دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۱۹, یکشنبه

مشاور بازاریابی | مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

[ad_1]

یک مشاور بازاریابی با شرکت های مختلف به منظور ایجاد(تدوین) و اجرای استراتژی های
بازاریابی همکاری می کند. این استراتژی ها بر مبنای هسته اصلی کسب و کار و محصولات و
خدماتی که آنها ارائه می کنند شکل می گیرند. یک مشاور می تواند کمک کند که طرح بازاریابی
با جزئیات کامل برای شرکت تدوین شود، پیام بازاریابی را تهیه کند و آمیخته بازاریابی مناسب را
برای انتشار آن پیام بازاریابی تشخیص دهد. آنها سپس طرح بازاریابی تهیه شده را دنبال
می‌کنند و برای اجرای عملی استراتژی بازاریابی تعیین شده در آن پیام تلاش می کنند.

آنها بر نتایجی که بدست می آید بطور مستمر نظارت دارند، در صورت نیاز بخش هایی را تغییر
می دهند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت مربوطه از تلاش ها و فعالیت های بازاریابی خود
بهترین نتایج بدست می آورد.

یک مشاور بازاریابی در حوزه رفتار مصرف کننده و فرایند بازاریابی اطلاعات بسیار زیادی داشته و
کاملا مهارت دارد. این دانش و مهارت شامل توانایی در تشخیص بازار هدف شرکت ها و
جایگاه‌یابی محصولات و خدمات شرکت ها به صورتی است که مورد توجه و علاقه مصرف کنندگان
قرار گرفته و موجب خرید توسط آنها شود.

یک مشاور بازاریابی متبحر و خوب نه تنها قادر به تفکر خلاقانه است، بلکه بطور تحلیل تفکر کرده
و مسائل رو مورد بررسی قرار می دهد. آنها نه تنها باید بتوانند خلاق باشند، بلکه از این خلاقیت
نتیجه های خوبی هم بگیرند. مشاوران بازاریابی اغلب در حوزه های بخصوصی از بازاریابی از
قبیل موارد زیر تحصص ویژه ای دارند:

  • بازاریابی آنلاین یا اینترنتی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی غیرانتفاعی
  • تولید محتوا
  • بازاریابی واکنش مستقیم

مشاور بازاریابی

مشاوران بازاریابی اغلب کار خودشان را بصورت یا در کنار و با همکاری تیم بازاریابی شرکت شما
پیش می برند، چرا که یکی دیگر از حوزه هایی که مشاوران بازاریابی در آنها تخصص دارند
روانشناسی و برقراری ارتباط موثر با مخاطبین است.

گاهی اوقات هست که ممکن صاحبان کسب و کار در پی برون سپاری فعالیت های بازاریابی
شرکت خودشان باشند. اغلب زمانی که شرکت ها در پی برون سپاری این دسته از فعالیت ها
باشند، در جستجوی یک مشاور بازاریابی هم بر می آیند.

برون سپاری به یک مشاور بازاریابی به شرکت اجازه می دهد تا تمرکز بیشتری بر توسعه
محصول و مجموع عملیات داشته باشد. یک مشاور بازاریابی می تواند در وارد کردن تخصص و
مهارت های ویژه به داخل شرکت کمک کند و در عین حال دیدگاهی کلی و از بیرون به داخل
شرکت را در اختیار مدیران و تصمیم گیران قرار دهد.

با توجه به موارد مطرح شده انتخاب یک مشاور بازاریابی برای عموم شرکت ها امری حیاتی به
شمار می آید. یک مشاور باید بخوبی کسب و نیازهای بازاریابی شما و همچنین اهداف مبتنی
بر رشد شما را درک کند. همچنین باید موفقیت های کوچک و بزرگ مرتبط با اهداف شما را که
به موفقیت های بزرگتر شما کمک می کند را به شما یادآوری کند.

چطوری می توان یک مشاور بازاریابی شد؟

حرفه مشاوره بازاریابی یک حوزه کاری لذت بخش و در عین حال انعطاف پذیر است، اما برای خود
چالش هایی هم دارد. یک مشاور بازاریابی می تواند به عنوان بخشی از یک بنگاه بازاریابی یا
یک متخصص مستقل و بصورت قراردادی کار کند. اغلب مشاوران بازاریابی خود کارآفرینانی
هستند که کسب و کار خودشان را راه اندازی کرده اند.

