دنبال کننده ها

۱۳۹۶ دی ۱۱, دوشنبه

چطور خطای Win32 error code مربوط به پرینتر در ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟

[ad_1]


باید توجه داشته باشید زمانی که این خطا رخ می دهد هیچ پنجره ای برای نمایش دادن این خطا ظاهر نمی شود و فقط از طریق لاگ های موجود در بخش Event Viewer می توانید به جزییات آن دسترسی پیدا کنید. در بخش زیر نمونه ای از این خطا نمایش داده شده است.


The document Untitled – Notepad, owned by blin, failed to print on printer 041hp4050 (redirected 4). Try to print the document again, or restart the print spooler.Data type: RAW. Size of the spool file in bytes: 23044. Number of bytes printed: 0. Total number of pages in the document: 1. Number of pages printed: 0. Client computer: \laptop. Win32 error code returned by the print processor: 5. Access is denied.


گویا آی تی – این خطا عموما در پلتفرم های ویندوز سرور رخ می دهد و علت آن می تواند درایور پرینتر، ناکافی بودن مقدار رم یا دریافت اطلاعات نادرست توسط اسپولر باشد که در این میان Windows printer spooler بیش از سایر موارد موجب بروز این مشکل می شود.


چطور مشکل Win32 error code را در کامپیوترهای ویندوزی برطرف کنیم؟


۱٫ استفاده از Printer Troubleshooter


ویژگی Printer Troubleshooter در ویندوز اولین گزینه ای است که باید برای حل مشکلات پرینتر به سراغ آن بروید. اگرچه این ابزار همیشه نمی تواند مشکلات را حل کند اما با این وجود تاکنون توانسته در حل بسیاری از موارد به یاری کاربران بیاید. Printer Spooler یکی از بخش هایی است که توسط این ابزار چک می شود. در ادامه فرا خواهید گرفت که چطور در ویندوز ۱۰ از printer troubleshooter استفاده کنید:


۱ – بر روی دکمه Cortana کلیک کنید و سپس در بخش جستجو عبارت troubleshoot را وارد نمایید.


۲ – حال بر روی گزینه Troubleshoot کلیک کنید تا پنجره زیر نمایان شود.



۳ – گزینه Printer را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Press the Run troubleshooter کلیک کنید تا مستقیما پنجره زیر ظاهر شوذ.



۴ – در این مرحله اگر چند پرینتر دارید باید یکی از آن ها را برای شروع فرایند عیب یابی انتخاب کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید.


۲٫اختصاص Permission به Printer Spooler


این روش مخصوص یک کامپیوتر ترمینال است. در این راه حل از ابزار Calcs.exe که یک ابزار خط فرمان (Command-line) است به منظور اختصاص دادن permission به spooler استفاده می شود. شما می توانید این کار را طبق روال زیر انجام دهید:


۱ – در ابتدا بر روی منوی استارت کلیک راست کنید و گزینه Command Prompt as an administrator را انتخاب نمایید.


۲ – عبارت “C:” w/o را در Command prompt وارد کنید و کلید اینتر را بزنید.



۳ – سپس عبارت CDWindowsSystem32Spool وارد کنید و کلید اینتر را بزنید تا به فولدر Spool وارد شوید.



۴ –  اکنون عبارت Cacls.exe PRINTERS /e /g users:C را در پنجره command prompt وارد کرده و کلید اینتر را برنید.



۵ – حال در پایان ویندوز را ریست نمایید.


۳٫Print spooler را ریست کنید


لاگ موجود در Event Viewer در مورد Win32 error code به این موضوع اشاره می کند که شما باید Printer Spooler را ریست کنید. بنابراین این روش یکی دیگر از راه حل هایی است که می توانید از آن استفاده کنید.


۱ – کلیدهای Windows+R را بفشارید تا پنجره Run ظاهر شود.


۲ – در این پنجره عبارت Cmd را در تکست باکس وارد کرده و کلید Enter را بزنید.


۳ – حال در پنجره Command Prompt دستور net stop spooler را وارد نموده و کلید Enter را بفشارید تا سرویس Printer Spooler در حالت Off قرار بگیرد.



