دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

خبرگزاری آريا - اصولگرايان به بدنه اجتماعي نگاه کنند/ اصولگرايان بايد خلوص خودشان را به جامعه اثبات كنند

[ad_1]



اصولگرايان به بدنه اجتماعي نگاه کنند/ اصولگرايان بايد خلوص خودشان را به جامعه اثبات كنند

خبرگزاري آريا- دکتر امير محبيان در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت: موتور محركه تشكيلاتي اصولگرايان بايد در بدنه اجتماعي قدرتمند آنها باشد.
به گزارش سرويس سياسي خبرگزاري آريا، روزنامه اعتماد نوشت:
«تا زماني كه جريان اصولگرايي به جاي بدنه اجتماعي به فرصت‌هاي حكومتي نگاه مي‌كند، نمي‌تواند رفتار مردم سالارانه درستي از خود نشان دهد و همواره در پي مديريت امور از بالا خواهد بود.» اين تحليل امير محبيان، تحليلگر اصولگرا و موسس حزب نوانديشان از چرايي شكست‌هاي پي‌در‌پي جناح راست در انتخابات است. البته اين نگاه محبيان به اين معنا نيست كه جناح راست اصولش را زير پا نگذاشته است. اتفاقا اين تحليلگر سياسي معتقد است كه جريان راست مدت‌هاست كه به سوي نوعي پراگماتيسم منفي رفته است؛ يعني براي نتيجه گرفتن گاهي باور و اصول خود را زير پا گذاشته است. هشدار او به همفكرانش، تبديل شدن به عروسك سياسي است؛ عروسكي كه چون ديگران او را تغذيه و هدايت كرده‌اند از بدنه اجتماعي قدرتمندش فاصله گرفته است.

‌ جريان اصولگرا براي حضور موثر در جامعه و سياست چه تغييراتي را بايد در اولويت كار خود قرار دهد؟
جريان اصولگرا با توجه به ريشه‌هاي قدرتمند عقيدتي و اجتماعي براي حفظ موقعيت خود بايد تغييرات بسياري را به عمل آورد و شايد مهم‌ترين آنها تغيير در نگرش است. نوع نگاه به ارتباط با حاكميت بايد تغيير كند. تا زماني كه در تعاملات سياسي جريان اصولگرا به جاي بدنه اجتماعي حامي خود به فرصت‌هاي حكومتي نگاه مي‌كند نمي‌تواند رفتار مردم‌سالارانه درستي از خود نشان دهد و همواره در پي مديريت امور از بالا خواهد بود؛ اقدامي كه هميشه نارضايتي نخبگان و فرهيختگان اصولگرا را به دنبال داشته است. ضمن آن‌كه بر اين باورم كه جريان اصولگرا مدت‌هاست به سوي نوعي پراگماتيسم منفي رفته است؛ يعني براي نتيجه گرفتن گاهي باورها و اصول خود را زير پا گذاشته است. اين رفتار تصوير غالب از اصولگرايي را كه تصويري اخلاقي و ديني بود، تغيير داده است.

‌ اخيرا آقاي وحيد جليلي گفته بود كه اصولگرايان از دوپينگ‌هاي مختلفي در سياست‌ورزي خود استفاده مي‌كنند. آيا شما قايل به اين نظر هستيد؟ اگر بله، چقدر آن را در مشكلات امروزي اصولگرايان دخيل مي‌دانيد؟
واقعيت آن است كه اين سخن نادرست نيست. جريان اصولگرا بايد روي پاي خودش بايستد نه روي پاي ديگران! اين جريان تازماني كه چشم به دستاني ديگر دارد كه او را ياري كنند بايد بپذيرد كه نمي‌تواند براي خود مسير دقيقي طراحي كند. موتور محركه تشكيلاتي اصولگرايان بايد در بدنه اجتماعي قدرتمند آنها باشد. نبايد فراموش كرد اگر ديگران تو را تغذيه و هدايت كنند هيچ‌وقت چيزي بيشتر از يك عروسك سياسي نخواهي بود؛ اصولگرايي، پتانسيل تاثير‌گذاري خودش را فقط با اتكا به باورهاي ديني و استقلال راي خود مي‌تواند فعال كند.

