دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۱۱, جمعه

صنعت نفت 4-1 مشکی پوشان؛ نمایش قدرت شاگردان کمالوند و نزدیک شدن مشهدی ها به سقوط

[ad_1]

طرفداری- دو تیم صنعت نفت و مشکی پوشان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند.


هفته بیست و پنجم- جمعه 11 اسفند 1396
ساعت 14:40 - ورزشگاه تختی آبادان
تیم داوری: وحید کاظمی – سعید قاسمی – مهدی سیفی – شاهو اصلانی – ناظر: محمود رفیعی


نیمه اول: دقیقه 23 بادامکی با پاس در عمق فرصت خوبی برای زامهران فراهم کرد ولی شوت او بعد از برخورد به پای عبدالله‌زاده به کرنر رفت. دقیقه 33 ارسال سزار از جناح راست زمین با ضربه سر پاکدل همراه شد که توپ بی‌حاصل راهی اوت شد. دقیقه 36 شوت روی پای امرایی به شکل خطرناکی از کنار دروازه صنعت نفت به بیرون رفت. دقیقه 37 شوت راه دور سزار از بالای دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت.


نیمه دوم: دقیقه 55 شیمبا پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که بعد از یک چرخش با قدرت شوت‌زنی کرد ولی ضربه او به شکل خطرناکی از بالای دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت. دقیقه 60 شوت خطرناک کرار از روی ضربه آزاد سمت چپ زمین به شکل خطرناکی از روی دروازه سیاه جامگان راهی اوت شد. دقیقه 65 آگوستو سزار شانس خود را برای گلزنی از راه دور امتحان کرد که توپ او به بیرون رفت. دقیقه 67 شوت کیوان امرایی را مکانی درازکش در اختیار گرفت. دقیقه 69 سانتر کرار از روی ضربه آزاد با ضربه سر سزار از تیرک دوم به اوت رفت که این صحنه مشکوک به خطای پنالتی روی هافبک برزیلی صنعت نفت بود. دقیقه 75 سیاه جامگان بهترین فرصت گلزنی را از دست داد؛ نفوذی که امرایی از جناح راست انجام داده بود و پاس در عرض او را سوشا مکانی درازکش به شکل ناقص دفع کرد تا توپ مقابل پای زامهران بیافتد اما ضربه نهایی بد او به اوت رفت. دقیقه 76 شوت بی‌دقت ریکانی از پشت محوطه با اختلاف زیادی از دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت. دقیقه 77 شوت زمینی امرایی را سوشا مکانی بدون دردسر جمع کرد. دقیقه 78 پاسِ به شکل چیپ فرامرزی درآستانه تبدیل به گل شدن بود که توپ او با فاصله کمی از دروازه صنعت نفت به بیرون رفت. دقیقه 82 ارسال ریکانی از روی کرنر و ضربه سر عبدالله‌زاده در دستان کرمی جای گرفت ولی این صحنه مشکوک به عبور توپ از خط دروازه سیاه جامگان بود که داور چنین اعتقادی نداشت.


صنعت نفت 1-0 مشکی پوشان | علی عبدالله زاده (دقیقه 17): کرار جاسم ضربه آزادی که خود گرفته بود را با ارسال کوتاه به سمت چپ محوطه جریمه فرستاد تا ابراهیم‌زاده که با فرار سریعی انجام داده بود با پاس در عرض به مقابل دروازه مشکی پوشان موقعیت خوبی به وجود بیاورد و عبدالله‌زاده با ضربه تمام کننده گل اول را برای صنعت نفت به ثمر رساند.


صنعت نفت 2-0 مشکی پوشان | مگنو باتیستا (دقیقه 45+3): ضربه ایستگاهی تماشایی لوسیانو پریرا به کنج دروازه را کرمی به زیبایی برگشت داد اما در ریباند مگنو باتیستا موفق شد دروازه سیاه جامگان را برای دومین بار باز کند.