۴ – اینبار دستور net start spooler را به منظور اجرای مجدد این سرویس وارد نمایید و کلید اینتر را بزنید.


۴٫دایرکتوری Spooler را پاک کنید.


۱ – اگر راه حل های بالا در جهت رفع مشکل کمکی به شما نکردند، پیشنهاد می کنیم تا این بار دایرکتوری Spooler را پاک کنید. در ابتدا سرویس Printer Spooler را از طریق خط فرمان همان طور که در بالا توضیح داده شد غیرفعال کنید.


۲ – سپس عبارت del %systemroot%System32spoolprinters* /Q را در خط فرمان وارد نمایید و کلید اینتر را بزنید.



۳ – در نهایت با وارد کردن دستور net start spooler، این سرویس را ریست نمایید.


۵٫یک درایور جدید برای پرینتر نصب کنید


از آنجایی که یکی از دلایل بروز این مشکل می تواند مربوط به درایور پرینتر باشد، در نتیجه جایگزین نمودن آن با یک نسخه جدید و به روز می تواند این مشکل را حل نماید. شما می توانید درایور مربوطه به پرینتر خود را از سایت سازنده پرینتر دانلود نمایید. در ادامه نحوه نصب یک درایور جدید در ویندوز شرح داده شده است.


۱ – در ابتدا عبارت system info را در بخش جستجوی منوی استارت وارد کنید و سپس گزینه system information را انتخاب نمایید تا وارد این پنجره شوید.


۲ – از پنل سمت چپ بر روی گزینه System Summary در پنجره System information کلیک کنید. با این کار اطلاعات مختصری از کامپیوترتان در اختیار شما قرار می گیرد. چیزی که در این بخش شما به آن نیاز دارید نوع سیستم شما است. این که آیا سیستم شما ۲۳ بیتی است یا ۶۴ بیتی . شما به این اطلاعات برای دانلود درایور سازگار با سیستم خود نیاز دارید.



۳ – علاوه بر این شما باید اطلاعات مربوط به مدل پرینتر خود را نیز داشته باشید که معمولا بر روی خود دستگاه چاپ شده است. اگر چنین نبود، به دفترچه راهنمای پرینتر مراجعه کنید.


۴ – حال وارد وب سایت سازنده پرینتر خود شوید.


۵ – بخش مربوط به Download یا Drivers را در سایت باز کنید.


۶ – مدل پرینتر خود را در بخش جستجوی سایت وارد نمایید یا مدل دستگاه خود را از لیست کشویی انتخاب کنید.


۷ – پس از یافتن درایور مورد نظر آن را دانلود کنید. توجه داشته باشید که درایور شما (۶۴ بینتی یا ۳۲ بیتی) با پلتفرم شما همخوانی داشته باشد.



۸ – پس از دانلود درایور آن را اجرا کنید. ممکن است نیاز باشد که قبل شروع فرایند نصب فایل های آن را در داخل یک پوشه اکسترکت نمایید.


۹ – هم چنین شما می توانید درایور خود را از طریق Device Manager نیز نصب کنید. کلیدهای Windows+R را به صورت ترکیبی بفشارید تا پنجره Run ظاهر گردد، حال عبارت devmgmt.msc را وارد کرده و کلید اینتر را بزنید تا به بخش Device Manager وارد شوید.



۱۰ – بر روی نام پرینتر خود راست کلیک نمایید و گزینه Update driver را انتخاب کنید تا پنجره زیر ظاهر شود.



۱۱ – از این قسمت گزینه Browse my computer for driver software را انتخاب نمایید و سپس گزینه Let me pick from a list of device drivers on my computer را برگزینید.



۱۲ – حال بر روی دکمه هارد دیسک کلیک کنید و گزینه Browse را انتخاب نمایید تا پوشه ای که فایل های درایور در آن اکسترکت شده اند را انتخاب کنید.