‌ پيش‌تر چهره‌هايي نظير محسن رضايي، مرتضي نبوي و حضرتعالي نيز از ضرورت بازسازي و نوسازي اصولگرايي سخن گفته بودند، آيا نامه قاليباف و تاكيدش بر نواصولگرايي از همان منظر مطرح شده است؟
همه احساس نياز را درك كرده‌اند؛ سال‌هاست من حتي علاوه بر ضرورت به مسيرها و اولويت‌هاي نوسازي تاكيد كرده‌ام. مهم نام و ژست تغيير نيست، مهم خود تغيير است؛ مهم جهت و عمق تغيير است؛ الان ديگر مشكل درك ضرورت تغيير را نداريم. اكنون مشكل اراده لازم براي تغيير و آمادگي براي پرداخت هزينه‌هاي آن است.

‌ بازسازي اصولگرايي در درجه اول بايد از زاويه عملكردي و شيوه سياست‌ورزي باشد يا از نگاه گفتماني و تئوريك؟
يك جريان سياسي را نمي‌توان براي تعمير، تعطيل كرد يا به حالت تعليق برد. يك جريان سياسي بايد نظير تعمير كشتي در دريا در حين حركت اصلاح شود. طبعا از لحاظ منطقي اصلاحات نظري در اولويت است اما در عمل بايد دگرگوني‌ها در شيوه سياست ورزي صورت گيرد؛ روش اصولگرايي مبتني بر منش آن و منش اصولگرايي مبتني بر نگرش آن است. اينها اگر بادقت فهم و اصلاح شود شاهد جهش كيفي در جريان اصولگرايي خواهيم بود؛ همه اين تغييرات هم مستلزم ارايه برنامه دقيق و روشن است و الا همه اين مطالبات اگر با برنامه تغيير همراه نباشد فقط آرزوي تغيير را خواهيم داشت كه حتما دور از دسترس خواهد بود.

‌ حذف چهره‌هاي اثرگذار اصولگرا نظير ناطق نوري را چقدر در بن‌‌بست فعلي اين جريان موثر مي‌دانيد؟ اساسا رويكرد معتدل در جناح راست به چه دليل تضعيف شد؟
چهره‌هاي سياسي حتما در روند تحركات سياسي تاثير دارند اما به گمان من اصولگرايي بايد از شخصيت محوري عبور كند و به گمانم اين اتفاق رخ داده است. سال‌هاست روش شيخوخيت در ميان اصولگرايان كاريزماي خود را براي تاثير‌گذاري از دست داده است ولي اصولگرايي نتوانسته است كه روش دموكراتيك تصميم جمعي را جايگزين آن كند. ما فعلا در برزخ عبور از يك روش هدايت جناح و عدم تاسيس روش جديد هستيم. ظهور بازيگران كوچك ولي پرآسيب در اين خلأ رخ داده است.
اما در مورد ضعف رويكرد اعتدال در ميان اصولگرايي بايد گفت كه هسته مركزي اعتدال، عقلانيت است و عقلانيت ايجاد تعادل ميان واقعيت و حقيقت يا واقعيت سياسي و آرمان سياسي است. اين تعادل گاه از ميان رفته است؛ گروهي واقعيت سياسي را اصل گرفته و آرمان را كناري نهاده‌اند و بعضي آرمان را نگه داشته و واقعيت‌ها را ناديده گرفته‌اند. چون اين تعادل به هم خورده است؛ عقلانيت آسيب ديده و با آسيب ديدن عقلانيت، اعتدال بعضا جاي خود را به تندروي و تند خويي داده است. بايد روشن كنيم كه اصولگرايان واقع‌گرا نيستند؛ واقع بين هستند. تا از فروافتادن در دامان فرصت طلبي و قدرت طلبي و حتي دنياگرايي در امان بمانيم و نيز بايد تاكيد كنيم كه اصولگرايان، آرمان‌گراي متوهم هم نيستند. اصولگرايان آرمان گرايان واقع بين هستند يا بهتر بگوييم بايد باشند.

‌ قاليباف در نامه خود گفته بود كه راس جريان اصولگرا دچار اختلال است. آيا جناح راست اساسا راسي دارد كه دچار اخلال باشد؟ اگر وجود دارد مصداق عيني آن به لحاظ فردي يا تشكلي چيست؟
در اصولگرايي ظرفيت عقلانيت جمعي خوبي وجود دارد اما در تصميمات اتخاذ شده لزوما اين عقلانيت جمعي را نمي‌بينيم زيرا اكوسيستم تصميم‌گيري اصولگرايان دچار اختلال شده است. اگر اين روند اصلاح شود جهش كيفي چشمگيري را ميان اصولگرايان خواهيم ديد كه نتيجه آن افزايش اعتماد اجتماعي نسبت به آنها خواهد بود و الا روند افول ادامه خواهد يافت.