مشاوران بازاریابی از نزدیک با کسب و کارها کار می کنند تا به آنها کمک کنند که استراتژی و
تاکتیک هایی را برای ترفیع و ترویج محصول و خدمات خود تدارک ببینند. هدف اصلی که یک
مشاور بازاریابی دنبال می کند اطلاع رسانی در جامعه و بخصوص بازار هدف شناسایی شده در
رابطه با پیشنهاد مطرح شده از طرف شرکت حول محصول یا خدمت خودش است و بطور کل بالا
بردن آگاهی نسبت به موجودیت آن محصول است.

یک مشاور موفق بازاریابی عموما دارای تحصیلات مرتبط یا تجربه ای در حوزه بازاریابی پیش از
وارد شدن به صنعت ارائه مشاوره است. علاوه بر تحصیلات عمومی یا تجربه مرتبط، یک مشاور
بازاریابی باید با موارد زیر به خوبی آشنا باشد:

  • بازاریابی شبکه ها اجتماعی و البته زیرساخت های بازاریابی اجتماعی
  • بازاریابی از طریق موتورهای جستجو و بهینه سازی نتایج جستجو
  • مدیریت اعتبار و شهرت
  • آگاهی از تصویر و نام تجاری
  • رفتار مصرف کننده و روانشناسی مشتری

نکته پایانی

اگر تصمیم دارید به عنوان یک مشاور بازاریابی مستقل فعالیت کنید، نکته اصلی برای موفقیت
چگونگی بازاریابی کردن خودتان است، به هر حال شما خودتان باید اولین مشتری خودتان برای
عرضه کردن درست و اصولی خودتان به بازار هدف باشید.

شما مدیران محترم کسب و کارها در صورت تمایل به برون سپاری فعالیت های بازاریابی خود در حد سطح و شکلی می توانید از خدمات مجموعه آی بازاریابی استفاده کنید.

برچسب ها: آی بازاریابی, بازاریابی, برون سپاری بازاریابی, مسعود محمدی, مشاور بازاریابی, کارشناس بازاریابی


[ad_2]

لینک منبع

شاسی بلند آستون مارتین الکتریکی نیست!

[ad_1]


شرکت خودروسازی آستون مارتین نیز به سمت صنعت تولید خودروهای الکتریکی روی آورده است اما با این حال بعید به نظر می‌آید که خودروی شاسی بلند آینده این شرکت، که Varekai نام دارد و سال آینده عرضه خواهد شد، به این قابلیت مجهز باشد!


طرح مفهومی محصول آینده این شرکت، Aston Martin's DBX SUV که تحت عنوان یک خودروی الکتریکی معرفی شده، فاقد سیستم برقی EV است و به نظر نمی‌آید که هنگام رسیدن به خط تولید نیز از آن بهره ببرد. طبق گزارش Automotive News reports، اندی پالمر مدیرعامل شرکت آستون مارتین در مصاحبه‌ای عنوان کرده که احتمال استفاده از موتورهای هیبریدی دیزلی و پلاگین نیز در این محصول رد شده است.



طبق گزارش منتشر شده، در تولید DBX SUV احتمالا از موتورهای توربوشارژV12  وV8  استفاده خواهد شد. با این حرکت، محصول آینده مارتین به عنوان رقیبی برای مدل‌هایی مانند Rolls-Royce Cullinan ،Lamborghini Urus و Bentley Bentayga به شمار خواهد رفت.


اگرچه DBX SUV ممکن است فاقد تجهیزاتEV  باشد، اما این بدین معنی نیست که آستون مارتین تصمیمی برای الکتریکی سازی محصولات خود ندارد. این شرکت قصد دارد برای محصولات بعدی برند Lagonda خود، پلت فرم EV را عرضه کند. طرح مفهومی خارق العاده این خودرو در نمایشگاه خودروی Geneva Motor Show، معرفی شد. همچنین گزارش شده که این شرکت، سدان الکتریکی RapidE را احتمالا از سال 2019 وارد مرحله تولید خواهد کرد.





