[ad_1]
[ad_2]
لینک منبع
[ad_1]
[ad_1]
طراحی ریسپانسیو : یک وبسایت در تمام پلتفرم ها - بخش دومنویسنده Reza on Jan 21رتبه 5.0
طراحی ریسپانسیو بهترین راه ممکن برای بهینه سازی سایت شما جهت نمایش در موبایل است، در بخش اول این مقاله به کلیات طراحی ریسپانسیو اشاره کردیم و حالا قصد داریم مباحث تکمیلی از جمله زمان، هزینه و بهینه سازی را بررسی کنیم.
– مدت زمان لود سایت: این زمان برای سایتهایی که از طراحی ریسپانسیو بهره میبرند نسبت به سایتهای غیر ریسپانسیو میتواند کمی بیشتر باشد چون معمولا نیاز به بارگزاری ورژنهای متعدد تصاویر و استایلهای محتوا است با این حال سازندگان مرورگرها در حال گسترش تکنیکهایی برای بهبود این روند هستند.
اجرای طراحی ریسپانسیو یک سایت میتواند مهمترین بخش توسعه یک کسب و کار باشد که نباید از قلم بیافتد اما چند نکته وجود دارد که این امر را آسانتر و موثرتر میکند:
– تجزیه و تحلیل بازدیدها: آیا تعداد کاربران دستگاههای موبایل برای کسب و کارتان در حدی میباشند که ارزش سرمایه گذاری جهت بحث ریسپانسیو را داشته باشد؟ اگر بازدیدهای سایتتان از طریق موبایل به حدود ۲۰% میرسد میتوان گفت که از سرمایه گذاری در طراحی ریسپانسیو سودی عایدتان خواهد شد. بدین منظور شما باید به طور منظم ترافیک بازدیدهای سایت را تجزیه و تحلیل کنید تا بهترین و بروزترین استراتژی را درمورد آن پیاده کنید.
هیچ وقت دیر نیست؛ برند شما در هر موقعیتی که هست و بر روی هر مسئلهای که تمرکز کرده اید می توانید روی کاربران موبایلیهم حساب کنید.
دیگر نیازی نیست به بررسی که چه زمانی، کجا و کدام پلتفرم یا دستگاه مورد استفاده کاربرانتان قرار میگیرد چون شما قادر به پشتیبانی از تمامآنها هستید.
دنیا به این سمت میرود که موبایل را تنها ابزار لمسی مربوط به برندها تبدیل کند، پس الان زمان سوییچ کردن برندتان به سمت موبایل و طراحی ریسپانسیو است.
رسپیناتک شما را یاری خواهد کرد.
می توانید از طریق فرم تماس در قسمت تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید و برندتان را به تمام کاربران دنیا از طریق موبایل، لب تاپ، تبلت و هر دستگاه دیگری معرفی نمایید.
[ad_1]
هنگامی که صحبت از فروش محصولات به صورت آنلاین به میان می آید، بنرهای تبلیغاتی بیش از پیش خودنمایی می کنند، اما باید بدانید که این بنرهای تبلیغاتی مشکلاتی نیز دارند که باعث اذیت و آزار کاربران خواهد شد.
در ادامه پس از بیان این مشکلات، ۳ راه برای تاثیرگذاری بیشتر بنرهای تبلیغاتی و در مجموع بهتر کردن تبلیغات بنری بیان می کنیم.
در درجه اول شما باید بدانید تبلیغات بنری به طور بالقوه مشکلاتی به همراه دارند و آن، آزرده خاطر کردن مخاطبان وب سایت است. اگر این مشکلات را درک کنید، قطعا می توانید بنرهای تبلیغاتی خلاقانه تری به وجود آوردید و در نتیجه شاهد تاثیرگذاری بیشتر این تبلیغات (و همچنین افزایش رضایت مندی کاربران وب سایت نمایش دهنده) باشید.
هنگامی که شما می خواهید درباره کسب و کار خود تبلیغ کنید، باید بدانید که تبلیغات بنری پر زرق و برق شما به همراه افکت های فراوان، قسمتی از دید کاربران را گرفته و هنگامی که آن ها به دنبال مطالب مورد نیاز خود هستند، با مواجهه با این تبلیغات اذیت خواهند شد، بنابراین شما دقیقا در حال اذیت کردنِ کسانی هستید که می خواهید مشتری شما باشند.
