[ad_1]
طراحی ریسپانسیو : یک وبسایت در تمام پلتفرم ها - بخش دومنویسنده Reza on Jan 21رتبه
طراحی ریسپانسیو بهترین راه ممکن برای بهینه سازی سایت شما جهت نمایش در موبایل است، در بخش اول این مقاله به کلیات طراحی ریسپانسیو اشاره کردیم و حالا قصد داریم مباحث تکمیلی از جمله زمان، هزینه و بهینه سازی را بررسی کنیم.
آیا همه چیز خوب پیش میرود؟
– مدت زمان لود سایت: این زمان برای سایتهایی که از طراحی ریسپانسیو بهره میبرند نسبت به سایتهای غیر ریسپانسیو میتواند کمی بیشتر باشد چون معمولا نیاز به بارگزاری ورژنهای متعدد تصاویر و استایلهای محتوا است با این حال سازندگان مرورگرها در حال گسترش تکنیکهایی برای بهبود این روند هستند.
– مدت زمان طراحی سایت: طراحی، برنامه ریزی و بازههای زمانی در نظر گرفته شده برای وب سایتهای ریسپانسیو به مراتب وقت گیرتر است چون شما طراحی و تست طرح را بر روی سایزهای مختلف صفحه نمایش بکار میگیرید.
– مدت زمان توسعه سایت: توسعه سایت نیز زمانبر میشود زیرا تست سایت باید در دستگاهها و مرورگرهای بیشتری انجام پذیرد که این امر زمان بیشتری از تیم توسعهی سایت خواهد گرفت.
– هزینه راه اندازی سایت: بعنوان یک قاعده کلی، هزینه طراحی سایت ریسپانسیو ۳۰% از طراحی غیر ریسپانسیو بیشتر است. البته زیاد نگران این موضوع نباشید زیرا شما این هزینه را از طریق کاربران دستگاههایی که سایت ریسپانسیو برایآنها به خوبی نمایش داده میشود ( مثل کاربران موبایل ) جبران خواهید کرد حتی در بسیاری از موارد این هزینه سود زیادی بهمراه خواهد داشت.
چه زمانی به سمت ریسپانسیو برویم!
اجرای طراحی ریسپانسیو یک سایت میتواند مهمترین بخش توسعه یک کسب و کار باشد که نباید از قلم بیافتد اما چند نکته وجود دارد که این امر را آسانتر و موثرتر میکند:
– تجزیه و تحلیل بازدیدها: آیا تعداد کاربران دستگاههای موبایل برای کسب و کارتان در حدی میباشند که ارزش سرمایه گذاری جهت بحث ریسپانسیو را داشته باشد؟ اگر بازدیدهای سایتتان از طریق موبایل به حدود ۲۰% میرسد میتوان گفت که از سرمایه گذاری در طراحی ریسپانسیو سودی عایدتان خواهد شد. بدین منظور شما باید به طور منظم ترافیک بازدیدهای سایت را تجزیه و تحلیل کنید تا بهترین و بروزترین استراتژی را درمورد آن پیاده کنید.
– نیاز سنجی: تنها به آنالیزها اطمینان نکنید. بررسی کنید که کاربران موبایلی چه بخشهایی را بیشتر بررسی میکنند. به طور مثال اگرآنها اطلاعات تماس شما را بیشتر بازدید میکنند شما باید به فکر ساخت یک صفحه تماس ریسپانسیو باشید. در واقع مطمئن شوید که بخشهای دوباره طراحی شده جوابگوی کاربران مختلف با دستگاههای مختلف باشد.
– بودجه: طراحی ریسپانسیو شما را متحمل بار هزینهی اضافی خواهد کرد پس نیم نگاهیهم به بودجه مختص اینکار داشته باشید. ضمنا قبل از شروع نیاز به برنامه ریزی و آنالیز هزینه دارید تا در آینده در مواجهه با مسائل مالی پروژهها به مشکل برنخورید.
– زمان سنجی: بهترین زمان ریسپانسیو سازی سایت وقتی است که شما مطمئن باشید میتوانید یک بازطراحی کامل داشته باشید؛ خب تغییر ظاهر، سبک و چهارچوب سایت غیر ممکن نیست اما بازطراحی صفر تا صد مقرون به صرفه هست یا نه؟ پس وضعیت سایت فعلی را در نظر بگیرید و مواردی مثل تجربه کاربری، طراحی و توسعه را در آن بگنجانید و نتیجه این خواهد شد که عملکرد تیم شما بهینهتر و موثرتر خواهد بود.
هیچ وقت دیر نیست؛ برند شما در هر موقعیتی که هست و بر روی هر مسئلهای که تمرکز کرده اید می توانید روی کاربران موبایلیهم حساب کنید.
دیگر نیازی نیست به بررسی که چه زمانی، کجا و کدام پلتفرم یا دستگاه مورد استفاده کاربرانتان قرار میگیرد چون شما قادر به پشتیبانی از تمامآنها هستید.
دنیا به این سمت میرود که موبایل را تنها ابزار لمسی مربوط به برندها تبدیل کند، پس الان زمان سوییچ کردن برندتان به سمت موبایل و طراحی ریسپانسیو است.
رسپیناتک شما را یاری خواهد کرد.
می توانید از طریق فرم تماس در قسمت تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کنید و برندتان را به تمام کاربران دنیا از طریق موبایل، لب تاپ، تبلت و هر دستگاه دیگری معرفی نمایید.
[ad_2]
لینک منبع