دنبال کننده ها

۱۳۹۶ خرداد ۸, دوشنبه

34 درصد از مصرف برق کشور صرف وسایل سرمایشی است / راه حل بهینه سازی مصرف برق استفاده از اینترنت اشیاست

[ad_1]



34-درصد-از-مصرف-برق-کشور-صرف-وسایل-سرمایشی-است-راه-حل-بهینه-سازی-مصرف-برق-استفاده-از-اینترنت-اشیاست

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در صنعت برق کشور مفهومی به نام پیک مصرف داریم که همواره در فصل گرما رخ می‌دهد، گفت: با بهره گیری از فناوری اینترنت اشیاء، می‌توان ورود و خروج تمام تجهیزات انرژی بر را از طریق سامانه اینترنت برنامه ریزی و برای بهینه سازی مصرف برق از آن استفاده کرد.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از تماس نیوز، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور، خاطرنشان ساخت: در صنعت برق کشور مفهومی به نام پیک مصرف داریم که همواره در فصل گرما رخ می‌دهد وبرای کنترل و مدیریت آن برنامه ریزی‌های دقیق و فشرده‌ای صورت می‌گیرد.وی با بیان اینکه از ۵ سال گذشته تاکنون یک سوم مصرف برق در زمان پیک مربوط به وسایل سرمایشی است، افزود: از ۵۳ هزار مگاوات مصرفی برق، ۱۸ هزار مگاوات مربوط به وسایل سرمایشی است.
کردی به اهمیت نقش شرکت دانش بنیان در صنعت برق اشاره کرد و گفت: شرکتهای دانش بنیان باید برای ساخت وتجهیزات صنعت برق وارد عمل شوند.
این مقام مسوول مفهوم شهرهای هوشمند را تبلوری از اقتصاد مقاومتی و اهمیت فعالیت شرکتهای دانش بنیان دانست و گفت: اکنون بحث اینترنت اشیا، بسیار جدی و گسترده در دنیا پیگیری می‌شود.
مدیرعامل توانیر با اشاره به این که ورود به این بحث از جمله وظایف شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت برق است، ادامه داد: با بهره گیری از این فناوری، می‌توان ورود و خروج تمام تجهیزات انرژی بر به شبکه مصرف و مدار انرژی را از طریق سامانه اینترنت برنامه ریزی و برای بهینه سازی مصرف برق از آن استفاده کرد که ساخت این تجهیرات از جمله وظایف و راه‌های توسعه حضور شرکتهای دانش بنیان در حوزه صنعت برق به شمار می‌رود.


[ad_2]

لینک منبع