هر فردی که در اینترنت به جستجو می پردازد و سایت های مختلف را مرور می کند یا قصد فعالیت در شبکه های اجتماعی را دارد، یا در حال تحقیق و پژوهش درباره موضوعی است، یا قصد دیدن ویدیویی را دارد و به طور خلاصه، این فرد قطعا به دلیل مشاهده آگهی های تبلیغاتی از اینترنت استفاده نمی کند. دقیقا به همین دلیل هم هست که امروزه بازاریابان اینترنتی بیشتر به سمت اینباند مارکتینگ (Inbound Marketing) روی آورده و سعی دارند از بنرهای تبلیغاتی کمتر (اما بهتر و بهینه تر) استفاده کنند.
یکی دیگر از مشکلات این بنرهای تبلیغاتی، کند کردن سرعت بارگزاری وب سایت است که در نتیجه باز هم اذیت و آزار کاربران را به همراه دارد و به همین دلیل هم روز به روز به تعداد کاربران نرم افزارهای مسدود کننده تبلیغات افزوده می شود. در ادامه قصد داریم راه هایی برای بهتر کردن تبلیغات بنری برای شما بیان کنیم.
با این تفاسیر، همواره باید سعی کنید در صورت نیاز از تبلیغات استفاده کرده و همچنین سعی کنید از بهترین، بهینه ترین و تاثیرگذارترین تبلیغات بنری استفاده کنید. بنابراین شاید با رعایت این سه نکته ساده، هم تاثیر بیشتری بگیرید و هم اینکه کاربران اینترنتی را کمتر اذیت کنید(!):
اگر شما قصد دارید تبلیغات بنری شما در تمامی وب سایت های اینترنتی به نمایش درآید باید به شما گفت که شما در حال پرداخت هزینه ای سنگین آن هم برای کمترین کیفیت تبلیغات هستید. همواره سعی کنید تبلیغات خود را در سایت هایی به نمایش بگذارید که بیشترین ارتباط را با موضوع وب سایت شما دارند (به وب مسترها نیز توصیه می کنیم برای حفظ کاربرانتان و احترام به آنها، تبلیغاتی را به نمایش بگذارید که بیشترین ارتباط را با سایت شما دارند).
قطعا شما به این دلیل دست به تبلیغات می زنید که تصور می کنید سرویس و یا محصولی در اختیار دارید که مردم به آن نیاز دارند. بسیار خوب، در نشان دادن آن سرویس یا محصول و پاسخگویی به نیاز مردم (که قصد دارید تبدیل به کاربرانتان شوند)، خلاق باشید. بدون یک تبلیغ خلاقانه چگونه می خواهید انتظار یک نتیجه شگفت انگیز را داشته باشید؟ با نشان دادن تبلیغات زشت و زیاد به کاربران؟ بنابراین سعی کنید در طراحی بنرهای تبلیغاتیتان بسیار حساس و خلاقانه عمل کنید.
با ساخت بنرهای تبلیغاتی (برخلاف آن گونه که شما فکر می کنید)، تازه کار شما آغاز شده است. این بنر را باید بارها مورد آزمایش قرار داده و تغییرات لازم را اعمال کنید. از طراحی و محتوای به کار رفته در بنر گرفته، تا صفحه فرود آن، همه و همه باید مورد آزمایش قرار بگیرند تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.
به راحتی با رعایت این سه نکته بسیار ساده می توانید شاهد بازخورد بسیار خوبی از تبلیغات بنریتان باشید.
دیدگاه و تجربیات خود در خصوص بهتر کردن تبلیغات بنری را با ما به اشتراک بگذارید.
[ad_1]
معیارهای تشخیص یک سایت خوب از دید کاربران چیست؟
اگر از شما بپرسند معیارهای تشخیص یک سایت خوب چیست شما چه جوابی خواهید داد؟ رنگ بندی آن؟ محتوای آن؟ کیفیت عکس ها؟ راحتی؟ شاید همه اینها درست باشد ولی همانطور که قانون ۸۰ – ۲۰ به ما میگه، ۲۰ درصد معیارها، ۸۰ درصد رضایت کاربران رو رقم میزنه.
