دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مهر ۱۱, سه‌شنبه

سود و زیان تیم های بوندس لیگایی از سیستم VAR؛ دورتموند ذی نفع تر از همه

[ad_1]

طرفداری- در فصل جاری (2017/18) بوندس لیگا، برای اولین بار در فوتبال آلمان از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده شد. آمار نشان می‌دهد که بروسیا دورتموند بیش‌ترین سود را از این تکنولوژی برده است.


نشریه بیلد آلمان، به بررسی تعداد دفعات سود و زیان تیم‌های بوندس‌لیگایی از سیستم VAR پرداخته است.با گذشت هفت هفته از رقابت‌های لیگ، بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ به مانند جدول رده بندی لیگ، اینجا نیز تیم‌های اول و دوم هستند.














































































 تیمسودزیان
1بروسیا دورتموند40
2بایرن مونیخ30
3وولفسبورگ20
4آینتراخت فرانکفورت21
 ماینتس21
 شالکه21
7هامبورگ11
8وردربرمن00
 مونشن گلادباخ00
 هانوفر00
 هوفنهایم00
12فرایبورگ12
 کلن12
14آگزبورگ01
 لایپزیش01
16هرتابرلین02
17بایرلورکوزن03
 اشتوتگارت03

[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

روش های تضمینی برای درمان گرفتگی بینی

[ad_1]





روش های تضمینی برای درمان گرفتگی بینی


گرفتگی بینی



 


بهترین راه ها برای درمان گرفتگی بینی
گرفتگی بینی ممکن هست برای همه ی ما در طی فواصل زمانی رخ دهد, شما می‌توانید در ادامه برترین راه های درمان این عارضه را بخوانید. هر شخصی که دشوار گرفتگی بینی رو تجربه کرده ممکنه هر کاری برای متوقف کردنش انجام بده. در این مقاله چند روش برای از میان بردن گرفتگی بینی آورده ایم که میتونید اون ها رو آزمون کنید.


بین ابروها را ماساژ دهید
یک دقیقه بین ابروها را ماساژ دهید. اینکار از خشکی و التهاب سینوس ها پیشگیری میکند, تاثیر پیشگیری کننده دارد و فشار سینوس های پیشانی را کاهش می‌دهد.


سینوس های بینی را ماساژ دهید
۱ الی ۲ دقیقه با انگشت اشاره و انگشت میانی سینوس های بینی را با حرکات دایره ای ماساژ دهید و به آرامی فشار دهید. این فشار مسیرهای بینی را باز می‌کند و آسان تر میتوانید از بینی نفس بکشید.


فاصله بین بینی و لب ها را ماساژ دهید
۲ الی ۳ دقیقه نقطه بین بینی و لب بالایی را ماساژ دهید. اینکار تورم بینی را کاهش می‌دهد.


دستگاه بخار بهره گیری کنید
وقتی نم محیط کمتر از ۴۰ درصد باشد موکوس های بینی خشک می‌شوند و تنفس را دچار دشوار میکنند. اگر موکوس ها چندان باشند و نمِ هوا کم باشد باکتریها ترویج پیدا می‌کنند. در واقع میانگین نم هوا باید بین ۴۰ تا ۶۰ درصد باشد.


پل بینی را گرم کنید
پارچه گرمی را بردارید و روی بینی قرار دهید. گرما موکوس ها را روان تر می‌کند. سپس بینی را شسته و با محلول سالین شستشو دهید.


اگر علت گرفتگی بینی آلرژی هست ورزش کنید
وقتی تپشِ قلب افزایش پیدا کند و دمای بدن بالا برود تاثیر خوبی روی مایع شدن موکوس های بینی میگذارد و خیلی آسان تر می‌توانید با بینی تنفس کنید. تنها ۱۵ دقیقه ورزش برای مبارزه با ورم مخاط بینی کافی هست.


دوست عزیز از مطالب جذاب زیر نیز دیدن فرمایید














[ad_2]

لینک منبع

شمار قربانیان وبا در یمن به 2134 نفر رسید

[ad_1]

خبرگزاری مهر: سازمان بهداشت جهانی امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد: از ۲۷ آوریل سال جاری میلادی، بیش از ۷۷۷ هزار مورد ابتلا به بیماری وبا در یمن مشاهده شده و طی این مدت ۲ هزار و ۱۳۴ نفر نیز بر اثر این بیماری مهلک جان خود را از دست داده اند.