صنعت نفت 3-0 مشکی پوشان | حامد پاکدل (دقیقه 55): پریرا بعد از دریافت توپ قصد داشت با یک چرخش شوت‌زنی کرد که سه مدافع سیاه جامگان روی پای او آمدند تا توپ به حامد پاکدل برسند و این بازیکن با شوت پای چپ پُر قدرت تعداد گل‌های صنعت نفت را به عدد 3 برساند.


صنعت نفت 3-1 مشکی پوشان | میرهانی هاشمی (دقیقه 55): ارسال بادامکی از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین را میرهانی هاشمی با ضربه سر تبدیل به گل اول سیاه جامگان کرد.


صنعت نفت 4-1 مشکی پوشان | لوسیانو پریرا (دقیقه 89): سانتر غبیشاوی از جناح راست زمین به بعد از تیرک دوم را جهانی به محوطه 6 قدم و مقابل دروازه خالی سیاه جامگان پاس داد تا شیمبا گل چهارم صنعت نفت را بزند.



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

eSIM؛ اتفاقی بزرگ برای ابزارهای موبایل و اینترنت اشیا

[ad_1]



eSIM از داغ‌ترین عناوین کنگره جهانی موبایل بارسلون 2017 بود. eSIM کوتاه‌ شده عبارت embedded SIM است که با عنوان eUICC هم شناخته می‌شود. eUICC مربوط به استاندارد جدیدی است که در سال 2013 معرفی شد و از همان زمان GSMA به ترویج آن پرداخته است. اما این پدیده جدید چیست و آیا وقت آن رسیده که ‌سراغ آن برویم؟ در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.



 





 



 



گوشی‌های تلفن همراهی که امروزه می‌شناسیم از سیم‌کارت پلاستیکی برای شناسایی و برقراری ارتباط با شبکه اپراتورهای موبایل استفاده می‌کنند. عنوان SIM سرواژه عبارت Subscriber Identity Module یا ماژول شناسایی مشترک است. در واقع سیم‌کارت، شماره مرجع منحصربه‌فردی برای حساب شما در شبکه اپراتور مورد نظرتان دارد تا تشخیص داده شود هزینه استفاده از خدمات باید در حساب چه کسی منظور شود و چه سطحی از سرویس باید در اختیار هر مشترک قرار گیرد. اما نکته اینجاست که مشخصات مذکور از قبل پیاده‌سازی شده‌اند و تغییر در آن‌ها ناممکن است.



 



 



eSIM چیست؟



eSIM فناوری تازه‌واردی نیست و می‌توان گفت ایده‌های اولیه آن از تلاش‌های GSMA ‏(GSM Alliance) برای بررسی امکان استفاده از سیم‌کارت نرم‌افزاری سرچشمه می‌گیرد و به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد. eSIM در قالب یک تراشه SIM مجتمع، داخل ابزار شما قرار می‌گیرد و در واقع همان کار سیم‌کارت پلاستیکی را انجام می‌دهد. این تراشه از نانوسیم کوچک‌تر است و به ‌همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده در ابزارهایی با محدودیت اندازه است. این موضوع تولیدکنندگان لوازم خانگی الکترونیکی را به این سو سوق داده است که eSIM راه‌کار مناسبی برای به‌کارگیری در محصولات خانگی مرتبط با ساختار اینترنت اشیا است. البته این قابلیت از نگاه تولیدکنندگان خودروها و محصولات مرتبط با آن هم دور نمانده است.



 



مزیت اصلی eSIM انعطاف‌پذیری آن است. اگر به هر دلیلی تصمیم بگیرید اپراتور خود را تغییر دهید یا به کشور دیگری سفر کنید، لازم نیست سیم‌کارتتان را برای استفاده از خدمات اپراتور جدید عوض کنید. همه این کارها با یک تماس تلفنی شما از راه دور و با بهره‌گیری از فرآیند Remote SIM Provisioning روی eSIM ابزارتان انجام می‌شود.