[ad_2]

لینک منبع

معلم5 فتحی - درصدهای مالی

[ad_1]





مسائل افزایش درصد

افزایش درصد هایی که بیشتر در ریاضیات مالی مطرح میشود :
سود
مالیات بر ارزش افزوده


تورم

مثال:قیمت کالایی در سال گذشته 2400 تومان بوده است و امسال 3000 تومان شده است این کالا چند درصد گرانتر شده است؟
این مسائل درست مثل مسائل تخفیف انجام می شود به این ترتیب که ابتدا اختلاف دو عدد موجود در مسئله را بدست می اوریم سپس عدد کوچکتر را عدد کل یا همان معادل 100 درصد در نظر میگیریم

 25 600 افزایش
 100 2400
 
جواب میشه ٢٥٪‏
600 تومان افزایش قیمت داشته باید دید 600 تومان چند درصد قیمت اولیه است درسته؟

600/2400=25/100
پس میشه 25 درصد

حالا میریم سراغ افزایش و تخفیف های متوالی:

روش محاسبه درصد تخفیف یا سود متوالی:
درصدهای فروش نهایی  رادر تخفیف از010 کم کنید ودر سود یا مالیات یا افزایش با 100 جمع کنید بصورت کسری نوشته و در هم ضرب می کنیم و سپس از یک واحد کامل کم می کنیم تا درصد تخفیف، سود، متوالی بدست بیاد

قیمت کتابی اکنون 8000 تومان است اگر هر سال قیمت ان 10 درصد افزایش یابد دو سال بعد قیمت کتاب چقدر خواهد شد؟







  

121



100

 =

110





100

 ×

110





100

  =  .

 9680 121 دو سال بعد
 8000 100
برای حل این سوال توجه داشته باشیم دو سال افزایش پشت سر هم را نمی توان یک مرتبه 20% در نظر گرفت چون سال دوم 10% قیمت جدید اضافه خواهد شد نه به قیمت دو سال قبل آن

نکته:برای دو افزایش قیمت متوالی می توان درصد افزایش یافته را به 100% اضافه کرد و عدد را در ان دو درصد افزایش یافته ضرب نمود

کالایی رو با 20 درصد تخفیف خریدیم و با 10 درصد سود می فروشیم.
قیمت نهایی چند درصد قیمت اولیه است؟؟؟

  

88



100

 =

110





100

 ×

80





100

  =  .

مثال:اختلاف یک تخفیف 40 درصدی با دو تخفیف متوالی 10%و30% را بدست اورید100-10=90   و100=30=70


63



100

 =

90





100

 ×

70





100

  = فروش .

    اختلاف    3٪=  37٪-40٪      37٪ تخفیف     37=63-100

حالا  اگر اول 20 درصد تخفیف بدیم و بعد 30 درصد یا اول 30 درصد تخفیف بدیم و بعد 10 درصد تاثیری در جواب نهایی داره حاصل ها متفاوتن یا نه؟

نکته:ترتیب تخفیف های متوالی تاثیری در مقدار تخفیف نهایی ندارد

مثال:قیمت کالایی را 20% کم کردیم.می خواهیم ان را به قیمت اولیه اش برگردانیم،چند درصد  باید به قیمت فعلی اضافه کنیم؟


هرگاه قیمت کالایی رو 20٪ درصد کم کنیم باید از روش زیر برای برگرداندن به مقدار اولیه استفاده کرد
1100-125=25٪

قیمت کالایی را 20% افزایش دادیم اما از فروش ان کم شد ناچار هستیم قیمت فعلی را به قیمت اولیه باز گردانیم،چند درصد باید از این قیمت کم کنیم؟

هرگاه قیمت کالایی رو 20٪ درصد افزایش بدیم باید از روش زیر برای برگرداندن به مقدار اولیه استفاده کرد


شخصی دو اسب داشت که هر کدام از آنها را به مبلغ 600000 ششصد هزار تومان فروخت ...
روی یکی از آنها 20% بیست درصد سود کرد و روی دومی 20% بیست درصد ضرر کرد ...
آیا این شخص در این معامله سود برده است یا ضرر کرده است یا هیچکدام؟