در ادامه این گزارش همچنین تصریح شده است که بیماری وبا در ۲۱ استان از ۲۲ استان یمن شیوع یافته است.

لازم به ذکر است، با توجه به ادامه تهاجم عربستان به کشور یمن میلیون ها نفر از مردم این کشور آواره شده و بالطبع به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع آوری زباله ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری مهلک وبا قرار دارند.


[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

هواوی میت 9 به‌روزرسانی اندروید اوریو را در آینده نزدیک دریافت می‌کند

[ad_1]

روزهای گذشته خبرهای زیادی شنیده بودیم مبنی‌بر این‌که گوشی هواوی میت 9 به زودی به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت خواهد کرد. بر پایه همین خبرها، به‌تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد نسخه بتا اندروید اوریو برای این فبلت منتشر شده و کاربران اروپایی قادر به دریافت آن هستند.


با آن‌‎که این بسته به‌روزرسانی کاملا رسمی نبوده و به‌طور کامل پشتیبانی نمی‌شود، اما منبع انتشار آن عنوان کرده که مشکلات و باگ‌های گذشته به خوبی رفع شده است. هم‌چنین منبع این خبر اضافه کرده که این نسخه را تست کرده‌اند و تا به حال مصرف باتری و عملکرد گوشی رضایت بخش بوده است.


نسخه بتا اندروید اوریو برای هر دو مدل تک سیم‌کارت و دو سیم‌کارت میت 9 در اروپا منتشر شده که به ترتیب دارای شماره مدل‌های MHA-L20C432 و MHA-L29C432 هستند. منبع این خبر ادعا می‌کند که این نسخه در واقع همان اندروید 8 به همراه رابط کاربری EMUI 6.0 است که کاربران غیر اروپایی نیز می‌توانند با تغییر منطقه گوشی خود به اروپا، آن را دریافت و نصب کنند.








جواد بالویی


اهل ساری هستم. 20 سال سنمه و عاشق دنیای فناوری هستم








[ad_2]

لینک منبع

۱۱ روش Call To Action (CTA) برای افزایش کلیک و نرخ تبدیل

[ad_1]


اگر می‌خواهید مصرف کنندگان پس از دیدن تبلیغ آنلاین شما، پیام ایمیل شما، وبسایت شما، صفحه ورود شما، پست شبکه اجتماعی شما، صفحه فروش شما و غیره عملی انجام دهند، پس شما به یک CTA احتیاج دارید. مهتر از همه آن CTA باید قدرتمند باشد تا همه انگیزه کافی برای انجام کاری که شما می‌خواهید را داشته باشند.

هر CTA باید کارهای زیر را انجام دهد:
۱) CTAها باید مشتریان را ترغیب به انجام کار مورد نظر در همان لحظه کنند، نه این که موجب شوند آن‌ها با خود فکر کنند که “شاید” بعدا آن کار را انجام دهند.
۲) یک CTA نباید اقدامی را پیشنهاد دهد، باید درخواست یک اقدام کند.
۳) یک CTA باید راهنمایی‌های لازم برای انجام عمل را برای افراد مهیا کند.
علاوه بر این سه عامل کلیدی که CTAها باید انجام دهند، خودتان را جای مخاطب بگذارید. مخاطبان سرشان شلوغ است بنابراین آن‌ها را مجبور به کار اضافه تر نکنید. در عوض کاری که باید انجام دهند را بسیار واضح بیان کنید که قدم بعدی که باید انجام دهند چیست و چگونه آن قدم را بردارند. این کار را از طریق یک CTA واضح و روشن می‌توانید انجام دهید.
هنگامی که در حال ساختن ابزار بازاریابی آنلاین خود هستید، ممکن است هر یک از آن ابزار شامل یک دکمه call to action یا یک لینک باشند. عناصری زیادی وجود دارند که بر روی نرخ کلیک و نرخ تبدیل تاثیر گذارند و دکمه call to action و لینک مهمترین این عناصر هستند. در ادامه روش‌هایی برای قدرتمند بودن call to action مطرح می‌کنیم. این روش‌ها CTAهای بی اثر را به نرخ تبدیل و کلیک بالا تبدیل خواهند کرد.


