دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

پیش بازی نیوکاسل-لیورپول؛ بنیتس این بار در سنت جیمز پارک به لیورپول رسید

[ad_1]

طرفداری- در چارچوب رقابت های لیگ برتر انگلستان، دو تیم لیورپول و نیوکاسل به مصاف هم می روند.










تاریخزمانمکانداور
9 مهر 139619:00سنت جیمز پارک، نیوکاسلکریگ پاوسون

سنت جیمز پارک


شرایط لیورپول بد نیست. آنها پس از شکست مقابل منچسترسیتی و تساوی خانگی مقابل برنلی موفق شدند برای اولین بار در دوران کلوپ، لسترسیتی را در کینگ پاور شکست دهند و همین باعث شد تا امیدهای این تیم برای بالانشینی از بین نرود. قرمزها هم اکنون 6 دیدار در لیگ انجام داده و 11 امتیاز کسب کرده اند. رتبه آنها ششم بوده و پیروزی در این دیدار سخت خارج از خانه می تواند باعث صعود آنها به رتبه چهارم به جای چلسی شود. قرمزها در این دیدار تقریبا با همان ترکیب دیدار قبلی خود یعنی مقابل اسپارتاک مسکو به میدان خواهند رفت ولی هنوز وضعیت دژان لوورن مشخص نیست و شاید وی هنوز کاملا آماده نباشد و کلاوان جای او را در ترکیب قرمزها بگیرد. برای اولین بار در لیگ برتر، فیرمینو، صلاح، مانه و کوتینیو در کنار هم بازی خواهند کرد.


در سوی دیگر میدان نیوکاسلی قرار داشته که سرمربی سابق لیورپول را روی نیمکتش دارد. شاگردان بنیتس پس از سقوط دو فصل پیش به چمپیوشیپ، دوباره به لیگ برتر بازگشته و می خواهند با بنیتس رویا پردازی کنند. اوضاع آنها در جدول بد نبوده و با انجام 6 بازی و 9 امتیاز در رتبه هشتم لیگ قرار گرفته اند. به نظر می رسد تیم بنیتس هنوز خود را در لیگ پیدا نکرده و زمان می برد تا آنها بتوانند فرم اصلی خود را نشان دهند. این دیدار تقابل بنیتس با تیم سابق خود بوده و هواداران لیورپول به هیچ وجه دوران حضور مربی اسپانیایی را روی نیمکت خود فراموش نکرده اند. دیدار دشواری برای هر دو تیم خواهد بود و نیوکاسل امیدوار است در این دیدار خانگی از شرایط میزبانی خود استفاده کند.



ترکیب احتمالی دو تیم

نیوکاسل-لیورپول



مصدومان و محرومان دو تیم

مصدومان لیورپول



تقابل های اخیر دو تیم

نیوکاسل-لیورپول



نکاتی در خصوص دیدار

▄ الکساندر میتروویچ پس از سه بازی محرومیت دوباره در دسترس قرار داشته ولی به احتمال زیاد از روی نیمکت نیوکاسل کار را دنبال خواهد کرد.


▄ نیوکاسل از 4 مسابقه اخیرش، 3 پیروزی در لیگ برتر کسب کرده است.


▄ فلورین لیونه تا بعد از تعطیلات باشگاهی در ترکیب نیوکاسل نخواهد بود.


لیورپول در 9 مسابقه از 10 مسابقه اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است.


در سه دیدار اخیر خارج از خانه در لیگ برتر، لیورپول حداقل دو گل دریافت کرده است.


انتظار می رود اندرو رابرتسون و جو گومز مدافعان کناری لیورپول در این مسابقه باشند.


پس از حضور کاریوس در دیدار لیگ قهرمانان اروپا، مینیوله مجددا به ترکیب لیورپول باز خواهد گشت.


سادیو مانه سه جلسه محرومیتش به اتمام رسیده و در این دیدار حضور خواهد داشت.


