[ad_1]
اگر میخواهید مصرف کنندگان پس از دیدن تبلیغ آنلاین شما، پیام ایمیل شما، وبسایت شما، صفحه ورود شما، پست شبکه اجتماعی شما، صفحه فروش شما و غیره عملی انجام دهند، پس شما به یک CTA احتیاج دارید. مهتر از همه آن CTA باید قدرتمند باشد تا همه انگیزه کافی برای انجام کاری که شما میخواهید را داشته باشند.
هر CTA باید کارهای زیر را انجام دهد:
۱) CTAها باید مشتریان را ترغیب به انجام کار مورد نظر در همان لحظه کنند، نه این که موجب شوند آنها با خود فکر کنند که “شاید” بعدا آن کار را انجام دهند.
۲) یک CTA نباید اقدامی را پیشنهاد دهد، باید درخواست یک اقدام کند.
۳) یک CTA باید راهنماییهای لازم برای انجام عمل را برای افراد مهیا کند.
علاوه بر این سه عامل کلیدی که CTAها باید انجام دهند، خودتان را جای مخاطب بگذارید. مخاطبان سرشان شلوغ است بنابراین آنها را مجبور به کار اضافه تر نکنید. در عوض کاری که باید انجام دهند را بسیار واضح بیان کنید که قدم بعدی که باید انجام دهند چیست و چگونه آن قدم را بردارند. این کار را از طریق یک CTA واضح و روشن میتوانید انجام دهید.
هنگامی که در حال ساختن ابزار بازاریابی آنلاین خود هستید، ممکن است هر یک از آن ابزار شامل یک دکمه call to action یا یک لینک باشند. عناصری زیادی وجود دارند که بر روی نرخ کلیک و نرخ تبدیل تاثیر گذارند و دکمه call to action و لینک مهمترین این عناصر هستند. در ادامه روشهایی برای قدرتمند بودن call to action مطرح میکنیم. این روشها CTAهای بی اثر را به نرخ تبدیل و کلیک بالا تبدیل خواهند کرد.
۱) پیام
کلماتی که در پیام call to action خود به کار میبرید باید سودی که مصرف کننده بعد از انجام عمل کسب میکند را القا کند. از متنهای عمومی مانند “بیشتر بخوانید” ، “دانلود” یا “ثبتنام” در call to action خود استفاده نکنید. در مقابل call to action باید یک منفعتی برای مخاطب ایجاد کند.
به عنوان مثال اگر قصد دارید پیشنهاد یک کتاب الکترونیکی بدهید که به افراد آموزش دهد که چطور فروش کسب و کار خود را افزایش دهند، از آن در call to action خود استفاده کنید. (به عنوان مثال دریافت کتاب الکترونیکی رایگان). گزینه دیگر این است که به مشکلی که آن کتاب الکترونیکی برای مخاطب حل میکند اشاره کنید و آن را در call to action خود بگنجانید (به عنوان مثال میخواهم فروش خود را افزایش دهم)
۲) نقطه نظر
CTAها بهتر است با اول شخص نوشته شوند که اساسا موثرتر از شخص دوم است. “میخواهم فروش خود را افزایش دهم” نرخ کلیک و تبدیل بالاتری نسبت به “میخواهید فروش خود را افزایش دهید” به همراه دارد.
۳) افعال و اعمال
اکثر ابزارهای بازاریابی میخواهند که مصرف کنندگان در همان لحظه عملی را انجام دهند نه بعدا. با وجود این، CTAهای شما باید با استفاده از افعال و اعمال قدرتمند حس فوریتی را القا کنند.
به عنوان مثال اگر پیشنهادی را ترویج میدهید که مهلت محدودی دارد، به راحتی میتوانید حس فوریتی را با اضافه کردن تاریخ پایان پیشنهاد به CTA خود القا کنید. اگر محدودیت زمانی برای پیشنهاد شما وجود ندارد، به راحتی با اضافه کردن “همین حالا” همراه با افعال قانع کننده بر ناخودآگاه افراد تاثیر بگذارید تا سریع عمل کنند. این کار باعث ترس از دست دادن پیشنهاد در مردم میشود و افزایش قابل توجهی در نرخ کلیک و تبدیل خواهد داشت.
۴) طول
دکمه call to action یا لینک شما باید مختصر و کوتاه باشد.توجه داشته باشید که call to action شما بیشتر از ۵ کلمه نباشد مگر اینکه دلیل دیگری برای اضافه کردن کلمات بیشتر به آن داشته باشید. به عنوان مثال اگر پیشنهاد یک قیمت ویژه یا تخفیف را دارید، قابل توجیه است که CTA شما طولانی تر باشد.
تصور کنید به جای ارائه رایگان یک کتاب الکترونیکی، قصد فروش آن را ارائه دارید و در حال حاضر قیمت آن ۵۰ درصد پایینتر از قیمت اصلی آن است. CTA شما با متن “دریافت کتاب الکترونیک با ۵۰% تخفیف” قطعا نرخ کلیک و تبدیل بالاتری نسبت به “دریافت کتاب الکترونیکی” دارد.