‌ جمنا بايد به كار خود ادامه دهد؟ چه تغييراتي را در آن لازم مي‌بينيد؟
جمنا هر چند خود را يك پروژه انتخاباتي تعريف نكرده است اما جامعه براي آن ظرفيتي بيش از اين نديده است. بايد ببينيم آنها چگونه مجددا خود را بازتعريف مي‌كنند و بدنه اصولگرايي چگونه در قبال آنها واكنش نشان خواهد داد. تغييرات جمنا نمي‌تواند فارغ از تغييرات لازم درون‌اصولگرايي رخ دهد.

‌ به نظر شما مدل حركت جبهه در جناح راست مي‌تواند موجب توفيق اين جناح شود يا الزامات ديگري در كنار آن احساس مي‌كنيد؟
جبهه‌ها به ويژه با اهداف انتخاباتي معمولا پروژه هستند و نه پروسه! لذا انتظار زيادي از آنها نمي‌توان داشت. بنابراين ما بايد يك پروسه سامان‌مند را تعريف كنيم كه ميان راس ثابت و بدنه سيال اجتماعي مدل رفتاري و تشكيلاتي خردمندانه و عملياتي را تعريف كند. پيشنهاد من مجلس عالي اصولگرايان است.

‌اصولگرايي نوسازي شده براي اثرگذاري بايد واجد چه ويژگي‌هايي باشد؟
ابتدا خلوص يعني رابطه پاك و بدون خدشه ميان باور و كردار. ما نمي‌توانيم از دين و ارزش‌هاي آن به عنوان موتور محركه خود در اجتماع نام ببريم ولي كردار ما خلاف اخلاق يا ارزش‌هاي ديني باشد زيرا در اين صورت جامعه ما را ناصادق و فاقد خلوص خواهد دانست. سپس بايد ما تعريفي را از روند تحقق ارزش‌ها در جامعه ارايه كنيم كه اولا جامعه اصولگرايان را واجد شرايط لازم براي هدايت و مديريت ارزشي - اجرايي جامعه بداند ثانيا جامعه با تمام ظرفيت‌هاي واقعي‌اش در خود احساس كند كه جريان اصولگرا با متانت ارزش‌ها را مبتني با واقعيات و ظرفيت‌هاي اجتماعي در چارچوب حرمت اشخاص با صبر به پيش مي‌برد نه آنكه ارزش‌هاي مقدس را چون چماقي بر سر مردم مي‌كوبند و خود به حداقل‌ها هم پايبند نيستند.

آيا شكست جريان راست در انتخابات به اين خاطر بود كه اصولگرايان قشر اجتماعي مخاطب خود را اشتباه انتخاب كرده بودند يا نوع ارتباط گرفتن‌شان با مخاطب بود كه ايراد داشت؟
شعار‌ها و حتي انتخاب مخاطب غلط نبود و اساسا اصولگرايان حتما بر اساس آموزه‌هاي ديني بايد بيشتر، دغدغه مستضعفان جامعه را داشته باشند. اشكال آنجا بود كه مردم عموما باور نكردند كه اصولگرايان واقعا دغدغه آنها را دارند يا اگر پذيرفتند به توانايي آنها ترديد كردند. واقعيت آن است كه اصولگرايان بايد خلوص خودشان را به جامعه اثبات كنند و براي اين كار نبايد با قسم و آيه و ادعاهاي پوچ يا غير قابل اجرا در پي مردم بيفتند؛ خير به‌جاي آن ما بايد رابطه خود را با خداي‌مان اصلاح كنيم و شبهات قدرت‌طلبي و فرصت‌طلبي را از وجود خود بزداييم. اگر رابطه ما با خدا اصلاح شد خداوند رابطه ما را با ديگران اصلاح خواهد كرد. مشكل اصلي در درون ما است نه بيرون ما!



[ad_2]

لینک منبع

جزئیات گزارش مجلس از تخلفات بانک مرکزی در ساماندهی موسسات مالی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: تعداد قابل توجهی موسسه و صندوق قرض‌الحسنه بدون مجوز فعالیت از بانک مرکزی در کشور وجود دارد که تقریبا ۴۸ مورد از آن‌ها دارای گستردگی شعب در سراسر کشور هستند و تاکنون ۱۰ مورد از این موسسات با رقمی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سپرده در فرآیند تعیین تکلیف قرار گرفته‌اند. اما هنوز تعداد قابل توجهی از این موسسات تعیین تکلیف نشده‌اند.



 نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون اقتصاد معتقدند بانک مرکزی و دیگر نهادهای متولی و نظارتی در راستای تکالیف قانونی خود طبق قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی و مصوبه سال ۱۳۹۰ شورای پول و اعتبار  و مصوبه بهمن ماه ۱۳۹۴ شورای عالی امنیت ملی، مرتکب تخلفاتی در ساماندهی موسسات مالی و اعتباری شدند که نیازمند بررسی و رسیدگی قضایی است.



صدور «مجوز مشروط» برای فعالیت های موسسه مالی و اعتباری کاسپین توسط بانک مرکزی فاقد وجاهت قانونی بود



وی در تشریح گزارش کمیسیون اقتصاد از تخلفات بانک مرکزی مرتبط با موسسه کاسپین گفت: بررسی روند ادغام و تغییر نام موسسه فرشتگان از سال ۱۳۸۹ در کمیسیون اقتصاد بیانگر آن است که زمینه ادغام و تغییر نامهای موسسه فرشتگان توسط بانک مرکزی و با هماهنگی و اطلاع نهاد ناظر پولی کشور صورت می ­گرفته است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصاد تصریح کرد: بررسی گزارشهای بانک مرکزی و اظهارات مدیران بانک مذکور در کمیسیون اقتصاد بیانگر این است که موسسه کاسپین، با «مجوز مشروط» تأسیس گردیده است. قطعاً و یقیناً وقوع چنین امری و صدور چنین مجوزهایی فاقد وجاهت قانونی بوده و بانک مرکزی صلاحیت اعطای چنین مجوزهایی را نداشته است.



حسینی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی شفاف و صریح به مردم در خصوص اعطای مجوز مشروط به موسسه کاسپین گفت: بسیاری از سپرده­ گذاران به اعتبار صدور مجوز و به اعتماد آن که موسسه مذکور صلاحیتهای لازم را اخذ نموده و تحت نظارت دقیق بانک مرکزی قرار دارد، منابع مالی خود را در این موسسه سپرده­ گذاری کرده ­اند.



نماینده مردم شاهرود گفت: اعضای کمیسیون اقتصاد معتقد بودند بانک مرکزی صلاحیت های تخصصی مدیران موسسه کاسپین را به صورت دقیق بررسی نکرده و این صلاحیت های مبهم و سئوال برانگیز است علاوه بر این بانک مرکزی صرفا به اخذ تعهد نامه از مدیران موسسه کاسپین بسنده کرده و ضمانت اجرایی قوی از آن ها نگرفته است.



حسینی با بیان اینکه بانک مرکزی نظارت دقیقی بر موسسه مالی و اعتباری کاسپین نداشته و بعد از بروز بحران ورود کرده است گفت: بانک مرکزی در برآوردهای اولیه نظارت و توجه کافی به توان این موسسه برای ایفای تعهدات خود نداشته است.



بانک مرکزی از اقدامات و فعالیت تمام شعب موسسه کاسپین و آرمان اطلاع داشته است



عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم اقدام قانونی بانک مرکزی برای جلوگیری از فعالیت شعب موسسات فرشتگان، آرمان و کاسپین اظهار داشت: شعب موسسه کاسپین پس از اعلام انحلال تعاونیهای اعتباری و اخذ مجوز، در گستره ملی به فعالیت خود ادامه داده و خدمات بانکی ارائه می نمودند.



وی با بیان اینکه  مدیران بانک مرکزی اعلام می کنند برای فعالیت شعب موسسه آرمان و کاسپین مجوزی صادر نشده است، گفت:براساس مستنداتی که اعضای کمیسیون اقتصاد بررسی کردند، بانک مرکزی از اقدامات و فعالیت تمام شعب موسسه کاسپین و آرمان اطلاع کامل داشته است. موسسه کاسپین و قبل از آن موسسه آرمان دارای بیش از ۳۹۰ شعبه با اطلاع بانک مرکزی در سراسر کشور بوده است. عدم نظارت بانک مرکزی بر روند افزایش تعهدات و عملکرد موسسه مالی و اعتباری کاسپین که عمدتا از طریق شعب مذکور صورت می گرفت موجب مشکلات امروز شده است.