ناتانیل کلاین و آدام لالانا همچنان مصدوم بوده و برای یورگن کلوپ در دسترس نیستند.



پیش بینی WhoScored

نیوکاسل 1-2 لیورپول



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

دانلود فیلم Sonsuz Ask 2017 با زیرنویس فارسی + HD720P :: نارفیق

[ad_1]


دانلود رایگان فیلم سینمایی ترکی عشق ابدی بی پایان - sonsuz ask 2017


با زیرنویس فارسی چسبیده + Srt و کیفیت HD720P از لینک مستقیم


Free Download Turkish Movie Sonsuz Ask 2017 HD


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


دانلود فیلم Sonsuz Ask 2017 با زیرنویس فارسی + HD720P


جهت دانلود فیلم + توضیحات به ادامه مطلب مراجعه نمایید...



  • امتیاز : 5.7/10

  • ژانر : عاشقانه


  • مدت زمان : 114 دقیقه

  • زبان : ترکی

  • کیفیت : 480p – 720p

  • فرمـت : MKV

  • انکودر : نامعلوم

  • حجم : 400 | 1200 مگابایت

  • محصول : ترکیه

  • ستارگان : Murat Yildirim,Fahriye Evcen,Filiz Ahmet,Fatih Al


  • کارگردان : Ahmet Katiksiz




خلاصه داستان زینب (فخریه اِوجَن) زن جوانی می باشد که با خواهرش زندگی می کند ، جان (مراد ییلدریم) مردی ثروتمند و در جراحی موفق می باشد . بین این دو نفر که در شرایط عادی هیچ نقطه مشترکی و هیچ دلیلی برای کنار هم بودن ندارند ، یک عشق بزرگی آغاز میشود . که بین این دو نفر موانع زیادی در مقابلشان وجود دارد و...




آموزش دانلود فیلم و سریال - اپیزو




_________________


دانلود فیلم Sonsuz Ask - زبان اصل کیفیت HD-720P


DOWNLOAD


دانلود فیلم Sonsuz Ask - زبان اصل کیفیت HQ-480P


DOWNLOAD


فیلم Sonsuz Ask - زیرنویس فارسی هاردساب کیفیت HD-720P


DOWNLOAD


فیلم Sonsuz Ask - زیرنویس فارسی هاردساب کیفیت HQ-480P


DOWNLOAD



مشاهده (پوستر) کاور اصلی فیلم با کیفیت بالا


DOWNLOAD


_______________


جهت عضویت در کانال تلگرام نارفیق دات آی آر >>> اینجا کلیک کنید


کانال تلگرام نارفیق دات آی آر - telegram.me/narefigh_ir




[ad_2]

لینک منبع

خبرگزاری آريا - روايت حماسه بزرگ عاشورا (2)

[ad_1]



روايت حماسه بزرگ عاشورا (2)