حل به روش جدول تناسب:
اسبی که با ٪۲۰ سود فروخته شده:
قیمت خرید          ۱۰۰            ؟
قیمت فروش       ۱۲۰       ۶۰۰۰۰۰
پس قیمت خرید:۵۰۰۰۰۰

اسبی که با ٪۲۰ ضرر فروخته شده:
قیمت خرید          ۱۰۰            ؟
قیمت فروش        ۸۰        ۶۰۰۰۰۰
پس قیمت خرید این اسب: ۷۵۰۰۰۰ بوده
جمعبندی:
قیمت خرید هر دو اسب:
۷۵۰۰۰۰+۵۰۰۰۰۰=۱۲۵۰۰۰۰
قیمت فروش: ۱۲۰۰۰۰۰
پس ۵۰۰۰۰ ضرر کرده

























[ad_2]

لینک منبع

پیروزی الغرافه با درخشش مهدی طارمی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال الغرافه در هفته پایانی رقابتهای لیگ ستارگان قطر میزبان القطر بود و برابر این تیم ۳ بر صفر برنده شد.


مهدی طارمی در این بازی از ابتدای نیمه دوم به میدان رفت و دو گل به ثمر رساند تا نقش اول را در این برد ایفا کند.


الغرافه با این برد جمع امتیازات خود را به عدد ۳۵ رساند و در رده چهارم باقی ماند.



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

پردازنده‌های جدید Core i9 اینتل لپ‌تاپ‌ها را به رایانه‌های دسکتاپ نزدیک‌تر می‌کند

[ad_1]

پردازنده Core i9 کافی لیک

اینتل در اوایل سال 2017، پردازنده‌های نسل هفتم خود را برای رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها عرضه کرد که با نام کیبی لیک (Kaby Lake) شناخته می‌شدند. البته این پردازنده‌های جدید نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نکرده بودند و بسیاری از این کاربران از این بابت به اینتل انتقاد داشتند.


اما امسال قضیه فرق می‌کند و به نظر می‌رسد تراشه‌های جدیدی که اینتل ساخته بهبودهایی اساسی را با خود به همراه آورده‌اند. در سه‌شنبه گذشته، این شرکت اولین پردازنده‌های شش هسته‌ای و 12 رشته‌ای خود برای لپ‌تاپ‌ها را معرفی کرد که حتی یکی از آن‌ها قادر است در شرایط دمایی زیر 53 درجه سانتیگراد، به سرعت باورنکردنی 4.8 گیگاهرتزی هم دست پیدا کند.


پردازنده‌های جدید intel coreتراشه‌ای که به آن اشاره کردیم، Intel Core i9-8950HK نام داشته و در واقع اولین تراشه Core i9 برای لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود. اینتل ادعا می‌کند که این پردازنده جدید در مقایسه با سریع‌ترین پردازنده‌های لپ‌تاپ در سال گذشته، یعنی i7-7820HK، تا 29 درصد عملکرد بهتری در کارهای روزمره دارد. این شرکت همچنین می‌گوید تراشه جدید در زمینه ویرایش ویدیوهای 4K هم 59 درصد سریع‌تر از تراشه سال گذشته است. این در حالی است که i9-8950HK و i7-7820HK در برخی مشخصات مانند سرعت کلاک پایه و ولتاژ، بسیار نزدیک به هم هستند.


پرچمدار جدید Core i9 اینتل حتی به صورت آنلاک نیز عرضه شده و بنابراین می‌توانید آن را اورکلاک کنید (البته در صورت آشنایی با مفاهیم اورکلاکینگ). اینتل انتظار دارد که شرکت‌های PC با فاصله کمی از ورود رسمی پردازنده مذکور به بازار، سیستم‌هایی را با نسخه‌های اورکلاک شده که سرعتی بالاتر از 5 گیگاهرتز خواهند داشت، عرضه کنند.