حسینی ادامه داد: نکته قابل تامل در امر ساماندهی موسسه کاسپین و تعاونهای منحله مرتبط، نبود نقشه راه نظام مند جهت ساماندهی تعهدات و دارایی­های موسسه می باشد که بر این اساس مشکلاتی ایجاد شد.



رانت اطلاعاتی سپرده گذاران کلان موسسات مالی و اعتباری ورشکسته



وی با انتقاد از رانت اطلاعاتی سپرده گذاران کلان موسسات مالی و اعتباری ورشکسته گفت: بر اساس گزارش واصله به کمیسیون اقتصاد، پیش از اعلام عمومی انحلال برخی از مؤسسات مالی و اعتباری، تعدادی از سپرده گذاران کلان این مؤسسات، اقدام به مراجعه به مؤسسات و خارج نمودن سپرده­ های خود کرده اند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی اطلاع یافتن از روند انحلال یک مؤسسه و عدم تکافوی داراییهای آن برای پرداخت مطالبات بستانکاران، رانت اطلاعاتی ارزشمند خواند و گفت: اعضای کمیسیون اقتصاد معتقدند بانک مرکزی باید گزارش کاملی از اسامی سپرده گذاران کلان که در بازه زمانی مورد نظر اقدام به تسویه سپرده های خودکرده اند، ارائه کند. باید امکان استفاده از رانت اطلاعاتی در گزارش نهایی دستگاه قضائی لحاظ گردد.



لزوم شفافیت در میزان بدهی ها و وثیقه های موسسات مالی و اعتباری



حسینی با انتقاد از عدم شفافیت در مورد میزان بدهی های موسسات و میزان وثایق گفت: از ابتدای شروع روند تسویه بدهی ها در این مؤسسات، یکی از مهمترین چالشهای بستانکاران و به تبع آن نهادهای نظارتی، عدم شفافیت در اعلام میزان دیون و تعهدات و ابهام در میزان وثایق و تضامین مأخوذه بوده است.



وی ادامه داد: اعضای کمیسیون اقتصاد معتقد بودند این ابهامات و عدم شفاف سازی نیز از جمله تخلفاتی است که باید در گزارش کمیسیون اقتصاد از تخلفات بانک مرکزی درج گردد زیرا لزوم رسیدگی نهاد قضایی را به همراه خواهد داشت. تاکنون گزارشی از تسهیلات گیرندگان از موسسه کاسپین و تعاونهای منحله مرتبط و وثایق و ساز و کار تسویه آنها نیز به کمیسیون اقتصادی ارائه نشده است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی با انتقاد از عدم رعایت ضوابط قانون تجارت در روند تسویه حساب با طلبکاران گفت: نمایندگان در کمیسیون اقتصاد معتقد بودند در نظر نگرفتن اصل تساوی میان طلبکاران و اقدام به تسویه حساب با برخی از طلبکاران خرد بدون وجود ضابطه مشخص و بدون ارائه توجیهاتی مبنی بر لزوم چنین تبعیضی در سیستم بانکی، نیازمند رسیدگی فوری قضایی و بلکه توقف عملیات اجرایی مربوط به تسویه تا روشن شدن کامل موضوع است.



سکوت بانک مرکزی عامل اخلال در نظام اقتصادی



وی با بیان اینکه مؤسسات مالی و اعتباری صرفاً در حدود مجوز قانونی صادر شده توسط بانک مرکزی، مجاز به فعالیت بوده و فعالیت خارج از محدوده مذکور، تخلف قلمداد گردیده و تبعات انتظامی و قضایی در پی خواهد داشت، گفت: اگرچه فعالیت برخی از موسسات مالی و اعتباری به وضوح از چارچوب هایی که بانک مرکزی برای آن ها تعیین کرده فراتر بوده است اما بانک مرکزی هیچ اقدامی بازدارنده قضایی و انتظامی برای توقف فعالیت های این موسسات انجام نداد و ادامه این فعالیت های خلاف قانون موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شد.



لزوم بررسی ادعای بانک مرکزی مبنی بر عدم اقدام مناسب قضائی



وی افزود: بر اساس گزارشی که بانک مرکزی تهیه کرده، در رابطه با تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری، برخی احکام قضایی هم وجود دارد که ممکن است در رابطه با این احکام، بدلیل فقدان ادله یا عدم شفافیت لازم، سوء استفاده هم صورت گرفته باشد که لازم است این احکام مورد بررسی قرار بگیرد.