خبرگزاري آريا- عمر بن سعد، فرمانده لشكر عبيدالله بن زياد، نخستين تير را به سوي اردوگاه
امام حسين (ع) نشانه مي رود و لشکريانش را گواه مي گيرد که نزد عبيدالله
شهادت دهند او آغاز كننده اين جنايت بزرگ تاريخ بوده است.
ياران اندک
حسين (ع)، آزاد و سبک بال ، يک به يک به ميدان مي شتابند و صحنه هايي كم
نظيراز رشادت و فداکاري مي آفرينند؛ عابس بن شبيب شاکري "جوانمردي شجاع و
بي باك است. نزد امام مي آيد و مي گويد: به خدا سوگند که امروز در عالم،
كسي نزد من عزيزتر و محبوبتر از تو نيست. اي فرزند سرور نيكوكاران، گواه
باش که من درراه آئين تو و اجدادت، خالصانه جان بر کف نهاده ام.»
امام حسين (ع)، عابس را چون پدري مهربان نوازش مي كند و عابس به ميدان نبرد مي رود و شهيد مي شود.
سواري
دلير، شتابان نزد امام حسين (ع) مي آيد: سلام بر تو اي پسر رسول خدا، پدر و
مادرم به فدايت. منم هاشم بن عتبه / اگر پسر عمويم عمر بن سعد بيعت خود را
با جد و پدر تو شکسته، من دست از جان شسته ام و به ياري تو آمده ام. امام
با نگاهي سرشار از لطف و محبت، او را تحسينن مي نمايد و برايش دعا مي كند.
هاشم
وقتي به ميدان مي آيد، فرياد مي زند: من مبارزي جز پسرعمويم عمر بن سعد
نمي خواهم. اي عمر، چگونه است که کمر به قتل پيشواي دين بسته اي؟ پيشوايي
كه فرزند پيامبر است. عجيب است که آب فرات به جز خاندان رسول خدا، براي همه
آزاد است.
عمر بن سعد به بهانه اينکه نمي تواند با پسرعموي خود نبرد
کند، از آمدن به ميدان طفره مي رود و شمعان، سرآمد گردنکشان سپاه خود را
جلو مي فرستد. وقتي هاشم او را از پاي درمي آورد، هزار سوار هاشم دلاور را
محاصره مي كنند و وي را به شهادت مي رسانند.
«وهب بن عبدالله»  به
همراه مادر و همسرش به كربلا آمده است. همسرش با چشماني اشك بار او را از
حضور در صحنه نبرد باز مي دارد. اما مادر، به تشويق او مي پردازد:« پسرم ،
منتظر چه هستي؟ برخيز و از خانواده رسول خدا حمايت كن.» وهب در كشاكش عشق و
عقل، بر اسب مي جهد و به سوي ميدان مي تازد. مادر كه بر جنگيدن دلبندش
نظاره دارد، وقتي مشاهده مي كند كه دو دست وهب بريده شده، جلو مي دود و مي
گويد: پسرم برخيز و بايست و تا مي تواني از حريم رسول خدا دفاع كن» امام
حسين (ع ) نزديك مي شود: اي مادر، به سوي خيمه خويش باز گرد. خداوند شما را
پاداش دهد.
هر يك از ياران که به ميدان نبرد مي شتابد و به شهادت مي
رسد، اندوهي فراوان از فراق خويش در دل امام حسين بر جاي مي گذارد. اينک،
اولين نفر از بني هاشم اجازه نبرد مي خواهد. جواني زيبا و رشيد که نگاهش،
ياد پيامبر را براي حسين (ع) زنده مي کند. او علي اكبر، بزرگترين فرزند
حسين (ع) است. امام نگاهي به چهره شاداب و زيباي او مي اندازد و به گونه اي
معنا دار تبسم مي کند، سر به آسمان بلند کرده و مي فرمايد: « خدايا ، آمده