۱۳ – در پوشه مورد نظر بر روی فایل INI کلیک کنید و  سپس گزینه Open را انتخاب کنید. در نهایت بر روی دکمه Ok در پنجره Install From Disk کلیک نمایید.


شما با استفاده از پنج روش بالا می توانید خطای Win32 error code را برطرف کنید. البته باز هم یادآوری می کنیم که این مشکل ممکن است به دلیل کمبود حافظه RAM نیز رخ دهد. بنابراین از بسته بودن پنجره هایی که بی مورد در Taskbar باز باقی مانده اند و هم چنین نرم افزارهایی که در پس زمینه سیستم عامل در حال اجرا هستند (می توانید به آن ها از طریق Task manager دسترسی پیدا کنید) اطمینان حاصل نمایید.



[ad_2]

لینک منبع

رویکرد متفاوت در تبلیغات یک برند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از راشا شیدماهر، مدیر ارشد بازاریابی اسنپ، درباره چند و چون این تبلیغات، حمایت مالی تیم سپاهان، علاقه و توجه مدیران اسنپ به فوتبال و برنامه‌های آینده این کسب‌وکار اینترنتی در زمینه تبلیغات پرسیدیم، که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:



* پخش تبلیغ یک برند ایرانی در ورزشگاه اختصاصی باشگاه لستر سیتی انگلستان کار سختی بود؟



- پیش از این شرکت‌های ایرانی  اغلب از «ویدئو مپینگ» برای تبلیغات خود در ورزشگاه‌ها استفاده می‌کردند. استفاده از تبلیغات ویدئومپینگ به این صورت است که چندین شبکه تلویزیونی حق پخش بازی‌ها را در اختیار دارند و با شرکت‌های تبلیغاتی قرارداد می‌بندند و به صورت منطقه‌ای فعالیت می‌کنند، یعنی در هر منطقه از جهان شرکایی دارند که تبلیغات شرکت‌ها را به صورت ویدئو کنار زمین نمایش می‌دهند. نقطه ضعف تبلیغات با ویدئو مپینگ این است که افراد داخل ورزشگاه آن را نمی‌بینند و از بین تماشاچیان تلویزیونی نیز فقط کسانی که حق پخش آن برای کشور یا قاره‌شان خریداری شده قادر به مشاهده‌اش هستند.



اما آنچه تبلیغ اسنپ را در بازی منچستر یونایتد و لستر سیتی متمایز می‌کرد این بود که تبلیغ اسنپ در این بازی به صورت دیجیتال در کنار سایر برندهای مطرح دنیا دور زمین پخش شد و تمامی افراد حاضر در ورزشگاه و تماشاچیان شاهد آن بودند. تا جایی که من می‌دانم این اولین بار بود که یک شرکت ایرانی چنین تبلیغی را انجام می‌داد. قرار بر این است که تبلیغ اسنپ باز هم در لیگ انگلیس انجام شود و بازی لستر و منچستر فاز اول آن بود.



* هزینه تبلیغ فیزیکی در کنار زمین بازی یکی از مهم‌ترین لیگ‌های جهان چقدر است؟



- بسیاری شاید فکر کنند که این تبلیغ گران بوده است اما در واقع اینطور نیست و نسبت به هزینه‌هایی که برای تبلیغات شرکتی به بزرگی اسنپ در نظر گرفته می‌شود از یک هزینه منطقی برخوردار است.



* فعالیت در  زمینه فوتبال چقدر به علاقه شخصی مدیران ارشد اسنپ برمی‌گردد؟



- شاید اگر فوتبال‌دوست نبودم کمتر در این زمینه فعالیت می‌کردم. چون خودم فوتبال بازی کردم و طرفدارش هستم تأثیر آن را بر جامعه‌ بیشتر درک می‌کنم و متوجه آن هستم. دقت کنید که گران‌ترین سایت ایران به لحاظ قیمت تبلیغات یک سایت فوتبالی است که در رده سه سایت پربازدید کشور قرار می‌گیرد؛ همچنین یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون (یعنی نود) هم با محوریت فوتبال اجرا می‌شود. همینطور اپلیکیشن‌های ورزشی در ایران از ترافیک بالایی برخوردارند. بدون شک دلیل اصلی همگی این‌ها حضور طرفداران بسیار زیاد ورزش در ایران است. ورزش یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و تفریحات مردم ایران است که فوتبال بخش بزرگی از آن را تشکیل می‌دهد.