 



 



آینده eSIM



افراد بسیاری بر این باورند که eSIM نهایتا در تمام گوشی‌های تلفن همراه پیاده‌سازی می‌شود. اما چشم‌انداز پیش روی این استاندارد بسیار فراتر از آن است که فقط گوشی‌های تلفن همراه را در بر گیرد.



 



تاثیر بهره‌گیری از eSIM را می‌توان از دو جنبه بررسی کرد؛ ابتدا به تاثیر آن بر ابزارهای مرتبط (connected devices) امروزی می‌پردازیم. از بین بردن دردسرهای کار با یک سیم‌کارت و تعویض آن در سفر، تغییر اپراتور، تعویض گوشی و مسائلی از این دست بدیهی‌‌ترین مزیت eSIM است. در عین حال، اندازه کوچک آن به تولیدکنندگان امکان می‌دهد محصولات خود را در ابعاد کوچک‌تری ارائه کنند یا از فضای موجود برای کاربرد دیگری استفاده کنند (مثلا دیگر مجبور نخواهید بود بین نصب سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه در گوشی خود یکی را انتخاب کنید).



 



مزیت دیگر eSIM پنجره‌ای است که به ‌سوی محصولات جدید آینده می‌گشاید. اندازه کوچک و امکان مدیریت از راه دور، دو خصوصیتی هستند که به تولیدکنندگان امکان می‌دهد در تجهیزاتشان امکان برقراری ارتباط با شبکه موبایل را پیاده‌سازی کنند، بی‌آنکه نگران اندازه محصول یا روش پیاده‌سازی یک شکاف برای نصب سیم‌کارت باشند.



 



در نهایت، تردیدی نیست که eSIM ارتقایی ارزشمند و پایا برای سیم‌کارت‌های پلاستیکی امروزی است. هرچند شما زمانی می‌توانید از این مزایای گسترده بهره‌مند شوید که اپراتور تلفن همراهتان از این استاندارد پشتیبانی کند.









[ad_2]

لینک منبع

سوال در مورد افزونه های سئو

[ad_1]

این افزونه فقط به شما کمک می کنه بتونید مطالب رو بهتر بنویسید تا گوگل به شما رتبه بهتری بده
یا نکات پیچیده سئو رو برای شما با یک کلیک انجام میده که این یعنی انجام کارهای پیچیده سئو با روش بسیار ساده
مثل ساخت نقشه سایت ، استفاده از برد کرامپ و ....

کلیک کنید تا بازشود...



[ad_2]

لینک منبع

برتری ۴ گله صنعت نفت مقابل سیاه جامگان

[ad_1]

خبرگزاری مهر: رقابتهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال عصر امروز جمعه با مصاف دو تیم صنعت نفت و سیاه‌جامگان در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که این دیدار در نهایت با نتیجه ۴ بر یک به پایان رسید.


علی عبداله زاده در دقیقه ۱۷ ، مگنو باتیستا در دقیقه ۴۵ ، حامد پاکدل در دقیقه ۵۵ و شیمبا در دقیقه ۸۹ برای تیم صنعت نفت گلزنی کردند.


تک گل تیم سیاه‌جامگان را میرهانی هاشمی در دقیقه ۵۸ به ثمر رساند.


برای تیم صنعت نفت، سوشا مکانی، علی عبدالله‌زاده، مرتضی اسدی، حسین ساکی، مسعود ابراهیم‌زاده، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، کرار جاسم، حامد پاکدل، جعفر سلمانی(۵۲- میلاد جهانی) و لوسیانو پریرا با سرمربیگری فراز کمالوند به میدان رفتند.


تیم سیاه‌جامگان نیز با ترکیب محمدرضا کرمی، محسن آقایی، امیرحسین صالحی، میرهانی هاشمی، محمدعلی فرامرزی، مصطفی احمدی، حسین بهرامی،حسین بادامکی(۵۸- وحید عسگری)، محمدمهدی عسگری، حسین زامهران و کیوان امرایی در برابر تیم میزبان صف آرایی کرد. سیاه‌جامگان بعد از برکناری رضا عنایتی، تمریناتش را زیر نظر آرمین رهبر، سرپرست خود دنبال می کند.