ام که هرچه دارم در راه عشق تو ايثار کنم ... بارالها، گواه باش که جواني
را به سوي آن مردم مي فرستم که شبيه ترين انسانها به رسول تو است. ما هرگاه
پيامبر را ياد مي كرديم، به او مي نگريستيم.»
علي اکبر به سرعت برمي
خيزد و وارد ميدان جنگ مي شود. با اينکه تشنگي علي اكبر را بي طاقت کرده،
اما دلاورانه نبرد مي كند و افراد بسياري از دشمن را به هلاکت مي رساند.
سرانجام او نيز با خنجر ناجوانمردانه يكي از افراد دشمن که از پشت به او
حمله مي كند، بر خاک مي غلتد و شربت گواراي شهادت را مي نوشد.
امام
حسين (ع) هنوز از اندوه علي اکبر فارغ نشده است که برادر عزيز و دلبندش،
عباس را روبروي خود مي بيند. امام به عباس اجازه نبرد مي دهد، به درخواست
امام به سوي نهري که در محاصره دشمنان قرار دارد، مي شتابد تا براي زنان و
كودكان تشنه كاروان آبي تهيه کند. او با يورش قهرمانانه، حلقه محاصره دشمن
را درهم مي شکند و خود را به رود فرات مي رساند. لبهايش از شدت گرما و عطش
خشك مي شود. مشتي آب برداشته و به دهان نزديک مي كند. خنکي آن آب گوارا را
زير لبهاي خود حس مي كند. اما به سرعت آب را رها مي سازد. روح جوانمردي به
او اجازه نمي دهد كه قبل از فرزندان تشنه حسين آب بياشامد و با شتاب به سوي
خيمه ها حرکت مي كند. سپاه دشمن، راه را بر او مي بندد و او را به مرگ
تهديد مي كند. حضرت عباس در جواب آنها مي فرمايد:« دل من از وحشت مرگ در
هراس نيست. من پسر علي هستم و بدان، دلي که بر خدا توکل دارد، از مرگ نمي
ترسد.»
دشمن حلقه محاصره را تنگ تر مي كند و فردي غافلگيرانه دست راست
عباس را قطع مي كند. آن حضرت مي فرمايد:« اگر دستم را قطع کنيد من از دينم
هرگز دست بر نمي دارم .» شمشيري ديگر بر شانه چپ حضرت عباس فرود مي آيد و
دست چپ او نيز قطع مي شود. ضربه هاي شمشير، برق آسا و پي در پي، بر پيکر بي
دفاع عباس وارد مي شود و سرانجام روح پاك اين مظهر دلاوري و از خودگذشتگي،
به سوي عالم ملکوت اوج مي گيرد.
عمر بن سعد هراسناک دستور جنگ را صادر مي کند. دراين موقع، امام حسين (ع) دربرابر صفوف دشمن قرار مي گيرد.
«من
حسين بن علي هستم. جدم رسول ا... ، شريفترين انسانها است. مادرم فاطمه
دختر محمد است و ما چراغهاي هدايت هستيم که در روي زمين مي درخشيم. کتاب
روشنگر خدا در پيش ماست. ما درميان همه خلق وسيله امن هستيم. در روز قيامت،
دوستان ما به وسيله محبت ما به سعادت و دشمنان ما به خسران خواهند رسيد.»
در
اين هنگام، دشمن بر طبلها مي كوبد و هلهله مي كند تا مبادا صداي حسين (ع)
به گوشها برسد و جمعي پيام حق را بشنوند. امام همچنان ادامه مي دهد:
«آگاه
باشيد که ابن زياد، اين فرومايه و فرزند فرومايه، مرا در بين دو راهي
شمشير و ذلت قرار داده است و هيهات که ما به زير بار ذلت برويم ... اينک،
اگر دين خدا جز با کشته شدن من زنده نمي شود، پس اي شمشير ها مرا در بر