* چرا تبلیغات در بستر فوتبال را انتخاب کرده‌اید؟ به بیان کلی‌تر تبلیغات در بستر فوتبال - چه حمایت مالی تیم سپاهان باشد، چه تبلیغ دور زمین در لیگ انگلیس- چقدر می‌تواند بازخورد داشته باشد و موثر واقع شود؟



- در بحث بازاریابی، تبلیغات به لحاظ هزینه‌ به سه نوع تقسیم می‌شوند؛ تبلیغات ای‌تی‌ال مربوط به کمپین‌های بزرگ و پرهزینه همچون تبلیغات تلویزیونی می‌شود. تی‌تی‌ال تبلیغات با هزینه متوسط است و گزینه آخر هم بی‌تی‌ال یا همان تبلیغات سوشال، ‌بنری و کم هزینه است. وقتی کسب‌وکاری به مرحله کنونی اسنپ می‌رسد و کاملا در بین مردم شناخته می‌شود، باید مانند هر برند بزرگ دیگری در سراسر دنیا تلاش کند تا حضور خود را با کمپین‌های بزرگ به مشتریانش یادآوری کند و موقعیت خودش را در بازار تثبیت‌شده نگه دارد، خواه از طریق اسپانسری یک تیم فوتبال، خواه از طریق تبلیغ در کناره زمین ورزشگاه. در حال حاضر اسنپ در ۱۶ شهر کلیدی و بزرگ ایران فعال است و وقتی برای چنین تبلیغی هزینه می‌کند دیگر تنها یک قشر خاص این تبلیغ را نمی‌بینند، بلکه چند ده میلیون نفر بازی منچستر و لستر را می‌بینند. برای اولین‌بار است که چنین تبلیغی برای یک برند ایرانی می‌شود و شاید همین مسئله بازخوردهای مثبت را چندین برابر کرده است.



وقتی ایرانی‌ها در لیگ انگلیس، که یکی از معتبرترین لیگ‌های جهان است، تبلیغ اسنپ را می‌بینند احساس غرور ملی می‌کنند. در چند روز گذشته تعداد زیادی ایمیل از ایرانیان ساکن انگلیس دریافت کردیم که برای‌مان عکس فرستادند و گفتند که دیدن تبلیغ اسنپ در تلویزیون انگلیس یا ورزشگاه این کشور برایشان باورنکردنی و البته بسیار لذت‌بخش بوده است.



قطعا برندی مانند اسنپ جایی هزینه نمی‌کند که برایش بازخورد مثبت نداشته باشد؛ ما در شاخص‌های خود می‌بینیم که بعد از هر تبلیغ چقدر نتیجه می‌گیریم. این را هم اضافه کنم که پرداختن به تبلیغات گسترده دلیل بر این نمی‌شود که از تبلیغات دیجیتال صرف نظر کنیم. معمولا در بحث بازاریابی اسنپ تلاش می‌کنیم تا بنا بر شرایط زمانی و فاکتورهایی که مد نظرمان است تعادل را بین مدل‌های مختلف تبلیغاتی حفظ کنیم.



* طبق شاخص‌های شما این تبلیغ چقدر در بین کاربران‌تان تاثیر گذار بوده است؟



- یکی از راه‌های بررسی نتایج یک کمپین گسترده در کسب‌وکاری مانند اسنپ این است که تعداد ثبت نام‌ها و درخواست‌های سفر را در چند  بازه‌ زمانی منظم بعد از هر تبلیغ پرهزینه مورد بررسی قرار دهیم و نتایج آن را با دوره‌های مشابه قبلی مقایسه کنیم، تا به برآوردی از موفقیت یا عدم موفقیت آن برسیم. تبلیغ اسنپ در ورزشگاه کینگ پاور در برهه‌ای پخش شد که اسنپ تحت فشار هجمه‌ای از موج‌سازی‌های خبری بود، با این حال بعد از پخش آن رشد چشمگیری در ثبت نام و تعداد درخواست‌ها داشتیم، به خصوص در شهرهایی که به تازگی فعالیتمان را در آنها آغاز کرده‌ایم، این تبلیغ باعث شد که مشتریان تازه ما را شناسایی کنند. بنابراین چنین تبلیغاتی بیشتر از آنکه هزینه‌بر باشد، آورده مالی دارد.



