دنبال کننده ها

۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

پرینترهای ۳بعدی ایرانی تولید شد/ طراحی بازوی رباتیکی

[ad_1]



2473784

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت پرینترهای ۳ بعدی شدند که تا کنون علاوه بر مدل های طراحی شده یک بازوی رباتیک را به سرانجام رسانده است.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، سید امیرحسین نیکوکار، مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده پرینترهای ۳ بعدی در کاشان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما توانسته ایم تا کنون ۳ تکنولوژی FDM ، DLP و SLA را در ساخت پرینتر ۳ بعدی در پیش بگیریم.
وی با بیان اینکه نسل سوم پرینترهای ۳بعدی که در این شرکت به تولید رسانده ایم FDM است، خاطر نشان کرد: این پرینترها در ۴ مدل عرضه شده اند و سبد محصولی متنوعی دارند.
نیکوکار با تاکید بر اینکه در نسل سوم از مکانیزم حرکتی ریل واگن استفاده کرده ایم، بیان داشت: به همین دلیل پایداری دستگاه بالاست و خرابی و لرزش دستگاه موقع کار کمتر است؛ از این رو خروجی دستگاه نسبت به نمونه های نسل قبل پرینترها ملموس و دقیق تر است.
وی با تاکید براینکه همچنین طرح نهایی از کیفیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: اکسترودر دستگاه که قسمت پر استهلاک دستگاه است وما به نحوی آن را طراحی کرده ایم که به راحتی توسط کاربر باز می شود؛ این موضوع می تواند به هنگام خرابی دستگاه مورد توجه قرار گیرد.
مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده پرینترهای ۳ بعدی ادامه داد: زمانی که قسمتی از دستگاه نیاز به تعمیر دارد می توان آن را باز و جدا کرد و همان قطعه ای که دچار مشکل شده را برای تعمیر و دریافت خدمات به نمایندگی های این شرکت فرستاد.
وی با اشاره به دیگر ویژگی های این پرینتر گفت: قسمت های درگیر در این پرینتر در راستای طراحی نمونه، تمام فلزی است که بدین واسطه استهلاک قطعات بهبود پیداکرده و خرابی دستگاه کمتر می شود.
نیکوکار گفت: این دستگاه از دقت بالایی ( در حد ۵۰تا۱۰۰ میکرون ) برخوردار است که در کیفیت نمونه تاثیر بسزایی دارد.
وی در خصوص نمونه های مختلفی که با این دستگاه به تولید رسیده است، عنوان کرد: علاوه بر هر مدل و نمونه ای که در رایانه طراحی می کنیم تا کنون توانسته ایم یک بازوری رباتیک را بسازیم؛ تمام قطعات این بازو با همین پرینتر طراحی شده است.


[ad_2]

لینک منبع