرت دقت کنید، این فروشگاه نمایندگی اینترنتی برند پوما در ایران است و تمام محصولات جدید خود را با یک برچسب سبز رنگ در بالای عکس متمایز میکند؛ خلائی که در بیشتر فروشگاه های اینترنتی ایرانی دیده میشود.
تجربۀ خرید را شخصیسازی کنید
مشتریان خود را بشناسید
به برند Shoe dazzle دقت کنید. این فروشگاه برای اینکه مشتریان خود را بشناسد اطلاعاتی را از آنها در قالب فرم “یک تست فشن” میگیرد و بر همان اساس، فروش آنها را شخصیسازی میکند.
سپس طی فرآیندی، محصولاتی که آن مشتری به سمت آنها گرایش دارد، به او پیشنهاد میکند. این امر علاوه بر راضی نگه داشتن مشتری از کالا، این احساس را به او میدهد که شما مانند یک فروشگاه فیزیکی به او مشاوره داده و در خریدش او را به خوبی راهنمایی میکنید.
از کوکی ها برای شخصی سازی خرید استفاده کنید
کوکی، یک سرنخ متنی و کد است که در مرورگر ذخیره میشود. از کوکی میتوان برای سهولت دسترسی به مشتری استفاده کرد. مثلاً لازم نیست پس از هر ورود به سایت، فرد نام کاربری و رمز عبور خود را برای ثبت سفارش هر بار وارد کند. در تجارت الکترونیک این چهار cookie معروفترینها هستند:
Website functionality cookies: این کوکی به کاربر این امکان را میدهد تا سبد خرید خود را راحتتر باز کند.
Website analytics cookies: برای سنجش چگونگی استفاده کاربر از سایت استفاده میشود. با کمک این کوکی، میتوان تجربه خرید را ارتقاء داد.
Customer preference cookies: این کوکی موجب ورود راحتتر به سایت میگردد.
Targeting cookies: برای ارسال محتوای هدفمند مورد استفاده قرار میگیرد و همینطور سنجشی است برای میزان بازدید کاربران از سایت.
مثلاً دیجی کالا، با استفاده از کوکی ها، رفتار کاربران را به خاطر میسپارد و به شخص در هر ورود محصولات پرفروش و جدید مورد علاقه اش را نشان میدهد.
فرم پاپ آپ
فرم پاپ آپ، روش مناسبی است برای اینکه شخص را از خبرنامه، فشننامه یا محصولات و تخفیفها آگاه کرد. سایتهای خوب در جهان، این فرم را درحالی که زمینه پشت فرم سایت اصلی است به حالت تار یا خاکستری رنگ، نمایش میدهند. سپس در ازای یک آفر و پیشنهاد خوب اطلاعات ایمیلی و تماس کاربر را میگیرند تا ارتباط خود را با او از دست ندهند.
با این کار، مشتری همیشه نسبت به برند آگاه خواهد ماند. به عکس زیر از برند Firs نگاه کنید و ببینید چگونه پاپپی را که اکثریت آن را آزار دهنده میپندارند و شاید از سایت حذف کنند، با یک کد تخفیف به پیشنهادی وسوسهانگیز تبدیل کرده است.
صداقت، گشاده رویی و واقع گرایی
در زمانی زندگی میکنیم که برندها باید صادق و شفاف باشند. امروزه بیش از هر برهۀ دیگری از زمان یک مشتری ناراضی میتواند صدمۀ بیشتری به کمک شبکههای اجتماعی به برند وارد سازد.
در قسمت دیدگاههای کاربران صادق باشید
اگر در صنعت خردهفروشی هستید، میدانید که تا چه حد اعلام نظرات کاربران حیاتی است. این دیدگاهها میتوانند به راحتی در خرید دیگر مشتریان اثر بگذارند. بعضی از فروشگاهها، با این دیدگاه که “هر چه دیدگاه بهتر، جنس فروخته شده بیشتر”. فقط دیدگاههای مثبت را نشان میدهند تا مشتریان بیشتری تصمیم به خرید بگیرند.
اما متاسفانه با این رویه نمیتوان همیشه رو به جلو رفت. زیرا خود این مسیر موجب بیاعتمادی به برند میشود. امروزه هدف نمایش دیدگاهها نباید افزایش فروش باشد، بلکه باید به کاربر کمک کند تا بتواند یک تصمیم عاقلانه بگیرد.حتی اگر یک نظر منفی، تصمیم تعدادی را برای خرید منفی بکند! با اجازه دادن به انتشار دیدگاههای منفی، اعتمادسازی به برند بیشتر شده و مشتریان به صادق بودن آن نمرۀ بالاتری میدهند.
هدف از نشان دادن دیدگاهها، پرورش یک رابطۀ کاملاً صادق با مشتری است. برند حتی باید در قسمت خلاصه اطلاعات محصول نیز این ویژگی را در اختیار مشتری قرار دهد.