رد پای پول شویی در موسسه کاسپین



وی با بیان اینکه یکی از مهمترین تخلفاتی که در روند انعقاد قراردادهای این مؤسسات با سپرده گذاران به چشم می خورد، عدم رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی است گفت: طبق مستندات موجود در کمیسیون اقتصاد در برخی قراردادها بین این مؤسسات و سپرده گذاران، هویت سپرده گذاران نامعلوم بوده و در پاره ای موارد نیز نسبت به جابجایی اسامی سپرده گذاران در قراردادها بدون رعایت الزامات مبازره با پولشویی، اقدام گردیده است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مسئول نظارت بر این موسسات و اجرای قانون مبارزه با پول شویی خواند و گفت: اعضای کمیسیون اقتصاد معتقدند تخلف و کوتاهی مدیران موسسه کاسپین، بانک مرکزی و متولیان مبارزه با پولشویی در وزارت امور اقتصاد و دارایی در این زمینه قابل بررسی و پیگیری است.



وزارت کشور و نیروی انتظامی باید شعب فاقد مجوز را پلمب می کرد



وی ادامه داد:  بسیاری از اماکنی که تحت عنوان شعب مؤسسه مالی و اعتباری اقدام به فعالیت نموده اند، حسب اظهار مدیران بانک مرکزی فاقد مجوز از بانک مرکزی بوده اند، لذا تکلیف اولیه درخصوص توقف فعالیت ایشان وتبعاً پلمپ اماکن مذکور با نیروی انتظامی و وزارت کشور  بوده است.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

آمار استفاده و تعداد کاربران اینستاگرام در ایران تا پرچم­دار فالوور­های کشور

[ad_1]

آمار استفاده از اینستاگرام درایران

اینستاگرام با بیش از 20 میلیون کاربر احتمالاً محبوب‌ترین پلتفرم درمیان شبکه­‌های اجتماعی در ایران است. دراین پُست قصد داریم که به نحوه و آماراستفاده از اینستاگرام درایران بپردازیم. پس با دیجی رو همراه باشید.


اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی مبتنی بر به اشتراک­ گذاری عکس است که در سال 2010 در دنیا غوغا به پاکرد. فقط 2 ماه طول کشید تا اینستاگرام از زمان راه‌­­اندازی به آمار 1 میلیون کاربر برسد و پس از یکسال هم به آمار 10 میلیون کاربر رسید. حال بیایید نگاهی به آمار رشد کاربران اینستاگرام درطی این سال­ها بیندازیم:
1 میلیون کاربر در دسامبر 2010
10 میلیون کاربر در سپتامبر 2011
80 میلیون کاربر در جولای 2012
130 میلیون کاربر در ژوئن 2013
150 میلیون کاربر در سپتامبر 2013
300 میلیون کاربر در دسامبر 2014
400 میلیون کاربر در سپتامبر 2015
500 میلیون کاربر در ژوئن 2016
600 میلیون کاربر در دسامبر 2016
700 میلیون کاربر در آوریل 2017
گفتنی است که فیسبوک، اینستاگرام را در سال 2012 به ارزش 1 میلیارد دلارخریداری کرد. اساساً اینستاگرام پس از 6 سال به آمار 600 میلیون کاربررسید اما خود فیسبوک پس از 6 سال به آمار 431 میلیون کاربر رسید البته همین چند وقت پیش هم فیسبوک به آمار 2 میلیارد کاربر رسید.


محبوب­‌ترین شبکه‌­ی اجتماعی درایران
ایران هم شرایط پیچیده­­‌ی خودش برای استفاده از شبکه­‌های اجتماعی را دارد و همانطور که درجریان هستید فیسبوک و توییتر در کشور فیلتر هستند اما اینستاگرام تنها شبکه­‌ی اجتماعی محبوبی است که در کشور فیلتر نیست.
درحال حاضر هیچ آمار دقیقی درمورد تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام وجود ندارد اما تعداد دانلود­های اینستاگرام در کافه بازار عدد 16 میلیون را نشان می­دهد و با درنظرگرفتن دانلود­های اینستاگرام ازطریق گوگل پلی و اَپ­ اِستور و دیگر مارکت­‌ها می­توان تخمین زد که اینستاگرام درایران حدود 20 میلیون کاربر دارد. یعنی درواقع ایرانیان %2/85 از کل کاربران اینستاگرام را تشکیل می­دهند که بادرنظرگرفتن 5-4 میلیون ایرانی خارج ازکشور می­توان آن را %3 درنظرگرفت.
اینستاگرام، سلبریتی‌­ها و Game of Thrones
پارامتر­های دیگری هم برای نشان دادن محبوبیت اینستاگرام در ایران وجود دارد. اگر به پیج­‌های سلبریتی­‌های مشهور مثل مهناز افشار نگاه کنید خواهید دید که در حدود 6 میلیون فالوور دارد و در واقع او هم ­اکنون پرچم­دار فالوور­های اینستاگرام درایران است.
صفحه­‌ی جالب دیگری که در اینستاگرام وجود دارد صفحه‌­ی مربوط به فیلم Game of Thrones یا بازی تاج­ و تخت است که این نشان دهنده­‌ی محبوبیت این سریال در ایران درمقایسه با دیگر نقاط دنیاست. صفحه­‌ی رسمی خود این سریال حدود 3 میلیون فالوور دارد و صفحه­‌ی ایرانی­ آن حدود 108کا فالوور دارد! این را می­توان اینطور تفسیر کرد که ایرانی­‌ها %4/3 از کل طرفداران این سریال در سراسردنیا را تشکیل می­دهند!