۱) پیام


کلماتی که در پیام call to action خود به کار می‌برید باید سودی که مصرف کننده بعد از انجام عمل کسب می‌کند را القا کند. از متن‌های عمومی مانند “بیشتر بخوانید” ، “دانلود” یا “ثبتنام” در call to action خود استفاده نکنید. در مقابل call to action باید یک منفعتی برای مخاطب ایجاد کند.
به عنوان مثال اگر قصد دارید پیشنهاد یک کتاب الکترونیکی بدهید که به افراد آموزش دهد که چطور فروش کسب و کار خود را افزایش دهند، از آن در call to action خود استفاده کنید. (به عنوان مثال دریافت کتاب الکترونیکی رایگان). گزینه دیگر این است که به مشکلی که آن کتاب الکترونیکی برای مخاطب حل می‌کند اشاره کنید و آن را در call to action خود بگنجانید (به عنوان مثال می‌خواهم فروش خود را افزایش دهم)


۲) نقطه نظر


CTAها بهتر است با اول شخص نوشته شوند که اساسا موثرتر از شخص دوم است. “می‌خواهم فروش خود را افزایش دهم” نرخ کلیک و تبدیل بالاتری نسبت به “می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید” به همراه دارد.


۳) افعال و اعمال


CTA
اکثر ابزارهای بازاریابی می‌خواهند که مصرف کنندگان در همان لحظه عملی را انجام دهند نه بعدا. با وجود این، CTAهای شما باید با استفاده از افعال و اعمال قدرتمند حس فوریتی را القا کنند.
به عنوان مثال اگر پیشنهادی را ترویج می‌دهید که مهلت محدودی دارد، به راحتی می‌توانید حس فوریتی را با اضافه کردن تاریخ پایان پیشنهاد به CTA خود القا کنید. اگر محدودیت زمانی برای پیشنهاد شما وجود ندارد، به راحتی با اضافه کردن “همین حالا” همراه با افعال قانع کننده بر ناخودآگاه افراد تاثیر بگذارید تا سریع عمل کنند. این کار باعث ترس از دست دادن پیشنهاد در مردم می‌شود و افزایش قابل توجهی در نرخ کلیک و تبدیل خواهد داشت.


۴) طول


دکمه call to action یا لینک شما باید مختصر و کوتاه باشد.توجه داشته باشید که call to action شما بیشتر از ۵ کلمه نباشد مگر اینکه دلیل دیگری برای اضافه کردن کلمات بیشتر به آن داشته باشید. به عنوان مثال اگر پیشنهاد یک قیمت ویژه یا تخفیف را دارید، قابل توجیه است که CTA شما طولانی تر باشد.
تصور کنید به جای ارائه رایگان یک کتاب الکترونیکی، قصد فروش آن را ارائه دارید و در حال حاضر قیمت آن ۵۰ درصد پایین‌تر از قیمت اصلی آن است. CTA شما با متن “دریافت کتاب الکترونیک با ۵۰% تخفیف” قطعا نرخ کلیک و تبدیل بالاتری نسبت به “دریافت کتاب الکترونیکی” دارد.


۵) اولویت


CTA
وقتی یک صفحه فرود، پیام ایمیل، یا هر نوع دیگری از بازاریابی آنلاین انجام می‌دهید، ممکن است بخواهید لینک‌های بیشتری در آن صفحه قرار دهید. بهترین روش این است که دکمه CTA شما تنها لینک صفحه شما باشد، اما اگر می‌خواهید لینک‌های دیگری نیز قرار دهید اطمینان حاصل کنید که دکمه CTA شما بالاترین اولویت را دارد.
این به موقعیت CTA شما در صفحه بستگی ندارد، بستگی به قابل رویت بودن آن دارد. مهمترین لینک و دکمه شما در صفحه CTA شماست. بنابراین باید به راحتی در صفحه قابل رویت باشد. سایر لینک‌ها اولویت دوم هستند.