قضاوت این دیدار بر عهده وحید کاظمی بود که سعید قاسمی، مهدی سیفی و شاهو اصلانی نیز او را در امر قضاوت همراهی می کردند.


[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

خبرگزاری آريا - فارين‌پاليسي: ترامپ بايد کريدور هوايي ايران به سوريه را مسدود کند

[ad_1]



فارين‌پاليسي: ترامپ بايد کريدور هوايي ايران به سوريه را مسدود کند

خبرگزاري آريا - يک پايگاه آمريکايي ضمن متهم کردن ايران به ارسال سلاح و نيرو به سوريه با استفاده از کريدورهاي هوايي نوشت که رئيس‌جمهور آمريکا بايد جلوي اين اقدامات را بگيرد.
پايگاه فارين‌پاليسي نوشت که «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا بايد کريدور هوايي ايران به سوريه را مسدود کند.
نويسنده اين گزارش مدعي شده است که جنگنده‌هاي ايراني به «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه در کشتار کمک مي‌کنند و زمينه را براي اقدام عليه اسرائيل فراهم مي‌کنند.
در اين گزارش آمده است که هم اکنون اين فرصت براي آمريکا وجود دارد که حضور ايران را در سوريه محدود کند و اين اقدام را با پايان دادن به سياست‌هاي اشتباهي که چنين دستاوردي داشته است، صورت دهد. ارزيابي اقدامات ايران در سوريه نشان مي‌دهد که اين اقدامات اغلب شامل ايجاد کريدوري از تهران به درياي مديترانه است. به اين ترتيب ايران به سوريه و لبنان متصل مي‌شود.
ضمن اينکه هم‌اکنون کريدور هوايي وجود دارد. راه‌هايي به مقصد سوريه هم‌اکنون باعث مي‌شود که چندين تن تدارکات و هزاران نفر از سال 2011 به دمشق منتقل شوند.
در ادامه اين گزارش آمده است؛ آمريکا خروج خود ازعراق را در سال 2011 نهايي کرد. هم زمان دولت اسد هم تحت فشار شورشياني قرار داشت که به دنبال بهار عربي سرکوب شده بودند با اعمال نفوذ آمريکا، بغداد حريم هوايي خود را بر روي هواپيماهاي ايراني باز کرد و به آنها اجازه داد که از اين مسير به سوريه بروند.از آن زمان به بعد نه «باراک اوباما» و نه ترامپ، هيچکدام تلاشي براي مسدود کردن اين کريدور هوايي نکردند.
در ادامه اين گزارش نويسنده موارد متعددي از اتهامات را متوجه تهران کرده و مدعي شده که ايران به وسيله اين مسير هوايي، حزب‌الله را چنان از لحاظ تسليحاتي تجهيز کرده است که در زمان جنگ عليه اسرائيل در سال 2006 هم تا اين اندازه مجهز نبود. تهران همچنين اطلاعات و فناوري براي ساخت کارخانه‌هاي موشکي در اختيار حزب‌الله قرار داد که به اين وسيله حزب‌الله تقويت شد و به دنبال آن موج جديدي از بحران ميان اين گروه و اسرائيل در گرفته است.
فارين پاليسي مدعي شد؛ اين کريدور هوايي به ايران اين امکان را داده است که هزاران نفر از شيعيان را به سوريه منتقل کند تا از دولت اسد حمايت کنند. علاوه بر همه اين موارد، ايران هژموني خود را در دمشق تثبيت کرده و اين امکان را براي نيروهاي سپاه فراهم آورده تا به مرز اسرائيل با سوريه بروند.
فارين‌پاليسي نوشت که ترامپ بايد اين موضوع را روشن کند که آمريکا فقط در صورتي با فروش هواپيما موافقت مي‌کند که ايران به انتقال غيرقانوني تسليحات و نيروهاي مبارز از راه هوايي پايان دهد. ضمن اينکه مجوز دادن براي فروش هواپيما به ايران به اين معني خواهد بود که کاخ سفيد نمي‌تواند تهران را متوقف کند.
ماه گذشته يک فروند هواپيماي بدون سرنشين (پهپاد) از خاک سوريه وارد حريم هوايي اسرائيل شد. تل‌آويو اين پهپاد را سرنگون کرد از آن زمان تاکنون اسرائيل اقدام عليه ايران و سوريه را تشديد کرده است.
فارس