* از اسپانسرینگ تیم فوتبال سپاهان بگویید؟ این فعالیت تبلیغاتی-فوتبالی اسنپ تا امروز چه آورده‌ای برای‌تان داشته است؟



- ما چندین نوع سرمایه داریم، سرمایه مالی، سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه فردی که انسان‌های تاثیرگذار واقعی هستند؛ همچون علی دایی که برای کمک به زلزله زدگان چندین میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری می‌کند. اسپانسرینگ سپاهان در زمره سرامیه‌گذاری‌های مالی قرار می‌گیرد، ولی سپاهان تیم فوتبال سرشناس شهری است که دغدغه‌اش را داریم و در آنجا کار می‌کنیم. حمایت از سپاهان، یعنی اسنپ درآمد خود را در شهر اصفهان صرف همین شهر می‌کند. مهم‌ترین دلیل موفقیت اسنپ در شهرهای محل فعالیت این سامانه توجه به بحث بومی‌سازی است و این بومی‌سازی از انتخاب الگوها و مدل‌های تبلیغاتی برای هر شهر تا به‌کارگیری نیروی انسانی و صرف درآمد هر شهر برای همان شهر متنوع است. حمایت از تیم طراز اول شهر اصفهان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اسنپ در این بحث به شمار می‌رود.



برای مثال، وقتی اسپانسر یک تیم فوتبال هستیم می‌توانیم مطمئن باشیم که تبلیغ برندمان در برنامه نود، یعنی پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون، پخش ‌می‌شود و این برای اسنپ ارزش‌افزایی به همراه خواهد داشت.



جدا از بحث درآمدزایی باید بگویم که ما در اسنپ به طور جدی دغدغه ورزش و سلامت افراد جامعه را داریم. پس سپاهان و فوتبال تنها اهدافمان نیستند و این اولین و آخرین بار نخواهد بود که در زمینه حمایت از ورزش و سلامت افراد جامعه گام برمی‌داریم. چنانچه اسنپ اسپانسر جام باشگاه‌های جهان در کشتی فرنگی (در اصفهان) و اسپانسر دوره‌ای از فعالیت ورزشی حسن میرزاحسینی، قهرمان توان‌یاب عزیز کشورمان، نیز بوده است.



* فکر نمی‌کنید این سوال برای شهروندان سایر شهرهای فعال اسنپ پیش می‌آید که چرا شهر ما نه، و چرا اصفهان؟



- مطمئن باشید که تا آنجایی که دستمان باز باشد این فعالیت‌ها را در سایر شهرها گسترش خواهیم داد.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

آموزش‌های سوادآموزی برای معلولان استان بوشهر گسترش می‌یابد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا دانش‌فر صبح دوشنبه در بازدید از مسابقه انشاء نویسی پرسش مهر ریاست جمهوری ویژه سواد آموزان دوره انتقال اظهار داشت: تلاش های گسترده‌ای برای باسوادی اقشار مختلف در سطح استان بوشهر صورت گرفته است.



وی بیان کرد: از مهرماه سال گذشته بیش از ۵۰ نفر از معلولان استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند که از جمله می‌توان به سه روشندل در یک خانواده در روستای کردوان کاکی اشاره کرد.



معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر لوح و قلم، ابزار جدید همچون لب‌تاب نیز برای آموزش این روشن‌دلان در اختیار آنها قرار گیرد.