شاید مهمترین نکته در بدست آوردن دادههای واقعی معیارهای تشخیص برای فهمیدن اینکه سایت، از دید کاربران مناسب است یا خیر، هدایت مخاطبین هدف داخل آن سایت باشد. حتی باید سایت به گونهای طراحی شود تا حد ممکن مخاطب غیر هدف آن را پیدا نکند تا خللی در دادههای ما ایجاد نکند. شاید اهمیت سئو هدفمند اینجا به روشنی مشخص شود.
همه ما میدانیم ورودی زیاد برای سئو هر سایتی مفید است پس چرا باید جلوی مخاطب غیر هدف را گرفت؟
همینطور که میدانیم بعضی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب از دادههای بدست آمده از رفتار مخاطبین داخل سایت بدست میآیند. با وجود مخاطبین غیر هدف، رفتارهایآنها از کیفیت دادههای بدست آمده میکاهد. باور آژانس دیجیتال مارکتنیگ رسپیناتک این است که ما برای تغییر باید معیارهای محکم داشته باشیم و چه معیاری بهتر از رفتار مخاطبین داخل سایت.
اما باید به سوال اصلی پرداخت که معیار تشخیص یک سایت خوب چیست؟
یکی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب سادگی در استفاده از آن است. کاربر هدف ما باید بدون گیج شدن به هر قسمت از سایت دسترسی پیدا کند و در هر مرحله این امکان را داشته باشد به مرحله قبل بازگردد. شاید یکی از عوامل تاثیرگذار در سادگی استفاده از طرحهای مینیمال است. طراحی مینیمال به طرحهای خلوتی میگویند که میتوان چشم مخاطب را به هر کجای مورد نظر هدایت کرد.
کاربر باید این امکان را داشته باشد که با کمترین کلیک به مقصد نهایی خود برسد. معیار جهانی برای این تعداد کلیک عدد ۳ است. یعنی مخاطب باید با ۳ کلیک یا کمتر به خواسته خود برسد، اما شاید این معیار کمی سختگیرانه باشد زیرا علی رقم هزینههای هنگفت سایتهای بزرگ دنیا نظیر Aliexpress یا حتی Digikala نتوانستهاند به این معیار دست پیدا کنند.
یکی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب سرعت لود شدن آن است. سایت هرچه زودتر لود شود باعث رضایت کاربران میشود زیراآنها با سرعت بیشتری میتوانند سایت دلخواه خود را ببینند. یکی از ابزارهایی که میتوان این مورد را سنجید Google’s page speed insights است که به شما سرعت لود شدن سایتتان را میدهد و حتی شما را برای بهبود سایت خود راهنمایی میکند. ( توجه داشته باشید که با IP ایران نمیتوانید از این سرویس استفاده کنید.)
سایت باید به گونهای طراحی شود تا مخاطبین شما از هرکجای سایت وارد میشوند به مرور به جایی که ما میخواهیم هدایت شوند. ساخت صفحه فرود برای وب سایتها یکی از عوامل تاثیرگذار در نتیجه گیریآنها است.
هر سایتی که محتوایی را به مخاطبین منتقل میکند باید از لحاظ محتوایی کاملا ساده و همه فهم باشد. استفاده از کلمات انتضاعی و غیر قابل فهم نه تنها مخاطبین را از مطالعه ادامه متن منصرف میکند بلکه باعث میشودآنها از سایت ما نیز خارج شوند زیرا حس میکنند زبان مشترکی با سایت ندارند. حتی پیشنهاد میکنیم بجای استفاده از محتوای متنی از محتواهای ویدئویی یا اینفوگرافیک استفاده کنید.
۶) بروز رسانی دوره ای
شما هیچ سایت موفقی پیدا نمیکنید که ۶ ماه بدون تغییر باشد. رفتار مخاطبین همیشه در حال تغییر است. حتی رفتار ما در تابستان، با زمستان و بهار متفاوت است، پس سایت نیز باید دائم متناسب با تغییر رفتار مخاطبینش تغییر کند.