واقعی بمانید
امروزه، شبکه های اجتماعی به هیچ برندی اجازه نمیدهند تا دیکتاتور صنعت فشن باشند و به کسی بگویند: “شما به اندازه کافی زیبا نیستید تا محصول ما را استفاده کنید”. اگر برندی چنین حرفی را بزند، مردم به سادگی آن را نادیده میگیرند. رابطه صحیح با عکس های واقعی شکل میگیرد. به طور مثال، یک خانم با آیفونش از خود سلفی گرفته و آن را به اشتراک گذاشته است. به جرأت میتوان گفت که این عکس بسیار مهمتر از عکسی است که تیم آیفون با امکانات ویژه در عکاسخانه گرفته باشند.
چنین عکسی ممکن است کیفیت خیلی خوبی نداشته باشد اما بازخورد بینهایت مثبتی دارد.
پیامی شفاف بفرستید
در صنعت خرده فروشی آنلاین، چیزی که کسب و کارها را از هم متمایز میسازد، این است که حرف خود را واضح بزنند و بگویند رسالتشان چیست و چه برای آن انجام میدهند.
برند سایت خود را اول قرار دهید
آیا شما اول برند محصولتان را بزرگ نمایی میکنید یا برند سایت خود را؟ شاید بسته به نوع فعالیت شما هر دوی این امور کار صحیحی باشد. اما بهتر است در کنار هر عکسی که از محصول نمایش میدهید، عکسی از برند و لوگو خود قرار دهید تا مشتری بداند چنین کالای اصیلی را از چه سایتی میتواند خریداری کند.
در عصر جدید، بیشتر سایتهای موفق، ابتدا برند خود را معرفی کردهاند و بعد برندهای مطرح محصول خود را. مانند عکس زیر:
مدیریت تأمین مناسب
تا آنجا که می توانید از فروش محصولات غیر انحصاری اجتناب کنید
اگر محصول شما در هر فروشگاه اینترنتی یا مغازه کوچکی قابل خریداری باشد، میتواند به برند سایت شما تا حد زیادی صدمه بزند. محصول شما باید منحصر بفرد باشد و بتواند در میدان نبرد قیمت با محصولات رقبای شما وارد جنگ شود.
جالب است بدانید این یک بازی باخت-باخت است. گفتنی است موتورهای جستجو امکان این مقایسهها را بسیار آسانتر کرده اند؛ لذا سعی کنید با منحصر بفرد بودن هر چه بیشتر، خود را تا حد ممکن از این نبرد دور نگه دارید.
خرید اول را کوچک سفارش دهید
اگر یک فروشنده عمده پیدا کردید که طراحی، قیمت و کیفیتش خوب بود بهتر است میزان سفارش اولتان کم باشد. صبر کنید تا نظر مشتریان خود را شنیده و سپس سفارش بزرگتری ثبت کنید. در این زمان سعی کنید تا بازخوردهای مشتریان را به خوبی آنالیز کنید تا بدانید سفارش بعدی شما به چه میزان باید بزرگ باشد وآیا اصلا آن تامین کننده فرد مناسبی است یا نه.
محصولاتی که می فروشید باید همه از یک خانواده باشد
انتخاب برندها باید از یک خانواده باشد؛ مثلاً همه کلاسیک یا همه اسپرت باشند و طیف مشتری را به سادگی متمایز کنند. از دیگر ویژگیهای عضو یک خانواده بودن این است که حتی محصولات شما در فضاهایی مشابه معرفی شوند نه اینکه عکسهای ژورنالی بعضی محصولات فقط در فضای استودیو و دیگر محصولات در فضای واقعی و بیرونی. این امر در ناخودآگاه مشتری نقشی خوش رنگ ایفا کرده و برند شما خود را با این تصاویر در ذهن او متمایز میکند.
موجودی انبار همیشه چک شود
اگر با فروش اتفاقی و بسیار زیاد یک محصول رو به رو شدید، وقتی انبارتان به میزان نصف رسید، خیلی سریع محصولتان را دوباره سفارش دهید تا این اوج فروش را از دست ندهید.
اجازه ندهید حجم زیاد جنس، شما را از ارائه صحیح آن غافل کند
اگر محصولات و جنس های موجود شما زیاد هستند و شما نتوانستید داستان خوبی از آنها را بیان کنید، محصولاتتان را کم کنید و یا چند نفر به تیم شرکت برای این کار اضافه کنید. به کلام دیگر فروشگاه آنلاین باید به اندازهای محصول داشته باشد که توان ارائه کامل آن را دارد و میتواند روی مشتری اثر گذار باشد.
از تخفیف به صورت استراتژیک استفاده کنید
استفاده از تخفیف برای فروختن جنسهای ته انبار کار عاقلانهای نیست. استفاده استراتژیک از تخفیف، برند شما را همیشه زنده نگه میدارد. این بدان معناست که گردش کالا در فروشگاه مهمتر از سود کالاست!