[ad_2]

لینک منبع

تسلیت روحانی به الهام علی اف در پی حادثه آتش سوزی یک مرکز درمانی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در پیامی در پیامی به آقای الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، درگذشت جمعی از شهروندان  این کشور طی حادثه آتش سوزی در یک مرکز درمانی را تسلیت گفت.



متن پیام تسلیت حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:



«بسم الله الرحمن الرحیم



جناب آقای الهام علی اف



رئیس محترم جمهوری آذربایجان

 

خبر حزن انگیز درگذشت جمعی از شهروندان کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان طی حادثه آتش سوزی در یک مرکز درمانی، موجب تأثر و تألم اینجانب گردید.



ضمن عرض مراتب تسلیت به حضور آن برادر عزیز و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این ضایعه دردناک، از خداوند منان سلامتی و توفیقات روزافزون جنابعالی و مردم شریف جمهوری آذربایجان را مسئلت می نمایم.



حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران»




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

وزن گوشی های هوشمند در سال های اخیر روند افزایشی داشته است

[ad_1]


رسانه کلیک – گوشی های هوشمند در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته اند که برای مثال می توان به دوربین و نمایشگرهای بهتر اشاره کرد. با این وجود بر اساس اطلاعات وزن گوشی های هوشمند نیز در سال های اخیر افزایش داشته است.



وزن گوشی های هوشمند در سال های اخیر افزایش داشته است که البته این موضوع به دلیل اندازه بزرگتر آن ها نسبت به گذشته نیست. 50 گوشی هوشمند محبوب در بازار حجم ثابتی نسبت به سال 2006 داشته اند. با توجه به این موضوع، چگالی آن ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.


در سال های اولیه ورود گوشی های هوشمند، در ساخت بدنه بیشتر آن ها از پلاستیک استفاده می شد که شاید معروف ترین آن ها سامسونگ بود چرا که این کمپانی تا قبل از معرفی گلکسی S6، پرچمداران خود را نیز با بدنه ای پلاستیکی روانه بازار می کرد.


در حال حاضر اکثر محصولات موجود در بازار بدنه ای شیشه ای یا فلزی دارند که این موضوع باعث افزایش وزن آن ها شده است. استفاده از این مواد علاوه بر افزایش وزن باعث شده که محصولات جدید ضخامت بیشتری نیز داشته باشند.



پلاستیک همانطور که از اسم آن می توان حدس زد، به راحتی خم می شود اما به راحتی به شکل اولیه خود باز می گردد. برخلاف پلاستیک، فلز به طور مداوم خم می شود که این ویژگی در برخی نقاط ضعیف همانند پورت ها و دکمه ها می تواند برای کاربر ایجاد مشکل کند. برای جلوگیری از این موضوع سازندگان باید از فلز ضخیم تری استفاده کنند تا از خم شدگی آن جلوگیری شود.


در سال 2014 و 2015 برخی از گوشی های مجهز به فریم فلزی به راحتی خم می شدند که این موضوع برای سازندگان آن ها دردسر ایجاد کرد. باید از دو گوشی هوشمند آیفون 6 پلاس و گلکسی S6 به عنوان قربانیان اصلی ضخامت کم فلز نام برد.