وی از مهمترین مشکلات سوادآموزی برای این روشندلان به ایاب و ذهاب مداوم برای درمان، نداشتن مکان زندگی مشخص در شهر بوشهر و سختی ارتباط با دیگر روشندلان اشاره کرد و افزود: این سه روشندل برای فرگیری سوادآموزی تلاش و پیگیری بسیار زیادی دارند.



دانش‌فر ادامه داد: این سه روشندل بی‌سرپرست بوده و از نظر معیشتی و مالی در تنگنای شدیدی هستند و زندگی برای آنها در یک روستای دور افتاده منطقه کاکی بسیار سخت است.



وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه تامین مسکن خانواده‌های دارای دو نفر معلول در نقاط شهری توسط  بهزیستی انتظار می‌رود مشکل مسکن این خانواده سه نفری روشندل را حل کنند و برای مسئله بیمه و شغلی متناسب با شرایط جسمی شان چاره‌ای اندیشه شود.



معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به سختی‌های آموزش به روشندلان و معلولان، گفت: ارائه آموزش سوادآموزی به ۱۰۰ نفر ازم علولان استان امکانپذیر نیست.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

پوسته مجله خبری NanoMag وردپرس نسخه 1.7

[ad_1]


NanoMag نام پوسته حرفه ای و زیبای وردپرس می‌باشد که از طریق آن می‌توانید یک وبسایت مجله خبری حرفه ای و با امکانات کامل راه اندازی کنید. پوسته نانومگ دارای بیش از 5 دمومختلف می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا بنا به نیاز و موضوع خود یکی از آنها به راحتی با چند کلیک ساده نصب کنید.


پوسته NanoMag دارای فایل RTL می‌باشد و به همین دلیل کاملا راستچین سازی شده است و به کاربران فارسی زبان این امکان را می‌دهد تا از امکانات این پوسته به صورت راستچین استفاده کنند. همچنین این پوسته از فروشگاه ساز ووکامرس پشتیبانی می‌کند و از این طریق می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی در کنار وبسایت خود راه اندازی کنید.


در پایان پوسته NanoMag کاملا واکنش گرا می‌باشد و به خوبی در دستگاه‌های همراه مانند موبایل و تبلت نمایش داده خواهد شد. در ادامه می‌توانید ویژگی های دیگر این پوسته را مطالعه کنید.


پوسته مجله خبری NanoMag وردپرس


قابلیت های پوسته مجله خبری NanoMag وردپرس نسخه 1.7


  • کاملا راستچین سازی شده

  • کاملا واکنش گرا

  • پشتیبانی از فروشگاه ساز ووکامرس

  • بی نهایت رنگبندی

  • بی نهایت سایدبار

  • دارای کدهای کوتاه

  • دارای منو مخصوص موبایل

  • دارای کنترل پنل قدرتمند

  • دارای دو حالت عریض و جعبه ای

  • دارای مگامنو

  • دارای صفحه ساز

  • دارای ابزارک های مختلف

  • و امکانات دیگر…




برچسب‌ها:
1.7, NanoMag, rtl, پوسته NanoMag, پوسته خبری, پوسته راستچین, پوسته وبلاگی, پوسته ووکامرس, پوسته نانو مگ, پوسته مجله خبری, ووکامرس, نانو مگ





[ad_2]

لینک منبع

درخواست غرامت یک تریلیون دلاری از اپل بابت کاهش سرعت آیفون های قدیمی

[ad_1]






در میان شکایت‌های برخی کاربران از اپل بابت کاهش سرعت آیفون های قدیمی ، غرامت یک تریلیون دلاری نیز به چشم می‌خورد. اما آیا اپل باید چنین پولی را پرداخت کند؟



ماه گذشته، هزاران نفر از کاربران گوشی های آیفون سرانجام متوجه شدند که در حقیقت، کاهش سرعت آیفون های قدیمی به صورت عمدی توسط اپل انجام می‌شود. به نظر می‌رسد این موضوع با سیستم عامل آی او اس ارتباطی نداشته و به مشکلات مربوط به باتری و نحوه کنترل آن توسط اپل مربوط می‌شود. از آنجایی که طول عمر باتری‌های لیتیوم یونی محدود بوده و ظرفیت آنها در طول زمان کاهش پیدا می‌کند، اپل از یک مکانیسم ایمنی استفاده کرد. اگر ظرفیت یک باتری به کمتر از 80 درصد آن برسد، سخت افزار آیفون دائما ضعیف خواهد شد. در این صورت، همراه با حل مشکلات مربوط به خاموش شدن تصادفی دستگاه، سرعت گوشی نیز کاهش خواهد کرد.