البته طبیعتاً پردازنده Core i9 قیمت بالایی داشته و هر کسی قادر به تهیه آن نخواهد بود. بنابراین، آنچه که پردازنده‌های 14 نانومتری جدید سری کافی لیک به اکثر کاربران ارائه خواهند کرد، پردازنده‌های Xeon و Core i7 هستند که همچنان مجهز به شش هسته و 12 رشته بوده و برای رفع نیاز اغلب کاربران در زمینه ویرایش و رندر کافی به نظر می‌رسند.


پردازنده‌های موبایل کافی لیکدر واقع، افزایش تعداد هسته‌های پردازشی چیزی است که اینتل در تراشه‌های امسال خود توجه ویژه‌ای بر روی آن داشته است؛ چه مورد لپ‌تاپ‌ها و چه در مورد رایانه‌های رومیزی یا دسکتاپ. اگر چه این شرکت هنوز رتبه‌بندی مرسوم خود یعنی Core i7 / Core i5 / Core i3 را حفظ کرده، اما اکنون می‌توانید نسبت به پولی که پرداخت می‌کنید از هسته‌های پردازشی بیشتری بهره‌مند شوید. در واقع در لپ‌تاپ‌ها حتی در تراشه های کم مصرف Core i5 اینتل هم شما می‌توانید انتظار چهار هسته و هشت رشته پردازشی را داشته باشید.


در بخش رایانه‌های رومیزی هم پردازنده‌های کم توان Core i3 اینتل در نسل جدید دارای چهار هسته هستند، در حالی که Core i5 از شش هسته بهره می‌برد و این به وضوح نسبت به آنچه که پیش از این در پردازنده‌های اینتل دیده بودیم، یک پیشرفت محسوب می‌شود.


پردازنده‌های دسکتاپ کافی لیکحال که صحبت از برچسب‌های تراشه‌ها شد، بد نیست اشاره کنیم که اگر روزی برچسب +Core i5 یا +Core i7 را بر روی یک رایانه مشاهده کردید، باید بدانید که این دستگاه‌ها مجهز به نوع جدیدی از تراشه‌های اینتل هستند که شامل یک ماژول حافظه اینتل Optane به منظور سرعت بخشیدن به هارد دیسک‌ها می‌باشند. اینتل ادعا می‌کند که حتی اگر شما از درایوهای سریع SSD نیز به عنوان درایو بوت سیستم خود استفاده کنید، Optane باعث خواهد شد تا بارگذاری محتوا از دیسک‌های چرخشی سنتی متصل شده به سیستم به طور چشمگیری سریع‌تر به نظر برسند.


به گفته اینتل در حال حاضر پشتیبانی ذاتی از تاندربولت 3 به پردازنده‌های جدید اضافه نشده و تولید کنندگان اگر می‌خواهند یک تراشه همه کاره برای پشتیبانی همزمان از قدرت پردازشی، انتقال اطلاعات، ویدیو و گرافیک خارجی، در اختیار داشته باشند باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنند که چنین محصولی طبیعتاً قیمت بالایی نیز خواهد داشت.


و نکته آخر این که به لطف پردازنده‌های نسل جدید اینتل، عملکرد متوسط وای-فای لپ‌تاپ‌ها نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.



[ad_2]

لینک منبع

موسس اتریوم: مدعی خلق بیت کوین کلاهبردار است

[ad_1]



از مدت ها پیش اختلافاتی بین «ویتالیک بوترین»، موسس ارز دیجیتال اتریوم و «کریگ رایت»، فردی که ادعا می کند خالق ارز دیجیتال بیت کوین است، مطرح بوده و اخیراً بحث بین آنها بالا گرفته و بوترین مدعی شده که رایت یک کلاهبردار است.


هویت «ساتوشی ناکاموتو» نام مستعاری که به خالق بیت کوین نسبت داده می شود، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. با این حال کریگ رایت فردی بود که در اردیبهشت 1395 اعلام کرد که خالق بیت کوین است. البته در نهایت از ارائه مدارک مستدل برای به اثبات رساندن ادعای خود سر باز زد.


بوترین که تأیید شده خالق اتریوم است، اخیراً در کنفرانس «Deconomy» رایت را متهم به کلاهبرداری کرده. بوترین مدعی شده که اطمینان دارد رایت خالق بیت کوین نیست.