کانال دیجی رو

نظر دهید

neo4j - Modifying cypher query

[ad_1]



I have neo4j data as like as given below:



enter image description here



Here I have COUNTEY_PROVINCE relationship between country and province, PROVINCE_CITY relationship between province and city and COUNTRY_CITY relationship between country and city. When user call an api with country name, I want to return all province with city. To do this, I have run the following query:



 MATCH path=(cn:Country name: "Bangladesh" )-[:COUNTRY_PROVINCE]->(pv:Province)-[:PROVINCE_CITY]->(ct:City)
RETURN x: nodes(path)


And I have got the following result ( country, province, city ) :



 x: nodes(path) 
"x": [ "name": "Bangladesh", "name": "Dhaka" , "name": "Dhaka" ]
"x": [ "name": "Bangladesh", "name": "Dhaka" , "name": "Narayanganj" ]
"x": [ "name": "Bangladesh", "name": "Sylhet" , "name": "Sylhet" ]
"x": [ "name": "Bangladesh", "name": "Khulna" , "name": "Khulna" ]
"x": [ "name": "Bangladesh", "name": "Khulna" , "name": "Jessore" ]
"x": [ "name": "Bangladesh", "name": "Chittagong" , "name": "Chittagong" ]
"x": [ "name": "Bangladesh", "name": "Chittagong" , "name": "Comilla" ]


Now my question is, how can I get country list with province and associate cities like :



 [

country:
name: "Bangladesh",
province: [

name: "Dhaka",
city: [
name: "Dhaka" ,
name: "Narayanganj"
]
,

name: "Sylhet",
city: [
name: "Sylhet"
]
,

name: "Chittagong",
city: [
name: "Chittagong" ,
name: "Comilla"
]
,

name: "Khulna",
city: [
name: "Khulna" ,
name: "Jessore"
]

]


]



[ad_2]

لینک منبع

یارانه غذای دانشجویی هدفمند می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به اجرایی کردن بند «ت» ماده ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص لزوم هدفمندی یارانه های غذای دانشجویی، برنامه ریزی مناسب و تامین منابع مالی جدید برای این امر براساس اطلاعات تغذیه دانشجویی دانشگاه ها امکان پذیر است.



بنابراین دانشگاه ها ملزم هستند اطلاعات مربوط به دانشجویان غذا خور و اطلاعات اعتبارات مربوط به تغذیه دانشجویی را تا ۱۷ مرداد ۹۶ به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اراسال کنند.



به گزارش مهر، تغذیه دانشجویی در اختیار خود دانشگاه ها قرار دارد و سازمان برنامه بودجه اعتبار این بخش را به حساب خود دانشگاه ها واریز می کند و این کار از طریق صندوق انجام نمی شود.



سنوات قبل اعتبارات تغذیه به صورت متمرکز در بودجه صندوق پیش‌بینی می شد که اکنون به خود دانشگاه واگذارها شده است. 



با وجود این موارد شورای رصدی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تشکیل شده است که بر فعالیت سلف سرویس های دانشگاهی نظارت دارد تا مشکل حادی ایجاد نشود و در صورت ایجاد مشکل در جهت رفع آن تلاش می کند.



سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها کمک کرده است که به موجب آن دانشگاه ها می توانستند مشکلات بخش تغذیه را نیز رفع کنند




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای داخلی برای تیر 1396 منتشر شد

[ad_1]






شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، جدول رده بندی کیفی خودروهای داخلی را برای تیرماه 1396 منتشر و باکیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای تولید داخل را معرفی کرده است.