اگرچه این موضوع منطقی به نظر می‌رسد، اما بسیاری از کاربران را عصبانی کرده است. اپل این موضوع را تا زمانی که دست آن رو شود، افشا نکرد! تعداد زیادی از کاربران با تجربه کاهش سرعت آیفون های قدیمی ، مجبور به خریداری دستگاه جدید شدند. این در حالی‌ست که اگر آنها از این موضوع اطلاع داشتند، ممکن بود تنها به تعویض باتری بسنده کنند.


کاهش سرعت آیفون های قدیمی


در حال حاضر تعداد شکایت‌های افراد مختلف از اپل به 9 رسیده که یکی از آنها مبلغ بسیاری بالایی را به عنوان غرامت درخواست کرده است. ویولتا میلیان (Violetta Mailyan) و تیم وکلای او، خواستار پرداخت مبلغی در حدود هزار میلیارد دلار (999 میلیارد و 999 میلیون و 999 هزار دلار) از سوی اپل هستند.


جدای از این رقم بسیار بالا، شرح دادخواهی نیز در نوع خود جالب است. به گفته این افراد، کاهش سرعت آیفون های قدیمی سبب استفاده نکردن کاربران از این تلفن های هوشمند شده است. اپل به دنبال فریب کاربران و عدم مطلع کردن آنها از مشکل موجود، آنها را به جای تعمیر دستگاه، غیر مستقیم به خرید یک موبایل جدید تشویق کرده است. از آنجایی که واقعا هیچ راهی برای پیدا کردن علت این موضوع نیز وجود ندارد، می‌توان کاهش سرعت آیفون های قدیمی را تصمیمی عمدی در نظر گرفت.


تمامی این موارد درست هستند. اما آیا خانم میلیان می‌تواند اهالی کوپرتینو را مجبور به پرداخت یک تریلیون دلار کند؟














[ad_2]

لینک منبع

راهبری اینترنت اشیا آغاز شد

[ad_1]



1454847177174_internet-of-things-explained-th3

کارگروه راهبری اینترنت اشیا آغاز به کار کرده و ایجاد وحدت رویه، تعریف و دیدگاه واحد، مسائل امنیتی و حریم خصوصی در حوزه اینترنت اشیاء و استفاده از ظرفیت­های این حوزه برای افزایش اشتغال و توسعه کسب و کار در کشور در این جلسات مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، چندی است کارگروه راهبری اینترنت اشیاء، توسط مرکز ملی فضای مجازی و با مشارکت مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و نیز همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های
اجرایی ذیربط، تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

 تدوین سند راهبردی و نقشه راه اینترنت اشیاء، راهبری طرح‌های کلان ملی در این حوزه، شناسایی نقاط قوت و تهدید توسعه اینترنت اشیاء در کشور، بررسی و تقسیم کار ملی با شناسایی کلیه ذینفعان و بازیگران بخش حاکمیتی، دولتی، غیردولتی و عمومی و شناسایی و انتخاب طرح‌های پایلوت ملی در حوزه اینترنت اشیاء، مهمترین اهداف این کارگروه ذکر شده است.

با توجه به گزارش مرکز ملی فضای مجازی، تاکنون سه جلسه از جلسات کارگروه، در مرکز ملی فضای مجازی و با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سازمان­ها و نهادهای مختلف تشکیل شده است. در این جلسات، ایجاد وحدت رویه در موضوع اینترنت اشیا، ارائه یک تعریف و دیدگاه واحد برای اینترنت اشیا، ایجاد زیرساخت مناسب برای اینترنت اشیاء، مسائل امنیتی و حریم خصوصی در حوزه اینترنت اشیاء و استفاده از ظرفیت­های این حوزه برای افزایش اشتغال و توسعه کسب و کار در کشور، مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفته است.