انتظار می رود در سال های آینده وزن گوشی های هوشمند روند افزایشی خود را حفظ کند. در آینده بیشتر محصولات به نمایشگرهای بزرگتر با نسبت تصویر 18:9 مجهز می شوند که این امر می تواند باعث افزایش اندازه کلی آن ها شود. 


زمانی که ابعاد یک گوشی هوشمند افزایش پیدا کند، سازنده باید مواد بیشتری را برای تولید آن مورد استفاده قرار دهد که این اتفاق می تواند باعث افزایش وزن گوشی ها شود.








[ad_2]

لینک منبع

javascript - Load JS file in Master Page (ASP.NET, VB.NET)

[ad_1]



I'm trying to link a js file from /js/file.js in the section in a master page. I tried everything I found on the internet with no luck. Not sure what I'm doing wrong.



<script type="text/javascript" 
src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js"/>
<script type="text/javascript" runat="server" src="~/js/jquery.sticky.js" />


The error I got is having something to do with the JS code in my opinon. Here's what I got:



BC30035: Syntax error.
Line 1: (function (factory) {
Line 2: if (typeof define === 'function' && define.amd) {
Line 3: // AMD. Register as an anonymous module.


I'm confused... Why is not working in asp.net since it's working perfectly in plain html/css.




[ad_2]

لینک منبع

استقلال بهترین تیم در خانه شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان وینفرد شفر برنده بازی بزرگ هفته بیست و پنجم شدند رویای جشن قهرمانی پرسپولیس در پایان دربی را برای این تیم از بین ببرند. اما این نتیجه پیامدهای مثبت دیگری هم برای آبی پوشان داشت. از جمله عبور از تیم پرسپولیس در بازی های خانگی.


پیروزی در دیداری که استقلال به لحاظ جدولی میزبان محسوب می شد، باعث شد تا آبی پوشان در سیزدهمین بازی خانگی شان در این فصل صاحب هشتمین پیروزی شده و جمع امتیازات خانگی شان را به عدد ۲۸ برسانند. به این ترتیب استقلال در جدول مربوط به دیدارهای خانگی با ۲۸ امتیاز در صدر قرار گرفت تا پرسپولیس با ۲۵ امتیاز از بازی های خانگی در رده دوم قرار بگیرد. آبی پوشان در دیدارهای خانگی صاحب ۸ پیروزی، ۴ مساوی و یک شکست هستند. آنها با ۲۲ گل زده در بازی های خانگی دارای بهترین خط حمله در این مسابقات هستند و با ۴ گل خورده در بازی های خانگی بعد از پرسپولیس که با ۳ گل خورده بهترین خط دفاعی در بازی های خانگی را دارد دارای دومین خط دفاعی قوی در این دیدارها هستند.


دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس از هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر بعد از ظهر روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد که طی آن آبی پوشان با تک گل وریا غفوری برنده این دیدار بزرگ شدند. 



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

بنز و رنو هم برخی از استانداردهای جدید خودرویی ایران را لازم نمی‌دانند!

[ad_1]






دبیر انجمن خودروسازان کشور اعلام کرد شرکت‌های خودروسازی رنو و بنز به ما نامه نوشته‌اند که 13 مورد از استانداردهای جدید خودرویی ایران در لیست استانداردهای جهانی نیست و آن‌ها را لازم و اجرایی نمی‌دانند.


احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان کشور در گفتگوی خبری شبکه دوم سیما گفت منظور مدیرعامل ایران خودرو از این که شرکت‌های بنز و بی ام و هم نمی‌توانند استانداردهای خودروی ما را پاس کنند، در رابطه با خودروهای دیزلی بوده است. به گفته نعمت بخش، از تاریخ اول دی‌ماه 1397، حدود 13 مورد از استانداردهای جدید خودرویی ایران در کشورمان اجباری می‌شود. با توجه به این که این استانداردها در اروپا نیست، بنابراین خودروهای ما از استانداردهای بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین در صورت اجرایی شدن این استانداردها، خودروهایی مانند سراتو، ساندرو، ال 90، پراید، پژو و سمند از رده خارج می‌شوند.