۷) گرفتن اطلاعات از مخاطبین
آماری که گوگل در سال ۱۳۹۳ منتشر کرد اعلام کرد اگر فردی امروز وارد سایت شما شود، ۳ روز بعد از او سوال شود که آیا همچین سایتی وجود دارد یا خیر او شما را به خاطر نخواهد داشت. هر فردی که وارد سایت شما میشود، راه ارتباط با او ذخیره نگردد، شرکت ضرر بزرگی به بخش بازاریابی خود زده است. گرفتن اطلاعات میتواند از طریق فرم ها، کامنت ها، بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی شبکههای اجتماعی باشد.
مواردی که ذکر شد برخی از مشخصات یک سایت حرفهای است ، اگر معیار تشخیص یک سایت خوب از نظر شما متفاوت است خوشحال میشویم دانش خود را با ما در میان بگذارید.
[ad_1]
این روزها خبر مربوط به گوشیهای انعطافپذیر و تاشدنی زیاد به گوش میرسد. ولی باید توجه داشت که تولید انبوه چنین محصولی موانع زیادی پیش رو دارد و میبایست نمایشگر، باتری و تراشه اصلی گوشی هم انعطافپذیر ساخته شود.
به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) ولی روهی از محققان بر اساس تلاشهای خود موفق شدند امکان تولید انبوه تراشه انعطافپذیر را فراهم کنند. این تراشه با مواد دوبُعدی شبیه به گرافین ساخته شده است که کاملا انعطافپذیر است و مدارهای رسانا در آن میتوانند به راحتی اطلاعات را انتقال دهند. این تراشه قادر است برای باتریها، حسگرها و پردازنده دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.
برای این تراشه هوشمند 115 ترانزیستور در نظر گرفته شده است که البته نمیتوان آن را در خانواده تراشههای پرقدرت موجود در بازار طبقهبندی کرد. با این وجود چنین محصولی را میتوان نخستین گام در ساخت میکروپردازندههای منعطف موجود بر مواد نیمهرسانای دوبُعدی دانست.
محققان دانشگاه فناوری ویِن در اتریش نتایج حاصل از یافتههای خود برای ساخت این تراشه را در آخرین شماره از نشریه بینالمللی Nature منتشر کردند.
مواد دوبُعدی مزایای فراوانی برای دستگاههای انعطافپذیر دارند و استفاده از آنها به این معنی است که کاربر میتواند دستگاه مورد نظر را به هر سمتی که میخواهد بچرخاند.
[ad_1]
از موارد تاثیرگذار در افزایش درآمد وب سایت، سایز بنرهای تبلیغاتی و جایگاه تبلیغاتی مناسب است که این امور باید در طراحی وب سایت در نظر گرفته شوند.
قرار دادن بنر نزدیک محتوای اصلی وب سایت، یکی از جایگاهای مناسب جهت نمایش بنر بوده که به منظور جلب توجه کاربران می توان بنرها را در ابتدا، میان و انتهای مطالب قرار داد.
بنا بر مطالب فوق، وب سایت ۱car توانست از جایگاه های تبلیغاتی خود درآمد قابل توجهی را کسب نماید.
وبسایت ۱car با رنک ۵۵۵ در الکسا از نمایش دهندگان برتر اینتورک و جامع ترین وب سایت در زمینه اطلاعات خودرو در ایران است. در ادامه جزئیات بیشتری را در این خصوص مطرح خواهیم کرد.
در ابتدا تنها از سایز ۲۵۰*۳۰۰ در ساید بار سمت راست تمامی صفحات این وب سایت استفاده میشد.
با درنظر گرفتن سیاست وب سایت ۱car مبنی بر استفاده حداقلی از بنرهای تبلیغاتی، پیشنهاد شد بنرهای تبلیغاتی در جایگاه های پر بازدید قرار گیرند.
بنا به آمار کسب شده، بیشترین بازدید مربوط به بخش نظرات کاربران در صفحات معرفی مدل های ماشین است و با توجه به اینکه نظرات اول و دوم زودتر نمایش داده می شوند، یک بنر ۶۰*۴۶۸ بعد از نظر دوم قرار داده شد.
همچنین با توجه به اینکه ۷۰ درصد ورودی های این وبسایت از طریق موبایل بوده، کد “موبایل-تبلت” نیز دراین وب سایت قرار داده شد.
با استفاده از تغییرات فوق، میزان CTR (نرخ کلیک) ۴٫۲ برابر شده است.