گيريد.»
عمرو بن کعب، از ياران امام، چون متوجه مي شود که هنگام نماز
ظهر است، مي گويد:« اي حسين، جانم به فدايت، به خدا سوگند اين مردم تا مرا
نکشند نمي توانند به تو دست يابند. اما من دوست دارم آنگاه به لقاي
پروردگار نائل شوم که اين يک نماز را نيز به امامت تو به جاي آورده باشم.
امام مي فرمايد: نماز به ياد من انداختي، خدا تو را از نمازگزاراني قرار
دهد که به ياد خدا هستند. از دشمن بخواهيد موقتاً دست از جنگ بردارد، تا
نماز خود را به جاي آوريم.
اما دشمن نمي پذيرد  امام حسين با تعدادي از
يارانش، بدون توجه به تيربارانهاي دشمن به نماز مي ايستند. شکوه و عظمت
اين نماز، اشک در چشمان ياران حسين جاري مي سازد. يکي از آنان مي گويد: اين
زيباترين نمازي است که در همه عمر خوانده ام . اين نماز ما را به ياد
پدرگرامي او، علي بن ابيطالب مي اندازد. در جنگ صفين وقتي ابن عباس گفت در
اين موقع حساس نمي توانيم دست از جنگ برداريم و نماز بخوانيم، علي (ع)
فرمود:« ما براي نماز و احياي احکام خدا با آنان مي جنگيم.»
هنگام نماز ،
سعيد بن عبدا... و عمرو بن قرظه کعبي در پيش روي امام مي ايستند و سينه
هاي خود را سپر مي كنند تا امام آسيب نبيند . دشمنان فريب خورده، باراني از
تيرها را به سوي نمازگزاران، نشانه مي روند. هنگامي که نماز به پايان مي
رسد، آن دو يار حسين (ع)، با پيكرهايي پر از تيرهاي دشمن به خاک مي افتند.
در آخرين لحظات ، امام آنها را به بهشت برين بشارت مي دهد.
حسين سوار
بر اسب ، همچون شيري ژيان به قلب لشكر سيه دل مي زند. جنگيدنش، دلاوريهاي
علي (ع) را تداعي مي كند. همه هراسناك از برابرش مي گريزند. دشمن زبون،
براي وارد کردن ضربه روحي به آن حضرت، حمله به سوي خيمه ها را آغاز مي كند.
در خيمه ها، عده اي از كودكان و زنان و نزديكان بي دفاع حسين (ع)، نگران و
گريان هستند. امام با صداي بلند بانگ برمي آورد: «اي پيروان خاندان ابو
سفيان، اگر دين نداريد و از روز جزا نمي هراسيد، لااقل در زندگي آزاده
باشيد و شرف انساني خود را حفظ کنيد.»
ظهر عاشورا فرا رسيده است و خون
دشت کربلا را فرا گرفته است و صداي مناجات عاشقانه امام حسين (ع) در فضا
طنين انداز مي شود:« اي پروردگاري که جز تو خدايي نيست، درمقابل قضا و قدر
تو شکيبا هستم. اي خدايي که مقامت بلند، ... رحمتت به بندگانت نزديک و
امتحانت زيباست. اي هميشه زنده اي که پايان ندارد، اي خدايي که هرکس را با
اعمالش مي سنجي، در ميان من و اين مردم حکم کن که تو بهترين حکم کنندگاني»
ساعاتي
از ظهر روز عاشورا مي گذرد. فاجعه عظيم تاريخ رخ مي دهد. سر امام حسين
(ع)، پسر آخرين فرستاده خدا، از تن جدا مي شود و بر بالاي نيزه ها قرار مي
گيرد. اما هنوز قهقهه مستانه دشمن تمام نشده است كه از خون حسين و يارانش،
نهال آزادگي و عزت مي رويد و در پهناي زمان ريشه مي دواند.