در جریان این کنفرانس که به طور سالانه در سئول کره جنوبی به منظور گرد هم آوری توسعه دهندگان ، کارآفرینان، سرمایه گذاران و دانشگاهیان در حوزه ارزهای دیجیتال برگزار می شود، بوترین اعلام کرد:


«با توجه به اینکه او (رایت) اشتباهات بسیاری مرتکب شده و حرف های نا مربوط بسیاری زده، چرا به این کلاهبردار اجازه داده شده در این کنفرانس صحبت کند؟»


بوترین این گفته ها را در جلسه پرسش و پاسخ پس از مبحث «بحث بر سر اصول بیت کوین» مطرح کرد. این مباحثه بیشتر بر «بیت کوین کش» متمرکز شده بود؛ ارز دیجیتال جنجالی که از بیت کوین منشعب شده است.



کریگ رایت



علی رغم اینکه ممکن است بسیاری از سخنانی که بوترین در این کنفرانس مطرح کرده بود، برای بسیاری از افراد غیر متخصص، غیر قابل درک به نظر برسد، ولی گفته های بوترین در مورد رایت واضح و مشخص است.


کریگ رایت از ارائه مدارکی که گفته هایش مبنی بر خلق بیت کوین را تأیید کنند سر باز زد. البته باید اشاره کرد که برای اینکه فردی این موضوع را ثابت کند، راه های بسیاری وجود دارد. با این حال رایت نتوانست هیچ یک از آنها را به گونه ای مطرح کند که متخصصان حوزه پول های دیجیتال قانع شوند.


رایت اعلام کرده که قصد دارد پول دیجیتالی خود را توسعه دهد و البته از حامیان بیت کوین کش نیز هست. در نهایت او در توییتی به گفته های بوترین این گونه پاسخ داده:


«وقتی ما کارهایی که بیت کوین کش می تواند انجام دهد را نمایش می دهیم، او (بوترین) می داند که [ریشه های] اتریوم خواهد پوسید و [این ارز] خواهد مُرد».





[ad_2]

لینک منبع

وبینار، ویدئوکنفرانس و پخش زنده

[ad_1]



پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر باعث شده ارتباط همزمان بین تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان از طریق مدیوم‌های مختلف به سادگی شکل بگیرد. برخی افراد یا گروه‌های کوچک از نرم افزارهایی مثل اسکایپ استفاده می‌کنند تا با اعضای گروه خود یا دوستان‌شان گفتگو کنند اما برای موارد بیزینسی و امور مربوط به کسب و کار نیاز به ابزاری حس می‌شود که تعداد زیادی از  افراد از سراسر جهان را به یکدیگر متصل کند و قابلیت ارسال فایل‌های مختلف و تصاویر را هم داشته باشد. وبینار، ویدئوکنفرانس و پخش زنده رسانه‌های مناسبی برای این کار هستند.


در حالی که وبینار، ویدئوکنفرانس و پخش زنده با اتصال افراد از سراسر جهان برای همکاری در پروژه‌ها، عملکرد مشابهی دارند؛ تفاوت‌شان با یکدیگر در چیست؟ برای فهم این موضوع ابتدا باید تعاریف درست و دقیقی از هر یک داشته باشیم:



وبینار نوعی برنامه‌ی زنده‌ی مبتنی بر وب است که اجازه می‌دهد ارائه، کارگاه، سمینار و سخنرانی‌تان را با تعداد زیادی از افراد از طریق نرم افزار به اشتراک بگذارید. میزبان وبینار از طریق بستر وبینار با مخاطبین، شنوندگان و بینندگان همراه می‌شود و با یکدیگر به تبادل اطلاعات می‌پردازند. همچنین با استفاده از ابزارهای ارتباطی بستر وبینار می‌تواند همزمان با سخنرانی اش، اسلایدها و نیز صفحه‌ی نمایشگر خود را با افراد حاضر در وبینار، صرفنظر از اینکه کجا هستند، به اشتراک بگذارد. قابلیت ذخیره و انتشار وبینار نیز مزیتی است که باعث می‌شود بتوان با قراردادن محتوای وبینار در جاهایی مثل یوتیوب، از آن استفاده‌ی بیشتری کرد. شرکت کنندگان در وبینار میتواند سوالات و نظرات خود را به صورت مکتوب در طول وبینار بیان کنند.