به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در ماه گذشته یعنی تیرماه 1396، در مجموع تعداد 87 هزار و 933 دستگاه خودرو تولید شد که 9 درصد آن به خودروهای گروه سبک و تنها یک درصد به خودروهای گروه سنگین اختصاص داشت. در این ماه، 51 مدل خودروی سبک و 8 مدل خودروی سنگین تولید شد.


در گروه خودروهای سبک و بخش وانت‌ها، خودروی وانت تندر با کسب سه ستاره ایمنی، بهترین کیفیت را در رده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان دارد. در بخش خودروهای سواری، مزدا 3 نیو و گرند ویتارا در سطح قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان، کیا سراتو و هیوندای آی 20 در سطح قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، هیوندای آی 10 در سطح قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان، تندر 90 اتوماتیک پلاس، رنو ساندرو، تندر 90 اتوماتیک، پارس تندر و پژو 207 اتوماتیک در سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان و تیبا در سطح قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان، باکیفیت ترین خودروهای داخلی محسوب می‌شوند.


در گروه خودروهای سنگین نیز خودروهای کشنده ولوو FH500، اسکانیا G410 و ولوو FH460 با کسب 4 ستاره کیفی، بهترین وضعیت را داشتند و در بخش مسافری نیز تنها اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال تولید شده است. در ادامه، جزئیات کامل جدول رده بندی کیفی خودروهای داخلی در تیر 1396 را مشاهده می‌کنید:


رده بندی کیفی خودروهای داخلی – تیر 1396


سطح کیفی خودروهای گروه سبک – بخش وانت


رده بندی کیفی خودروهای داخلی


سطح کیفی خودروهای گروه سبک – بخش سواری


رده بندی کیفی خودروهای داخلی


مقایسه سطوح کیفیت خودروهای گروه سبک در خرداد و تیر 96


رده بندی کیفی خودروهای داخلی


سطح کیفی خودروهای گروه سنگین


رده بندی کیفی خودروهای داخلی


مقایسه سطوح کیفیت خودروهای گروه سنگین در خرداد و تیر 96


رده بندی کیفی خودروهای داخلی













[ad_2]

لینک منبع

آزادکاران برتر اوزان نخست مشخص شدند/ دو مدال برنز برای ایران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، روز نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان، سه شنبه شب در شهر تامپره فنلاند پایان یافت. در پایان پیکارهای چهار وزن اول، تیم روسیه با ۳۲ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، آمریکا با ۳۰ امتیاز دوم است و تیم ایران با ۲۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. تیم های ترکیه، هند، ارمنستان و ژاپن نیز به ترتیب با ۱۸، ۱۶، ۱۵ و ۱۴ امتیاز در جایگاه های بعدی قرار دارند.



بر این اساس رده بندی انفرادی مسابقات چهار وزن نخست به شرح زیر است:

۵۰ کیلوگرم: ۱- شاهین مختاراف (آذربایجان) ۲- کارن زورابیان (ارمنستان) ۳- اکبر کنجبیک اولو (قرقیزستان) و ناسان بویان نارمانداخ (مغولستان) ۵- اصلان مینکایلوف (روسیه) و راحت کالژان (قزاقستان) ۷- علیرضا سرلک (ایران)

۶۰ کیلوگرم: ۱- عبداله احمداف (روسیه) ۲- میشل استیون مک کی (آمریکا) ۳- یونس امامی (ایران) و هیرومو ساکاکی (ژاپن) ۵- اریگلنت پریزرنی (آلبانی) و راویندر (هند)

۷۴ کیلوگرم: ۱- مارک جان هال (آمریکا) ۲- عیسی شاپیف (ازبکستان) ۳- وردیف گولیا (هند) و محمد متقی نیا (ایران) ۵- یاجورو یاماکاسی (ژاپن) و موهامت کوچوک ایلدریم (ترکیه)

۹۶ کیلوگرم: ۱- شامیل موسایف (روسیه) ۲- گیوی ماتچاراشویلی (گرجستان) ۳- ابراهیم جیفتچی (ترکیه) و کولین رایموند مور (آمریکا) ۵- سارگیس هوسپیان (ارمنستان) و لجا ماتوهان (آلمان) ... ۱۴- دانیال شریعتی (ایران).




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]