۶) موقعیت


موقعیت دکمه CTA یا لینک شما بسته به تجربه کاربری است. هیچ گاه افراد نباید تا پایان صفحه شما را بپیمایند تا CTA شما را ببینند. از این رو CTA شما باید در بالای صفحات وب طولانی قرار گیرند.


۷) رنگ


همیشه رنگ کنتراست برای دکمه CTA خود انتخاب کنید تا بیشتر از هر چیز دیگری در صفحه قابل رویت باشند. هیچ گاه نباید افراد در پیدا کردن آن دکمه مشکلی داشته باشند. رنگ‌های روشن و واضح بهترند و اطمینان حاصل کنید که متن روی دکمه رنگی کنتراست با رنگ پس زمینه دکمه دارد.
به روانشناسی رنگ‌ها در طراحی عناصر بازاریابی و دکمه‌های CTA خود توجه کنید. مردم به طور ناخودآگاه به رنگ‌های مختلف واکنش نشان می‌دهند، بنابراین از این موضوع استفاده کنید تا CTA شما غیر قابل رویت نباشد.


۸) اندازه


اندازه CTA شما بستگی به قطعه بازاریابی شما دارد. یک بنر تبلیغاتی کوچک قطعا CTA کوچکتری نسبت به یک صفحه فرود یا یک صفحه فروش دارد. این بدان معناست که شما باید اندازه CTA خود را بسته به فضای طراحی شده انتخاب کنید.
CTA شما باید قابل رویت باشد و به راحتی از فاصله دور نیز خوانده شود. طبیعتا فاصله یک CTA در یک دستگاه موبایل در مقایسه با صفحه مانیتور تفاوت دارد. سایز دکمه CTA شما باید برای دستگاه‌های مختلف هدفمند تنظیم شود.


۹) فرمت


فرمت CTA شما بسته به قطعه بازاریابی آنلاین شماست. اما دکمه‌ها معمولا نرخ کلیک و تبدیل بالاتری دارند.
دلیل اینکه دکمه‌ها اثربخشی بالاتری نسبت به لینک‌ها دارند هنوز اثبات نشده است اما دلایل احتمالی آن قابل رویت بودن و ناخودآگاهانه است. در ساده‌ترین حالت، دکمه بزرگ و روشن را آسان‌تر می‌بینید و این دکمه احتمالا به یاد ماندنی و قابل توجه تر از یک متن ساده است.


۱۰) تعداد


CTA خود را در صفحات طولانی در جاهای مختلف قرار دهید تا مطمئن شوید مردم به راحتی و سریعا آن را می‌بینند. در صفحات طولانی که پیمایش زیادی تا پایین صفحه لازم دارد حداقل ۳ CTA قرار دهید (ابتدا، وسط و انتهای صفحه). همچنین در نظر داشته باشید که CTA خود را در ساید بار و پاپ آپ نیز قرار دهید. به یاد داشته باشید که CTA باید باعث افزایش تجربه کابری شود نه این که مزاحمتی برای کاربر ایجاد کند.


۱۱) تست کنید و دوباره تلاش کنید


مهم این است که CTAهای خود را تست کنید تا نتایج نرخ کلیک و تبدیل خود را بهینه سازی کنید. رنگ، پیام، موقعیت، تعداد، فرمت، اندازه و طول CTA خود را تست کنید. نتایج خود را باهم مقایسه کنید و از موثرترین طرح‌ها استفاده کنید.


برای ساخت و بهینه سازی کمپین خود، همین حالا در پلتفرم کانگورو کمپین بسازید تا با تست کردن روش‌های مختلف بازاریابی محتوا بالاترین بازدهی را از کمپین خود به دست آورید. برای بازدهی بالا در کمپین‌های خود مطلب ” برای رسیدن به موفقیت کمپین تبلیغاتی خود در کانگورو به چه جزئیاتی باید دقت کرد ” را بخوانید.
ساخت کمپین در کانگورو


منبع: داده فیلی




[ad_2]

لینک منبع

مدیر عامل پلی‌استیشن پس از ۲۷ سال سونی را ترک کرد

[ad_1]