کمیته‌های تخصصی نیز در موضوعات مختلف و با مشارکت نمایندگان سازمان­ها در حال شکل‌گیری است تا ابعاد تخصصی و فنی مرتبط با اینترنت اشیاء را در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری، صنایع و کاربردها، حاکمیت (امنیت، حقوق و مقررات) و نیز سایر حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مورد بررسی قرار داده و نتایج حاصله را جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی، در اختیار کارگروه بگذارند.

اینترنت اشیاء، شبکه‌ای جهانی از اشیاء مرتبط است

امروزه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی در همه جنبه‌های روزانه زندگی مردم از قبیل بانک‌ها، بازار، حوزه‌های آموزشی و غیره تاثیرگذارند. اینترنت اشیاء به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند.

این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها امروزه در کشورهای توسعه‌یافته در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هنوز در ایران مقدمات استفاده از آن به صورت تجاری فراهم نشده است. البته در جلسات شورای عالی فضای مجازی به اهمیت فناوری اینترنت اشیاء پرداخته و مقرر شده در جهت توسعه سیستم‌های هوشمند و اینترنت اشیاء با رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، سند مناسبی تهیه و تنظیم شود.

پیاده‌سازی اینترنت اشیاء دارای چالش‌هایی برای سازمان‌ها و شرکت‌هاست و اتخاذ رویکرد در حوزه‌های مختلفی مانند امنیت شبکه، بی‌نظمی و چالش ایجاد خواهد کرد. برای پردازش و ذخیره اطلاعات، سنسورها و وسائل عظیم و گسترده داده‌ها مورد نیاز است. اما معمار کنونی دیتاسنترها آمادگی لازم را برای مواجه با حجم عظیم اطلاعات و داده‌های طبیعی ندارد.

اینترنت اشیاء در دنیا جوان است و همه جا چالش امنیت وجود دارد، درواقع بقیه دنیا هم مشابه همین وضعیت را دارند و موضوع امنیت این فناوری یک استرس جهانی است. اما از طرفی به گفته مسوولان، در موارد محدود استفاده از اینترنت اشیاء باید برای کمک به کسب‌وکارها، مقررات‌زدایی شود و در مقابل در حوزه‌های حیاتی که داده‌های کلان کشور هستند، باید مقررات‌گذاری اتفاق بیفتد.

پژوهشگران این حوزه نیز مطالعات و تحقیقاتی در خصوص مفاهیم کاربردها و اثرات اینترنت اشیاء بر کسب‌وکار و استراتژی‌های بازاریابی اقدام کرده‌اند، اما خلأ عدم مشارکت محققان در این حوزه قابل توجه است، زیرا به گواه بسیاری از محققان این موضوع پارادایم جدیدی است و نیاز به مشارکت همگانی حوزه‌های دخیل فنی و اجتماعی و انجام پژوهش‌های یکپارچه جهت برداشتن پرده‌های ابهام از زوایای مختلف این موضوع دارد.

اینترنت اشیاء اطلاعات بی‌شماری تولید می‌کند که با تحلیل آنها می‌توان به علایق کاربران دست یافت و از این رو، برای سیاست‌گذاران بسیار بااهمیت است. در راستای پیاده‌سازی این تکنولوژی در کشور طرح کلان اینترنت اشیاء در ایران در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تهیه است و وزارت ارتباطات و فناوری از بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخش‌های تولیدی، صنایع و محققین دعوت کرده تا نظرات خود را مطرح کنند.

پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۵ میلیارد از اشیاء به این فناوری جدید مجهز باشند. از اینترنت اشیاء امروزه در حوزه اتومبیل‌های خودران، ارتباط خودروها با یکدیگر و همین طور پیروی از علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود که موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت به دلیل استفاده درست از زمان می‌شود.



[ad_2]

لینک منبع