میتوان با یک استراتژی مناسب در تخفیف محصولات جدید، برند را بهتر جا انداخت، معرفی کرد و بازخورد گرفت. سعی کنید در هر ماه تخفیفهای بین ۱۰ تا ۲۵ درصد داشته باشید تا چرخش کالا برایتان آسان شود و تخفیفات بین ۴۰ تا ۷۵ درصد را نیز سالی دوبار برای خالی کردن موجودی انبار از جنسهای فصلی و یا مد خاص داشته باشید.
خرده فروشی کنید و اطلاعات جمع کنید
در زمان قدیم کسانی بودند که از مردم تست میگرفتند تا به جهانیان بگویند چه بپوشند و این در حالی است که در دنیای امروز، این بحث معکوس شده است و فروشگاههای آنلاین اجازه میدهند تا مشتریان به آنها بگویند که چه دوست دارند بپوشند تا آنها برایشان فراهم سازند.
به مشتریان این فرصت را بدهید تا بخشی از کسب و کار شما باشند
در قسمت “یک خریدار باشید” برند ModCloth این فرصت به مشتری داده می شود مشتری به آنها بگوید که این محصول را در انبار قرار دهند یا آن را رد کنند.
این امر اجازه میدهد تا شما سلیقه مشتریان خود را ارزیابی کنید و جنسی را نیاورید که پول بابت آن پرداخت کردهاید و بعد از موجود کردن آن بفهمید که قرار است در آن شکست بخورید.
این برند خلاق حتی مسابقه ای طراحی می کند و از مشتریان خود می خواهد تا طراحی کنند و نیاز فشن را ترسیم کنند! سپس به نفرات برتر تا ۵۰۰ دلار جایزه میدهد و مدل برتر را در سایت به اسم شخص نمایش میدهد.
برای این کار می توانید از ابزار Olapic استفاده کنید.
تیم مشتری مداری خود را گسترش دهید
نقش تیم پشتیبانی مشتریان با سرعت فوق العادهای رو به پررنگ شدن و بیشتر شدن است. امروزه، آنها فقط موجودی کالا را چک نمیکنند، بلکه شاخصۀ خرید و فروش را نیز معلوم میکنند. ببینید مدیسه چگونه تیم پشت صحنه خود را نشان داده است.
با بلاگ نویسی شما هم مد بسازید
امروزه کسانی که درباره فشن مطلب مینویسند به قدری اهمیت پیدا کردهاند که حتی در فشن شوها نیز از آنها دعوت میشود و نظرات آنها بسیار مورد استقبال قرار میگیرد (عموماً در ردیف صندلی اول نیز می نشینند!). شما برای دریافت این بازخورد مثبت، موارد زیر را نیاز دارید:
پشت صحنه بلاگ را شفاف نشان دهید
به آنها بگویید به عنوان یک تک فروش آنلاین چه مشکلی دارید و از مشتریانتان راه حل بخواهید
روابط جالب بین کارمندان و مشتریانتان را در قالب یک داستان جذاب بنویسید
به سراغ دیگر بلاگرها بروید و یک آیتم را به نام آنها بنویسید و از زحمت های آنان تقدیر کنید
برای بلاگر مسابقه بگذارید
از اخباری که در مورد سلبریتی ها می نویسید برای خود ترافیک بگیرید
حواستان را جمع کنید تا چیزی پست شود که برای روانشناسی و جلوه های بصری مناسب باشد.
مشاهده کردید که فروشگاهداری کار سادهای نیست اما بسیار جذاب و هیجان انگیز است. آن هم برای دنیای مد و فشن با این همه جذابیت و به روز رسانی سریع.
ورزش سه: رامین رضاییان که بازیکن مورد علاقه کی روش به واسطه کیفیت فنیاش محسوب میشود و حتی در زمانی که از لیست پرسپولیس کنار گذاشته شده بود، جایگاهی ثابت در تیم ملی داشت، این بار با وضعیتی متفاوت در جمع شاگردان کی روش حاضر شد.
رضاییان که از زمان حضور در پرسپولیس هدف خود را حضور در فوتبال اروپا عنوان کرده بود، بعد از ناکامی در انتخاب اول و حضور در ترکیه، در این فصل راهی اوستنده بلژیک شد. تیمی که البته برخلاف فصل گذشته شرایط مثبتی در لیگ این کشور ندارد و نتایج بر وفق مراد آنها پیش نمیرود. رضاییان اما با انگیزه فوق العاده از این انتقال اینبار راهی کره جنوبی شد تا در نقش لژیونر جدید فوتبال ایران در ترکیب این تیم به میدان برود. شماره 23 تیم ملی با توجه به استراتژی دفاعی در نظر گرفته شده توسط کی روش البته فرصت زیادی برای استفاده از قابلیتهای هجومی خود به دست نیاورد اما در نهایت توانست نمره قبولی در این بازی کسب کند و شب خوبی را در سئول پشت سر بگذارد.