مدیر عامل پلی‌استیشن پس از ۲۷ سال سونی را ترک کرد

«جان کودرا» (John Kodera)، معاون فعلی پلی‌استیشن یا همان شرکت Sony Interactive Entertainment، به عنوان مدیر عامل این کمپانی انتخاب شده است. «آندرو هاوس» (Andrew House)، مدیر سابق پلی‌استیشن از این پس به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت Sony Interactive Entertainment فعالیت خواهد کرد. آندرو هاوس به مدت یک سال دیگر در سونی باقی می‌ماند تا مراحل تغییر مدیریت هرچه روان‌تر انجام شوند.


جان کودرا هم‌چنین به عنوان مدیر عامل شعبه‌ی ژاپن Sony Interactive انتخاب شده است؛ ولی آندرو هاوس باز هم به عنوان مدیر در این استودیو باقی خواهد ماند. جان کودرا مدیریت تمام بخش‌های SCI یعنی از بازی‌های آن گرفته تا سرویس‌ها و شبکه‌های مختلف را در تمام دنیا به دست خواهد گرفت. کودرا مستقیما به «کازوئو هیرایی»، مدیر عامل کل سونی گزارش خواهد داد.



آندرو هاس در یک پیغام درباره‌ی تغییرات جدید گفته است:


«بسیار از آنچه با سونی و پلی‌استیشن ساخته‌ایم، یعنی سرگرم کردن میلیون‌ها نفر و ساخت بهترین بازی‌ها و یک شرکت حوزه‌ی سرگرمی دیجیتال، خوشحال هستم. پلی‌استیشن بیش از ۲۰ سال بخش بزرگی از زندگی من بوده، ولی حالا که این شرکت توانسته است به موفقیت رکورد شکنی برسد، بهترین زمان برای من به نظر می‌رسد تا به دنبال چالش‌های جدیدتری بروم.»


جان کودرا هم نامه‌ی کوتاهی نوشته و گفته است:


«افتخار بزرگی است تا به عنوان مدیر عامل SIE انتخاب شوم و به خاطر اعتمادی که آندی و کاز در این موضوع به من داشته‌اند از آن‌ها تشکر می‌کنم. می‌خواهم با اساس قرار دادن پیشرفتی که آندی به برند پلی‌استیشن آورده، با قدرت بیشتری ارزش آنچه با پلی‌استیشن ارایه می‌کنیم را ارایه دهم.»


منبع: Gematsu





[ad_2]

لینک منبع

مخالفت کمیسیون آموزش مجلس با تحقیق و تفحص از دوران وزارت فرهادی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

سیدجواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بررسی موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره تصدی محمد فرهادی (وزیر سابق) اظهار داشت: این موضوع در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد و در نهایت پس از رای‌گیری، موافقت اعضای کمیسیون را بدست نیاورد و تصویب نشد.



وی خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص عمدتا در محورهایی مانند وضعیت کیفی آموزش عالی، اعتبارات پژوهشی و فعالیت های فرهنگی دانشگاهها تهیه شده بود که به تصویب نرسید.



عضو کمیسیون و آموزش تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به معرفی نشدن گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم تا امروز گفت: اعضای کمیسیون معتقدند که باید هر چه سریع‌تر یک فرد علمی و قوی برای وزارت علوم معرفی شود؛ چرا که یکی از گره های اقتصاد مقاومتی، حوزه علمی و فناوری و مسئله اقتصاد دانش‌بنیان است.



ساداتی نژاد  گفت: در حال حاضر وزارت علوم با سرپرست اداره می‌شود اما سرپرست معمولا اقتدار لازم را ندارد و باید هر چه سریع‌تر تکلیف وزیر معلوم شود و برای وزارت علوم با حدود ۷۰ الی ۸۰ هزار عضو هیئت علمی جای گلایه و نگرانی است که چرا تا امروز وزیر معرفی نشده است.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

تیم دوئلین ووشو نخستین طلای ایران را کسب کرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای ووشو قهرمانی جهان عصر امروز سه شنبه با برگزاری رقابتهای دوئلین یا همان مبارزه نمایشی پیگیری شد و تیم مردان ایران که طلای دوره قبل را در اختیار داشت، با ترکیب نوید مکوندی، فرشاد عربی و امیر محمدرضایی با امتیاز ۹/۶۱ روی سکوی نخست ایستاد و طلای دوره قبل خود را تکرار کرد.