ویدئو کنفرانس چیست؟


ویدئو کنفرانس را می توان به عنوان ابزار ارتباط زنده و تصویری با هدف ایجاد ارتباط بین دو نفر یا بیشتر که در مکان‌های مختلف هستند همراه با انتقال داده‌های صوتی و تصویری از طریق شبکه‌های کامپیوتری دانست. ویدئوکنفرانس به سادگی کاربران را قادر می‌سازد تا تصاویر با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارند. در میان ابزارهای ویدئو کنفرانس، میکروفن، بلندگو و دوربین وبکم برای انتقال و انتشا صدا و تصویر به صورت همزمان استفاده می شود.


وبینار، ویدئوکنفرانس و پخش زنده


پخش زنده اینترنتی چیست؟


سیستم پخش زنده امکان پخش بلادرنگ تصاویر دریافتی از دوربین را از طریق اینترنت برای مخاطبین فراهم می کند. سامانه پخش زنده اینترنتی به صورت آنلاین بر بستر اینترنت میباشد که می توان با استفاده از این سامانه تصاویر انواع دوربین ها، وب کم ، کارت کپچر و یا تصویر صفحه نمایش کامپیوتر را به صورت استریم در صفحات وب نمایش داد.


تفاوت ها


 وبینار، ویدئوکنفرانس و پخش زنده همه برای ارتباط میزبان با تعداد زیادی از افراد از جاهای مختلف جهان و انتقال اطلاعات استفاده می‌شود، گرچه با هم تفاوت‌هایی دارند که به آنها می‌پردازیم:


ویدئوکنفرانس به شما اجازه می‌دهد ارتباط در لحظه‌ی صوتی یا تصویری بین دو نفر یا بیشتر در جاهای مختلف برقرار کنید. برای برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس موفق، هر دو طرف باید تجهیزات مخصوصی داشته باشند.


در وبینار سخنران به حاضرین از راه دور سخن می‌گوید و امکان گفتگوی متقابل بین مخاطبان به صورت محدود وجود دارد. ارائه دهنده‌ی وبینار می‌تواند به صورت زنده با مخاطبان ارتباط داشته باشد. به منظور مشارکت حضار ، می توان سخنرانی را به صورت وبینار ارائه کرد.


وبینار، ویدئوکنفرانس و پخش زنده


برنامه‌های مختلفی امکان برقراری ویدئو کنفرانس را در هر مکانی مقرر ساخته‌اند، چرا که می‌توان از این برنامه‌ها بر هر دستگاهی که دوربین دارد مثل گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و اکثر  لپتاپ‌ها استفاده کرد. در دنیای کسب و کار امروز، ابزارهای ویدئو کنفرانس به عنوان جزء اصلی خدمات کنفرانس‌های وب و برنامه‌های ارتباطی یکپارچه استفاده می‌شوند.


برای شرکت در وبینار نیاز به داشتن کامپیوتر، بلندگو و اینرتنت دارید. شرکت کنندگان در وبینار می‌توانند نظرات یا سوالات خود را به صورت پیام متنی در پنجره‌ی مخصوص اعلام کنند. سخنران با دیدن سوالات شما، می‌تواند به آنها پاسخ دهد.


پخش زنده ی اینترنتی را می توان برای پوشش دادن رویدادهای بزرگ و کوچک استفاده کرد تا کسانی که امکان حضور در رویداد را نداشته اند، به صورت درلحظه بتوانند از محتوای آن رویداد بهره مند شوند. واضح است که ارتباط از طریق پخش زنده یکطرفه می باشد.


برای انتخاب هر یک از ابزارهای وبینار، ویدئوکنفرانس و پخش زنده لازم است ابتدا نیاز خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید مناسب ترین ابزار و روش را انتخاب کنید.








[ad_2]

لینک منبع