[ad_2]

لینک منبع

ترجمه دانشنامه استنفورد به جلد هشتاد و سوم رسید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، نشر ققنوس به تازگی ۴ عنوان دیگر از ترجمه مجلدات مداخل دانشنامه استنفورد را منتشر و راهی بازار نشر کرده که مجلدات ۸۰ تا ۸۳ این دانشنامه هستند.



از سال ۹۳ بود که نشر ققنوس در ایران، ترجمه و انتشار مداخل این دانشنامه را با اجازه از گردانندگان آن، آغاز کرد. این کار با هدف گستردن دامنه تاثیر آن و آشنا کردن مخاطبان ایرانی با مقالات این دانشنامه انجام شد. دبیر ترجمه مجموعه مورد اشاره مسعود علیا است و کار ترجمه مداخل دانشنامه توسط مترجمان مختلف و زیر نظر او انجام می شود.



بسیاری از افرادی که در کشورمان با فلسفه سر و کار دارند و همچنین در فضای مجازی رفت و آمد دارند، نام دانشنامه فلسفه استنفورد را شنیده‌اند. دانشنامه استنفورد با سرپرستی دکتر ادوارد ن. زالتا منتشر می‌شود و برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند برای اولین بار با فلسفه روبرو شوند، گزینه مناسبی است.



ترجمه این مجموعه تا فروردین امسال به ۷۳ عنوان رسید و با ادامه این روند، در مهرماه ۹۶ تعداد عناوین این مجموعه به ۸۳ رسیده است.



کتاب «عقل به روایت کانت» هشتادمین عنوان ترجمه دانشنامه استنفورد است که به قلم گرت ویلیامز نوشته شده و داود میرزایی آن را ترجمه است. نسخه اصلی این مدخل در سال ۲۰۱۴ چاپ شده است.



دو مساله از مهم ترین مسائل فلسفه نقدی کانت به عقل باز می گردد. اولین مساله که نقشی کانونی در فلسفه نظری او دارد، دعوی های اثبات ناپذیر عقل نزد فیلسوفان عقل گرای پیش از او، به ویژه لایب نیتس و دکارت است. مساله دوم که در فلسفه عملی او مرکزیت دارد، نقش فرعی ای است که تجربه گرایان انگلیسی برای عقل در نظر گرفته اند به ویژه که هیوم تصریح می کرد «عقل تماما غیرفعال است و هرگز نمی تواند سرچشمه اصل فعالی همچون وجدان، یا حس اخلاقی باشد.»



عناوین دو اثر کلیدی کانت یکی «نقد عقل محض» یک کتاب عظیم و دیگری «نقد عقل عملی» است که نقطه میانی سه اثر بزرگش در حیطه اخلاق است.



این کتاب ۴ فصل دارد که به ترتیب عبارت اند از: «عقل نظری: نقش شناختی عقل و محدودیت های آن»، «عقل عملی: اخلاق و تقدم عقل عملی محض»، «اتحاد عقل عملی و عقل نظری» و «ملاحظات پایانی».



این کتاب با ۹۶ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۶ هزار تومان منتشر شده است.



«استدلال های اخلاقی در اثبات وجود خدا» نام کتاب بعدی است که استیون اِونز آن را نوشته و توسط امیرحسین خداپرست ترجمه شده است. نسخه اصلی این مدخل از دانشنامه استنفورد هم در سال ۲۰۱۴ چاپ شده است.



استدلال های اخلاقی در اثبات وجود خدا دسته ای متنوع از استدلال ها را تشکیل می دهند که بر مبنای ویژگی ای از اخلاق یا زندگی اخلاقی بر وجود خدا دلیل می آورند، خدایی که معمولا او را خالق اخلاقا خوب عالَم می دانند. استدلال های اخلاقی هم مهم اند هم جالب. این استدلال ها جالب اند چون ارزیابی صحت آن ها، در عمل نیازمند توجه به هر موضوع فلسفی مهمی است که به فرااخلاق مربوط می شود. اهمیت این استدلال ها نیز به دلیل برجستگی شان در استدلال های مدافعه گرانه عامه پسند در تائید باور دینی است.



این مدخل از دانشنامه استنفورد پس از بیان برخی اظهارات کلی درباره استدلال های خداباورانه و تاریخچه ای از استدلال های اخلاقی، صورت های متعدد متفاوتی از استدلال اخلاقی را به بحث می گذارد.



این کتاب با احتساب «نتیجه»، ۷ فصل دارد که به ترتیب عبارت اند از: «اهداف استدلال های خداباورانه»، «تاریخ استدلال های اخلاقی در اثبات وجود خدا»، «استدلال های اخلاقی نظری در اثبات وجود خدا و نظریه های امر الهی درباره الزام اخلاقی»، «استدلال های مبتنی بر معرفت یا آگاهی اخلاقی»، «استدلال های مبتنی بر کرامت یا ارزش انسانی»، «استدلال های اخلاقی عملی در تائید باور به خدا» و «نتیجه گیری».