۵) اولویت
وقتی یک صفحه فرود، پیام ایمیل، یا هر نوع دیگری از بازاریابی آنلاین انجام میدهید، ممکن است بخواهید لینکهای بیشتری در آن صفحه قرار دهید. بهترین روش این است که دکمه CTA شما تنها لینک صفحه شما باشد، اما اگر میخواهید لینکهای دیگری نیز قرار دهید اطمینان حاصل کنید که دکمه CTA شما بالاترین اولویت را دارد.
این به موقعیت CTA شما در صفحه بستگی ندارد، بستگی به قابل رویت بودن آن دارد. مهمترین لینک و دکمه شما در صفحه CTA شماست. بنابراین باید به راحتی در صفحه قابل رویت باشد. سایر لینکها اولویت دوم هستند.
۶) موقعیت
موقعیت دکمه CTA یا لینک شما بسته به تجربه کاربری است. هیچ گاه افراد نباید تا پایان صفحه شما را بپیمایند تا CTA شما را ببینند. از این رو CTA شما باید در بالای صفحات وب طولانی قرار گیرند.
۷) رنگ
همیشه رنگ کنتراست برای دکمه CTA خود انتخاب کنید تا بیشتر از هر چیز دیگری در صفحه قابل رویت باشند. هیچ گاه نباید افراد در پیدا کردن آن دکمه مشکلی داشته باشند. رنگهای روشن و واضح بهترند و اطمینان حاصل کنید که متن روی دکمه رنگی کنتراست با رنگ پس زمینه دکمه دارد.
به روانشناسی رنگها در طراحی عناصر بازاریابی و دکمههای CTA خود توجه کنید. مردم به طور ناخودآگاه به رنگهای مختلف واکنش نشان میدهند، بنابراین از این موضوع استفاده کنید تا CTA شما غیر قابل رویت نباشد.
۸) اندازه
اندازه CTA شما بستگی به قطعه بازاریابی شما دارد. یک بنر تبلیغاتی کوچک قطعا CTA کوچکتری نسبت به یک صفحه فرود یا یک صفحه فروش دارد. این بدان معناست که شما باید اندازه CTA خود را بسته به فضای طراحی شده انتخاب کنید.
CTA شما باید قابل رویت باشد و به راحتی از فاصله دور نیز خوانده شود. طبیعتا فاصله یک CTA در یک دستگاه موبایل در مقایسه با صفحه مانیتور تفاوت دارد. سایز دکمه CTA شما باید برای دستگاههای مختلف هدفمند تنظیم شود.
۹) فرمت
فرمت CTA شما بسته به قطعه بازاریابی آنلاین شماست. اما دکمهها معمولا نرخ کلیک و تبدیل بالاتری دارند.
دلیل اینکه دکمهها اثربخشی بالاتری نسبت به لینکها دارند هنوز اثبات نشده است اما دلایل احتمالی آن قابل رویت بودن و ناخودآگاهانه است. در سادهترین حالت، دکمه بزرگ و روشن را آسانتر میبینید و این دکمه احتمالا به یاد ماندنی و قابل توجه تر از یک متن ساده است.
۱۰) تعداد
CTA خود را در صفحات طولانی در جاهای مختلف قرار دهید تا مطمئن شوید مردم به راحتی و سریعا آن را میبینند. در صفحات طولانی که پیمایش زیادی تا پایین صفحه لازم دارد حداقل ۳ CTA قرار دهید (ابتدا، وسط و انتهای صفحه). همچنین در نظر داشته باشید که CTA خود را در ساید بار و پاپ آپ نیز قرار دهید. به یاد داشته باشید که CTA باید باعث افزایش تجربه کابری شود نه این که مزاحمتی برای کاربر ایجاد کند.
۱۱) تست کنید و دوباره تلاش کنید
مهم این است که CTAهای خود را تست کنید تا نتایج نرخ کلیک و تبدیل خود را بهینه سازی کنید. رنگ، پیام، موقعیت، تعداد، فرمت، اندازه و طول CTA خود را تست کنید. نتایج خود را باهم مقایسه کنید و از موثرترین طرحها استفاده کنید.
برای ساخت و بهینه سازی کمپین خود، همین حالا در پلتفرم کانگورو کمپین بسازید تا با تست کردن روشهای مختلف بازاریابی محتوا بالاترین بازدهی را از کمپین خود به دست آورید. برای بازدهی بالا در کمپینهای خود مطلب ” برای رسیدن به موفقیت کمپین تبلیغاتی خود در کانگورو به چه جزئیاتی باید دقت کرد ” را بخوانید.
ساخت کمپین در کانگورو
منبع: داده فیلی
[ad_2]
لینک منبع