دبیر انجمن خودروسازان کشور در ادامه مدعی شد که شرکت‌های بنز و رنو برای ما نامه نوشته‌اند و گفته‌اند که 13 مورد از استانداردهای جدید خودرویی ایران در لیست استانداردهای جهانی نیز لازم و اجباری نیستند، پس چرا ما باید آن‌ها را رعایت کنیم؟


استانداردهای جدید خودرویی


در مقابل، پیمان پیرایش، مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی بیان کرد که استانداردهای تعیین شده از سال 1393 مورد بررسی قرار گرفته‌اند و زمان‌بندی مشخصی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. نباید برای هر مشکلی، نسخه بپیچیم و در زمان اجرا کنار بکشیم.


زیرساخت برخی استانداردهای جدید خودرویی در ایران وجود ندارد


زاوه، کارشناس صنعت خودرو نیز به این گفتگوی تلویزیونی ملحق شد و گفت در لیست استانداردهای جدید خودرویی ایران به مواردی اشاره شده که اصلا زیرساختش در کشورمان وجود ندارد و به عنوان مثال می‌توانیم به وجود گزینه شناسایی خطوط خیابان اشاره کنیم. وقتی ما خط‌کشی منظمی در خیابان‌ها نداریم چطور می‌توانیم در خودروهایمان گزینه شناسایی خطوط را اجباری بدانیم. پیرایش در پاسخ به این موضوع گفت حتی در اروپا نیز اجرای استانداردها نیازمند زمان است.


نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان کشور در ادامه از شرکت خودروسازی سایپا دفاع کرد و مدعی شد که خودروهای خانواده پراید، همه استانداردهای آلایندگی هوا را پاس می‌کنند و ایرادی به آن‌ها وارد نیست. وی افزود:


چرا مردم ایران باید با سرانه درآمد سالانه کمتر از اروپایی‌ها از خودروهای پیشرفته بهره‌مند شوند. هنوز در ایران زیرساخت بسیاری از استانداردهای جدید خودرویی وجود ندارد و اجرای اجباری برخی از آن‌ها نیز هیچ ضرورتی نخواهد داشت. تصمیمی که سازمان استاندارد برای استاندارد خودروها گرفته به معنای آن است که یک میلیون خودرو دیگر در کشور تولید نمی‌شود. در تمام دنیا، استانداردهای جدید را برای خودروهای موجود در نظر نمی‌گیرند و این استانداردها برای خودروهای جدید در نظر گرفته می‌شود، در حالی که در کشور ما این‌گونه نیست.


نعمت‌بخش اضافه کرد که برای خودروهای دیزلی، استاندارد یورو 4 تکلیف شده است، اما سوخت مناسب آن در کشورمان وجود ندارد. او در ادامه به قیمت خودروها نیز اشاره کرد و گفت در دو سال گذشته، شورای رقابت تنها 5 درصد افزایش قیمت برای خودروهای داخلی در نظر گرفت، در حالی که در این مدت قیمت مس 88 درصد، قیمت فولاد 66 درصد، قیمت سرب 46 درصد و قیمت پلاستیک 30 درصد افزایش پیدا کرده است.


مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو هم در این برنامه عنوان کرد که اگر استانداردهای جدید خودرویی از اول دی‌ماه 97 اجرایی شوند شاهد کاهش تولید خودرو خواهیم بود و 700 هزار فرصت شغلی از بین می‌رود. وی همچنین خاطرنشان کرد که قطعه‌سازان ما آمادگی ساخت قطعات مناسب با استانداردهای جدید را دارند، اما هر یک از این استانداردها را که بخواهیم برای خودروهایمان پیاده کنیم، به طور متوسط 8 میلیون تومان افزایش قیمت خواهیم داشت. بیگلو در پایان گفت برای کنار گذاشتن خودروهایی چون پراید و 405، ابتدا باید به فکر جایگزین آن‌ها باشیم.













[ad_2]

لینک منبع