در این بخش تیم کره جنوبی با امتیاز ۹.۴۸ نقره گرفت و اوکراین با امتیاز ۹.۴۷ به نشان برنز رسید.



همچنین تیم بانوان ایران با ترکیب زهرا کیانی، هانیه رجبی و ناهید پورشبانان به اجرای فرم پرداخت که توفیقی در کسب مدال نداشت. در این بخش مالزی مدال طلا کسب کرد. آمریکا نقره گرفت و مدال برنز هم به ماکائو رسید.



بنابراین تا اینجای کار تیم ملی ایران به یک طلا در بخش دوئلین مردان و دو برنز هانیه رجبی و زهرا کیانی دست پیدا کرده است.



این رقابتها از ساعت ۱۹/۳۰ امشب با برگزاری مبارزات نهایی بخش ساندا در اوزان مختلف پیگیری می شود که تیم کشورمان هشت نماینده برای کسب مدال در این بخش دارد.






[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

ال جی استایلوس 2 پلاس

[ad_1]


ال جی استایلوس ۲ پلاس : گوشی استایلوس ۲ پلاس مانند گوشی  استایلوس ۲ طراحی خاص و ویژه ی داشته است. اما بین این دو مورد تفاوتی در قاب پشتی آنها وجود داشته است. جنس بدنه ال جی استایلوس ۲ پلاس از فلز و پلاستیک می باشد.دور صفحه موبایل از جنس فلز است و قاب پشت آن از پلاستیک می باشد.


در استایلوس ۲ پلاس شاهده تراشه ی هستیم که به نسبت استایلوس ۲ بهبود پیدا کرده است اما باز هم دارای پیشرفت خوبی نبوده و ضعف های به همراه داشته است.


بکار بردن چنین تراشه ی در مقایسه با گوشی های میان رده به نظر کم می آید.گوشی ال جی استایلوس ۲ پلاس در دو مدل K530 و K535 عرضه شده است.اما در ظرفیت حافظه رم تفاوت های بین این دو وجود دارد.حافظه رم در مدل ۵۳۰  دو گیگ است و در مدل ۵۳۵  سه گیگ می باشد.


استایلوس ۲ پلاس در دو حافظه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی معرفی شده که البته می توان این حافظه ها را نیز افزایش داد. لازم به ذکر است که مدل حافظه ی که در ال جی استایلوس ۲ پلاس بکار گرفته شده است از MicroSD می باشد.


خوشبختانه شاهده تغییرات زیادی در دوربین این گوشی نیز نسبت به گوشی های گذشته بوده ایم به گونه ی که این مدل به یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است و دوربین سلفی آن نیز یک فلش LED داشته است.


همانطور که در مشخصات ال جی استایلوس ۲ پلاس مشاهده می کنید ابعاد صفحه این گوشی ۵.۷ اینچ می باشد که از نوع LCD  است و قابلیت پشتیبانی از  فناوری IPS  را داشته است.


نوع سیستم عاملی که در ال جی استایلوس ۲ پلاس به کار رفته اندروید است.


این فبلت شرکت ال جی قابلیت های دیگری هم مانند دیگر گوشی ها و فبلت ها از جمله   EDGE , GPRS , NFC , Wi-Fi و بلوتوث داشته است.


مشخصات ال جی استایلوس ۲ پلاس


سیستم عامل : اندروید ۶



ابعاد صفحه :۵.۷ اینچ


حافظه داخلی :۱۶/۳۲ گیگابایت


باتری :لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی آمپر


سیم کارت :دو سیم کارت (نانو سیم)


دوربین :۱۶ مگاپیکسل


 ابعاد گوشی :۷.۴× ۷۹.۶ × ۱۵۵میلیمتر




ال جیدر ادامه با زوم تک همراه باشید.









[ad_2]

لینک منبع