این کتاب با ۸۴ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۶ هزار تومان به چاپ رسیده است.



هشتاد و دومین عنوان این مجموعه کتاب «افلاطون» نوشته ریچارد کروت است که توسط ایمان شفیع بیک ترجمه شده و نسخه اصلی اش هم در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است.



افلاطون با هر برآوردی یکی از خیره کننده ترین نویسندگان در سنت ادبیات غربی و یکی از ژرف اندیش ترین و جامع الاطراف ترین و تاثیرگذارترین آفرینندگان در تاریخ فلسفه است. او یک شهروند آتنی بلندپایه بود و در آثارش کشش خود را نسبت به رویدادهای سیاسی و جنبش های فکری روزگارش نشان می دهد، اما پرسش هایی را پیش می کشد که چنان ژرف اند و برنامه هایی که برای پرداختن به آن ها به کار می برد چنان پرمعنی و وسوسه انگیز اند که خوانندگان فرهیخته کم و بیش در هر دوره ای به طریقی از او تاثیر گرفته اند و در هر عصری فیلسوفانی بوده اند که از جنبه های مهمی، خود را افلاطونی به شمار آورده اند.



مدخل پیش رو، ۱۲ فصل دارد که به ترتیب عبارت اند از: «آموزه های محوری افلاطون»، «معماهای افلاطون»، «گفت و شنود، صحنه، شخصیت ها»، «سقراط»، «سخن گفتن غیرمستقیم افلاطون»، «آیا می توانیم فکر افلاطون را دریابیم؟»، «سقراط در مقام سخنگوی اصلی»، «پیوندهای میان گفت و شنودها»، «آیا افلاطون نظرش را درباره صورت ها عوض می کند؟»، «آیا افلاطون نظرش را درباره سیاست عوض می کند؟»، «سقراط تاریخی: گفت و شنودهای آغازین، میانی و پایانی» و «چرا گفت و شنودها؟».



این کتاب با ۸۴ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۶ هزار تومان منتشر شده است.



عنوان هشتاد و سوم مجموعه پیش رو هم «گابریل مارسل» است که برایان ترینور آن را نوشته و ترجمه اش به عهده سید حسین حسینی بوده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۶ چاپ شده است.



گابریل مارسل فیلسوف، منتقد تئاتر، نمایشنامه نویس و موسیقیدان بود. او در سال ۱۸۸۹ متولد و در سال ۱۹۲۹ کاتولیک شد. فلسفه او بعدها اگزیستانسیالیسم مسیحی نام گرفت. این اصطلاح در آغاز مورد تائید او بود اما بعدها آن را نپذیرفت. مارسل علاوه بر آثار فراوان فلسفی، حدود ۳۰ نمایشنامه نوشت و در سال های ۱۹۴۹ و ۱۹۵۰ درسگفتارهای گیفورد را در دانشگاه ابردین ایراد کرد که در قالب ۲ جلد به نام «راز هستی» چاپ شد. او همچنین در سال های ۱۹۶۱ تا ۶۲، درسگفتارهای ویلیام جیمز را در دانشگاه هاروارد ایراد کرد که با عنوان «زمینه وجودی شان انسان» چاپ شد. مارسل در سال ۱۹۷۳ درگذشت.



عناوین فصل های کتاب «گابریل مارسل» به این ترتیب است: زندگینامه اجمالی، جهان در هم شکسته و انسان کارکردمدار، نیاز مبرم هستی شناختی، تعالی، بودن و داشتن، مسئله و راز، تامل اولیه و ثانویه، روحیه انتزاع، دسترس پذیری و دسترس ناپذیری، «با»، «نظر، اعتقاد، باور»، وفاداری خلاق، امید، باور دینی، مارسل در گفتگو.



این کتاب هم با ۹۶ صفحه، شمارگان هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۷ هزار تومان چاپ شده است.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]